Xabin och Brother_David bygger TT Supra och TT Skyline

Evolution_6SiC6 MitsuNörd
8 januari 2010 · 880 Inlägg

Någon ska åka fort i sommar :p

You can't piss on what you can't catch...
...::[Carsound]::[DailyFresh]::...
BringItOnMedia - Min foto sida
Lexus GS 430 "Dailyfresh - VIP" (2002)
Mitsubishi Colt GLX "Carosund.se" (2000)
Mitsubishi Eclipse GSX "Total Eclipse" (1998)
StefanNyqvist
9 januari 2010 · 172 Inlägg

Kör hårt på detta grabbar wink... Vet att båda bilar är sjuka byggen big_smile

Mvh

// Stefan - Mariestad \\
# Nissan Skyline R33 Gts-t Spec 2 -96
# Hyundai i40
brother_david
10 januari 2010 · 85 Inlägg

Kul med så mycket intresse!!

Styrsystemet kommer att bli kul att testa vad det går för men lutar åt Haltech mer och mer om det inte presterar  smile

Anledningen till att vi startade tråd ihop är att som Xabin skrev, det händer mer då, lättare att hålla tråden levande. Vet med mig att nu kommer det att gå lite långsamt för mig ett tag nu när man sitter och väntar på delar och då är det kul att hålla tråden igång smile

Nästa upp för mig blir när packningssatsen plingar på dörren så att man kan plocka ihop det mesta! Då kommer det att löpa på fint med bygge av grenrör, insugsrör, insug och avgassystem. Nånstans där emellan blir det att bygga bränslesytemet så det finns att göra tongue

Nissan Stagea "Ragea" (2003)
j0nas Lastbilschaffis
10 januari 2010 · 811 Inlägg

hejja david! ge mig din rb30 wink

Jlmmy
10 januari 2010 ·

Sjukt nice! wink
Detta kommer följas!

mvh

Andreas Haag haag
10 januari 2010 · 46 Inlägg

halltech låter fint det david:) de har du redan pillat lite med redan:)

brother_david skrev:
Kul med så mycket intresse!!

Styrsystemet kommer att bli kul att testa vad det går för men lutar åt Haltech mer och mer om det inte presterar  smile

Anledningen till att vi startade tråd ihop är att som Xabin skrev, det händer mer då, lättare att hålla tråden levande. Vet med mig att nu kommer det att gå lite långsamt för mig ett tag nu när man sitter och väntar på delar och då är det kul att hålla tråden igång smile

Nästa upp för mig blir när packningssatsen plingar på dörren så att man kan plocka ihop det mesta! Då kommer det att löpa på fint med bygge av grenrör, insugsrör, insug och avgassystem. Nånstans där emellan blir det att bygga bränslesytemet så det finns att göra tongue

brother_david
10 januari 2010 · 85 Inlägg

Ja men det är ju för lite pillat än, måste få full koll på det så att man kan utnyttja allt gott som kan justeras big_smile

Nissan Stagea "Ragea" (2003)
j0nas Lastbilschaffis
10 januari 2010 · 811 Inlägg

du david  har ni kollat nåt det ja mailade om?

Xabin
12 januari 2010 · 391 Inlägg

Då var det dags för en liten uppdate på supran big_smile har fått lite grejer och även köpt kamera nu så slipper jag låna..

Portningen och Ferrera ventilstyrningar.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/14016/836502_eynjfh.jpg
Här syns Ferrera ventil Crower ventilfjädrar Crower titanretiners Boostlogic kamrems spännarn
https://www1.garaget.org/gallery/archive/14016/836506_r4jugi.jpg
Klicka för större bild.

Hoppas på att min fuelcell kommer denna vecka så man kan börja fixa med bränsle systemet det var allt just nu big_smile

Senast redigerat av Xabin (12 januari 2010)

syabo
12 januari 2010 · 1 278 Inlägg

ska bli roligt o följa de här två brutala bilarna:)

Street Knight
brother_david
12 januari 2010 · 85 Inlägg

Å hej va mumsigt det ser ut, lite avundsjuk på att du har en massa delar hemma att pilla på big_smile Och att du har plusgrader i ditt garage... hmm

Nissan Stagea "Ragea" (2003)
Xabin
12 januari 2010 · 391 Inlägg

syabo skrev:
ska bli roligt o följa de här två brutala bilarna:)

Kanon big_smile

brother_david skrev:
Å hej va mumsigt det ser ut, lite avundsjuk på att du har en massa delar hemma att pilla på  Och att du har plusgrader i ditt garage...

Mer saker ska hem och mer ska beställas nu ska det gå undan big_smile jo glömde skriva det förut har beställt 25PSI WG nu hade 16PSI förut så nu ska IRX450 få känna färg big_smile och det är +15 i mitt garage men fick värma en stund innan det blev det tongue

Kreutz
14 januari 2010 · 71 Inlägg

Håller med om att detta kan få mer liv i tråden wink och riktigt fina bilar detta!

brother_david
14 januari 2010 · 85 Inlägg

Rocka__billy skrev:
Håller med om att detta kan få mer liv i tråden wink och riktigt fina bilar detta!

Tackar tackar! Vad gör man inte wink

UPPDAT: Har beställt och får snart hem lite tåligare packnings-kit till topp och botten så att man kan börja få ihop det hela, framför allt det roligaste (NOT) shimsa in ventilerna tongue

EDIT: Lägger in en bild på det färdiglackade motorrummet med skärmar på bilen för att ge en idé om hur resultatet ser ut smile Svårt att få rätt nyans på mobilkamera men ska vara lite mer grönt på bilen och guld i reflektionerna i motorrummet tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/114970/838123_2ij39r.jpg

Senast redigerat av brother_david (14 januari 2010)

Nissan Stagea "Ragea" (2003)
Xabin
16 januari 2010 · 391 Inlägg

Uppdate på supran nu då nu har fuelcellen kommit WIIEEE big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/14016/839059_zwo55r.jpg
Fuelcell
Sedan har jag demonterat ner tanken..
https://www1.garaget.org/gallery/archive/14016/839062_181a1t.jpg
Tanken demonterad kortet taget underifrån smile
Rensat bagaget kommer kapa bort golvet här snart och börja passa in fuelcellen och kolla på slang dragning till bränsle systemet big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/14016/839065_vt3xfg.jpg

Det var allt just nu big_smile

brother_david
27 januari 2010 · 85 Inlägg

Frånsett att jag lyckats mosa 1 insugs- och 1 avgasventiltätning så är toppen på g ihop! Så snart jag får de kan jag montera ihop resten och börja med shimsning av ventilerna... Jag vet att ni är avundsjuka på shimsningen.... den är jätterolig... nej... Nån som vill byta?  tongue


https://www1.garaget.org/gallery/archive/114970/847731_jqwplh.jpg
Insugssidan snart klar, mosade en ventiltätning men snart är det dags för shimsning!

Nissan Stagea "Ragea" (2003)
JDMCRAZE
27 januari 2010 · 2 077 Inlägg

Detta e sjukt najs smile

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!
Skoda Octavia RS "Smurfen" (2007)
Twins Twins Bil & Plåt
28 januari 2010 · 2 577 Inlägg

sjukt gtymt projekt, detta ska jag lätt prenumera på!

Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
mkiv77
28 januari 2010 · 1 153 Inlägg

Nja schimsa är ju så där kul.Blir att gör de på min oxå så fort kammarna kommer..
Kul att de händer nått:)

brother_david
28 januari 2010 · 85 Inlägg

Kul att se att ni gillar projekten big_smile

Nej det är ju inte värst skoj! Har fått ventilerna fint inslipade i toppen också så det blir nog en hel del shimsning har ja en känsla av... tongue

Nu är allt, utom en insug- och en avgasventil, klart med ventiler, fjädrar, solida lyftarna och shimsen i redo för lite mätning. Har fått tag på nya ventiltätningar dessutom så det dröjer inte länge smile

Nissan Stagea "Ragea" (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang