2227
Sök

Ostjälbar bil

217 Inlägg
12 januari 2010
IF suger ju hård balle! Skiljer 15000:-!! för helförsäkring på min bil mellan dom och trygghansa!
Och det är Sanning!yikes
Senast redigerat av GTI_Jocke (12 januari 2010)

Das Auto

1 697 Inlägg
12 januari 2010
Vesta skadeförsäkringar har vart bra när jag ringt dem. Har alltid vart bland dem billigaste smile

8 890 Inlägg
12 januari 2010
GTI_Jocke skrev:
IF suger ju hård balle! Skiljer 15000:-!! för helförsäkring på min bil mellan dom och trygghansa!
Och det är Sanning!yikes

Själv tycker jag att det är en bra policy av IF att ta höga premier av riskgrupperna så att vi andra får lägre.
Ju högre premie på riskgruppen desto mindre försäkringstagare ur den gruppen = bättre för IF och övriga.

Solklart big_smile

Avata m.m kan försäkra dom under 25.....

Fotograf på tierpidag.se

8 156 Inlägg
12 januari 2010
Det smartaste jag kan komma att tänka på är att koppla en dold switch till bränslepumpen. Helst med en liten fördröjning som gör att man kan starta bilen och köra en halvminut innan man får "soppatorsk".

En inbrottssäker bil tenderar ju att bli sönderslagen. Bättre att ha en bil som vilken biltjuv som helst lätt kan bryta sig in i utan att förstöra något.

En gammal Volvo PV har ju ett felkonstruerat tändningslås som käkar nycklar. Lite svårt att köra den amerikanska tjuvkopplingsmetoden på den också, eftersom det är så jävla svårt att få tag i kablaget om man inte fått bort låset först.

Ju nyare bil, desto bättre lås. Mindre friktion. Men tyvärr så är dom mindre tåliga mot våld.

Man kan inte köra iväg med bilen, men man kan likt förbannat stjäla den.
Om jag skulle få för mig att stjäla en ny bil så skulle jag sätta en hydraulisk hjuldolly (med lite större hjul) under varje hjul och sen vincha upp bilen på en kärra alt. in i en lastbil. Är man fyra pers så tar det inte mer än några minuter. Vad tänker försäkringsbolaget med?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
12 januari 2010
Att slå ut ett orginall larm, är väldigt lätt. Fick lära mig det av en fordons el lärare. Tänker ej skriva det här.

Lev livet, det kan ta slut fort

177 Inlägg
12 januari 2010
darkwizard skrev:
Att slå ut ett orginall larm, är väldigt lätt. Fick lära mig det av en fordons el lärare. Tänker ej skriva det här.

Det är väl som i "Twins" me Danny Devito o Arnold schwarzenegger, man lyfter bilen över 70grader

lol lol lol lol lol

Born in Germany, Built in America, Raised in Sweden! BMW X5

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
12 januari 2010
BergsST skrev:
darkwizard skrev:

Det är väl som i "Twins" me Danny Devito o Arnold schwarzenegger, man lyfter bilen över 70grader

lol lol lol lol lol

Onej, det handlar om lite ellära.  Det är allt.  lol

Lev livet, det kan ta slut fort

1 067 Inlägg
12 januari 2010
Juvakka skrev:
Vesta skadeförsäkringar har vart bra när jag ringt dem. Har alltid vart bland dem billigaste smile

Tills du har en skada ..    Vesta finns det massor skrivet om på diverse forum.

217 Inlägg
12 januari 2010
Hamilton skrev:
GTI_Jocke skrev:
Och det är Sanning!yikes

Själv tycker jag att det är en bra policy av IF att ta höga premier av riskgrupperna så att vi andra får lägre.
Ju högre premie på riskgruppen desto mindre försäkringstagare ur den gruppen = bättre för IF och övriga.

Solklart big_smile

så kan man ju oxå tänka om man är idiot.

Das Auto

12 086 Inlägg
12 januari 2010
Ingen bil är omöjlig att stjäla, ok i prakiken omöjlig att tjustarta. Men bogsera bort en bil kan man ju göra för det. Jävla idioter

682 Inlägg
12 januari 2010
jag håller med, ingen bil är omöjlig att stjäla, förutom om man gör som min morfar o hans gamla 740.
tar via en Truck och boxar in den på tvären i ett garage tar bort ratten tömmer den på bensin sätter 2 betong grisar (som han snott men säg inget:P) framför den o kedjar fast den i ett larmat garage. nästan omöjligt i alla fall smile

820 Inlägg
12 januari 2010
Hamilton skrev:
GTI_Jocke skrev:
Och det är Sanning!yikes

Solklart big_smile

Det är ju perfekt, ska vi börja be utlänningar betala mer i försäkring bara för att dom är från ett annat land också eller? Vi som är under 25 får betala försäkring för saker som inte hänt, man blir dömd från början men visst det är ju bra, skönt att det finns folk som tänker på andra än sig själva.

Jösses alltså.... roll
Senast redigerat av Panzar_Audi (12 januari 2010)

Om man säger

8 890 Inlägg
12 januari 2010
Panzar_Audi skrev:
Hamilton skrev:
GTI_Jocke skrev:
Och det är Sanning!yikes

Solklart big_smile

Det är ju perfekt, ska vi börja be utlänningar betala mer i försäkring bara för att dom är från ett annat land också eller? Vi som är under 25 får betala försäkring för saker som inte hänt, man blir dömd från början men visst det är ju bra, skönt att det finns folk som tänker på andra än sig själva.

Jösses alltså.... roll

Vilket bolag man väljer är ju upp till var och en och JA jag tänker på mig själv när jag väljer bolag.
Skiter fullständigt i att det kostar 10 gånger mera för dom under 25.....

Fotograf på tierpidag.se

217 Inlägg
12 januari 2010
Hamilton skrev:
Panzar_Audi skrev:
Hamilton skrev:

Solklart big_smile

Jösses alltså.... roll

Vilket bolag man väljer är ju upp till var och en och JA jag tänker på mig själv när jag väljer bolag.

aa men vi har ju redan slagit fast vad du är för nån.

Das Auto

8 890 Inlägg
12 januari 2010
GTI_Jocke skrev:
Hamilton skrev:
Panzar_Audi skrev:

Jösses alltså.... roll

och med det menar du?

Fotograf på tierpidag.se

682 Inlägg
12 januari 2010
Hamilton skrev:
GTI_Jocke skrev:
Hamilton skrev:

och med det menar du?

inget elakt menat, men antagligen att han tycker det framgår att du skiter i hur svårt vi har det under 25 att hitta bra pris på försäkring och att vi döms innan vi gjort fel.

och ja, vi tar rätt illa upp när du förklarade att det var bra att de va på det sättet då det gynnade din premie.

8 890 Inlägg
12 januari 2010
MrTorture skrev:
Hamilton skrev:
GTI_Jocke skrev:

och med det menar du?

inget elakt menat, men antagligen att han tycker det framgår att du skiter i hur svårt vi har det under 25 att hitta bra pris på försäkring och att vi döms innan vi gjort fel.

och ja, vi tar rätt illa upp när du förklarade att det var bra att de va på det sättet då det gynnade din premie.

Har ju själv varit under 25 men på den tiden var moralen en helt annan då fick man köpa den bilen man hade råd att även försäkra oftast blev det den obligatoriska trafikförsäkringen.
Men tiderna ändras och så även moralen.

Att bli kallad Idiot av en snorunge kan jag leva med......
Senast redigerat av Hamilton (12 januari 2010)

Fotograf på tierpidag.se

528 Inlägg
12 januari 2010
Vissa  riskgrupper bör ju urskiljas och få en premie därefter. DET är ju inget konstigt.  De som står för kostnaderna ska ju också stå betala därefter. Poängen med en försäkring är just att man betalar en premie i förskott för att slippa betala en olycka i efterskott. Konsekvensen är att just vem som orsakar olyckan inte kan vetas på förhand och därmed är inte få betala för sig i förskott annat än just beroende på vilken riskgrupp man är i. Det är det mest rättvisa.    Det är ju en hyfsat fri marknad så allt för stora överpris på genomsnittsföraren borde självregleras - däremot är det säkerligen så att ungdomar är mer utsatta och då ska givetvis ungdomar betala för sig.  Inte ska äldre personer vara med och betala ungdomars bilägande? Skaffa ett bättre betalt jobb eller starta eget luckrativt företag om du inte har råd att betala dina egna kostnader.

528 Inlägg
12 januari 2010
MrTorture skrev:
Hamilton skrev:
GTI_Jocke skrev:

och med det menar du?

Men döms ni på förhand?   DU har säkerligen något emot hamna i en riskgrupp men det säger ju alla,  ingen vill ju betala mer än 0 för sin risk.  Men om 25åringar är de bästa förarna så varför startar du inte försäkringsbolag som bara fokuserar på 25åringar och har som grej att ha billiga premier?  Se hur bra det går..    wink

8 890 Inlägg
12 januari 2010
Rensvinf skrev:
Vissa  riskgrupper bör ju urskiljas och få en premie därefter. DET är ju inget konstigt.  De som står för kostnaderna ska ju också stå betala därefter. Poängen med en försäkring är just att man betalar en premie i förskott för att slippa betala en olycka i efterskott. Konsekvensen är att just vem som orsakar olyckan inte kan vetas på förhand och därmed är inte få betala för sig i förskott annat än just beroende på vilken riskgrupp man är i. Det är det mest rättvisa.    Det är ju en hyfsat fri marknad så allt för stora överpris på genomsnittsföraren borde självregleras - däremot är det säkerligen så att ungdomar är mer utsatta och då ska givetvis ungdomar betala för sig.  Inte ska äldre personer vara med och betala ungdomars bilägande? Skaffa ett bättre betalt jobb eller starta eget luckrativt företag om du inte har råd att betala dina egna kostnader.

Äntligen en som använder huvudet till annat än att bara ha kepsen på.....
Senast redigerat av Hamilton (12 januari 2010)

Fotograf på tierpidag.se

Sök