Inför Örebroträffen Volvoträff 3 Juli 2010

VolvoAnki
26 juni 2010 · 65 Inlägg

Fotografen_Micke skrev:
Självfallet kommer jag att finnas på plats med kameran i högsta hugg, så sätt nu igång och putsa era bilar så jag kan fånga glansen på bild!

Kul att du kommer micke!

Volvo 240 (1991)
Volvo 850 (1992)
Mariana
28 juni 2010 · 128 Inlägg

Badkläder, glatt humör,massor av sol, sen är dagen fulländad, vi kommer ha lite roliga aktiviteter, inte bara solen som jobbar för högtryck utan även vi arrangörer.
Ska verkligen bli roligt att träffa Er igen.

Ha det bra så ses vi på Lördag.
Mvh Mariana

TEASER Svetsare
28 juni 2010 · 828 Inlägg

m_a_c skrev:

MrH skrev:
Synd när två Volvo-träffar krockar. Rättviksträffen är samma dag.....

Var det inte samma problem förra året om jag inte mins fel.

då åker man ju självklart till den bättre dvs ÖREBROTRÄFFEN !!!!!!!! lol

Angry Drift Team
TEASER Svetsare
28 juni 2010 · 828 Inlägg

Äntligen är träffen såpass nära som jag har längtat, och kalas väder 27+ grader och bara sol, det finns ju badplats också så man kanske tar sig ett dopp wink
det kommer bli en kalas dag med en massa fina volvo´s och mycket folk framför allt väldigt mycket trevliga människor som man kan prata med allt från himmel till jord med!
något jag aldrig mer tänker missa det är denna träff!

Ses på träffen big_smile

Angry Drift Team
Navkapsel
28 juni 2010 · 4 637 Inlägg

SNL skrev:

EmilHammarlund skrev:

Ambjornssonn skrev:
alla volvo? tongue

Tänkte om det skulle vara stylat.
Har en i originalskick men eftersom den är i det skick den är i så tycker många att den är skoj ändå.

Finns pris för bästa orginal också smile

Ingen stor risk att få det. Dessutom har det inte blivit av att jag fixat med allt jag skulle.
Men för att vara 30 år gammal och användas väldigt flitigt som bruksbil så ser den väl okej ut, det gör den ju mer unik än något helrenoverat som bara rullar ibland.

Hur många bilar brukar komma?

Senast redigerat av EmilHammarlund (1 juli 2010)

Mariana
30 juni 2010 · 128 Inlägg

EmilHammarlund skrev:

Snajdarn skrev:
Ett starkt skäl till att välja Örebroträffen före många andra event är ju crusingen genom Örebro på den vanligtvis avstängda Drottninggatan.

Är det så i år?

Hej!

Ja vi kommer ha cruising som vanligt, men får göra en liten extrasväng pga bygge,
vi har alla tillstånd samt polisens hjälp så det är bara att lagligt köra mot rött där vi har deras hjälp.
Men jag vill också värna om att respektera om det blir utryckning då visar vi stor hänsyn och lämnar väg öppen för dom.
Trevlig resa genom Örebros annars bilfria gator och välkomna upp till Ånnaboda.
Mvh
Mariana

SNL
1 juli 2010 · 615 Inlägg

Mariana skrev:

EmilHammarlund skrev:

Snajdarn skrev:
Ett starkt skäl till att välja Örebroträffen före många andra event är ju crusingen genom Örebro på den vanligtvis avstängda Drottninggatan.

Är det så i år?

Hej!

Ja vi kommer ha cruising som vanligt, men får göra en liten extrasväng pga bygge,
vi har alla tillstånd samt polisens hjälp så det är bara att lagligt köra mot rött där vi har deras hjälp.
Men jag vill också värna om att respektera om det blir utryckning då visar vi stor hänsyn och lämnar väg öppen för dom.
Trevlig resa genom Örebros annars bilfria gator och välkomna upp till Ånnaboda.
Mvh
Mariana

Hur ser dem på bilar med olagliga modifieringar då? Tex tonade bakljus?
Har ingen lust att åka karavan om man har 50 snutar runt om som bara väntar att få ta en sad

Men ånnaboda kommer jag till iaf.

Let's stance!
Fotografen_Micke Fotograf/Ljudbyggare
1 juli 2010 · 781 Inlägg

Av olika skäl så är jag tyvärr osäker på om jag kommer kunna vara med på träffen.

TEASER Svetsare
1 juli 2010 · 828 Inlägg

SNL skrev:

Mariana skrev:

EmilHammarlund skrev:

Är det så i år?

Hej!

Ja vi kommer ha cruising som vanligt, men får göra en liten extrasväng pga bygge,
vi har alla tillstånd samt polisens hjälp så det är bara att lagligt köra mot rött där vi har deras hjälp.
Men jag vill också värna om att respektera om det blir utryckning då visar vi stor hänsyn och lämnar väg öppen för dom.
Trevlig resa genom Örebros annars bilfria gator och välkomna upp till Ånnaboda.
Mvh
Mariana

Hur ser dem på bilar med olagliga modifieringar då? Tex tonade bakljus?
Har ingen lust att åka karavan om man har 50 snutar runt om som bara väntar att få ta en sad

Men ånnaboda kommer jag till iaf.

det är nog ingen risk att dom tar dig, har aldrig varit med om att dom gjort det iaf lol

Angry Drift Team
SNL
1 juli 2010 · 615 Inlägg

WildstyleZ skrev:

SNL skrev:

Mariana skrev:

Hej!

Ja vi kommer ha cruising som vanligt, men får göra en liten extrasväng pga bygge,
vi har alla tillstånd samt polisens hjälp så det är bara att lagligt köra mot rött där vi har deras hjälp.
Men jag vill också värna om att respektera om det blir utryckning då visar vi stor hänsyn och lämnar väg öppen för dom.
Trevlig resa genom Örebros annars bilfria gator och välkomna upp till Ånnaboda.
Mvh
Mariana

Hur ser dem på bilar med olagliga modifieringar då? Tex tonade bakljus?
Har ingen lust att åka karavan om man har 50 snutar runt om som bara väntar att få ta en sad

Men ånnaboda kommer jag till iaf.

det är nog ingen risk att dom tar dig, har aldrig varit med om att dom gjort det iaf lol

Okej, för man vet ju hur det har varit på andra träffar hmm

Let's stance!
Mariana
1 juli 2010 · 128 Inlägg

SNL skrev:

Mariana skrev:

EmilHammarlund skrev:

Är det så i år?

Hej!

Ja vi kommer ha cruising som vanligt, men får göra en liten extrasväng pga bygge,
vi har alla tillstånd samt polisens hjälp så det är bara att lagligt köra mot rött där vi har deras hjälp.
Men jag vill också värna om att respektera om det blir utryckning då visar vi stor hänsyn och lämnar väg öppen för dom.
Trevlig resa genom Örebros annars bilfria gator och välkomna upp till Ånnaboda.
Mvh
Mariana

Hur ser dem på bilar med olagliga modifieringar då? Tex tonade bakljus?
Har ingen lust att åka karavan om man har 50 snutar runt om som bara väntar att få ta en sad

Men ånnaboda kommer jag till iaf.

Det har inte hänt någon gång på 15 år och ska väl inte hända i år heller inte en sån här dag, som dom säger, åk karavanen du, det är ca 4 poliser som dirigerar trafiken och hjälper oss igenom, inte till uppgift att bötfälla, sen är det ju bara att man åker som folk i karavanen och sköter den delen, så blir det en oförglömlig upplevelse, vi brukar få höra att det är riktigt mäktigt, så ta chansen för Er som vill uppleva det.

Ha en trevlig tur genom örebros gator.
Ses i Ånnaboda.
Mvh/ Mariana

Growe Fri fart för ett fritt folk!
1 juli 2010 · 13 746 Inlägg

SNL skrev:

WildstyleZ skrev:

SNL skrev:

Hur ser dem på bilar med olagliga modifieringar då? Tex tonade bakljus?
Har ingen lust att åka karavan om man har 50 snutar runt om som bara väntar att få ta en sad

Men ånnaboda kommer jag till iaf.

det är nog ingen risk att dom tar dig, har aldrig varit med om att dom gjort det iaf lol

Okej, för man vet ju hur det har varit på andra träffar hmm

tidigare år har dom sätt tex tonade framrutor osv men valt att blunda för det
men det är nog förutsatt att man beter sig som folk

dom har faktist haft riktigt bra inställning till träffen enda sedan starten
inget man kan jämföra med en träff på en stor parkering där ett antal personer åker runt och gör svarta sträck och irreterar polisen
men självklart missköts körningen så kommer dom ändra inställning

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Ajjdam
1 juli 2010 · 37 Inlägg

En fråga, är cruisingen kl 11 på morgonen eller åker vi en vända på kvällen i örebro ?

x40
1 juli 2010 · 157 Inlägg

Ajjdam skrev:
En fråga, är cruisingen kl 11 på morgonen eller åker vi en vända på kvällen i örebro ?

"morgonen" fm

Mariana
2 juli 2010 · 128 Inlägg

För den som vill ha ström, snälla ta med kabel själv, vi har begränsad tillgång,vet ej exakt hur många men vi löser det så det ska bli så bra som möjligt.

Välkomna
Mvh / Mariana

volvo240R
3 juli 2010 · 1 964 Inlägg

nu är iaf sunshine och jag redo för att snart böra rulla mott ånnaboda:D och VILKEN sol!big_smile

Sers
3 juli 2010 · 251 Inlägg

här i örebro är det inte strålande sol änsad

Mazda Miata MX5 "Daily" (1991)
TEASER Svetsare
3 juli 2010 · 828 Inlägg

det var en rolig träff att både fixa å tricksa på , roligt att så många kunde komma !

Angry Drift Team
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang