Längsta ni åkt för att köpa bil?

_Wallis_
6 februari 2010 · 4 506 Inlägg

30 mil enkel resa, Vi ringde han när vi var i hans bostadsområde för att vi hade tappat bort oss lite mellan gatorna, Då berättar han att det är en där och kollar på bilen, Och att denna förmodligen köper bilen.
Han ber oss vänta och så berättar han för spekulanten att det kommer ett par till nu och kollar (Vi alltså) och då köper spekulanten den..

Då blev jag jävligt irriterad, då han visste att vi var på väg, så det var bara att vända på skutan och åka hem igen.. hmm

Kan du andas kan du dö.
Jensus
6 februari 2010 · 151 Inlägg

åkte 54 mil tur retur och körde och kvadda bilen 5 veckor senare haha

Play It Loud
BMW E46 328 sedan "Bakaxelras som heter duga" (1999)
tecman
6 februari 2010 · 1 741 Inlägg

ca 120 mil (59,5 mil enkel väg) för 200:an gällivare fram och tillbaka. Blev en lång men lycklig dag.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Rock-Star
6 februari 2010 · 2 982 Inlägg

_Wallis_ skrev:
30 mil enkel resa, Vi ringde han när vi var i hans bostadsområde för att vi hade tappat bort oss lite mellan gatorna, Då berättar han att det är en där och kollar på bilen, Och att denna förmodligen köper bilen.
Han ber oss vänta och så berättar han för spekulanten att det kommer ett par till nu och kollar (Vi alltså) och då köper spekulanten den..

Då blev jag jävligt irriterad, då han visste att vi var på väg, så det var bara att vända på skutan och åka hem igen.. hmm

jag hade krävt honom på soppa pengar!

_Wallis_
6 februari 2010 · 4 506 Inlägg

Kände för det, blev att tröstäta på donken ist haha.

Kan du andas kan du dö.
Drfrasse Trabant und Saab Uber alles:) 14
6 februari 2010 · 1 035 Inlägg

4 mil längsat o närmaste ca 1 km

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14
Trabant 1.1 "Sportcombi Trabi" (1990)
Saab 9000 cse 2.3T a50 "Fidelli" (1998)
Mazda 323 GLC "Kadaffi rwd" (1979)
N_W V8 de bästa som finns!
6 februari 2010 · 1 092 Inlägg

Senaste bruksbilen som man har nu, BMW 540 6vxl så flög jag först från midlanda(Sundsvall/Härnösand) till Arlanda bytte flyg och flög vidare till Malmö, köpte bilen och körde hem den själv 102mil enkel resa. smile
Har haft ett femtontal bilar och de närmaste jag köpt en bil är 25mil bort.

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
Pontiac Lemans 67 cabriolet "Projekt LTO pro cruising" (1967)
Cadillac Club Coupe "Ls-konverterad" (1949)
Rock-Star
6 februari 2010 · 2 982 Inlägg

Åkte till huddinge för att köpa s40in,
Åkte till solna bilia förrrr s60in,
Åkte till upplandsmotor akalla för att beställa s80N,
Åkte till västerås för att köpa BMWn.

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
6 februari 2010 · 3 404 Inlägg

Åkte från Vallentuna till Tierp för att köpa Saaben, uppskattningsvis är det väll 6-7mil

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
P-H-G Utbildad proffsamatör
6 februari 2010 · 782 Inlägg

Malmö - Stockholm med flyg för en Eagle Talon TSi AWD.
Sen körde jag ner den...

Patarei
7 februari 2010 · 129 Inlägg

Ca 200 mil tur och retur när jag köpte min 245:a ifrån 1977.

caromania Forummoderator
7 februari 2010 · 9 296 Inlägg

Min gamla Rover Coupe flög jag till Malmö och hämtade. Den var tyskimporterad. En lång resa hem på 65 mil utan radio och en bil som varvade 4000 på motorvägen i 120. Den jag har nu flög jag till Göteborg och hämtade. Den hemresan var mer bekväm då det är en fullutrustad lyxbil.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Fellow
7 februari 2010 · 1 581 Inlägg

Mjölby för att hämta Cims gamla S40 T4.

Göteborg för min nya S40N T5.

sirmiro Double-Unicorn Rider
7 februari 2010 · 2 486 Inlägg

Örebro - Västerås sen flyg till London in i bil  - 60 mil upp i landet - köpa bil utan att köra den - vrida om nyckeln - hitta hyrbilsinlämning utan karta i en Engelsk stad (dvs 5mil inne i centrum) - luta sig tillbaka och köra genom England, Frankrike, Belgien, Tyskland, Danmark och slutligen Helsingborg - Örebro.

Minns jag rätt var det dryga 300mil på land allt som allt, och det är ju det som räknas - flyget är ju fusk. wink Vi åkte en onsdag kl 1800 och var hemma i Örebro på Fredagen kl 0030 eller liknande. Och vi körde ganska lugnt. smile

fulle
7 februari 2010 · 143 Inlägg

FordRSC skrev:
Kikar runt på blocket efter bilar. har hittat en del bra här i Skåne, men oftast så hittar man "kanonbra" bilar20+ mil bort eller längre!

Har spanat in en bil i Göteborg. Tråkigt att åka upp och sen så blir det ingen köp, bara massa pengar i sjön.
Kanske borde man tipsa om att ses halvvägs?

Hur har ni gjort då ni köpt på avstånd, och hur långt åkte ni?

folk som ringt mig förut och bett mig möta dem halvvägs har jag bett dra åt helvete.

Coddas ProWanker
7 februari 2010 · 211 Inlägg

Åkte till edsbyn o hämta en bil haha.  tror det blev 75-80 mil då jag körde samma väg som bussen upp gjorde. Så 150 mil tur o retur .  Var uppe helgen efter igen o hämta en motor o låda o lite sånt till den.

www.supramannen.com Sveriges trevligaste forum^^
kallabaz
7 februari 2010 · 362 Inlägg

fulle skrev:

FordRSC skrev:
Kikar runt på blocket efter bilar. har hittat en del bra här i Skåne, men oftast så hittar man "kanonbra" bilar20+ mil bort eller längre!

Har spanat in en bil i Göteborg. Tråkigt att åka upp och sen så blir det ingen köp, bara massa pengar i sjön.
Kanske borde man tipsa om att ses halvvägs?

Hur har ni gjort då ni köpt på avstånd, och hur långt åkte ni?

folk som ringt mig förut och bett mig möta dem halvvägs har jag bett dra åt helvete.

Jag var faktiskt i Frölunda och visade min bil. Var desperat och fick bra betalt för den.

GTI-TDI bass i stora lass
7 februari 2010 · 203 Inlägg

sålde en MB i höstas han hade åkt från Vasa i Finland wink

Cromeaholic
7 februari 2010 · 74 Inlägg

Ödestugu - Nässjö för att hämta en sjufärs. Det är la 4 mil uppskattningsvis. Turen hem tog bara en kvart smile

Fritidsutforskare på heltid
RonnieH Ford är min grej!
7 februari 2010 · 582 Inlägg

90 mil t o r, hämtade min transit i skåne efter jobbet en fredag, jag bor ju i köping o var framme i örkelljunga kl.20.00 o va hemma i köping igen kl.04.00. det gick 80 km/h hem eftersom transiten hade feljusterad förgasare o 4-vxl låda, gick två tankar hem ungefär = 100l ca på 45 mil... bara i transiten alltså, senare vid justering på jobbet så skruvade jag många varv på co justeringen innan den kom under 9.99 som mätaren maxar, nu står den på 1 i co plus att jag justerat tändningen oxå och spänt gasvajern så den ger full gas...

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping
Ford Fiesta "ST150" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang