2059
Sök

Köpråd: Bmw 325 cab eller Saab 93 cab?

91 Inlägg
13 april 2010
Trådstartare
Rosenqvist skrev:
oj oj,du får testa bmw eller saaben och ta den du tycker bäst om,,,eller ta du en bil bara för att du ska se häftig ut för alla andra??????

Hade jag velat ha en bil för att se häftig ut hade jag inte köpt någon av dessa 2..

Jag vill ha en cab nu över sommaren för jag har aldrig haft en cab innan och dessa 2 är dom bilarna som passar just i min budget.

Trucker
2 710 Inlägg
13 april 2010
Hedning: är själv utlänning men ditt ord KNÄCKTE alla som snackar om BMW !! (bmw är ju kända mer för att vara blattebil big_smile)

Mrpalmer: vad betalar du i försäkring? e du över 25 lr?

Fart missbrukare

806 Inlägg
13 april 2010
mrpalmer skrev:
lodiseN skrev:
mrpalmer skrev:

Ungdomar åker runt i antingen en sketen e30 eller en "turk"stylad e36a. Ungdomar me stil kör saab wink

Jag håller med dig om att det är synd att folk ska förstöra sin bmw med vinge hit å vinge dit m emblem och rymdfarkost liknande kjol, men jag menar köra en plastbit med stil? come on

Vad syftar du plastbil på?hmm

Jag åkte med en saab 9-3 2.0t idag, du vet när ingenting i bilen sitter fast, plast kanter till höger och vänster fast limmat. Man känner att drivlinan i saaben inte ska vara med så länge, det är en plast bil

806 Inlägg
13 april 2010
Hedning skrev:
lodiseN skrev:
supersupra87 skrev:
Saab är för gamlingar, BMW för ungdomar.

Vad är du ? big_smile

Säg detta till Bosse 50 som njuter med sin Bmw, det är inte bara för ungdomar , det är en bil för folk med smak och som förstår sig på körglädje och njutelse? njutande? njut?

Bmw är en bil för obekräftade ungdomar utan vänner som har ett starkt behov att smälta in vid den lokala pizzerian och vid vattenhålet för pizzakvinnorna.

Verkar som at du är väldigt knäckt och inte har något annat än idiotiska fördommar att komma med, lycka till nästa gång

806 Inlägg
13 april 2010
BMWgrabben skrev:
Hedning: är själv utlänning men ditt ord KNÄCKTE alla som snackar om BMW !! (bmw är ju kända mer för att vara blattebil big_smile)

du är också en av dom knäckta hahahaha

835 Inlägg
13 april 2010
Jag är en Saab människa. Bytte bort min Saab för att jag ville ha en Cab, Saab cabbarna var lite För dyra för mig jämfört vad man får. (blev en pegga, se profilbild) De som kör Saab älskar Saab, de som kör BMW älskar BMW. konstigare är det inte. Fördomar om att Saab är plastig har jag aldrig hört förut! Min gamla 9000 är i min mening 1000 gånger mer gedigen I inredningen än BMWs -90tals modeller! Har kört många olika av båda märkena. BMW är säkert bättre i motor o låda, sure. Men Saab är absolut inte dåliga på något sätt! Min 9-3a som jag hade förut hade utrustning som nya bilar inte ens har som tillval! Allt för en bra bit under 100k! Tycker alla ska släppa fördomar och prestige o presentera fakta & RIKTIGA erfarenheter? BMW lever mycket på sitt rykte (folk tror att de är mycket dyrare än vad de egentligen är, 90-tals Bmw tror folk är dyrare än en sprillans V70 & det tror jag folk (speciellt unga killar) gillar. Rätta mig om jag har fel.

796 Inlägg
13 april 2010
1. Inredningen i en Saab är enligt mig trevligare en BMWs förutom om det är en m BMW. 2. Tror du klagar på deras drivlina för att du själv måste klanka ner på ngt annat eftersom du är lite sur kanske för att du vart dragen av just en Saab? wink  3. Snarare du som blir knäckt då du säger att han kommer med idiotiska fördommar? Det vi säger är det rätta, Snarare du som kommer med JÄVLIGT IDIOTISKA FÖRDOMMAR och säger att; jag åkte med en saab 9-3 2.0t idag, du vet när ingenting i bilen sitter fast, plast kanter till höger och vänster fast limmat. Man känner att drivlinan i saaben inte ska vara med så länge, det är en plast bil. Där snackar vi fördommar, tror du överdriver som fan. Saab har jäkligt bra kvalite för din information!!!!!!

Hemma bra, garaget BÄST!

Trucker
2 710 Inlägg
13 april 2010
lodiseN skrev:
BMWgrabben skrev:

du är också en av dom knäckta hahahaha

Knäckt på vad??

BMW ÄR fjortisbil enligt mig;)
Saab är attityd!

Fart missbrukare

653 Inlägg
13 april 2010
Haha det roligaste med denna tråden är så illa alla saabägare tar åt sig bara för dom vet att saab är sämre än BMW big_smile

Smoke tires not drugs

835 Inlägg
13 april 2010
sk8ville skrev:
Haha det roligaste med denna tråden är så illa alla saabägare tar åt sig bara för dom vet att saab är sämre än BMW big_smile

Nää det tror jag inte självklart hade jag hellre tagit en ny Bmw än en ny Saab. Men äldre modeller är överskattade. Saab underskattade av folk som inte riktigt vet vad de pratar om.

806 Inlägg
13 april 2010
Epitaph skrev:
Jag är en Saab människa. Bytte bort min Saab för att jag ville ha en Cab, Saab cabbarna var lite För dyra för mig jämfört vad man får. (blev en pegga, se profilbild) De som kör Saab älskar Saab, de som kör BMW älskar BMW. konstigare är det inte. Fördomar om att Saab är plastig har jag aldrig hört förut! Min gamla 9000 är i min mening 1000 gånger mer gedigen I inredningen än BMWs -90tals modeller! Har kört många olika av båda märkena. BMW är säkert bättre i motor o låda, sure. Men Saab är absolut inte dåliga på något sätt! Min 9-3a som jag hade förut hade utrustning som nya bilar inte ens har som tillval! Allt för en bra bit under 100k! Tycker alla ska släppa fördomar och prestige o presentera fakta & RIKTIGA erfarenheter? BMW lever mycket på sitt rykte (folk tror att de är mycket dyrare än vad de egentligen är, 90-tals Bmw tror folk är dyrare än en sprillans V70 & det tror jag folk (speciellt unga killar) gillar. Rätta mig om jag har fel.

Du inser nog inte vad jag menar med plast och att allt sitter löst, saab är fortförande en tråkig bil. Korta av dina 411 meningar eller tryck på enter så meningarna inte sitter ihop som en jävla boll= jag orkar inte läsa

835 Inlägg
13 april 2010
lodiseN skrev:
Epitaph skrev:

Du inser nog inte vad jag menar med plast och att allt sitter löst, saab är fortförande en tråkig bil. Korta av dina 411 meningar eller tryck på enter så meningarna inte sitter ihop som en jävla boll= jag orkar inte läsa

oj, orkar du inte läsa det där så lär du ju iaf slippa studielån i framtiden.

Nej jag förstår inte vad du menar med plastig & allt sitter löst? Vi har 4 saabar i familjen (just nu, allt från 92-2009or) & jag har ägt 2. Aldrig upplevt.

806 Inlägg
13 april 2010
mrpalmer skrev:
1. Inredningen i en Saab är enligt mig trevligare en BMWs förutom om det är en m BMW. 2. Tror du klagar på deras drivlina för att du själv måste klanka ner på ngt annat eftersom du är lite sur kanske för att du vart dragen av just en Saab? wink  3. Snarare du som blir knäckt då du säger att han kommer med idiotiska fördommar? Det vi säger är det rätta, Snarare du som kommer med JÄVLIGT IDIOTISKA FÖRDOMMAR och säger att; jag åkte med en saab 9-3 2.0t idag, du vet när ingenting i bilen sitter fast, plast kanter till höger och vänster fast limmat. Man känner att drivlinan i saaben inte ska vara med så länge, det är en plast bil. Där snackar vi fördommar, tror du överdriver som fan. Saab har jäkligt bra kvalite för din information!!!!!!

Jaja tyck att inredningen är trevligare men den är fortförande plastig, drivlinan i saab är skit och detta är fakta.

Nej jag har inte blivit dragen av någon saab och detta skulle inte heller göra mig upprörd utan mer generad att plastbiten på 4 hjul går framåt.

idiotiska fördommar är det inte, utan fakta säg något som inte stämmer? haha

jag tror säkert dom har gjort någon bra motor, men lådorna är skit, samma sak där man kan sätta i en växel och sedan röra runt med spaken som att den var i friläge. T7 motorn i denna plastbiten jag åkte med idag har inget rykte för att hålla för mycket.

nästa gång tryck ENTER så det blir MELLANSTEG i RADERNA så jag kan läsa

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
13 april 2010
Herrejösses. Killen vill ha köpråd om han ska köpa en bmw eller en saab. Vore det inte bättre att ge tips och sånt än att börja käftas med varann??? Varenda jävla tråd... Suck..

Till topic. Jag skulle nog välja bmw framför saab. Dels för jag gillar bmw mer.

Dels för jag har kört en äldre 9-3 cab och blev inte imponerad. Kändes som bilen skulle vridas av när man körde över nån ojämnhet i vägen och vid hård kurvtagning. Sen kändes den slö trots sin tvåliters turbomotor.

Då tror jag att bayrarna kan bygga cab bättre, dessutom får du bakhjulsdrift också. Sen en sammetslen motor om du väljer en sexa.. smile

MVH T.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

806 Inlägg
13 april 2010
Epitaph skrev:
lodiseN skrev:
Epitaph skrev:

oj, orkar du inte läsa det där så lär du ju iaf slippa studielån i framtiden.

Nej jag förstår inte vad du menar med plastig & allt sitter löst? Vi har 4 saabar i familjen (just nu, allt från 92-2009or) & jag har ägt 2. Aldrig upplevt.

Nä men då får du väl koppla in hjärnan då haha, där kanske jag va lite taskig? Okej jag ska försöka läsa igen, nej jag orkar inte för att du skriver bara irrevelant skit.

Jag har en bmw just för att dom inte är så dyra och är det roligaste + bästa du får för priset i min värld, Saab gedigen? kom igen gå ut till din 02a saab och ryck lite i inredningen så förstår du vad jag menar

835 Inlägg
13 april 2010
Nä jag ger upp den här tråden. Ska minsann inte köpa nån BMW från nittiotalet. De pengarna lägger jag hellre på något bättre. Typ en snusdosa. Häpp!

Men fö så vet inte Lodisen (namnet avslöjar en del) vad han pratar om. Han skriver bara fördomar och vad han hört från sina EPA-polare. Han är säkert nöjd med sin BMW fr 93. Det hoppas jag gör den lär han få behålla ett tag.
Senast redigerat av Epitaph (13 april 2010)

806 Inlägg
13 april 2010
Opelmadness skrev:
Herrejösses. Killen vill ha köpråd om han ska köpa en bmw eller en saab. Vore det inte bättre att ge tips och sånt än att börja käftas med varann??? Varenda jävla tråd... Suck..

Dels för jag har kört en äldre 9-3 cab och blev inte imponerad. Kändes som bilen skulle vridas av när man körde över nån ojämnhet i vägen och vid hård kurvtagning. Sen kändes den slö trots sin tvåliters turbomotor.

Då tror jag att bayrarna kan bygga cab bättre, dessutom får du bakhjulsdrift också. Sen en sammetslen motor om du väljer en sexa.. smile

MVH T.

Jag gör det för att det är så roligt haha, om denna tråden finns till helgen ska jag spendera fredagen med några bäss och chips och leka med plast ägarna

835 Inlägg
13 april 2010
lodiseN skrev:
Opelmadness skrev:

MVH T.

Jag gör det för att det är så roligt haha, om denna tråden finns till helgen ska jag spendera fredagen med några bäss och chips och leka med plast ägarna

hade ju varit skojsigt OM du haft en fin/bättre bil meeen Hate to break it to you....... Du äger en skrotbil.
Peace! Hoppas trådskaparen (som är borta sen länge,haha) fick det han ville! smile

653 Inlägg
13 april 2010
Epitaph skrev:
lodiseN skrev:
Opelmadness skrev:

MVH T.

hade ju varit skojsigt OM du haft en fin/bättre bil meeen Hate to break it to you....... Du äger en skrotbil.
Peace! Hoppas trådskaparen (som är borta sen länge,haha) fick det han ville! smile

Säger han som kör en fransk-bög-frisör-bil!

Smoke tires not drugs

835 Inlägg
13 april 2010
sk8ville skrev:
Epitaph skrev:
lodiseN skrev:

Säger han som kör en fransk-bög-frisör-bil!

hahah smile kanske ska sälja den & köpa 36st likadana bilar som du har? Går
nog jämt ut...

Sök