Lite segt med uppdateringar, men har allt grejat på.
Fick efter lite svärord ur diffen med kardan och drivaxlar kvar på plats. Givetvis var ju 2 av skruvarna i bakre medbringaren till kardanen redan rundade. Därav anledningen till att jag tog ur diffen med den kvar.
Du pratade med Fredrik antar jag? Mjo mina tryckrör är ju inte direkt bäst heller. 3st 90 gradare efter varandra.
Jag försökte hitta Fredrik faktiskt för jag vet att jag snackat med han förut, men i slutändan skrev jag bara till Nascoms FB-grupp, så vem som satt på andra sidan är oklart.
Men han nämde även att om nu allting stod rätt till, och det lägre trycket berodde på våra omständigheter och inte pga läkage eller annat fel, så skulle programvaran inte ha några problem med att man justerade upp laddtrycket manuellt på WG'n.
Sen kommenterade han såklart att det är viktigt att hålla koll på grejjerna, så bredbandslambda och avgastemp var trevliga mätare att ha i våra bilar.
Känner att åk suget börjar bli större än det omotiverande spackel slipandet. Så igår monterade jag rör mellan pump och filter så jag kan få igång bilen. Accumulatorn upptäckte farsan att den läcker i membranet när han blästrade den, så den kopplade jag förbi så länge.
Ska bara dra bak elen till bränslepumpen så kan man köra bilen ut och inn när man ska fila på karossen. Lite mer plats ute i det blå
Roligt o höra att de börjar finnas lite sug iallafall! e ju lätt att de försvinner när man har massor att göra! Ang acken så fimpade jag den många år sedan o har inte märkt av något. möjligt att de e känsligare om man kör k-jet men känns tveksamt lr?
Roligt o höra att de börjar finnas lite sug iallafall! e ju lätt att de försvinner när man har massor att göra! Ang acken så fimpade jag den många år sedan o har inte märkt av något. möjligt att de e känsligare om man kör k-jet men känns tveksamt lr?
Hela K-jet systemets funktion baseras ju på tryck så... Om jag skulle gissa så tror jag bilen kan bli svårstartad, men när den väl är igång bör det lira som vanligt.
Som sagt, gubbsen på S2forums tyckte jag skulle behålla min, men ingen gav något ordentligt svar på varför, utan det var mest "uhh, det kanske är bäst att låta bli den..."
Men det finns få K-jet maskiner där oxå, så det är väll inte så många med erfarenhet...
Jag planerar att stoppa dit en backventil i stället. Jobbet accen gör är ju att hålla upp trycket när bilen är avstängd, så man slipper vänta på att pumpen ska bygga upp nytt. Sen så ska den utjämna tryckfall lr något liknande tjosan, men de vette fasen.
Jag planerar att stoppa dit en backventil i stället. Jobbet accen gör är ju att hålla upp trycket när bilen är avstängd, så man slipper vänta på att pumpen ska bygga upp nytt. Sen så ska den utjämna tryckfall lr något liknande tjosan, men de vette fasen.
mm jämna ut trodde ja va huvudgrejen. sitter de inte en backventil på utgången från pumpen standard där på bilden?