2752
Sök

Audi GTT Coupe byggs om.

Ombyggnation av min Audi GT Coupe från 1987 med 5 cyl 10V 2.2T motor.

1 003 007 Visningar
Uppdaterades senast 9 juli
2 038 Inlägg
11 december 2016
Trådstartare
#2581
Aldrig någonsin! smile
Senast redigerat av Nosliwe (11 december 2016)


310 Inlägg
20 mars 2017
#2582
Nosliwe skrev:
Lite segt med uppdateringar, men har allt grejat på.

Fick efter lite svärord ur  diffen med kardan och drivaxlar kvar på plats.
Givetvis var ju 2 av skruvarna i bakre medbringaren till kardanen redan rundade. Därav anledningen till att jag tog ur diffen med den kvar.

http://i.imgur.com/zg6lyYjh.jpg
http://i.imgur.com/iKZ6IgVh.jpg

Men nu är den ur och på plats i bilen för tillverkning av fästen. Det blir trångt i sittbrunnen!

http://i.imgur.com/YxLw71Xh.jpg
http://i.imgur.com/apgJTl7h.jpg

I morgon ska jag påbörja demonteringen av motorn.

Sen sitter jag och spekulerar i att använda bromsok i bak med elektronisk handbroms för att slippa både spak och vajrar.
Nu la du att ut det där i fel tråd va? smile


2 038 Inlägg
20 mars 2017
Trådstartare
#2583
Haha oj. Gör om gör rätt big_smile

Förövrigt så tänkte jag börja slipa på karossen igen nu när vädret tillåter lackering i kallgarage snart smile


Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
21 mars 2017
#2584
Hade du Nascom chipp och WG i din? smile
Hur mycket går ditt laddtryck upp til med extern mätare isf?

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

2 038 Inlägg
21 mars 2017
Trådstartare
#2585
Haha bra fråga, är ju 1.5 år sen jag körde bilen. Men har för mig att det var 0.7 med Nascom chippet och 1 bar WG.


Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
21 mars 2017
#2586
Nosliwe skrev:
Haha bra fråga, är ju 1.5 år sen jag körde bilen. Men har för mig att det var 0.7 med Nascom chippet och 1 bar WG.
Intressant, provkörde min lite idag och fick ungefär samma.
Killen på Nascom jag snackade med påstod dock att man skulle se närmare 1Bar på mätaren hmm

Men jag har lite större (och längre) tryckrör nu än org oxå satt...
Får pilla bort skyddet på WG-locket och skruva upp lite tro jag roll
Senast redigerat av LeafBox (21 mars 2017)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

2 038 Inlägg
21 mars 2017
Trådstartare
#2587
Du pratade med Fredrik antar jag? Mjo mina tryckrör är ju inte direkt bäst heller. 3st 90 gradare efter varandra.


Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
21 mars 2017
#2588
Nosliwe skrev:
Du pratade med Fredrik antar jag? Mjo mina tryckrör är ju inte direkt bäst heller. 3st 90 gradare efter varandra.
Jag försökte hitta Fredrik faktiskt för jag vet att jag snackat med han förut, men i slutändan skrev jag bara till Nascoms FB-grupp, så vem som satt på andra sidan är oklart.

Men han nämde även att om nu allting stod rätt till, och det lägre trycket berodde på våra omständigheter och inte pga läkage eller annat fel, så skulle programvaran inte ha några problem med att man justerade upp laddtrycket manuellt på WG'n.

Sen kommenterade han såklart att det är viktigt att hålla koll på grejjerna, så bredbandslambda och avgastemp var trevliga mätare att ha i våra bilar.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

2 038 Inlägg
20 juni 2017
Trådstartare
#2589
Känner att åk suget börjar bli större än det omotiverande spackel slipandet.
Så igår monterade jag rör mellan pump och filter så jag kan få igång bilen.
Accumulatorn upptäckte farsan att den läcker i membranet när han blästrade den, så den kopplade jag förbi så länge.

http://i.imgur.com/M6zOB7Kh.jpg

Ska bara dra bak elen till bränslepumpen så kan man köra bilen ut och inn när man ska fila på karossen. Lite mer plats ute i det blå smile


Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
20 juni 2017
#2590
Let me know hur den uppför sej utan accumulatorn. Jag ville ta bort min men fick rådet att ha den kvar utav grabbarna på S2forums.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

515 Inlägg
20 juni 2017
#2591
Roligt o höra att de börjar finnas lite sug iallafall! e ju lätt att de försvinner när man har massor att göra!
Ang acken så fimpade jag den många år sedan o har inte märkt av något. möjligt att de e känsligare om man kör k-jet men känns tveksamt lr?

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
20 juni 2017
#2592
MatsaBusen skrev:
Roligt o höra att de börjar finnas lite sug iallafall! e ju lätt att de försvinner när man har massor att göra!
Ang acken så fimpade jag den många år sedan o har inte märkt av något. möjligt att de e känsligare om man kör k-jet men känns tveksamt lr?
Hela K-jet systemets funktion baseras ju på tryck så...
Om jag skulle gissa så tror jag bilen kan bli svårstartad, men när den väl är igång bör det lira som vanligt.

Som sagt, gubbsen på S2forums tyckte jag skulle behålla min, men ingen gav något ordentligt svar på varför, utan det var mest "uhh, det kanske är bäst att låta bli den..."

Men det finns få K-jet maskiner där oxå, så det är väll inte så många med erfarenhet...

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

2 038 Inlägg
20 juni 2017
Trådstartare
#2593
Jag planerar att stoppa dit en backventil i stället. Jobbet accen gör är ju att hålla upp trycket när bilen är avstängd, så man slipper vänta på att pumpen ska bygga upp nytt. Sen så ska den utjämna tryckfall lr något liknande tjosan, men de vette fasen.


515 Inlägg
20 juni 2017
#2594
Nosliwe skrev:
Jag planerar att stoppa dit en backventil i stället. Jobbet accen gör är ju att hålla upp trycket när bilen är avstängd, så man slipper vänta på att pumpen ska bygga upp nytt. Sen så ska den utjämna tryckfall lr något liknande tjosan, men de vette fasen.
mm jämna ut trodde ja va huvudgrejen.
sitter de inte en backventil på utgången från pumpen standard där på bilden?

2 038 Inlägg
3 januari 2019
Trådstartare
#2596
Nu har bilen stått i 3 år... Nu ska den igång!

https://i.imgur.com/hpMlA4Zh.jpg


556 Inlägg
4 januari 2019
#2597
Woho!

10 163 Inlägg
4 januari 2019
#2598
Härligt smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Svetsare
1 167 Inlägg
4 januari 2019
#2600
Rolig tråd. Lite glömska men kul att den återtas smile

(Bara fantasin sätter gränserna)


Sök