3426
Sök

Snart fisketider (fiske upplevelser & tips/trix tråd)

128 Inlägg
20 maj 2010
Fy fan va äcklig fisk! hatar gäddor, luktar skit och bits tongue
Gjorde premiärturen igår med UL-spöt, men dock utan framgång sad Ska bli kul att kämpa lite för att få upp lite mindre fiskar smile

502 Inlägg
20 maj 2010
Trådstartare
Simon0 skrev:
Fy fan va äcklig fisk! hatar gäddor, luktar skit och bits tongue
Gjorde premiärturen igår med UL-spöt, men dock utan framgång sad Ska bli kul att kämpa lite för att få upp lite mindre fiskar smile

Gädda är kul. smile Bara att håva in, sen hålla ett stadigt grepp i ryggen. Sen lirka ut kroken med en krok tång. Kommer inte ihåg vad den heter. xD Men kan hålla med om att dom luktar lite fränt.

127 Inlägg
20 maj 2010
En kompis o jag var ute i onsdags nu och han drog upp en gädda som uppskattades till 4.5 - 5 kg i rinnande vatten som mynnar ut till Glan, den kämpade typ ingenting.
En orange vobbler användes.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/50697/934324_eka0mu.jpg

Även idag var vi ute med båt och jag hade en liten gädda som släppte vid båtkanten.
Kul att veta att dom börjat komma igång nu iaf.

Vore även kul om alla skrev vart dom fick fisk, och på vad för beten?!  smile

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
20 maj 2010
va ute idag..blev inte ett skit. Jerkbait skiten åker snart åt helvete!
Senast redigerat av Superdtm (20 maj 2010)

128 Inlägg
20 maj 2010
Hade lite bättre tur ikväll med UL-spöt, fick en öring på 1850g smile jäklar vad kul det var, och fin var den smile

2 Inlägg
21 maj 2010
tefuse skrev:
En kompis o jag var ute i onsdags nu och han drog upp en gädda som uppskattades till 4.5 - 5 kg i rinnande vatten som mynnar ut till Glan, den kämpade typ ingenting.

http://www1.garaget.org/gallery/archive/50697/934324_eka0mu.jpg

Även idag var vi ute med båt och jag hade en liten gädda som släppte vid båtkanten.

Trevlig hantering av fisken...

127 Inlägg
21 maj 2010
Xzup skrev:
tefuse skrev:

Trevlig hantering av fisken...

Ingen skada på fisken. fick gå tillbaka sen och simmade iväg så fint.

502 Inlägg
21 maj 2010
Trådstartare
tefuse skrev:

Trevlig firre. Ska försöka ta mig ut och fiska snart. Om jag får någon fisk så knäpper jag ett foto. Kan börja skriva vilket drag jag körde på också. bra ide.

Fisketokig
2 997 Inlägg
21 maj 2010
3 gäddor runt kilot och en borre på 7hg igår på 2 timmar och 4 spön.

Formsvackan håller i sig sad Var dock mitt på hetaste dagen och åska på ingång.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Stålmannen
465 Inlägg
21 maj 2010
https://www1.garaget.org/gallery/archive/22149/934488_dwuo1z.jpg
Den här jäkeln fick jag förra sommaren. Vägde runt 5-6 kg. Får se hur fiskelyckan blir denna sommar smile

446 Inlägg
21 maj 2010
fick 9 gäddor och en abborre igår big_smile men den största vägde bara 2.4kg så inget att skryta över. alla tog på min blå/vit/silvriga vobbler tongue

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
21 maj 2010
va ute ett par timmar i ösregnet förut..slutade med 2st gäddor.. en på 2kg och en på 4kg smile Alltid nått!

502 Inlägg
21 maj 2010
Trådstartare
Superdtm skrev:
va ute ett par timmar i ösregnet förut..slutade med 2st gäddor.. en på 2kg och en på 4kg smile Alltid nått!

Bättre än botten napp! wink

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
22 maj 2010
FoXoN skrev:
Superdtm skrev:

Bättre än botten napp! wink

mjo det fick ja allt 2st det med.. första jerkbait gäddan fick jag idag=)

509 Inlägg
22 maj 2010
ni som har bilder på era stora fina gäddor! vad gör ni med de när de är döda? släpp tillbaka de stora så de kan växa sig ännu större! synd att döda bara för dödandets skull!!

2 021 Inlägg
22 maj 2010
Man vill väll ha bevis för att man fått den, klubbade själv ihjäl min största gädda (4,5kg) samt div andra storfiskar en gång i tiden, numera har jag nästan alltid med mig kamera och våg och släpper i allt förutom en o annan kilosgös som brukar hamna i ugnen hemma smile tror det här med C&R är nått som kommer allt eftersom intresset för sportfiske ökar.

127 Inlägg
22 maj 2010
Jag släpper alltid tillbaka gäddor då jag inte tycker om o käka gädda, det enda jag brukar ta upp är abborre.

1 062 Inlägg
22 maj 2010
släpper tillbaka ALLA stora fiskar! dem väga mäts å tas kort på tongue men en å annan abborre har ju hamnat i stek pannan big_smile

Team Björkeryd

7 100 Inlägg
22 maj 2010
alla stora gäddor säljer jag,resten får pipa tillbaks.

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

502 Inlägg
23 maj 2010
Trådstartare
Reichte86 skrev:
ni som har bilder på era stora fina gäddor! vad gör ni med de när de är döda? släpp tillbaka de stora så de kan växa sig ännu större! synd att döda bara för dödandets skull!!

Brukar koka gäddan... rensa ur... köra en massa citron peppar, dill, salt osv... sen färsk potatis... nam nam. Jag tar aldrig upp fisken om jag inte ska äta den. Men är det en fisk som är så skadad och jag inte ska äta den så gör jag en snabb död på den. Sen lägger jag den nära vassen så fiskmåsar och annat kan äta upp den. Men oftast äter jag upp fisken som jag fångar. Annars blir dom tillbaks släppta. Ursekta för min stavning.

Sök