Fy fan va äcklig fisk! hatar gäddor, luktar skit och bits Gjorde premiärturen igår med UL-spöt, men dock utan framgång Ska bli kul att kämpa lite för att få upp lite mindre fiskar
Fy fan va äcklig fisk! hatar gäddor, luktar skit och bits Gjorde premiärturen igår med UL-spöt, men dock utan framgång Ska bli kul att kämpa lite för att få upp lite mindre fiskar
Gädda är kul. Bara att håva in, sen hålla ett stadigt grepp i ryggen. Sen lirka ut kroken med en krok tång. Kommer inte ihåg vad den heter. xD Men kan hålla med om att dom luktar lite fränt.
En kompis o jag var ute i onsdags nu och han drog upp en gädda som uppskattades till 4.5 - 5 kg i rinnande vatten som mynnar ut till Glan, den kämpade typ ingenting. En orange vobbler användes.
Även idag var vi ute med båt och jag hade en liten gädda som släppte vid båtkanten. Kul att veta att dom börjat komma igång nu iaf.
Vore även kul om alla skrev vart dom fick fisk, och på vad för beten?!
En kompis o jag var ute i onsdags nu och han drog upp en gädda som uppskattades till 4.5 - 5 kg i rinnande vatten som mynnar ut till Glan, den kämpade typ ingenting. En orange vobbler användes.
Även idag var vi ute med båt och jag hade en liten gädda som släppte vid båtkanten. Kul att veta att dom börjat komma igång nu iaf.
Vore även kul om alla skrev vart dom fick fisk, och på vad för beten?!
Trevlig firre. Ska försöka ta mig ut och fiska snart. Om jag får någon fisk så knäpper jag ett foto. Kan börja skriva vilket drag jag körde på också. bra ide.
ni som har bilder på era stora fina gäddor! vad gör ni med de när de är döda? släpp tillbaka de stora så de kan växa sig ännu större! synd att döda bara för dödandets skull!!
Man vill väll ha bevis för att man fått den, klubbade själv ihjäl min största gädda (4,5kg) samt div andra storfiskar en gång i tiden, numera har jag nästan alltid med mig kamera och våg och släpper i allt förutom en o annan kilosgös som brukar hamna i ugnen hemma tror det här med C&R är nått som kommer allt eftersom intresset för sportfiske ökar.
ni som har bilder på era stora fina gäddor! vad gör ni med de när de är döda? släpp tillbaka de stora så de kan växa sig ännu större! synd att döda bara för dödandets skull!!
Brukar koka gäddan... rensa ur... köra en massa citron peppar, dill, salt osv... sen färsk potatis... nam nam. Jag tar aldrig upp fisken om jag inte ska äta den. Men är det en fisk som är så skadad och jag inte ska äta den så gör jag en snabb död på den. Sen lägger jag den nära vassen så fiskmåsar och annat kan äta upp den. Men oftast äter jag upp fisken som jag fångar. Annars blir dom tillbaks släppta. Ursekta för min stavning.