Projekt: Johannisson`s Ford Mondeo V6 Mk3 "Johannis"

johannisson
14 maj 2010 · 534 Inlägg

Streethawk skrev:
Jaha man hade en tråd också, det missade jag totalt ^^ Fin mondeo du har där och lika trevligt såg ljudbygget ut, finns till och med plats för större saker i "framtiden om det nu blir aktivt"
Diesel suggan är en hämta material bil kanske? lol

Haha du har så rätt så rätt tongue dieselsuggan ska bli packåsna tongue och kanske ett tyskstuk på de? vad tror du om de haha

Streethawk Billjuds Wannabe
14 maj 2010 · 1 771 Inlägg

Hmm tyskstuk på en tjeckisk bil? Mja. kör hellre lowrider stuk och sänk ned den i botten, på med 20" kromfälgar och sen sänk taket lol

Air ride system är att föredra då också wink

Senast redigerat av Streethawk (14 maj 2010)

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
johannisson
15 maj 2010 · 534 Inlägg

Streethawk skrev:
Hmm tyskstuk på en tjeckisk bil? Mja. kör hellre lowrider stuk och sänk ned den i botten, på med 20" kromfälgar och sen sänk taket lol

Air ride system är att föredra då också wink

Hehe ja men de e ju typ vw rakt igenom juh tongue mjo men nu får han bli en slit  o släng så kan jag fixa med mondeon, sen kanske skodan fixas hehe tongue

Streethawk Billjuds Wannabe
16 maj 2010 · 1 771 Inlägg

Hehe inte då ^^ Ja men det är ju bra roll

Nåt som hänt med mondeon ?

Själv har jag varit ute på jakt med plånboken och jagat ikapp 4 nya dörrar med elhissar runt om lol

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
johannisson
16 maj 2010 · 534 Inlägg

Streethawk skrev:
Hehe inte då ^^ Ja men det är ju bra roll

Nåt som hänt med mondeon ?

Själv har jag varit ute på jakt med plånboken och jagat ikapp 4 nya dörrar med elhissar runt om lol

Hehe okej trodde jag de va:P nej jusst nu står mondeo projektet still. men jagar lite nya fälgar nu. får se vad som dyker upp. sen ska jag väll leta upp nån billig lackerare som kan fixa mina lackfel typ. smile

omega_B
17 maj 2010 · 64 Inlägg

ser riktigt lovande ut, de här ska följas smile

Wir Lieben Omega
Volvo 740 "GL blir t5 rwd" (1991)
paradyne Green Street Elite
17 maj 2010 · 676 Inlägg

riktigt sjyst mondeo projekt!
inte ofta man ser hottade mondeo´s glida omkring, så hoppas du får till ett riktigt sjyst resultat sen när allt e klart! smile
ang. fälgarna så lägger jag en klar röst på Ace Scott fälgarna smile tror det kommer passa riktigt bra till din bil.
om du ska göra som mig o bygga "eget" kjolpaket, se till o lära dig o plasta eller plastsvetsa. ( det sista ska jag försöka lära mig så fort som möjligt) är guldvärt o kunna plasta!
tror din idé om att ha 2dämpare med 2 utblås blir bättre än att använda 2 japsdämpare speciellt om du inte vill ha det där bröliga volvoraggar ljudet smile men såg att du fått dom för 500 så mitt tips är att sälja med vinst o skaffa andra dämpare smile
återigen tror detta kan bli riktigt bra! lycka till! smile
Mvh Andreas

johannisson
18 maj 2010 · 534 Inlägg

omega_B skrev:
ser riktigt lovande ut, de här ska följas smile

Tack smile kul att de intresserar dej smile.

johannisson
18 maj 2010 · 534 Inlägg

paradyne skrev:
riktigt sjyst mondeo projekt!
inte ofta man ser hottade mondeo´s glida omkring, så hoppas du får till ett riktigt sjyst resultat sen när allt e klart! smile
ang. fälgarna så lägger jag en klar röst på Ace Scott fälgarna smile tror det kommer passa riktigt bra till din bil.
om du ska göra som mig o bygga "eget" kjolpaket, se till o lära dig o plasta eller plastsvetsa. ( det sista ska jag försöka lära mig så fort som möjligt) är guldvärt o kunna plasta!
tror din idé om att ha 2dämpare med 2 utblås blir bättre än att använda 2 japsdämpare speciellt om du inte vill ha det där bröliga volvoraggar ljudet smile men såg att du fått dom för 500 så mitt tips är att sälja med vinst o skaffa andra dämpare smile
återigen tror detta kan bli riktigt bra! lycka till! smile
Mvh Andreas

Hehe jo jag tror med att scott fälgarna är de bästa, men vi får se vad plånboken säger. tror jag ska lägga pengar på en omlackering i den färgen jag vill ha. ang avgasrören så får vi med se hittade en riktigt snygg dämpare på soundnstyle i linköping som såg ut som porsche orginaldämpare. kan bli snyggt med två sånna. ska skaffa mej en till orginalfront till mondeo sen till nån annan bil o försöka plasta ihop dom till en vettig smile har massor med planer men dåligt med garage att hålls i. mitt garage ligger 13mil från mej så de tar ju ett tag att fixa lite saker. haha

johannisson
19 maj 2010 · 534 Inlägg

Idag så fick jag äntligen mina ägarpapper på forden efter ett halvårs bråkande med transportstyrelsen och polisen.
Köpte bilen av en känd bedragare den 5e januari(jag visste ju förstås inte de), sen dess har skiten bara gått utför o bråk o bråk o bråkande med allt o alla.

De hela började med att bedragaren lurade en äldre man på forden (gav honom ett falskt kontoutdrag på att han hade fört över pengar). Så den äldre herren skrev på papper o var nöjd ,tills han såg att pengarna inte var där förståss.
Sen ringde jag på ford annonsen på blocket o snackade lite om bilen o de lät helt okej.
Åkte o kollade o köpte bilen senare samma dag, bara att han inte hade bilpapper med sig pga att han precis blivit ägare på bilen.
Ibland blir man lite sur på sig själv för att man litar blindt på folk.
Men men, idag fick jag äntligen papper på bilen o killen sitter i finkan i ungefär 1,5år till.
Han har även blivit misshandlad av HA på häktet.

Tycker tyvärr inte synd om honom.

Ville bara skriva ner detta eftersom de e en tung klump i halsen som har försvunnit. o nu kan jag även ta tag i fordet på allvar. så projektet fortsätter fast på lite mer seriöst sätt nu med lite större saker.

Har en front, sänkfjädrar,avgasrör,fälgar och lite annat godis på gång nu big_smile


glad glad glad big_smile big_smile big_smile

Senast redigerat av johannisson (20 maj 2010)

johannisson
20 maj 2010 · 534 Inlägg

Lite info om killen.

Bedrägerihärvan växer - 22-åringen begärs häktad
NORRKÖPING
I november åtalades 22-åringen för att ha lurat ett 50-tal personer på pengar, bland annat via säljannonser på Internet.
Nu växer härvan och på torsdagen begärdes 22-åringen häktad.

Stämningsansökan som lämnades in i november gällde bedrägerier där 22-åringen misstänks ha lurat till sig 156 000 kronor av ett 50-tal personer.
Sedan dess har utredningen växt och nu gäller det betydligt grövre brott och högre summor. På torsdagen begärdes 22-åringen häktad misstänkt för grovt bedrägeri i Vimmerby, Norrköping, Vadstena och Lindesberg samt bedrägeri i Linköping och Nyköping. På de flesta av dessa orter misstänks han även ha gjort sig skyldigt till urkundsförfalskning.
Fyra av bedrägerierna har skett efter att han åtalades i november och åklagaren anger risken för fortsatt brottslighet som en anledning till häktning.
Sålde bildelar

Tillvägagångssättet har varierat, men mest handlar det om internetbedrägerier. Enligt åtalet som kom i november har 22-åringen lagt ut bluffannonser på Internet där har han utgett sig för att vara säljare till främst bildelar men även elektronik. Kunderna satte in pengar på hans konto - men några varor skickades aldrig.
22-åringen misstänks även ha förmått flera företag att på kredit leverera varor som han beställt i annans namn och sedan hämtat ut på Posten.

Lite om misshandlandet.

En 22-årig bedragare blev misshandlad och krävd på pengar i häktets träningslokal.

På onsdagen åtalades en 43-årig medlem i Hells Angels för händelsen, som rubricerats som övergrepp i rättssak och utpressningsförsök. En 27-åring från Mjölby är medåtalad.


Den 26 januari satt en 22-årig bedragare från Åby inlåst i häktet på Stockholmsvägen. Han var misstänkt för bland annat bedrägerier med bildelar.


I häktet satt också en 43-årig medlem i Hells Angels avdelning i Norrköping. Han vistades där i avvaktan på att placeras på anstalt, för ett avtjäna två års fängelse för en misshandel på krogen Bomullsfabriken. 27-åringen väntade på att avtjäna ett och ett halvt års fängelse för bland annat bedrägerier och bilinbrott.


22-åringen berättar att han gjort 43-åringens bekantskap på häktet och bjudits in att träna tillsammans med denne och 27-åringen. De tre lämnades ensamma i träningslokalen av en vårdare.


Där, berättar 22-åringen, började de båda andra männen träna genom att slå på en hemgjord boxningssäck. Den var tillverkad av en tvättsäck stoppad med kuddar och handdukar. En av männen höll säcken i brösthöjd medan den andre slog.


Efter en stund fick 22-åringen hålla säcken, medan 43-åringen slog. 22-åringen klagade på att den andre slog för hårt och fick då två kraftiga knytnävsslag så han föll i golvet. Därefter blev han sparkad i huvudet av 27-åringen.


Den misshandlade fick därefter veta att han var skyldig en person som 43-åringen kände 7 000 kronor efter en affär med fälgar.


- Vi har varit hemma hos dej och sökt dej där, ska 43-åringen sagt. Han berättade också om sitt medlemskap i Hells Angels. 22-åringen instruerades att förklara sina skador med att han ramlat under träningen. Annars skulle han få problem på anstalten, hans familj skulle också råka illa ut.


När den uppskrämde 22-åringen lämnade träningslokalen med ett blåöga och spräckt, blödande läpp lydde han först order. Strax därefter berättade han vad som hänt för en vårdare.


Båda åtalade förnekar brott. Enligt 43-åringen har 22-åringen hittat på alltsammans.


Vet att detta inte tillhör mitt projekt men är så jävla glad att allt har löst sig med min bil så de känns bra för mej att dela med mej av lyckan.
Kunde ju faktist blivit blåst på 35000kr, men de vart jag inte big_smile

Nu är de sluttjatat om detta o åter till projektet.

paradyne Green Street Elite
20 maj 2010 · 676 Inlägg

fan va skönt att det är slutbråkat!
hoppas snubben får känna på ett par till som " känner " folk som blivit blåsta.
fan för såna idioter!
hur går det med mondeon annars då? smile

FordEsci Bilplåtslagare
20 maj 2010 · 324 Inlägg

johannisson skrev:

Lajning skrev:
Ett hett tips när det gäller styling. Försök få tag på ST220 kjolpaket, riktigt snyggt på dessa bilar.

Lycka till!

Jo jag letar ihjäl mej efter ett sånt paket men inte till någon som hellst lycka jusst nu.
Finns inte ens någon replika paket att köpa.
Vill inte ha något starwars paket på bilen, utan st220 blir nog snyggast på denna.

Jag har en front iallafall, st220 alltsåwink

johannisson
20 maj 2010 · 534 Inlägg

Vad ska du ha för den big_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smile  ge mej pris nu big_smile

johannisson
22 maj 2010 · 534 Inlägg

paradyne skrev:
fan va skönt att det är slutbråkat!
hoppas snubben får känna på ett par till som " känner " folk som blivit blåsta.
fan för såna idioter!
hur går det med mondeon annars då? smile

Ja de e mycket skönt ska jag säga.
Jorå ska väll ner o fixa till så alla plastdetaljer blir silver i motorutrymmet snart. kan bli snyggt smile
Sen väntar jag på skatteåterbäringen så fälgar kan inhandlas tongue

johannisson
26 maj 2010 · 534 Inlägg

Har lite uppdate att dela med mej igen hehe.






https://www1.garaget.org/gallery/archive/57620/938067_6xbixx.jpg
Så såg de ut innan.




https://www1.garaget.org/gallery/archive/57620/938068_eopr6z.jpg
maskerat o klart. slipat med






https://www1.garaget.org/gallery/archive/57620/938071_wjvlji.jpg
blev helt okej. ser bättre ut i verkligheten .

666_Beast
26 maj 2010 · 1 863 Inlägg

Ser bra ut, har du xenon i strålkastarna?

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
johannisson
26 maj 2010 · 534 Inlägg

666_Beast skrev:
Ser bra ut, har du xenon i strålkastarna?

tack. jajjamensan, de e original på min. smile

johannisson
30 maj 2010 · 534 Inlägg

Så här blev de i mörkret .


https://www1.garaget.org/gallery/archive/57620/941443_ll4k38.jpg
ljus bild[/i





https://www1.garaget.org/gallery/archive/57620/941452_n1dfkl.jpg
[i]Mörk bild.

johannisson
2 juni 2010 · 534 Inlägg

Idag blev bilen min helt o hållet. faaaaan så skönt, grattis mej.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang