Tack för härliga kommentarer!
Nu var det länge sen det var updates här i tråden men det skall komma igång nu igen.
Det som har hänt nu det senaste är att jag inhandlat en massa prylar till motorn. Alla slitagedelar i motorn har köpts nya, en KKK24 Turbo är inhandlad, Gröna 465cc Spridare, S60R grenrör samt lite annat smått och gott har inhandlats. Det blir många artiklnummer men det kommer förhoppningsvis bli kanonbra! Senaste träffen hos Stefan bestod av leverans med alla grejer, tjôt och provmontering av turbo för att se om oljeledningarna passade. Det såg riktigt bra ut med grenrör och turbo på plats. Det sköna är att det är bolt-on mellan block-grenrör och grenrör-turbo. Röret för olja-till, passade perfekt som även det var från en S60R. Vi får hoppas att returledningen också passar, men eftersom inte Stefan har allt, som man kunde tro, så har vi beställt ett sådant på Volvo. Även lite andra grejer är beställda.
Om ni inte redan listat ut vad jag tidigare hållit på med när det gäller väghållning, så drar jag nu av täcket och presenterar min chassiesats. Fyra stycken Öhlins stötdämpare! För att de ska kunna prata med fjädrarna har jag valt att de ska lira tillsammans med en uppsättning, svenska TME fjädrar. Stötdämparna är helrenoverade och skall nu kunna fylla sin funktion till punkt o pricka. De blev riktigt schyssta till utseendet efter en omgång hos blästersnubben i somras. Jag tyckte originalfärgen var lite tråkig så jag bestämde mig för en lite gulare, liknande ”Öhlins-gul”. Topplagringar både fram och bak är även dem bytta till nya fräscha.
Och nu det senaste projektet jag meckat med. Grillen. En XC grill med det nya emblemet och även ett litet R, som är en go detalj om man har en R-bil
. Det här paketet är dock inte så enkelt att mecka ihop och är lååångt ifrån Bolt-on. Men det stoppade inte mig. Jag tog bort alla fästen (förutom ett som jag kanske skall använda) och började fundera på hur jag skulle få ihop kalaset. Det slutade med kolfiber och Epoxy. Under dessa är tanken att dra stripes för att hålla emblemet på plats och sedan limma lite lätt bakpå ribborna längst ut. Det blev en provmontering idag men jag upptäckte att grillen inte var helt symetrisk med huven så det blir till att böja emblemet mer.
Belysningslisten är åter på plats med ett fräscht handtag där också mekaniken fungerar klockrent.
I helgen skall det meckas mer med bilen! Updates är att vänta