2039
Sök

Projekt: Volvo 850 Turbo 1995 (Såld) "Sidan 45"

Mitt första projekt när det gällde att få fart på en volvo 850 turbo

509 399 Visningar
Projektet avslutat 3 december 2012
2 174 Inlägg
16 april 2011
turbodeath skrev:
den ic är bra...har själv en sådan på min....gav 2595 för 50mm tjockleck

finns 60 också, lika bra slå på stort direkt om man ska trimma lite.

4 586 Inlägg
16 april 2011
Trådstartare
vet ej ifall jag ska ha någon större effektökning. Tycker 850n är lite små invecklad att skruva med och en hel del dumma lösningar på sakerna. Byta kylare brukar ta 20-30 min för mig. På 850n hade jag precis lossat den efter en timme

Efter att kylaren är bytt så ska jag byta kamrem. Den som sitter där nu är snart inne på sitt 10e år.
Senast redigerat av jocke_gronberg (16 april 2011)

850 Inlägg
16 april 2011
ska du ha kvar bilen eller?  bra jobbat med den!wink

Jag Älskar Volvo Med Mycket Hästar Under Huven! döden kommer tillbaka! uppväxt i förorten här är det som robin hood

4 586 Inlägg
17 april 2011
Trådstartare
940_44 skrev:

vissa stunder känns det som man ska det. Men vrider man på nyckeln så börjar man fundera en gång till.
Förlorar för mycket på att sälja den nu med alla nya delar. Ska köra denna sommar och njuta lite
Senast redigerat av jocke_gronberg (17 april 2011)

850 Inlägg
17 april 2011
jocke_gronberg skrev:
940_44 skrev:

vissa stunder känns det som man ska det. Men vrider man på nyckeln så börjar man fundera en gång till.
Förlorar för mycket på att sälja den nu med alla nya delar. Ska köra denna sommar och njuta lite

okej!smile  tycker du ska ha kvar den bilen är för fin haha!big_smile

Jag Älskar Volvo Med Mycket Hästar Under Huven! döden kommer tillbaka! uppväxt i förorten här är det som robin hood

4 586 Inlägg
17 april 2011
Trådstartare
940_44 skrev:
jocke_gronberg skrev:
940_44 skrev:

Ska spara till en annan bil med att ha till jobbet så denna kommer bli en ren leksak.

723 Inlägg
17 april 2011
jocke_gronberg skrev:
940_44 skrev:
jocke_gronberg skrev:

Ska spara till en annan bil med att ha till jobbet så denna kommer bli en ren leksak.

Har du så gott om pengar ska du absolut inte sälja den!! Finns ingen osmartare tongue

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98

4 586 Inlägg
17 april 2011
Trådstartare
Glimbrink skrev:
jocke_gronberg skrev:
940_44 skrev:

Har du så gott om pengar ska du absolut inte sälja den!! Finns ingen osmartare tongue

Bilen köptes kontant och alla delar direkt ifrån kontot. Då kostar det inte mycket att ha en bil till.

Kollar dock runt på lite hus men då ska det finnas ett garage där denna ska stå

723 Inlägg
17 april 2011
jocke_gronberg skrev:
Glimbrink skrev:
jocke_gronberg skrev:

Bilen köptes kontant och alla delar direkt ifrån kontot. Då kostar det inte mycket att ha en bil till.

Kollar dock runt på lite hus men då ska det finnas ett garage där denna ska stå

Ja precis, släpp då tanken att sälja den tongue ställer du av den under perioden ni fixar med hus så kostar den ju ingenting, när ni känner att det ligger bra till ekonomiskt kan du ju leka igen.. sälj den bara inte vad du än gör tongue

4 586 Inlägg
18 april 2011
Trådstartare
Nu blev det en sväng till garaget idag. Skönt att ha 15 meter dit

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24718/24718-b4894b6b7a0b3829970ef228436c3a32.jpg

Limmade fast ena fästen till laddluftkylaren då det som sitter original har gått av. Tog bara ena sidan håller det så gör det. Det märks om 24 timmar. Vet att fästet inte är i bästa skicket men det kommer garanterat att hålla.

Ifall jag byter laddluftkylare nästa vinter så känns nya fästen lite överkurs
Senast redigerat av jocke_gronberg (18 april 2011)

4 586 Inlägg
19 april 2011
Trådstartare
Fått bra besked. kylaren som var beställningsvara skickades idag..big_smile

4 586 Inlägg
20 april 2011
Trådstartare
Idag fick en avi i telefonen. Du har en kylare att hämta

I helgen blir det skruva av. limmade även andra fästet idag

Pratade även med autotech idag dom ska fixa ny programvara till min box speciellt just för min setup. Underbart
Senast redigerat av jocke_gronberg (20 april 2011)

4 586 Inlägg
21 april 2011
Trådstartare
har nu monterar den nya kylaren. Allt verkar hoppfullt bara lite luftande kvar. värme fanns det gott om i bilen denna fina dag big_smile

36 Inlägg
21 april 2011
låter fint smile

4 586 Inlägg
22 april 2011
Trådstartare
MathiasH850 skrev:
låter fint smile

Ja underbart. Nu är det kamremsbyte kvar

132 Inlägg
24 april 2011
Tjenna!
Fin bil måste ja säga!
Tänkte höra om nån av alla 850 fantaster här har nått bra tips till mej.
Ska sätta laddtrycksmätare i à-stolpen
Men finns det nått smart ställe att dra slangen till motorutrymmet?
Hittar inte nått när jag kickade igår!

Tacksam för svar

4 586 Inlägg
24 april 2011
Trådstartare
9000_robin skrev:
Tjenna!
Fin bil måste ja säga!
Tänkte höra om nån av alla 850 fantaster här har nått bra tips till mej.
Ska sätta laddtrycksmätare i à-stolpen
Men finns det nått smart ställe att dra slangen till motorutrymmet?
Hittar inte nått när jag kickade igår!

Tacksam för svar

Enklast är nog att dra vid säkringsdosan. bara att borra ett hål i plasten. Laddtrycksmätaren satt redan på min bil men gjorde så när jag drog ljud i en annan bil.

930 Inlägg
24 april 2011
Jag borrade ett hål i torpeden vid pedalerna vid lämpligt ställe:)

V70:ns projekttråd! kolla in där;)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=223643

2 174 Inlägg
24 april 2011
varför i hela friden borrar ni hål och grejar?

Använd orginal slangen till panelen, sätt ett T kors och dra strömmen till tex IGNITION kabeln från stereon eller liknande sen jorda i valfri jord.

Ta bort understa panelen vid pedalerna lär du se en vakumslang som går upp till panelen, åk köp ett T kors, dra dit det och dra upp slangen. bara ta bort högtalar gallret på instrumentbrädan blir det lättare vid dragningen.

723 Inlägg
24 april 2011
hangman skrev:
varför i hela friden borrar ni hål och grejar?

Använd orginal slangen till panelen, sätt ett T kors och dra strömmen till tex IGNITION kabeln från stereon eller liknande sen jorda i valfri jord.

Ta bort understa panelen vid pedalerna lär du se en vakumslang som går upp till panelen, åk köp ett T kors, dra dit det och dra upp slangen. bara ta bort högtalar gallret på instrumentbrädan blir det lättare vid dragningen.

Precis, det finns ju redan draget.

Sök