Vad har ni upplevt för övernaturligt?

Snitch Ointresserad.
6 oktober 2010 · 936 Inlägg

Nån mil utanför stan där jag bor så ligger det ett gammal sletet hus mitt inne i skogen. Med tillhörande lada och grejer, även en sånhär gammal brunn. Typiskt spökhus med andra ord.

För typ 3 år sen eller nåt sånt så satt vi i kompis gänget uttråkade som helvete. Då kläcker en ur sig att vi ska ut på "spök jakt". Och hon (ja, faktiskt) berättar då om det här huset.

Sure thing, för att göra det hela lite mer spännande så tänkte vi använda stearinljus som ficklampa. Packade ner ett par stycken sen pös vi iväg på mopparna. Klockan 10 på kvällen..

Stannar vid sidan av en landsväg, här är det säger hon. Vafan här är ju inget hus? "Nej vi får parkera inne på den där åkern, sen gå en bit". Oh helvete.... nej nej nej. Jaja, vi parkerar lite snyggt.

Alla drar upp ljus och annat man hade med sig. Sen började vandringen smile Var ju inga problem att se nåt först, då månen var uppe. Men sen när vi kom fram till skogen var det mörkt som fan. Ljuständning! Funkade as bra, ingen vind ute heller så dom blåste inte ut.

Vi gick på led kan man säga, hon som berätta om huset hade ju varit där innan. Så den "gruppen" kom fram först.

Ska tillägga att jag är enormt lättskrämd och har svårt för det här med övernaturliga grejer.

Vi hamnade givetvis längst bak. Jag och en polare gick och rökte och snackade lite. Sen ville jag fan inte gå längre fram, det fick räcka här. Det tyckte han också.

Vi kunde väl stått där i 5 minuter? Sen vart det bara en sån läskig tystnad. Sådär ni vet, när det egentligen inte ska kunna vara så tyst. Sen försvann jävla lågan till mitt ljus! Då blev jag fan skraj, tände det givetvis igen, lågan flimmrade inte, ingen vind. Tänkte då att kanske polarn blåst ut det av misstag eller nåt.. Happ, nu får det snart vankas hemfärd sa jag. Började känna mig lite obekväm där ute i skogen nämligen. FOFF! så försvann lågan igen! Nu drar vi för helvete sa jag till polarn, har nog aldrig sprungit så fort i mitt liv.

Väl framme nere vid vägen igen så vart jag lagom skakis kan jag säga. Tog väl en 20 minuter innan resten av grabbarna och tjejerna anlände.

Usch. Har varit med om lite annan skit också, men det orkar jag inte skriva om nu.

Senast redigerat av Snitch (6 oktober 2010)

Teabag appreciation club.
JonR
7 oktober 2010 · 3 259 Inlägg

SweetBabyDoll skrev:
Vet du förresten att valpar (hundar) kommer in i en ålder som kallas "spökåldern" ;P Undra varför?

Hundars "spökålder" kallas spökåldern för att dom inbillar sig att dom ser saker... Därför att dom är unga och oerfarna! Men när dom blir äldre så växer dom ur det, brukar vara samma sak med människor men allt för ofta så växer många inte ur det! wink

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
M103
7 oktober 2010 · 1 570 Inlägg

Jag såg en höstnatt på landstället 1993 ett väldigt konstigt ljus på himlen. Uppskattningsvis 1km bort, ca 200-300 meter upp. Det rörde sig helt oregelbundet, extremt snabbt, hoppade hit och dit, slocknande på ett ställe och dök upp på ett annat. Det var där i över en timme och ingenting hördes. Jag tittade både från fönstret och ute på gården så det var ingen ljusreflektion. Det kunde inte varit flygplan eller helikopter. Laserpekare, nja inte 1993. Lampor? Nej det var alldeles för starkt sken och för snabba rörelser. Jag har läst en del astronomi på universitetet och grunderna där och har inte hittat nån vettig förklaring där heller. Hur som helst en märklig upplevelse jag då tyckte var skitläskig.

Senast redigerat av M103 (7 oktober 2010)

Hamilton
8 oktober 2010 · 8 864 Inlägg

Tråd rensad på 2 sidor OT!
Nästa som postar ett +1 eller går OT i tråden får en varning.
Skärpnig i leden.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
M103
8 oktober 2010 · 1 570 Inlägg

Jag är tacksam att min UFO observation fick vara kvar smile Trevlig helg!

Turbomotor volvolover
8 oktober 2010 · 667 Inlägg

jag har faktist sett ngt liknande tongue i sommras, ja och en kompis skulle sova på en inglasad altan, och givetvis så ssov han men jag var vaken, men iaf så såg ja ngt på himlen, sen om det var nära lr inte vet ja inte för ja trodde att ja inbillade mig. men de va ngt ljus som lixom svepte fram och tillbaka, de va inte långt när deåkte från vänster till höger, ett par cm tror jag. sen bara försvann det. och ja vet inte om det va i syne lr om det var ngt ufo lr ngt åt de hållet tongue

M103 skrev:
Jag är tacksam att min UFO observation fick vara kvar smile Trevlig helg!

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen
Race_Chick Snäll liten biltjej
8 oktober 2010 · 880 Inlägg

Jag har varit med om nått sånt där:

Det var på den tiden man for runt i epa traktorer och ragga runt,det var jag,min kille och en polare (föraren).
Vi hade farit ut på en ödslig grusväg för att vi skulle gena till en by och den vägen var snabbast att ta.... efter ca 2 mil på grusvägen så såg jag och polaren nått som lyste på höger sida av vägen (det var tätskog på båda sidorna och inte ett hus dom närmsta milen),så vi stannade och såg hur den saken for just ofanför trätopparna och hamna på vänster sida.
Vi satt där och kolla ett på den konstiga saken.... den va ungefär lika stor som ett bildäck och 6 lampor undertill som lyste nått gulaktigt sken...

Den saken stod länge å sväva ovanför trätopparna,men efter en stund så börja den sjunka ner i skogen,NU var den på samma höjd nivå som oss,då börja den fara mot oss i rasande fart och jag sa till polaren "KÖR FÖR FAN!" och han gasa för fulla muggar till byn

När vi väl var i byn så lugna vi ner oss och börja prata.Min pojkvän sov som en stock så han tyckte bara vi va knäppa för att han missa allt.
Det kunde inte ha varit nån unge för att vilken unge får vara ute i en skog ca 2-3 mil hemifrån runt 2-3 på natten?
Det var ödligt så vem skulle ha så förbannat tråkigt att den personen bygger ett låssas skepp och springer i skogen på nätterna?

När vi väl diskuterat klart och skulle mot stan igen så såg vi på fan den där saken längst upp på kyrkan,just ovanför korset... ja....

Det är min berättelse. tycker det fortfarande är konstigt.

¤¤Tjejen som inte är rädd för att bli smutsig¤¤
*Endast Mercedes ägare
Turbomotor volvolover
8 oktober 2010 · 667 Inlägg

¤¤740Racing¤¤ skrev:
Jag har varit med om nått sånt där:

Det var på den tiden man for runt i epa traktorer och ragga runt,det var jag,min kille och en polare (föraren).
Vi hade farit ut på en ödslig grusväg för att vi skulle gena till en by och den vägen var snabbast att ta.... efter ca 2 mil på grusvägen så såg jag och polaren nått som lyste på höger sida av vägen (det var tätskog på båda sidorna och inte ett hus dom närmsta milen),så vi stannade och såg hur den saken for just ofanför trätopparna och hamna på vänster sida.
Vi satt där och kolla ett på den konstiga saken.... den va ungefär lika stor som ett bildäck och 6 lampor undertill som lyste nått gulaktigt sken...

Den saken stod länge å sväva ovanför trätopparna,men efter en stund så börja den sjunka ner i skogen,NU var den på samma höjd nivå som oss,då börja den fara mot oss i rasande fart och jag sa till polaren "KÖR FÖR FAN!" och han gasa för fulla muggar till byn

När vi väl var i byn så lugna vi ner oss och börja prata.Min pojkvän sov som en stock så han tyckte bara vi va knäppa för att han missa allt.
Det kunde inte ha varit nån unge för att vilken unge får vara ute i en skog ca 2-3 mil hemifrån runt 2-3 på natten?
Det var ödligt så vem skulle ha så förbannat tråkigt att den personen bygger ett låssas skepp och springer i skogen på nätterna?

När vi väl diskuterat klart och skulle mot stan igen så såg vi på fan den där saken längst upp på kyrkan,just ovanför korset... ja....

Det är min berättelse. tycker det fortfarande är konstigt.

låter skit konstigt men ja , har inget som säger att det inte va ngt ufo lol lixom 2 pers ser inte samma sak i syne och det är definitivt inte ngn som jävlas med ngn ute i skogen vid den tiden xD isf måste det vara en nolifer!

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen
Turbomotor volvolover
10 oktober 2010 · 667 Inlägg

Amor_Vincit_Omnia skrev:
Ikväll för ungefär 3 timmar sen så var jag hos min granne på middag som äger en jättestor gård ute på landet några meter ifrån mig och jag  gick in och satte mig i deras vardagsrum, efter ungefär 30 min så var det någon eller något som petade på min axel eller rättare sagt "knackade" med ett finger på mig mitt på axeln (ganska hårt) Och jag vänder mig om och jag ser faktiskt ingenting, inte en själ.

Under middagen iaf så får jag då reda på under ett samtal att deras gård faktiskt är hemsökt, då sade jag att någon knackade på min axel när jag satte mig i en av fotöljerna i vardagsrummet, givetivis så sade ju frun som bor där då att hon ofta ser skuggor som rör sig och att det är någon som går med tunga steg i trappen på kvällarna, även på dagarna.
Tyderligen så är det föredetta ägaren till gården som spökar där och givetvis så undrar man ju varför var han tvungen att peta på mig?

Lite roligt och intressant men även samtidigt läskigt på en och samma gång måste jag säga tongue

jag hade skitit i byxorna och behövt åka hem när hon sagt de xD

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen
Turbomotor volvolover
10 oktober 2010 · 667 Inlägg

Amor_Vincit_Omnia skrev:

Turbomotor skrev:

Amor_Vincit_Omnia skrev:
Ikväll för ungefär 3 timmar sen så var jag hos min granne på middag som äger en jättestor gård ute på landet några meter ifrån mig och jag  gick in och satte mig i deras vardagsrum, efter ungefär 30 min så var det någon eller något som petade på min axel eller rättare sagt "knackade" med ett finger på mig mitt på axeln (ganska hårt) Och jag vänder mig om och jag ser faktiskt ingenting, inte en själ.

Under middagen iaf så får jag då reda på under ett samtal att deras gård faktiskt är hemsökt, då sade jag att någon knackade på min axel när jag satte mig i en av fotöljerna i vardagsrummet, givetivis så sade ju frun som bor där då att hon ofta ser skuggor som rör sig och att det är någon som går med tunga steg i trappen på kvällarna, även på dagarna.
Tyderligen så är det föredetta ägaren till gården som spökar där och givetvis så undrar man ju varför var han tvungen att peta på mig?

Lite roligt och intressant men även samtidigt läskigt på en och samma gång måste jag säga tongue

jag hade skitit i byxorna och behövt åka hem när hon sagt de xD

Haha jo det var ju lite sådan känsla man fick där ett tag tills hon berättade att han är ett snällt spöke och vill ingen illa, han är bara lite sällskapsjuk tyderligen och gillar att busa wink

det lät ju tröstande tongue hhaaha hur visste hon att han va snäll ? det kanske hon bara tror och en dag så gör han ngt dumt wink

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen
worlax
13 oktober 2010 · 280 Inlägg

rätt roligt att läsa sånt här smile Har själv dock inte varit med om nånting!

pk89
16 oktober 2010 · 31 Inlägg

Har varit med om ganska mkt särskilt i mina föräldrars kåk, väckarklockor som ställer om sig och sätter egna larm och fasten dom är urkopplade och tömmda på batterier kunde ringa ändå, det händer fortfarande ibland men nu min lillebror. Även rullgardiner som har varit halvt uppdragna på morgonen och inte såna som åker upp av sig själva utan såna med snöre som man måste dra i.
När jag var nyfödd så öppnades våran ytterdörr varje dag klockan 13:00, men när mamma gick för att kolla vem som kom var den stängd, det upphörde när hon började låsa dörren

Nått riktigt läskigt hände mitt ex när hon diskade i köket i min lägenhet, jag har som en bardisk så man ser in i tvrummet. På bordet i tvrummet stod ett pringelsrör som helt plötsligt började röra på sig i cirklar som om det höll på att trilla sen sluta det bara och röret ställde sig upp helt vanligt och stod helt stilla.

Har sett lite konstiga ljus också, det var för 2 vintrar sen som jag och kompis var ute och åkte i skogen nära nyköping, helt plötsligt såg vi att det blinkade blått mot träden i en skogsdunge första tankarna var polis,brandkår eller ambulans, men det var mitt ute i skogen och vi stod på den enda vägen, ljuset var oregelbundet, lite små skrämda ökade vi farten och åkte därifrån nått man ångrar lite i efterhand.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang