Eftersnack Intresse koll på konkörning på kinnekulle ring den 8/9

noki
10 september 2010 · 87 Inlägg

patrik87 skrev:
Tackar för en riktigt rolig eftermiddag, man fick verkligen valuta för pengarna, tummen upp för er.
Glömde nolla tripp mätaren så jag vet ej hur många mil det blev, men jag missa bara sista halvtimmen pga slitna bakdäck utav någon underlig anledning:)
verkligen roligt att det blev så många bra bilder också.
Ser fram emot körning nästa år igen.
MVH/Patrik

Synd man inte visste det, hade ett antal uppsättningar till i bagaget på stagean så det hade ju gått att lösa!

(\__/)
(='.'=) This is bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination!!!
patrik87
11 september 2010 · 3 Inlägg

Synd man inte visste det, hade ett antal uppsättningar till i bagaget på stagean så det hade ju gått att lösa!

åfan, det va synd man inte visst det. men då vet jag det till nästa körning:P
En satsning på väghållning i vinter blir nästa steg, längtar till nästa år med nya träffar och körningar:)

Volvo V70 R (2004)
Evert_
13 september 2010 · 303 Inlägg

noki skrev:

ironmonkeyboy skrev:
Måste poängtera-fanns bara EN bil som gick nonstop i tre timmar.

Tre chaufförer krävdes dock-men bilen mådde bra...

Dessutom var bilen ingen bromskloss (förutom när vi fick bromsa för framförvarande bilar).
Kanske lite högre lägsta nivå på bilarna dock.. Blev lite enformigt bromsa för diverse skylines och corvetter vid andra konport.. Men vi körde ju en chippad Saab 9-3, så det var kanske väntat smile

Konerna var bra placerade bortsett från ovan nämnda andra porten som gjorde att man laddade rakt ut mot räcket. Behövs inte mycket som går fel för att testa airbagsen..

Men annars tack för ett jätte bra (och billigt) arrangemang!
Vi kommer garanterat tebax (kanske med ett 6" utblås å då får ni akta Er:P)

Peter, Peter & Peter

Kan nog stämma, för Skylinen med enbart en förare stog nog still en kvart totalt sett, men jag är rätt nöjd ändå!


Er saab gick tokigt bra, eller så kör ni tokigt bra. tongue

Önskar att man vågade lite mer men det tar emot när man vet hur dyrt det kan vara att glida av...

Annars gick allt bra, kul bana, bilen gick toppen (även om bromsarna tyckte att det vart bra varmt en stund) håller dock med om att andra porten var lite illa placerad, ingen vågar ju stå på fullt när man vet att ett litet misstag skulle generera en redig kyss.

Första gången med skylinen på bana så jag är nöjd trotts att jag blev ikappkörd av både saab och volvo mm till och från, i slutet så vart det dock bättre!

Vart toppen kul!

andledningen med porten va att få ner hastigheten vet själv hur hornen växer och hur däck bromsar blir sämre.  vill ju inte hller att folk ska köra av å sabba era bilar plus att i fall det händer nåt så blir det mindre körtid sen hade vi inte nn ambulans på plats allt för att ni ska få så mycket tid på banan som möjligt å hela bilar hem

heter numera blyfot_racing här på garaget
Dago
14 september 2010 · 17 Inlägg

Kunde inte sagt d bättre själv.... bilarna ska ju funka hem också....  vi får se hur upplägget nästa år blir...

Hoppas vi ses då med...   

___________________
Dago

noki
15 september 2010 · 87 Inlägg

Men då är det väl bättre med en tight port som inte siktar rakt in i räcket, kan ju vända den innåt istället så att man blir tvungen att ta ut kurvan lite onaturligt, det var ju just "rakt mot räcket" som var dilemmat, hade den varit ett par meter senare/tidigare så hade man haft lite mer marginaler utifall att man skulle tappa grepp...

Farten gör ju inget att ni bromsar upp, tror jag inte någon bryr sig om, var bara placeringen som var lite vansklig...

smile

(\__/)
(='.'=) This is bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination!!!
peegee Forummoderator
15 september 2010 · 2 924 Inlägg

Så konerna var bara där för att sänka hastigheten..? dvs ingen normal konkörning 

Har inte upplevt att hastigheten brukar vara ett stort problem på bankörningar ...brukar mer vara spårval, bromspunkter och vart man stamper ner gasen... och om jag förstår rätt så äventyrade placeringen av konerna just detta till det sämre, på vissa ställen...

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Evert_
15 september 2010 · 303 Inlägg

peegee skrev:
Så konerna var bara där för att sänka hastigheten..? dvs ingen normal konkörning 

Har inte upplevt att hastigheten brukar vara ett stort problem på bankörningar ...brukar mer vara spårval, bromspunkter och vart man stamper ner gasen... och om jag förstår rätt så äventyrade placeringen av konerna just detta till det sämre, på vissa ställen...

nä inte bara därför men lite i alla fall, visst va den kanse lite dåligt placerad men får ta tag i det till nästa år blir en tre port där som förra året, vi får inte ha renodlad ban körning sen är det kul å svänga lite extra eller..

heter numera blyfot_racing här på garaget
peegee Forummoderator
15 september 2010 · 2 924 Inlägg

Evert_ skrev:
vi får inte ha renodlad ban körning

Det förklarar ju saken smile

Lycka till nästa år, inte omöjligt det kan passa in att deltaga då även för mig för min bil har stått alldeles för länge i garage... så nu ska den användas wink

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
noki
15 september 2010 · 87 Inlägg

Ja det vart toppentrevligt på alla sätt, den lte knepigt placerade porten får väl ses som en liten notis vid sidan...

smile

(\__/)
(='.'=) This is bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination!!!
noki
15 september 2010 · 87 Inlägg

Men det var typ trettioelva fotografer där, vi vill gärna se foton nu!!! smile

(\__/)
(='.'=) This is bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination!!!
Evert_
15 september 2010 · 303 Inlägg

jo kort vill vi se har inte fått så många kort heller endel ligger tyvärr på face book

heter numera blyfot_racing här på garaget
Evert_
15 september 2010 · 303 Inlägg

peegee skrev:

Evert_ skrev:
vi får inte ha renodlad ban körning

Det förklarar ju saken smile

Lycka till nästa år, inte omöjligt det kan passa in att deltaga då även för mig för min bil har stått alldeles för länge i garage... så nu ska den användas wink

låter bra det, en andledning till att vi drar ner hastigheten är att vi inte har nån ambulans på plats vet ju själv hur det är när hornen växer

heter numera blyfot_racing här på garaget
Blyfot_Racing
19 oktober 2010 · 904 Inlägg

på grund av klagomål från några grannar så blir det inga mer kvällskörningar men ni som körde förra året å detta året är dom enda som fått köra riktigt på kvällen

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
Blyfot_Racing
19 oktober 2010 · 904 Inlägg

står jagar nu en hel dag i stället om ni är intresserade blir samma upplägg om ni vill. blir dyrare får då får jag stå för det privat å inte genom gmk så jag tänkte antingen kör man tre timmar på förmiddagen eller tre timmar på eftermiddagen eller betala en summa å kör hela dagen. detta kommer det mer om i en ny tråd

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
peegee Forummoderator
19 oktober 2010 · 2 924 Inlägg

Blyfot_Racing skrev:
på grund av klagomål från några grannar så blir det inga mer kvällskörningar men ni som körde förra året å detta året är dom enda som fått köra riktigt på kvällen

Köra riktigt gör man utan koner wink

Hade ni inte tillstånd för eventet med max ljudnivå etc ?

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Blyfot_Racing
19 oktober 2010 · 904 Inlägg

peegee skrev:

Blyfot_Racing skrev:
på grund av klagomål från några grannar så blir det inga mer kvällskörningar men ni som körde förra året å detta året är dom enda som fått köra riktigt på kvällen

Köra riktigt gör man utan koner wink

Hade ni inte tillstånd för eventet med max ljudnivå etc ?

jo fast då hade vi inte fått köra allts det va det vi hade tillstrånd till

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
peegee Forummoderator
19 oktober 2010 · 2 924 Inlägg

Blyfot_Racing skrev:

peegee skrev:

Blyfot_Racing skrev:
på grund av klagomål från några grannar så blir det inga mer kvällskörningar men ni som körde förra året å detta året är dom enda som fått köra riktigt på kvällen

Köra riktigt gör man utan koner wink

Hade ni inte tillstånd för eventet med max ljudnivå etc ?

jo fast då hade vi inte fått köra allts det va det vi hade tillstrånd till

Jo självklart men hoppas du förstod min ironi på ditt mått hur "köra på riktigt" på Kinnekulle är? wink

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Blyfot_Racing
19 oktober 2010 · 904 Inlägg

peegee skrev:

Blyfot_Racing skrev:

peegee skrev:

Köra riktigt gör man utan koner wink

Hade ni inte tillstånd för eventet med max ljudnivå etc ?

jo fast då hade vi inte fått köra allts det va det vi hade tillstrånd till

Jo självklart men hoppas du förstod min ironi på ditt mått hur "köra på riktigt" på Kinnekulle är? wink

självklart gör jag det men också att vi ville ha bankörning men fick inte

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
20 oktober 2010 · 2 258 Inlägg

Mina bilder är som några av er sett placerade på Facebook. Har inte riktigt orkat sitta och plocka upp en bild i taget här på Garaget.

Men ett urval av bilderna kommer nu då, till slut, i mitt galleri. smile

Kolla in galleriet: http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … cat=109348

Lägger även några här som "lockbete" för att få in er i galleriet... wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/42036/1009587_wgty4x.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/42036/1009596_wsvhqn.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/42036/1009599_egat55.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/42036/1009600_zt90rv.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/42036/1009614_c7ww4p.jpg

Det är som sagt bara ett urval av bilderna som ligger här på garaget, så söker du något speciellt är du välkommen att hojta till, jag kanske har bilden även om den inte är upplagd här. smile

// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
Blyfot_Racing
20 oktober 2010 · 904 Inlägg

bra bilder

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang