Tanken med inköpet av bilen var att den skulle bli den nya sommarbilen och att allt var bra som det var,, men nejdå, direkt satte jag igång med en relativt stor uppfräschning av bilen, vilket är det jag visar i denna projetkttråd... Visa mer
Jag behöver hjälp med att bestämma mig om vilken jag ska välja! Tanken är att jag ska ha en ny växelknopp, för att min inte har "M" och känns plastig...
Befintlig vxlknopp ser ut så här...
Nr.1 Ska jag ha denna i läder och med belysning ? (känns säkert gedigen och snyggt med samma ljus som i ratten!)
Nr.2 Eller denna med hälften i läder, resten i silver ? (också gedigen feeling med läder, matchar kanske bättre till resterande interör?)
Så läcker! Kommer bli kanonfint med den i bilen sen!
Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Jag hade nog gått på den inredningsmatchade knoppen, just för att det inte verkar vara särskilt kritiskt för känslan om det är läder runt om eller ej Själv bytte jag från en standard läder till en: http://static.schmiedmann.dk/ProductPic … 83_big.jpg Väldigt nöjd med "greppet"
Idag fick jag paket från tyskland, min nya växelspaksknopp! jag betalade i torsdags och idag måndag kom den fram,, riktigt imponerande!
Här kommer en liten bildserie som visar skillnaden
Skillnaden är enorm både i utseende och känslan att växla!, denna knopp rekomenderas starkt! den är säkert 3 gånger tyngre än orginal = gedigen känsla!
Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Blev skitbra! Men tycker fortfarande att chromlisten vid spaken ska vara svart
Där håller jag dock inte med,,, nu blev det perfekt, tar jag bort det silvriga runt spaket måste jag göra även så på dörrarna och på resterande ställen,,, o de vill jag inte, gillar det silvriga
riktigt snygg ! vart beställde du damasken till växelspaken mvh
Tackar, jo damaskerna till växelspaken och handbromsen kommer från Ebay.uk.co och kostade 160 med frakt!! sjukt mjukt fint material,,,, värt mycket mer
länk finns nog tidigare i min projekttråd?, om inte så ska jag leta fram den.