Jackacks BMW 330 Individual cabriolet

Tanken med inköpet av bilen var att den skulle bli den nya sommarbilen och att allt var bra som det var,, men nejdå, direkt satte jag igång med en relativt stor uppfräschning av bilen, vilket är det jag visar i denna projetkttråd :) Välkomna!
  • 92 Följare
  • 206 685 Visningar
  • Uppdaterades senast 23 maj 2012
thombar
7 februari 2011 · 10 Inlägg

Jackack skrev:
Har ett problem
lämnade in front, bak och vinge på lack i början på november och lackeraren säger att i slutet av novmeber är det klart, inte då!!  inte heller inna jul!!! och inte heller vecka 3 som han lovade....
idag ringer han och säger att det är klart.

Det har tagit bra mycket längre tid än lovat och han vill ha 5 800kr (svart)

Är detta acceptabelt pris på lackering av front, bakkjol och liten vinge? (och att det desutom har tagit för lång tid)

Mvh// Jackack

det är jäävligt mycket om det är svart.. typ max 3k är väl rimligt if tkr ja.. speciellt om han är så seg mä wink

Stax
7 februari 2011 · 20 Inlägg

Det där är på tok för dyrt för o vara svart iaf, jag fick pris på front,huv och framskärmar kostnad 6000 kr VITT!!
Jag hade nog inte gett mer än 4000 kr svart och med tanke på att han har tagit så god tid på sig!

Jackack skrev:
Har ett problem
lämnade in front, bak och vinge på lack i början på november och lackeraren säger att i slutet av novmeber är det klart, inte då!!  inte heller inna jul!!! och inte heller vecka 3 som han lovade....
idag ringer han och säger att det är klart.

Det har tagit bra mycket längre tid än lovat och han vill ha 5 800kr (svart)

Är detta acceptabelt pris på lackering av front, bakkjol och liten vinge? (och att det desutom har tagit för lång tid)

Mvh// Jackack

jimmzzan
7 februari 2011 · 1 168 Inlägg

tråkigt! säg till honom att du ska ha "rabatt" för du inte fick saker på lovad månad.
om du inte betalar dock får du väl inga delar heller. prata med han, resonera. säg inte att du ska ha utan ge honom ett förslag för du tycker det är dålig stil..
sen kan man både se upp och ner och sidan här. se det ur hans syn med.

E92ligan stockholm
7 februari 2011 · 5 Inlägg

Alltså vännen maxxxxx 4000 ska du ge till honom han drömar för mkt

06666097 M3
Nissan GT-R "Premium Edition" (2010)
BMW M3 E92 "Silverstone" (2008)
schruttan
7 februari 2011 · 218 Inlägg

Schajse vilken snygg bil du har, men efter den här vintern lär den ju bli underbar!

Bägge tummar upp och ett stort smile big_smile

jimpa00
7 februari 2011 · 309 Inlägg

Det tycker jag låter mycket sad tråkigt att de inte kan hålla vad de lovar

BMW följer inte utvecklingen dom leder den !
Projekttråd BMW E30
BMW M3 E36 "Old School" (1995)
Jackack BMW-entusiast
7 februari 2011 · 362 Inlägg

Schruttan: Tack för de fina orden smile ja jag tyckte också att bilen var fin i höstas men mycket ska ha mer cool

Jimpa00: ja visst är det! sad 


Kommer hämta grejerna imorgon och ska försöka diskutera ner priset något ialf, pga tiden.  Själva arbetet klagar jag inte på, dock var det ju sista gången jag lackerar hos honom tyvärr.  Får jag ner priset till 5000kr får jag nog vara nöjd, men den tusingen han är för dyr tappar han flera gånger om pga att jag aldrig lackar där igen,,,  Svårt o skaffa sig trogna kunder så varför stöta bort dem på detta sätt??? hmm

// Jackack

Volvo V70 (1999)
BMW 320da M-sport E91 "Performance" (2007)
328cabbish
7 februari 2011 · 827 Inlägg

vilken f*tta!!!inte en krona mer än 3000kr i detta fall...skulle tolka det som utpressning!
på han bara imorgon

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!
Mercedes 320ce "Amg" (1995)
soda
7 februari 2011 · 29 Inlägg

Betalade 4000:- svart för lack av huv, front, speglar på min 330 i somras.

Jackack BMW-entusiast
7 februari 2011 · 362 Inlägg

Börjar känna att man kanske ska vara lite hårdare i förhandlingen imorgon...

Nästan billigare o köpa ny front och bakkjol och åka till billigare lackerare än o ge han sitt efterfrågade pris hmm   (inte riktigt men det känns ju nästan vettigare tongue )

Han sa på telefon att han bjöd på lackeringen av vingen för den var så liten.,, så det blir 2900kr/st för fronten och 2900kr för bakkjolen...  Kanske ok pris om man lämnat in en sådan del men vid två så borde priset bli mindre per del?!!?!


Mvh// Jackack  neutral

Volvo V70 (1999)
BMW 320da M-sport E91 "Performance" (2007)
328cabbish
7 februari 2011 · 827 Inlägg

visa först att du inte accepterar priset på vänligt sätt men ger han inte sig får du ta i ordentligt

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!
Mercedes 320ce "Amg" (1995)
Montana86
7 februari 2011 · 70 Inlägg

tråkigt att han f*ttar sig....

men varför inte komma överens om priset innan ??

blir alltid misstänksam om jag inte får ett pris. brukar avstå !

soda
7 februari 2011 · 29 Inlägg

2900:- per del, vilket skämt, det kanske han tar vitt mot försäkringsbolagen...

Jackack BMW-entusiast
7 februari 2011 · 362 Inlägg

Montana86 skrev:
tråkigt att han f*ttar sig....

men varför inte komma överens om priset innan ??

blir alltid misstänksam om jag inte får ett pris. brukar avstå !

Har lämnat in många saker på lack där innan med snabb service och helt ok pris.  Så åkte dit med delarna jag ville få lackerat och tänkte inte så mycket på att något skulle krångla utifrån tidigare erfarenheter... 

Tyvärr har han fuckat upp det denna gången...

//Jackack

BMW 320da M-sport E91 "Performance" (2007)
Volvo V70 (1999)
Bmw_Bertil Ljud freak !
7 februari 2011 · 928 Inlägg

Tråkigt med lackeraren ! Hade istort sätt samma dilemma för något år sen när jag skulle lämna in en bil på lack så frågade jag några månader innan vad han skulle ha vit om jag monterade ner hela bilen själv å gav den te honom då sa han 20k..De tyckte jag va lite dyrt så jag sket i det sen frågade jag på skoj någon månad senare vad han skulle ha för att göra det svart. Då sa han 20k igen  tongue Så de va en riktigt drömmare med. Va inne härom veckan å frågade på 1 stöt han skulle ha 5000kr svart tongue Såå finns drömmare så de räcker å blir över big_smile

BMW 540 E39 Sedan "Titanium" (2000)
Chevrolet C10 "Fat Bottom Girl" (1969)
soda
7 februari 2011 · 29 Inlägg

Det går säkert att lösa. Det mesta brukar lösa sig om man bemöter folk vänligt men bestämt.

Jackack BMW-entusiast
7 februari 2011 · 362 Inlägg

soda skrev:
Det går säkert att lösa. Det mesta brukar lösa sig om man bemöter folk vänligt men bestämt.

Tror absolut på det du säger, att brusa upp leder inte till någonting. Står själv ofta som säljare och kunder som inte ser situationen från bådas sida/syn gör inte mig som säljare mer medgörlig till lösning så är det ju...

jaja får ta mig samman och åka bort o hämta skiten imorgon, kosta vad det vill för imorgon ska det monteras front vinge och bakkjol etc!!  cool

Och för att tänka på något roligare än gamla lackerare så kollar vi nu på denna bild smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/86020/large/1053385_pzhbe1.jpg
Längtar så grymt mycket till det tillfälle jag får höra denna polerade burk sprider sitt välljudande muller <3

Mvh// Jackack

BMW 320da M-sport E91 "Performance" (2007)
Volvo V70 (1999)
_night_stalker_ 220 pounds of crazy
8 februari 2011 · 1 418 Inlägg

När ska du byta till nya avgaset? jag betalade 2100kr vitt för lackering av front och bakkjol på mercan i våras.

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
Jackack BMW-entusiast
8 februari 2011 · 362 Inlägg

_night_stalker_ skrev:
När ska du byta till nya avgaset? jag betalade 2100kr vitt för lackering av front och bakkjol på mercan i våras.

Jag kommer montera Eisenmann systemet så snart jag ställt på bilen, alltså tidigast första april. ska köra den till en grannes garage med ny 2 pelar lyft smile
Ja sånna summor kommer jag nog inte ner i denna gången, men ska använda mig av en polarens lackerare istället nästa gång som verkar väldigt duktig = värt pengarna ialf...

Mvh// Jackack

Volvo V70 (1999)
BMW 320da M-sport E91 "Performance" (2007)
_night_stalker_ 220 pounds of crazy
8 februari 2011 · 1 418 Inlägg

Okej smile hehe, ser att du planerar att ställa på bilen samtidigt som jag ska ställa på Camaron tongue Fyller år på 1 Maj å planerar att fira födelsedan med att plocka fram pärlan smile Bara att hoppas på att man ha fått ett garage vid nya lägenheten tills dess.. Vågar fan inte ha den ståendes ute på parkeringen där inte :S Finns idioter som tycker de e kul å hoppa in andras tak vid de här lägenhetsområdet :S

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang