Vad tycker ni om vintern

Nisse_R Maskinförare
20 december 2010 · 287 Inlägg

Är inte så imot vinter den kommer ju varje år så den är väntad.. Men som i morse när man åkte till jobbet (kör skogsmaskin långt ute i skogen) å ser att det inte är ploget ut till maskinen så är det inte lika roligt, men det var bara att gilla läget smile

PS Det kom nästan 1meter snö sen i fredas ute i Hudik där jag jobbar, så ni kan ju förstå hur mycket det var på vägen då den plogades senast i fredas. Tur det var lössnö så man kom fram med bilen ändå (liten Caddy pickup till firma bil) smile

Senast redigerat av Pilsnernisse (20 december 2010)

Kosha
20 december 2010 · 138 Inlägg

Vintern är värdelös.

Pendulum
20 december 2010 · 1 298 Inlägg

Pilsnernisse skrev:
Är inte så imot vinter den kommer ju varje år så den är väntad.. Men som i morse när man åkte till jobbet (kör skogsmaskin långt ute i skogen) å ser att det inte är ploget ut till maskinen så är det inte lika roligt, men det var bara att gilla läget smile

PS Det kom nästan 1meter snö sen i fredas ute i Hudik där jag jobbar, så ni kan ju förstå hur mycket det var på vägen då den plogades senast i fredas. Tur det var lössnö så man kom fram med bilen ändå (liten Caddy pickup till firma bil) smile

Ingen dålig Caddy som klara av den snönivån får jag säga! wink

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.
Nisse_R Maskinförare
20 december 2010 · 287 Inlägg

chrillzter skrev:

Pilsnernisse skrev:
Är inte så imot vinter den kommer ju varje år så den är väntad.. Men som i morse när man åkte till jobbet (kör skogsmaskin långt ute i skogen) å ser att det inte är ploget ut till maskinen så är det inte lika roligt, men det var bara att gilla läget smile

PS Det kom nästan 1meter snö sen i fredas ute i Hudik där jag jobbar, så ni kan ju förstå hur mycket det var på vägen då den plogades senast i fredas. Tur det var lössnö så man kom fram med bilen ändå (liten Caddy pickup till firma bil) smile

Ingen dålig Caddy som klara av den snönivån får jag säga! wink

Kan ju meddela att det bara var pudersnö.. Men jobbigt var det då allt gick över bilen, hade varit värre om det var en dm blötsnö då hade man ju inte kommit någon vart..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang