Norde skrev:
Har suttit och passivt läst tråden och ruskat på huvudet och inte tänkt ge mig in i diskussionen men nu måste jag ändå skriva något.
Det folk verkar störa sig på är att de ska betala för att visa upp sina bilar. Saken är den att det, i mina ögon, att det är just på den punkten de missuppfattar allting. Du kan säkert ta din bil och parkera på den vanliga parkeringen, det du betalar för i det här fallet är att du får bilen bedömd och är med och tävlar. Du betalar alltså inte för andras skull utan för din egen!
Ska man ta en träff som denna ett steg längre och göra som ni tycker med att låta besökare betala för att komma in på området krävs helt plöstligt mer administrativt arbete kring hela träffen. Du behöver folk som fixar så att området blir avspärrat, folk som sitter i en entre och tar betalat osv. Detta extra arbete skulle nog inte heller isf gå runt och kunna gå jämt ut för de som arbetar och en anmälningsavgift för de som vill tävla om priser skulle säkert ändå behövas ta ut!
För det är just det som det är, en anmälningsavgift. Och anmälningsavgifter är vanligt förekommande i just tävlingar som det i detta fallet är. Annars finns nog som sagt en gästparkering också.
Jag vet själv vilket slit och skit man får stå och dras med när man anordnar saker, saker som man säkert sedan inte får den tacksamhet som man förtjänar efteråt. Det ska alltid finnas något att anmärka på, men det är väl så vi funkar i Sverige. Nä, creds till Lego skulle jag istället säga. Kämpa på!