Inför: Söderhamnsträffen 2011 Den: 14/5

Janneutanb
21 mars 2011 · 7 272 Inlägg

Tompak skrev:

Brains skrev:

Tompak skrev:
fan va ja hatar när forum trådar blir sönder skrivna av skit. man ska inte behöva blättre 5 sidor för att få fakta om träffen eller se hur många som kommer. skapa en ny tråd "gnäll om 20kr" istället.
det värsta är att folk gnäller som inte ens har en bil värd att ställa ut...

Gnäller och gnäller, jag tycker att det är en helt okey diskution.
Han vill veta VARFÖR han ska betala helt enkelt. Det har ingenting med summan att göra.
Bättre att förklara än att säga att han inte behöver komma isåfall.
En träff utan besökare är ju som sagt ingen träff wink

Tompak: Ja, jag har åkt på bilträffar mitt i vintern med vinterbilar. Fortfarande lika skoj att diskutera bilar.

okej, men då tror jag att du är ute å cyklar nu, för enligt vad (jag) tror så ska det iaf vara lite klass på den här träffen, visst kan folk komma 5st i en gammal rostig 740. men hoppas då icke att dom ställer sig brevid dom som ställer ut för att ta pris. då fattar man ju helt enkelt inte bättre om bilträffar/utställningar..
jag sitter inte å påstår att min bil kommer ta pris för den är orginal. men kan betala 20kr bara för kul smile

Citat från första sidan:
"Så räkna med en underbar försommardag med gött folk och snygga/fula bilar!
Precis som en dag/kväll ska vara!
"
Notera att det är en TRÄFF för ALLA med bilintresse.
Sen om man känner för att man vill delta i en liten EXTRA tävling så får man betala en viss summa.
Om det ingår en speciell plats för bilen eller inte vet jag inte, spelar ingen roll för min del.

Jag står fast vid att det är en träff för alla som är intresserade och  att den lilla utställningen "vid sidan av " är en extra, liten trevlig grej bara tills att någon arrangör säger emot.

sirmiro Double-Unicorn Rider
21 mars 2011 · 2 486 Inlägg

Tompak skrev:

Brains skrev:
Nu har du nog missförstått lite grann här.
Det är inte VI med dom häftiga bilarna som gör träffen. Det är ALLA som deltar som gör träffen.
Jag tror att du har misstolkat det här eventet lite grann, det är främst en BILTRÄFF och INTE en utställning.

Det som du betalar för är en tävling mot andra bilar.
Din bil är INTE där för att locka folk som på en utställning. Dom kommer oavsett om det är coola bilar eller inte.
Hade din bil varit där för att göra själva eventet, som t ex elmia, då håller jag med dig om att DU inte ska behöva betala något.
Men i det här fallet är det inte så.

om ja säger såhär, om du vet att det bara skulle komma en rostig 740, en bucklig golf 2a å en gammal epa, skulle du åka dit då?
en bilträff ska hålla lite klass även om det inte är en utställning. annars är det ingen mening..

Helt min mening. smile
Vill jag bara snacka skit åker jag bara till det lokala 'häng' stället utan sponsorer, priser eller planering vilken fredag som helst.
Är det planerat ett datum med sponsorer etc så vill man gärna att bilarna ska se bra ut, vara rena och gärna blänka i solen... Det är även det publik vill se. Ytterst få går runt och tittar på lösningar i styling hos en vinterbil - då är man där för sällskapet. smile

Tompak
21 mars 2011 · 218 Inlägg

Brains skrev:

Tompak skrev:

Brains skrev:

Gnäller och gnäller, jag tycker att det är en helt okey diskution.
Han vill veta VARFÖR han ska betala helt enkelt. Det har ingenting med summan att göra.
Bättre att förklara än att säga att han inte behöver komma isåfall.
En träff utan besökare är ju som sagt ingen träff wink

Tompak: Ja, jag har åkt på bilträffar mitt i vintern med vinterbilar. Fortfarande lika skoj att diskutera bilar.

okej, men då tror jag att du är ute å cyklar nu, för enligt vad (jag) tror så ska det iaf vara lite klass på den här träffen, visst kan folk komma 5st i en gammal rostig 740. men hoppas då icke att dom ställer sig brevid dom som ställer ut för att ta pris. då fattar man ju helt enkelt inte bättre om bilträffar/utställningar..
jag sitter inte å påstår att min bil kommer ta pris för den är orginal. men kan betala 20kr bara för kul smile

Citat från första sidan:
"Så räkna med en underbar försommardag med gött folk och snygga/fula bilar!
Precis som en dag/kväll ska vara!
"
Notera att det är en TRÄFF för ALLA med bilintresse.
Sen om man känner för att man vill delta i en liten EXTRA tävling så får man betala en viss summa.
Om det ingår en speciell plats för bilen eller inte vet jag inte, spelar ingen roll för min del.

Jag står fast vid att det är en träff för alla som är intresserade och  att den lilla utställningen "vid sidan av " är en extra, liten trevlig grej bara tills att någon arrangör säger emot.

aja jag anser iaf att även en bilträff ska hålla lite klass, inte komma med en skitig bil, rostig 740 mm mm.
lika som på cruisingar. har man ingen bil som är värd att se ska man inte åka i ledet. då kan man parkera å gå.. men som ja sa, någon måste ju anmärka å det vart du, grattis

//"Sprit ger män kvinnliga hormoner, efter några groggar kan vi varken köra bil eller hålla käften" :)
Janneutanb
21 mars 2011 · 7 272 Inlägg

Vettefan om jag kan kalla det att anmärka, förklarade bara hur träffen antagligen är tänkt.

Förklaringen finns på tidigare sida och vill någon fortsätta diskutera sin syn på det hela så kan ni pm'a mig om ni vill det.

KennethL
21 mars 2011 · 412 Inlägg

Äh det är lugnt, jag kan betala för de 10 första som anländer det är inga som helst problem - då slipper ni oroa er vart pengarna tar vägen och jag får göra en god gärning.

135
├┼┼
24 R
PuttesPOV
21 mars 2011 · 504 Inlägg

Brains skrev:
Vettefan om jag kan kalla det att anmärka, förklarade bara hur träffen antagligen är tänkt.

Förklaringen finns på tidigare sida och vill någon fortsätta diskutera sin syn på det hela så kan ni pm'a mig om ni vill det.

Jag förstår inte varför folk ens säger emot dig. Allt du säger är vettigt och precis så som Söderhamnsträffen alltid har varit. Det är bilintresserade människor som träffas med sina bilar, på en BILTRÄFF... Alltså inget som tvunget måste dra en stor publik.

HÅRDROCK
sirmiro Double-Unicorn Rider
21 mars 2011 · 2 486 Inlägg

PuppPutte skrev:

Brains skrev:
Vettefan om jag kan kalla det att anmärka, förklarade bara hur träffen antagligen är tänkt.

Förklaringen finns på tidigare sida och vill någon fortsätta diskutera sin syn på det hela så kan ni pm'a mig om ni vill det.

Jag förstår inte varför folk ens säger emot dig. Allt du säger är vettigt och precis så som Söderhamnsträffen alltid har varit. Det är bilintresserade människor som träffas med sina bilar, på en BILTRÄFF... Alltså inget som tvunget måste dra en stor publik.

Varför har man då sponsorer och pokaler?

Ni måste inse att träffen har tagit ett steg upp, och man då måste titta på nya vägar för att allt ska flyta smidigt... Att arrangören får betala ur egen fick och går back på det är inte hållbart i längden.

Norde fotointresserad
22 mars 2011 · 2 307 Inlägg

Har suttit och passivt läst tråden och ruskat på huvudet och inte tänkt ge mig in i diskussionen men nu måste jag ändå skriva något.

Det folk verkar störa sig på är att de ska betala för att visa upp sina bilar. Saken är den att det, i mina ögon, att det är just på den punkten de missuppfattar allting. Du kan säkert ta din bil och parkera på den vanliga parkeringen, det du betalar för i det här fallet är att du får bilen bedömd och är med och tävlar. Du betalar alltså inte för andras skull utan för din egen!

Ska man ta en träff som denna ett steg längre och göra som ni tycker med att låta besökare betala för att komma in på området krävs helt plöstligt mer administrativt arbete kring hela träffen. Du behöver folk som fixar så att området blir avspärrat, folk som sitter i en entre och tar betalat osv. Detta extra arbete skulle nog inte heller isf gå runt och kunna gå jämt ut för de som arbetar och en anmälningsavgift för de som vill tävla om priser skulle säkert ändå behövas ta ut!

För det är just det som det är, en anmälningsavgift. Och anmälningsavgifter är vanligt förekommande i just tävlingar som det i detta fallet är. Annars finns nog som sagt en gästparkering också.

Jag vet själv vilket slit och skit man får stå och dras med när man anordnar saker, saker som man säkert sedan inte får den tacksamhet som man förtjänar efteråt. Det ska alltid finnas något att anmärka på, men det är väl så vi funkar i Sverige. Nä, creds till Lego skulle jag istället säga. Kämpa på!

sirmiro Double-Unicorn Rider
22 mars 2011 · 2 486 Inlägg

Norde skrev:
Har suttit och passivt läst tråden och ruskat på huvudet och inte tänkt ge mig in i diskussionen men nu måste jag ändå skriva något.

Det folk verkar störa sig på är att de ska betala för att visa upp sina bilar. Saken är den att det, i mina ögon, att det är just på den punkten de missuppfattar allting. Du kan säkert ta din bil och parkera på den vanliga parkeringen, det du betalar för i det här fallet är att du får bilen bedömd och är med och tävlar. Du betalar alltså inte för andras skull utan för din egen!

Ska man ta en träff som denna ett steg längre och göra som ni tycker med att låta besökare betala för att komma in på området krävs helt plöstligt mer administrativt arbete kring hela träffen. Du behöver folk som fixar så att området blir avspärrat, folk som sitter i en entre och tar betalat osv. Detta extra arbete skulle nog inte heller isf gå runt och kunna gå jämt ut för de som arbetar och en anmälningsavgift för de som vill tävla om priser skulle säkert ändå behövas ta ut!

För det är just det som det är, en anmälningsavgift. Och anmälningsavgifter är vanligt förekommande i just tävlingar som det i detta fallet är. Annars finns nog som sagt en gästparkering också.

Jag vet själv vilket slit och skit man får stå och dras med när man anordnar saker, saker som man säkert sedan inte får den tacksamhet som man förtjänar efteråt. Det ska alltid finnas något att anmärka på, men det är väl så vi funkar i Sverige. Nä, creds till Lego skulle jag istället säga. Kämpa på!

Jo, vi är flera som har erfarenhet av att arrangera diverse arrangemang.

Det krävs avspärrningsband och som du säger någon som tar betalt - men personen som tar betalt krävs oavsett.

Visst har många saker anmälningsavgifter, men i detta läge är det just de bilar som folk tycker ska betala som drar folk - som krävs för exponering av sponsorer. Annars kan man ju bara gå runt på Ica's parkering en normal dag...
De flesta arrangemang som har lyckats hålla sig levande en längre tid tar betalt av publik och förarna går fritt, då det gör att fler tar ut de fina bilarna.

Dotzie
22 mars 2011 · 487 Inlägg

Tänk vilket intresse denna lilla frågeställning fått big_smile.....det blir skitkul i vilket fall tror jag

My car Brings Me Women
BMW 325 Touring "Projekt" (2002)
grindborg2
30 mars 2011 · 87 Inlägg

jag blir där big_smile ska bara välja vilken bil jag ska ha med dit smile och jag hoppas de inte så mkt fartbulor ifall man tar dit en låg bil wink

Senast redigerat av grindborg2 (30 mars 2011)

togge92
7 april 2011 · 30 Inlägg

kommer nog bli grymt smile kommer bli ett gäng från hudik som kommer ner smile

ForsaFrasse
11 april 2011 · 140 Inlägg

jag tar min Nisse och åker ner jag med smile

Nissan Skyline r34 GTT "Nisse" (1998)
Volvo 264 v8 "284an" (1975)
Opel Kadett Coupé LS "Klenoden" (1971)
Skapligt
11 april 2011 · 799 Inlägg

Nej men jag kommer inte jag förresten!

Jag är i Barcelona o kolla fotboll då smile smile

Ford Mondeo Titanium S "Ceracoat" (2013)
Peugeot 206 RC "Basstard" (2004)
Perzzon90
16 april 2011 · 341 Inlägg

En knapp månad kvar nu smile

David---
17 april 2011 · 46 Inlägg

hm öskar man hade bilen kvar . men  den som äger den nu bor  i söderhamns området ska väll ditt iaf jag tror jag å se om jag ser min gamla s40

bmx
17 april 2011 · 7 100 Inlägg

Leo_ skrev:
hm öskar man hade bilen kvar . men  den som äger den nu bor  i söderhamns området ska väll ditt iaf jag tror jag å se om jag ser min gamla s40

aha den.känner han som har den.bor typ 2 km ifrån  mej tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Kamulen
19 april 2011 · 930 Inlägg

Kommer jag med, med saaben om jag har hunnit att få hem växellådan innan smile

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!
Saab 9-5 Aero "BSC Performance" (2000)
Viivek
20 april 2011 · 15 Inlägg

Mjaa jag får välla se om ja kommer, ska få aset genom besiktningen först smile
Jävla massa strul med avgasrensningen smile

Kasta inte bäver i trähus!
PuttesPOV
26 april 2011 · 504 Inlägg

Har det löst sig med tjugan? tongue

HÅRDROCK
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang