Bilprovningen; andra regler efter årsskiftet?

Lucifer85
7 mars 2011 · 87 Inlägg

han sa att han HADE fått om han slutfört besiktningen en massa tvåor

Smajly
7 mars 2011 · 3 059 Inlägg

Verkar lite konstigt att besiktningsmannen skulle låta en bil gå igenom med ett fel som genererar körförbud.. Det brukar ju betyda att bilen inte är dugligt för vägen och innebär en fara både för föraren och andra trafikanter.

Då skulle det vara enkelt för alla att så fort besiktningsmannen börjar mummla om körförbud eller man får för många tvåor att bara skrika avbryt.. så skulle han alltså släppa ut en garanterat farlig bil på vägen några veckor till med ett fel som betyder körförbud.. ??

Får man ett A4 fullt med 2'or så är ju bilen färdig för skroten.

Om han avbryter så blir ju inte bilen färdig besiktigad och då vet han inte vad han ska fixa.. Han måste ju ändå köra in snarast igen.. och då kommer han få en jevla massa 2'or igen som han inte visste om..

Senast redigerat av Smajly (7 mars 2011)

Lucifer85
7 mars 2011 · 87 Inlägg

han hade ju bara sagt till dom att han ville avbryta och åka till en annan station typ. och det går att avbryta det har jag själv gjort med en bil.

Smajly
7 mars 2011 · 3 059 Inlägg

Hur gick det på den andra stationen då?

Lucifer85
7 mars 2011 · 87 Inlägg

2:a på skyltbelysning och hål i avgassystemet tror jag de va

Dubs I got Dubs!
8 mars 2011 · 2 423 Inlägg

pics or it didn't happen

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
Lucifer85
9 mars 2011 · 87 Inlägg

nu har jag pratat med honom och han fick på nr belysning och släpvagnskontakten

Smajly
9 mars 2011 · 3 059 Inlägg

Lucifer85 skrev:
nu har jag pratat med honom och han fick på nr belysning och släpvagnskontakten

Osse ville den första stationen fylla hela hans A4 med 2'or ??? Hmmmmm...

Lucifer85
15 mars 2011 · 87 Inlägg

ja den här tråden är nog ganska slut nu tror jag. och nej inga fickpengar till besgubben

twin_cam Smålänning
16 mars 2011 · 7 877 Inlägg

Lucifer85 skrev:
nu har jag pratat med honom och han fick på nr belysning och släpvagnskontakten

Vassa kanter då? Dom har aldrig kollat kontakten på min bio yikes

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
jimmzzan
16 mars 2011 · 1 168 Inlägg

När jag skulle regbesiktiga en 940 så hittade vi ett fel som inte gick och lösa på plats, fick möjligheten att avbryta besiktningen och slippa betala och åka hem och fixa problemet och sedan komma tillbaka, nu i efterhand var det väldigt snällt att få möjligheten att avbryta men när det hände va jag fly förbannad!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang