Upprustning/ombyggnad av BMW 325, e36 cab

Smajly
17 februari 2011 · 3 059 Inlägg

Lackerare_91 skrev:
ännu en gång står jag o lägger basen på karossen tongue hoppas det blir ett bra resultat den här gången som jag är nöjd med själv cool

Kommer bilder under kvällen någon gång om det är någon som är intresserad smile

helt klart e vi de !

deamo
17 februari 2011 · 1 858 Inlägg

Gött, men du lackar väl inte om hela bilen på grund av skärmen?

Skyline projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=139804
Mina andra projekt (lack m.m): http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=153234
Sponsorer: Dalhems | Göteborgs Solfilmsmontage (Dartsfilmz)
-AD-
17 februari 2011 · 314 Inlägg

deamo skrev:
Gött, men du lackar väl inte om hela bilen på grund av skärmen?

jo där var lite små saker som jag också irritera mig på så jag körde hela igen big_smile

Volkswagen Golf III 1,4 "skruttibangbang" (1992)
BMW 330 ci cab "Crystal Grey" (2003)
-AD-
17 februari 2011 · 314 Inlägg

såja! nya problem som jag aldrig haft tidigare hmm lyckades få kokblåsor i klarlacken idag:( den stora fråan är om de går att vattenslipa o polera eller måste jag lägga ny klarlack igen? hmm och om jag måste lägga klarlack igen går den ner i porerna eller måste jag slipa ända ner i basen? någon som vet? skriv! har aldrig lyckats med det tidigare! känner sig helt värdelös sad

http://i665.photobucket.com/albums/vv13/Tobbi3/Bmw%20e36/IMG_0887.jpg

såhär står hon nu men hoppas de går o lösa med litta vattenslip

BMW 330 ci cab "Crystal Grey" (2003)
Volkswagen Golf III 1,4 "skruttibangbang" (1992)
martinn
17 februari 2011 · 2 624 Inlägg

Blankt och fint! Men det är väll bara och prova och polera.. du förlorar ju inget på det tongue

Volvo S60 2,5T Summum "S60n" (2005)
-AD-
17 februari 2011 · 314 Inlägg

martinn skrev:
Blankt och fint! Men det är väll bara och prova och polera.. du förlorar ju inget på det tongue

nej inte mer än tid hmm

BMW 330 ci cab "Crystal Grey" (2003)
Volkswagen Golf III 1,4 "skruttibangbang" (1992)
martinn
17 februari 2011 · 2 624 Inlägg

Sant.. men du förlorar ju tid vilket som.. det tar nog mer tid och spruta på mer klarlack än att polera tongue

Volvo S60 2,5T Summum "S60n" (2005)
Tommy_F Dkv
18 februari 2011 · 592 Inlägg

Ser bra ut iaf! Hoppas det går att fixa till med våtslip och polering!
Har du kollat: http://hurlackera.se/problem.html om det kanske kan ge nå svar på frågan?
Där står bla:
Kokblåsor: Ser ut som en vulkan och om man tittar noga små hål i mitten.
Orsak: Otillräcklig avdunstning av lösningsmedel från vått lackskikt under den inledande torktiden.

Mvhj Tommy

En del tror på gud, jag tror att jag ska ta en öl till....
-AD-
18 februari 2011 · 314 Inlägg

Tommy_F skrev:
Ser bra ut iaf! Hoppas det går att fixa till med våtslip och polering!
Har du kollat: http://hurlackera.se/problem.html om det kanske kan ge nå svar på frågan?
Där står bla:
Kokblåsor: Ser ut som en vulkan och om man tittar noga små hål i mitten.
Orsak: Otillräcklig avdunstning av lösningsmedel från vått lackskikt under den inledande torktiden.

Mvhj Tommy

jo jag vet varför det uppstår och allt såntdär. bara att jag inte varit med om det tidigare...

Volkswagen Golf III 1,4 "skruttibangbang" (1992)
BMW 330 ci cab "Crystal Grey" (2003)
-AD-
19 februari 2011 · 314 Inlägg

Är ganska irriterad på garaget.org. la upp min bil i veckan som att jag ägde den. och sen dagen efter hade admenistratören tagit den offline och spärrat den??? hmm VARFÖR??? någon som vet?

BMW 330 ci cab "Crystal Grey" (2003)
Volkswagen Golf III 1,4 "skruttibangbang" (1992)
eastmotorsport -sommar ska de va....
19 februari 2011 · 4 524 Inlägg

Lackerare_91 skrev:
Är ganska irriterad på garaget.org. la upp min bil i veckan som att jag ägde den. och sen dagen efter hade admenistratören tagit den offline och spärrat den??? hmm VARFÖR??? någon som vet?

Står inte det i förklaringen? Förmodligen inen riktig helhetsbild på bilen samt att dom bedömde den som ett projekt. Bara du lägger upp mer färdig bild ska den funka , det är jag säker på.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
-AD-
19 februari 2011 · 314 Inlägg

eastmotorsport skrev:

Lackerare_91 skrev:
Är ganska irriterad på garaget.org. la upp min bil i veckan som att jag ägde den. och sen dagen efter hade admenistratören tagit den offline och spärrat den??? hmm VARFÖR??? någon som vet?

Står inte det i förklaringen? Förmodligen inen riktig helhetsbild på bilen samt att dom bedömde den som ett projekt. Bara du lägger upp mer färdig bild ska den funka , det är jag säker på.

Ohfan! så du får inte lägga upp bild på den när den är som min? "strippad" eller vad man ska säga?

BMW 330 ci cab "Crystal Grey" (2003)
Volkswagen Golf III 1,4 "skruttibangbang" (1992)
eastmotorsport -sommar ska de va....
19 februari 2011 · 4 524 Inlägg

Lackerare_91 skrev:

eastmotorsport skrev:

Lackerare_91 skrev:
Är ganska irriterad på garaget.org. la upp min bil i veckan som att jag ägde den. och sen dagen efter hade admenistratören tagit den offline och spärrat den??? hmm VARFÖR??? någon som vet?

Står inte det i förklaringen? Förmodligen inen riktig helhetsbild på bilen samt att dom bedömde den som ett projekt. Bara du lägger upp mer färdig bild ska den funka , det är jag säker på.

Ohfan! så du får inte lägga upp bild på den när den är som min? "strippad" eller vad man ska säga?

Tror det står nånstans att inga "objekt" men det är väl lite si och så med bedömningen kan man tycka.Finns ju en himla massa objekt som får ligga kvar.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
-AD-
19 februari 2011 · 314 Inlägg

eastmotorsport skrev:

Lackerare_91 skrev:

eastmotorsport skrev:
Står inte det i förklaringen? Förmodligen inen riktig helhetsbild på bilen samt att dom bedömde den som ett projekt. Bara du lägger upp mer färdig bild ska den funka , det är jag säker på.

Ohfan! så du får inte lägga upp bild på den när den är som min? "strippad" eller vad man ska säga?

Tror det står nånstans att inga "objekt" men det är väl lite si och så med bedömningen kan man tycka.Finns ju en himla massa objekt som får ligga kvar.

Ja lite idioti är de allt! man vill ju bara visa att man äger bilen. de är väl inget fel med det.

Senast redigerat av Lackerare_91 (19 februari 2011)

Volkswagen Golf III 1,4 "skruttibangbang" (1992)
BMW 330 ci cab "Crystal Grey" (2003)
Smajly
19 februari 2011 · 3 059 Inlägg

Ja de heter väl att man ska ha en helhetsbild, klar och tydlig på bilen som första bild.. sen därefter får man lägga vad man vill sålänge det är helhetsbild som förstabild..

Jag har roat mig med att anmäla en hel del bilar lite varstans,(dock inte din bil) blandannat på första sidan och topplistan som INTE är helhetsbilder utan kanske bara visar en motordel eller liknande.. det är ett par dagar sen och det har INTE HÄNT ETT SKIT MED DOM.. fortfarande motordelar eller hjul på första bilden..

Fattar inte varför dom ska ge sig på alla som är aktiva forumskrivare..

-AD-
19 februari 2011 · 314 Inlägg

Smajly skrev:
Ja de heter väl att man ska ha en helhetsbild, klar och tydlig på bilen som första bild.. sen därefter får man lägga vad man vill sålänge det är helhetsbild som förstabild..

Jag har roat mig med att anmäla en hel del bilar lite varstans,(dock inte din bil) blandannat på första sidan och topplistan som INTE är helhetsbilder utan kanske bara visar en motordel eller liknande.. det är ett par dagar sen och det har INTE HÄNT ETT SKIT MED DOM.. fortfarande motordelar eller hjul på första bilden..

Fattar inte varför dom ska ge sig på alla som är aktiva forumskrivare..

Ja de är fan sjukt. jag hade liksom över 200 besökare på en kväll och ändå tog dem bort den ? :O

BMW 330 ci cab "Crystal Grey" (2003)
Volkswagen Golf III 1,4 "skruttibangbang" (1992)
Putte-Penzel Billackerare
19 februari 2011 · 231 Inlägg

Lackerare_91 skrev:
såja! nya problem som jag aldrig haft tidigare hmm lyckades få kokblåsor i klarlacken idag:( den stora fråan är om de går att vattenslipa o polera eller måste jag lägga ny klarlack igen? hmm och om jag måste lägga klarlack igen går den ner i porerna eller måste jag slipa ända ner i basen? någon som vet? skriv! har aldrig lyckats med det tidigare! känner sig helt värdelös sad

http://i665.photobucket.com/albums/vv13 … G_0887.jpg

såhär står hon nu men hoppas de går o lösa med litta vattenslip

Kokblåsor brukar ju oftas uppkomma när man kör bilen i ugn! Har lyckats MÅÅÅNGA gånger fått "KOK" under dom 12 åren som jag jobbat som billackerare! Å oftast har det berot på att t.ex basen inte varit torr innan klarlack el. att man har fläskat på får mycke klarlack för å få det riktigt blankt (händer på huvar ibland) Men i ditt fall kan det bero på hur torr lacken va innan du målade om den igen efter det lilla missödet! Kanske inte va riktigt genom härdad!!

Våta ner klarlacken å lägg på en vända till! Det går ju fortare än att polera iaf! Så skulle jag ha gjort!

BTW Såg att du hadde gått på Haraldsbo som mig!

Så jobba på nu så blir Beemern apläcker!!!! TUMMAR UPP!!!! big_smile

MVH
Putte

Man har det inte roligare än man gör på sig!
Ford Fairlane "-62an-" (1962)
Volvo V70 GLT "Seppo" (1997)
Ford Fairlane 500 "63an" (1963)
Putte-Penzel Billackerare
19 februari 2011 · 231 Inlägg

Iof....det kan även bli kok om man använder för snabb härdare i klarlacken oxå!!!

Många faktorer som spelar in!! Ingen "piss i Missisippi" å vara billackerare...men det vet du ju redan wink

Senast redigerat av Putte-Penzel (19 februari 2011)

Man har det inte roligare än man gör på sig!
Ford Fairlane 500 "63an" (1963)
Volvo V70 GLT "Seppo" (1997)
Ford Fairlane "-62an-" (1962)
-AD-
19 februari 2011 · 314 Inlägg

Putte-Penzel skrev:
Iof....det kan även bli kok om man använder för snabb härdare i klarlacken oxå!!!

Många faktorer som spelar in!! Ingen "piss i Missisippi" å vara billackerare...men det vet du ju redan wink

Japp! Jag fatta ganska snabbt att det var för dålig avluftningstid mellan varven på klarlacken. Men slipa ner skiten nu där koket uppståt och laggt ett tunt varv slip grund för att vara säker på att bli av med porerna. Var rädd att de skulle synas om jag bara matta ner och la en ny runda direkt. Jaså? Vad roligt:) när gick du ut då?

Volkswagen Golf III 1,4 "skruttibangbang" (1992)
BMW 330 ci cab "Crystal Grey" (2003)
Putte-Penzel Billackerare
19 februari 2011 · 231 Inlägg

Gick ut -99!

Man har det inte roligare än man gör på sig!
Volvo V70 GLT "Seppo" (1997)
Ford Fairlane 500 "63an" (1963)
Ford Fairlane "-62an-" (1962)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang