Ja grymt jobbat. Bläddra tillbaka ett par sidor så ser man verkligen vilken förvandling. Såg ju ut som "skit" när du fick den
tackar! kanske ni kan förstå att det tar lite tid
Håller själv på med lackering så jag vet hur viktigt ett ordentligt förarbete är. Hållt på i fyra månader med förarbetet på en Alfa Romeo 1600 GTJ från 1975
Här har vi inte snö heller (mitt mellan helsingborg o lund).. inte de minsta förutom lite puder som kom idag och graderna ligger nog runt -4 bara just nu.. o de lilla som kom idag e nog borta igen tills imorrn eller nått.
>> André - Jobba på nu.. vill se den börja bli komplett.
Här har vi inte snö heller (mitt mellan helsingborg o lund).. inte de minsta förutom lite puder som kom idag och graderna ligger nog runt -4 bara just nu.. o de lilla som kom idag e nog borta igen tills imorrn eller nått.
Idag ser det nog inte ut som det hänt så mycket men det tar faktiskt sig grejen är bara den att nu när man sätter ihop den vill man att det ska göras noga, alltså att först göra rent överallt innan man monterar saker, kollar så att allt är helt osv osv...och så kommer man på att man glömt köpa saker så måste man in till satn o hämta grejor . idag började jag dagen med att köra o köpa nya lågnivå kablar och kablar till högtalarna osv. så det är väl vad jag gjort idag..monterat alla kablarna till ljudet i bilen. rivit ut det gamla skitet som förra ägaren laggt i.
har även gjort rent mattan och börjat montera den men de tar lite längre tid än jag tänkt mig
nya kablar..
såhär såg det ut innan...ut med möget!
bättre
Mattan är som ny efter rengöringen mycket nöjd!
Börjar ta sig
Sen hann jag inte mycket mer ikväll...och såhär står bilen nu
fick även ett sms av förra ägaren idag...han tyckte tydligen inte att färgen var snygg men men...jag är nöjd i alla fall!
Senast redigerat av Lackerare_91 (23 februari 2011)
Tyckte det lät lite mer personligt än bara "lackerare_91"
Jasså, digga han inte färgen? Den passar ju sketabra Vad tyckte han att den skulle ha då? Tur han inte vet vad folk tycker om den innan du tog över.. då va den inte snygg..
Tyckte det lät lite mer personligt än bara "lackerare_91"
Jasså, digga han inte färgen? Den passar ju sketabra Vad tyckte han att den skulle ha då? Tur han inte vet vad folk tycker om den innan du tog över.. då va den inte snygg..
(tog dom bort bilen från din presentation igen)
Ingen aning, bryr mig inte heller om vad han tycker...nej jävla gubbafärg rent ut sakt. ja dom gjorde ju de..idioter
Har varit en riktigt dålig dag för min del idag. startade med att börja montera mattan, men märkte ganska fort att den inte passa i min bil över huvetaget . detta eftersom balkarna i botten på cabben är grövre än vad de är i coupen eftersom där inte är något tak.
så de var riktigt dåliga nyheter...så jag egnade hela förmiddan med att ringa runt till olika skrotnissar och fråga om de hade någon cabbe som skulle skrotas men där va inget napp där heller så då tappa jag nästan lusten för allting och kändes som att man kunde lägga ner det här projektet. Men så har man ju en ganska stor vilja att den ska ihopa så det blev till att ringa BMW och hoppas på att man kunde beställa. Och de gick så senast om en vecka har jag en ny matta DOCK jävligt dyr!
Så om någon har behov utav en svart matta till en e 36 coupe kan man få köpa av mig. den är jävligt fin och nästan som ny!
Riktigt snyggt jobbat Men fälgarna med svart centrum, Dom ser så tråkiga ut & sen så har det blivit så vanligt. Men det är bara min åsikt, du ska ju självklart köra på dom som du tycker passar bäst!
Har gjort rent en massa så att de som monteras ser som nytt ut. här kommer lite bilder.
Började att göra rent venylen som sitter längst upp längsmed vindrutan och håller solskydden..blev najs med de svarta mot den blå färgen, precis som jag tänkte
solskydden före rengöring...
efter...vad tycks? såhär för jag med alla delar så att det kommer se riktigt frächt ut sen när bilen är färdig. därför de tar så lång tid för mig också..men de är det värt tycker jag!
dörrlisten ser väldigt tråkig ut efter att förra ägaren kletat lim med limpistol och sprejat någon jävla färg över allt! blir man trött eller
det blev ju inte som nytt men de duger i alla fall...får se om man köper nytt senare....
har även tvättat av bak alla kablar o skit...inte för att det kommer synas men de ser i alla fall frächare ut nu
Tadaaaa! nya panelen nytvättad och fin! kommer bli så jävla snyggt!
nu gäller de bara att få rätt på alla kablar innan man skruvar fast allt
Någon som vet vad det här är till? hjälp mig gärna
Tar helg nu och laddar inför månda igen. får se om man hinner pilla lite i helgen kanske
Den blir riktigt grann Fälgarna hade jag valt efter vilket stuk man vill ha på bilen. Men i och med att det är en cab så gillar jag glidar stuket och lite bling bling..