2314
Sök

Inför: Gatebil mantorp 17-19 juni 2011

Alias Kotten
74 Inlägg
16 juni 2011
Är dom allvarliga att det Kostar 250:- att ställa ut, och sen 250:- för att gå in? helt sjukt. Betala för att komma in och ställa ut en bil och göra evenemanget sevärt..

Autosound Nyköping
www.autosound.se

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
16 juni 2011
PeeWee_ skrev:
Är dom allvarliga att det Kostar 250:- att ställa ut, och sen 250:- för att gå in? helt sjukt. Betala för att komma in och ställa ut en bil och göra evenemanget sevärt..

Brukar vara propp fullt, så det verkar som att dom satt rätt pris ändå wink

Micke "Mus" Burman
44 Inlägg
16 juni 2011
PeeWee_ skrev:

Måste nog ta betalt för att inte vad som hellst ska komma in smile De eller stå med pekpinnen och säga vem som får och inte får.

"Hellre avåkt än frånåkt." | Camaro Z28 -99a / Cheva Avalanche K1500 / Yamaha Bulldog -04a

1 464 Inlägg
16 juni 2011
Mus skrev:
PeeWee_ skrev:

Måste nog ta betalt för att inte vad som hellst ska komma in smile De eller stå med pekpinnen och säga vem som får och inte får.

Mhmmm... Det suger kamel för många, men det är ett bra sätt att sålla bort det värsta bottenskrapet och samtidigt tjäna en bra peng på det.

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

Öhh
272 Inlägg
16 juni 2011
Finns det öltält lr ska man släpa med sig några bärs själv in på området??

157 Inlägg
16 juni 2011
Majk_ skrev:
Finns det öltält lr ska man släpa med sig några bärs själv in på området??

Båda två alternativen lol

1 278 Inlägg
16 juni 2011
Trådstartare
redan kommit fina bilar som rullar in på depån, åkte förbi nyss, mötte även kai med sin brutala audi s1 big_smile

Street Knight

1 738 Inlägg
16 juni 2011
PeeWee_ skrev:

Håller med dig!! Jag tycker jag har en rätt sevärd bil som sticker ut i mängden men att de ska ta 250 kr för att få åka in o visa upp den för att andra ska ta kort m.m så kan jag lika gärna hoppa över det.

Jag skulle ju hellre vilja att de isåfall sa att din bil passar inte in på området direkt till mig o låta fin bilarna åka in gratis! Tror inte bara de e botten skrapet som tackar nej till att åka in utan även de fina bilarna. Jag är 1 av dom tyvärr!

MVH

Öhh
272 Inlägg
16 juni 2011
Hur mkt fölk brukar det vara på denna tillställning????

122 Inlägg
16 juni 2011
Jävligt mycket folk big_smile

93 Inlägg
16 juni 2011
Jag ska dit och ha kul och knyta lite kontakter smile

Jag driver KolfiberVinyl.se som ska bli Sveriges bästa sait för Kolfiberfilm och Solfilm :)

964 Inlägg
16 juni 2011
Ni kan inte betala 250kr men kan säkert supa upp 3gånger så mycket den helgen.

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
16 juni 2011
Antonicracing skrev:

lol det är så sant som du skriver wink

Nu taggar vi för morgondagen!!

1 738 Inlägg
16 juni 2011
Antonicracing skrev:

heheh sant, supandet är ju något man får för sig själv, att visa upp bilen är ju att betalla för att andra ska ta kort på den, där går min gräns iaf då får den hellre stå i garaget big_smile

Besserwisser
16 juni 2011
940RDALLE skrev:
Jag skulle ju hellre vilja att de isåfall sa att din bil passar inte in på området direkt till mig o låta fin bilarna åka in gratis! Tror inte bara de e botten skrapet som tackar nej till att åka in utan även de fina bilarna. Jag är 1 av dom tyvärr!
MVH

Glöm inte möjligheten att vinna priser i de olika klasserna. Att få åka hem med en pokal som uppskattning för arbetet man lagt ner på bilen är en drivkraft för många. Oklart dock ifall alla de tävlingsklasser för utställningsbilar som räknas upp på gatebil.no införs redan på Mantorp eller om de införs först på Rudskogen.

Men jag förstår din poäng. Jämför med Vallåkraträffen, som tänker precis tvärtom. Ställer du ut din bil där får du samtidigt gratis inträde. Fördelen är att jag som besökare kan hitta personliga favoriter bland utställningsbilarna, alla bilar på utställningen måste inte ha showlackering och 20-tumshjul (tyvärr hamnar bilar med dessa attribut ofta i täten när priser ska delas ut). Sedan finns det många bilar som ställs ut på Vallåkra som, för mig, gärna fått stå ute på besökarparkeringen. Men det är smällen man får ta, sådana bilar tittar jag inte på.

Min personliga slutsats är att värdet av en smakfullt förädlad bil är underskattat av bedömningsjuryn på många träffar, trots att vi i Sverige och Norge verkar vara ganska unika på att skapa just smakfulla bilbyggen.

Och ett förklarande tillägg: Jag skulle skämmas över att köra in med en rishög på utställningsområdet och har därför aldrig haft en tanke på att ställa min bil på utställningsområdet bara för att få gratis inträde.
Senast redigerat av Vedhuggarn (16 juni 2011)

43 Inlägg
16 juni 2011
940RDALLE skrev:
Antonicracing skrev:

heheh sant, supandet är ju något man får för sig själv, att visa upp bilen är ju att betalla för att andra ska ta kort på den, där går min gräns iaf då får den hellre stå i garaget big_smile

haha dalle fan va dumsnål du är! trodde jag inte om dig:) ett jävla tjat om några hundringar eller lite till... men lägga ut fan mer än 50k på en gammal 940 går bra;) sluta böla, åk dit betala och ha jävligt roligt eller stanna hemma i degdala!

mvh
T-Eriksson

1 738 Inlägg
16 juni 2011
Vedhuggarn skrev:
940RDALLE skrev:
MVH

Glöm inte möjligheten att vinna priser i de olika klasserna. Att få åka hem med en pokal som uppskattning för arbetet man lagt ner på bilen är en drivkraft för många. Oklart dock ifall alla de tävlingsklasser för utställningsbilar som räknas upp på gatebil.no införs redan på Mantorp eller om de införs först på Rudskogen.

Men jag förstår din poäng. Jämför med Vallåkraträffen, som tänker precis tvärtom. Ställer du ut din bil där får du samtidigt gratis inträde. Fördelen är att jag som besökare kan hitta personliga favoriter bland utställningsbilarna, alla bilar på utställningen måste inte ha showlackering och 20-tumshjul (tyvärr hamnar bilar med dessa attribut ofta i täten när priser ska delas ut). Sedan finns det många bilar som ställs ut på Vallåkra som, för mig, gärna fått stå ute på besökarparkeringen. Men det är smällen man får ta, sådana bilar tittar jag inte på.

Min personliga slutsats är att värdet av en smakfullt förädlad bil är underskattat av bedömningsjuryn på många träffar, trots att vi i Sverige och Norge verkar vara ganska unika på att skapa just smakfulla bilbyggen.

Och ett förklarande tillägg: Jag skulle skämmas över att köra in med en rishög på utställningsområdet och har därför aldrig haft en tanke på att ställa min bil på utställningsområdet bara för att få gratis inträde.

Bra sagt, de e sant faktiskt! hade vart jätte skoj med en pokal men jag ville hällre åka in o vissa upp den för allt folk då de inte finns många volvosar som ser ut som min, och jag personligen tycker den är riktigt rå med drifting stuk så den skulle nog uskattas av många! Men att jag ska få betala för att visa upp den tycker jag är lite fel, effekten blir ju att massa fina bilar står hemma så till slut finns det ju inte nått att kolla på mer än körningarna tongue Vallåkra är underbart arrangerat enligt mig!
Senast redigerat av 940RDALLE (16 juni 2011)

246 Inlägg
16 juni 2011
Är man t.ex. 4 pers i bilen så kan man ju dela utställnignspengen på 4.. Maby big_smile

Saab 95 2,3T -99 Nordic Steg 3

1 738 Inlägg
16 juni 2011
cadishh skrev:
940RDALLE skrev:
Antonicracing skrev:

haha dalle fan va dumsnål du är! trodde jag inte om dig:) ett jävla tjat om några hundringar eller lite till... men lägga ut fan mer än 50k på en gammal 940 går bra;) sluta böla, åk dit betala och ha jävligt roligt eller stanna hemma i degdala!

hahaha 100 faktiskt wink De blir lite dyrt inträde bara, allt har ju gått till bilen smile räkna med att de kommer kosta mig nära 2000kr inträde för att få komma in lördag söndag med bilen o flickvännen m.m tongue

Besserwisser
16 juni 2011
940RDALLE skrev:
Men att jag ska få betala för att visa upp den tycker jag är lite fel, effekten blir ju att massa fina bilar står hemma så till slut finns det ju inte nått att kolla på mer än körningarna tongue

Finns definitivt en stor risk för det, en risk som arrangören tyvärr verkar ha förbisett. Hoppas dock att det kommer många fina bilar till utställningen. För jag (och jag vet att jag kan vara ensam om det) åker faktiskt upp främst för att kolla på utställningsbilarna. Och ja, det blir första gången jag besöker Gatebil.

Sök