Angående: Intressekoll om streetrace på flygfält med SSC !?

Brinley Hellre ökänd än okänd ;) ^^
4 februari 2011 · 370 Inlägg

Turbovin skrev:

Brinley skrev:
Ska kolla upp detta, men att bilarna ska vara bes och försäkrade anser ja ju vara en självklarhet tongue

Att de är besiktigade ska man nog inte ta för givet om det dyker upp turbo BMW's och singelsupror t.ex wink

Låter väl kul annars smile

Nej inte ta för givet, men om den personen som är ansvarig har de kravet får ju vi som hyr de se till att de sköts också.

KHRacing
4 februari 2011 ·

Bjork skrev:
Har lite ny info, Hasslösa´s gamla flygfält (Ligger kring Lidköping/Vinniga) får hyras, fick tipset av jobbarkompisen (Primer) men såvitt han kom ihåg så ville ägaren att alla bilar som ska köra är
försäkrade och besiktigade.

Den är iaf konbanevänlig för den som vill åka konbana, det har förekommit flertalet gånger där.

Dock så gäller enligt gällande svensk lag, ej trafikförsäkrningen under eran kommande körning, således kräver alltså svensk lag att en motorsportförsäkrning tecknas, vilket jag skickat Pm om till TS där jag erbköd hjälp ang detta smile

löjligt att ha det som krav när som sagt försäkrningen ändå inte gäller, jag hade annars tänkt att ev medverka.

Brinley Hellre ökänd än okänd ;) ^^
5 februari 2011 · 370 Inlägg

KHRacing skrev:

Bjork skrev:
Har lite ny info, Hasslösa´s gamla flygfält (Ligger kring Lidköping/Vinniga) får hyras, fick tipset av jobbarkompisen (Primer) men såvitt han kom ihåg så ville ägaren att alla bilar som ska köra är
försäkrade och besiktigade.

Den är iaf konbanevänlig för den som vill åka konbana, det har förekommit flertalet gånger där.

Dock så gäller enligt gällande svensk lag, ej trafikförsäkrningen under eran kommande körning, således kräver alltså svensk lag att en motorsportförsäkrning tecknas, vilket jag skickat Pm om till TS där jag erbköd hjälp ang detta smile

löjligt att ha det som krav när som sagt försäkrningen ändå inte gäller, jag hade annars tänkt att ev medverka.

Okej, de va bra info !
Hade ja ingen aning om.

KHRacing
5 februari 2011 ·

Brinley skrev:
Okej, de va bra info !
Hade ja ingen aning om.

Hellungt mannen. skicka PM så får du all info du behöver :-)

PS. en kort säkerhetsgenomgång med några få punkter på ett papper för varje
fordon är säkrare än en SBp-besiktning anser jag !
jag hjälper gärna till med ett sådant förslag !

ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
5 februari 2011 · 3 585 Inlägg

Turbovin skrev:

Brinley skrev:
Ska kolla upp detta, men att bilarna ska vara bes och försäkrade anser ja ju vara en självklarhet tongue

Att de är besiktigade ska man nog inte ta för givet om det dyker upp turbo BMW's och singelsupror t.ex wink

Låter väl kul annars smile

De kan ju vara besigtigade.. I annat utförande.....

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
BMW E46 320D Touring "Dragbil" (2000)
BMW E36 M50B30 Turbo "Team Disaster Racing" (1992)
Opel Ascona A "BMW Motor" (1975)
Stoffeman84 Dra räva i grus...
5 februari 2011 · 52 Inlägg

kommer garanterat om de blir nått.

Brinley Hellre ökänd än okänd ;) ^^
5 februari 2011 · 370 Inlägg

Stoffeman84 skrev:
kommer garanterat om de blir nått.

Låter bra de smile

Zonox
5 februari 2011 · 161 Inlägg

KHRacing skrev:

Bjork skrev:
Har lite ny info, Hasslösa´s gamla flygfält (Ligger kring Lidköping/Vinniga) får hyras, fick tipset av jobbarkompisen (Primer) men såvitt han kom ihåg så ville ägaren att alla bilar som ska köra är
försäkrade och besiktigade.

Den är iaf konbanevänlig för den som vill åka konbana, det har förekommit flertalet gånger där.

Dock så gäller enligt gällande svensk lag, ej trafikförsäkrningen under eran kommande körning, således kräver alltså svensk lag att en motorsportförsäkrning tecknas, vilket jag skickat Pm om till TS där jag erbköd hjälp ang detta smile

löjligt att ha det som krav när som sagt försäkrningen ändå inte gäller, jag hade annars tänkt att ev medverka.

WORD även om min är bessad så va faan ? i de flästa fall är det en seriös enklare besiktning innan man kommer ut på banan bara...

High Speed Low Drive!
Toyota Supra MKIV "Pearl" (1993)
Tomaz73
9 februari 2011 · 38 Inlägg

Brinley skrev:

Bjork skrev:
Har lite ny info, Hasslösa´s gamla flygfält (Ligger kring Lidköping/Vinniga) får hyras, fick tipset av jobbarkompisen (Primer) men såvitt han kom ihåg så ville ägaren att alla bilar som ska köra är
försäkrade och besiktigade.

Den är iaf konbanevänlig för den som vill åka konbana, det har förekommit flertalet gånger där.

Ska kolla upp detta, men att bilarna ska vara bes och försäkrade anser ja ju vara en självklarhet tongue

har kört där med Porsche Club Sverige, mkt bra asfalt cool

BMW 335 CAB (2013)
Fipo
9 februari 2011 · 80 Inlägg

Intresset finns absolut! Om möjligheten skulle finnas för konbanekörning så tror jag det blir fler leenden än bara mitt wink

Brinley Hellre ökänd än okänd ;) ^^
9 februari 2011 · 370 Inlägg

Fipo skrev:
Intresset finns absolut! Om möjligheten skulle finnas för konbanekörning så tror jag det blir fler leenden än bara mitt wink

Låter bra de smile

fuck_a_duck
12 februari 2011 · 60 Inlägg

skulle nog kunna få med ett par bilar från ldkp så länge det inte blir för långt bort wink

krillecheva
12 februari 2011 · 5 Inlägg

Kul initsiativ, men ni vet väl om att moholmsstrippen finns. www.402m.se Där finns möjligheter till att komma å testa bilen i "prova på", eller va med å tävla om man vill. Preppat, tidtagning m.m.m.m.

ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
12 februari 2011 · 3 585 Inlägg

krillecheva skrev:
Kul initsiativ, men ni vet väl om att moholmsstrippen finns. www.402m.se Där finns möjligheter till att komma å testa bilen i "prova på", eller va med å tävla om man vill. Preppat, tidtagning m.m.m.m.

Vi som svänger lite vill gärna ha saker i närheten.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
Brinley Hellre ökänd än okänd ;) ^^
13 februari 2011 · 370 Inlägg

krillecheva skrev:
Kul initsiativ, men ni vet väl om att moholmsstrippen finns. www.402m.se Där finns möjligheter till att komma å testa bilen i "prova på", eller va med å tävla om man vill. Preppat, tidtagning m.m.m.m.

a ja fick höra häromdan att dom fick återuppta verksamheten igen.
men samtidigt så försöker vi locka folk ifrån gbg och neråt också.
och inte bara folk i skaraborg,

Mr_Rustler
13 februari 2011 · 658 Inlägg

Vi är ett stort gäng från GBG som hade tänkt o komma!!!

Suzuki SJ 413 "Real Steel" (1989)
Volvo 940 Turbo "Puts Puts" (1997)
Brinley Hellre ökänd än okänd ;) ^^
13 februari 2011 · 370 Inlägg

Mr_Rustler skrev:
Vi är ett stort gäng från GBG som hade tänkt o komma!!!

De låter kanon big_smile

nexis
20 februari 2011 · 21 Inlägg

låter intressant. jag och sambon dyker säkert upp om det inte lyckas krocka med någon annan aktivitet..

Brinley Hellre ökänd än okänd ;) ^^
20 februari 2011 · 370 Inlägg

nexis skrev:
låter intressant. jag och sambon dyker säkert upp om det inte lyckas krocka med någon annan aktivitet..

Låter kanon big_smile

CustomByWerngren
20 februari 2011 · 64 Inlägg

aa fan de verkar skoj kan nog kanske fixa ett gäng från halmstad tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang