Ja ett jävla skit. Helt ny 712a eller ja gått 40 mil kanske med nästan ny original lamell. Kör med vanliga pinnen till slavcylinder också. Kan de va slangen som ställer till de ändå? Den ska iaf bytas i veckan.
Låter riktigt skumt. Man ska egentligen mäta upp inspänningstrycket för att få maximalt tryck på lamell vet jag, men det gjorde aldrig jag.
Men slangen borde inte påverka att de slirar, brukar dock kunna ha problem att koppla ur riktigt ordentligt!
Jo men mäta sånt där är lite överkurs för mig Men gasar ja fullt från 1an nu slirar de inte känns de som, de skjuter på rätt bra. Men som sagt tar jävla långt ner. Hade 3 pers i bilen när ja dumpa kopplingen å de slirade, men borde ju palla ändå.
Den tar långt ner när lamellen är fräsch när den är sleten så tar den högre upp! du har för mycket NM för lamellen dit med en 4 puck å den kommer garanterat inte slira något alls!!
Bytte grenrörspackning idag och fy fan vilken skillnad! Råkade bränna hål på mitt expantionskärl också Men bara dit med ett nytt med massa avgasbandage på. Idag va första gången ja kunde leka av mig lite med bilen De börja regna som fan och de är livsfarligt att köra haha. Men standard lamellen är alldeles för klen så blir nog skit bra med en 6 puckad sinter. Tycker fortfarande ja har sjukt bra fäste, även när de regnar, måste vara A kammen som ger sånt jämt å fint register. Men de är ju skönt iof
Bytte grenrörspackning idag och fy fan vilken skillnad! Råkade bränna hål på mitt expantionskärl också Men bara dit med ett nytt med massa avgasbandage på. Idag va första gången ja kunde leka av mig lite med bilen De börja regna som fan och de är livsfarligt att köra haha. Men standard lamellen är alldeles för klen så blir nog skit bra med en 6 puckad sinter. Tycker fortfarande ja har sjukt bra fäste, även när de regnar, måste vara A kammen som ger sånt jämt å fint register. Men de är ju skönt iof
Expansionskärlet har börjat smälta lite för mig också hehe. Instämmer med regnet, är brutalt läskigt ända upp på 4an i 140-150 vill de nästan kasta lite fast man segdrar. Men diffen gör gott, tänk dig förut, inget grepp alls.
Expansionskärlet har börjat smälta lite för mig också hehe. Instämmer med regnet, är brutalt läskigt ända upp på 4an i 140-150 vill de nästan kasta lite fast man segdrar. Men diffen gör gott, tänk dig förut, inget grepp alls.
Blev en liten motortvätt för mig Rakt fram går det ju ganska bra men ska man svänga å gasa lär man hålla i ratten. Ja förut med bara uppställt ladda spänn de ju om de va en liten vattenpöl.
En liten mätar film, tar de lugnt med växlingarna. Smäller till som fan på 3an vid 5000 varv Har höjt tändningen också genom att skifta kablarna till tändgivaren, vet inte om de vart nån skillnad, vart inte sämre iaf
fy fan vad den går detta har du gjort bra men du har en fråga till dig har en lampa som lyser i min bil men kan ej hitta felet tro det har något med en motståndare och göra eller så :S för alla lampor funkar när man blinkar med dom hel ljuset ja alla dom där funkar! men ändå får jag något lampfel i bilen däremot så vet jag jag tog bort en kabel i från bakluckan den som går till släpvagnen men den kabel har jag satt tillbaka ändå får jag en lampfel det är det ända felet på hela bilen blir så sur vet du vad felet kan vara ?
fy fan vad den går detta har du gjort bra men du har en fråga till dig har en lampa som lyser i min bil men kan ej hitta felet tro det har något med en motståndare och göra eller så :S för alla lampor funkar när man blinkar med dom hel ljuset ja alla dom där funkar! men ändå får jag något lampfel i bilen däremot så vet jag jag tog bort en kabel i från bakluckan den som går till släpvagnen men den kabel har jag satt tillbaka ändå får jag en lampfel det är det ända felet på hela bilen blir så sur vet du vad felet kan vara ?
Jadå den går hyfsat Kan vara fel typ av lampa som sitter i, fast den lyser å fungerar.
allt är original har ej bytt lampa ingenting däremot så var det bara en kabel man tog bort en röd den gick in i någon svart liten dosa..
eller ska jag bara plocka ut den där felet på mätaren typ ta bort en lampa därifrån eller så sen så funkar ej klockan heller tro det har med att någon lampa sitter i fel eller något...