2743
Sök

940 16v turbo

940 16v turbo

275 021 Visningar
Projektet avslutat 2 september 2012
YEAH!!!
559 Inlägg
14 augusti 2011
kan ju va den som krabbar hmm kollat urtrampningslagret?

V o L v o

571 Inlägg
14 augusti 2011
Trådstartare
Alle86 skrev:
kan ju va den som krabbar hmm kollat urtrampningslagret?

Ja urtrampningslagret är fint! Tycker inte den slirar nå nu när man gasar på fullt, men den tar väldigt långt ner.

548 Inlägg
14 augusti 2011
_Persson_ skrev:
Ja ett jävla skit. Helt ny 712a eller ja gått 40 mil kanske med nästan ny original lamell. Kör med vanliga pinnen till slavcylinder också. Kan de va slangen som ställer till de ändå? Den ska iaf bytas i veckan.

Låter riktigt skumt.  Man ska egentligen mäta upp inspänningstrycket för att få maximalt tryck på lamell vet jag, men det gjorde aldrig jag.

Men slangen borde inte påverka att de slirar, brukar dock kunna ha problem att koppla ur riktigt ordentligt!

Sponsorer: Bakaxeldelar AB www.bakaxel.se

571 Inlägg
14 augusti 2011
Trådstartare
Jo men mäta sånt där är lite överkurs för mig tongue Men gasar ja fullt från 1an nu slirar de inte känns de som, de skjuter på rätt bra. Men som sagt tar jävla långt ner. Hade 3 pers i bilen när ja dumpa kopplingen å de slirade, men borde ju palla ändå.

YEAH!!!
559 Inlägg
14 augusti 2011
om den tar aslångt ner så borde man tycka att det är slangen som tar allt tryck genom att vidga sig, make sense ^^

V o L v o

36 Inlägg
15 augusti 2011
Den tar långt ner när lamellen är fräsch när den är sleten så tar den högre upp! du har för mycket NM för lamellen dit med en 4 puck å den kommer garanterat inte slira något alls!!

YEAH!!!
559 Inlägg
15 augusti 2011
ah, ja tänkte tvärt om ^^ hehe

V o L v o

571 Inlägg
15 augusti 2011
Trådstartare
Bytte grenrörspackning idag och fy fan vilken skillnad! Råkade bränna hål på mitt expantionskärl också tongue Men bara dit med ett nytt med massa avgasbandage på. Idag va första gången ja kunde leka av mig lite med bilen smile De börja regna som fan och de är livsfarligt att köra haha. Men standard lamellen är alldeles för klen så blir nog skit bra med en 6 puckad sinter. Tycker fortfarande ja har sjukt bra fäste, även när de regnar, måste vara A kammen som ger sånt jämt å fint register. Men de är ju skönt iof smile

548 Inlägg
16 augusti 2011
_Persson_ skrev:
Bytte grenrörspackning idag och fy fan vilken skillnad! Råkade bränna hål på mitt expantionskärl också tongue Men bara dit med ett nytt med massa avgasbandage på. Idag va första gången ja kunde leka av mig lite med bilen smile De börja regna som fan och de är livsfarligt att köra haha. Men standard lamellen är alldeles för klen så blir nog skit bra med en 6 puckad sinter. Tycker fortfarande ja har sjukt bra fäste, även när de regnar, måste vara A kammen som ger sånt jämt å fint register. Men de är ju skönt iof smile

Expansionskärlet har börjat smälta lite för mig också hehe. Instämmer med regnet, är brutalt läskigt ända upp på 4an i 140-150 vill de nästan kasta lite fast man segdrar.  Men diffen gör gott, tänk dig förut, inget grepp alls.

Sponsorer: Bakaxeldelar AB www.bakaxel.se

571 Inlägg
16 augusti 2011
Trådstartare
Drift-is-the-shit skrev:
_Persson_ skrev:

Expansionskärlet har börjat smälta lite för mig också hehe. Instämmer med regnet, är brutalt läskigt ända upp på 4an i 140-150 vill de nästan kasta lite fast man segdrar.  Men diffen gör gott, tänk dig förut, inget grepp alls.

Blev en liten motortvätt för mig tongue Rakt fram går det ju ganska bra men ska man svänga å gasa lär man hålla i ratten. Ja förut med bara uppställt ladda spänn de ju om de va en liten vattenpöl.

571 Inlägg
16 augusti 2011
Trådstartare

En liten mätar film, tar de lugnt med växlingarna. Smäller till som fan på 3an vid 5000 varv yikes
Har höjt tändningen också genom att skifta kablarna till tändgivaren, vet inte om de vart nån skillnad, vart inte sämre iaf tongue

snickare
612 Inlägg
16 augusti 2011
en sak som jag alltid har undrat,varför lyser de så många varningslampor i bilar som har blivit modifierade? (A)

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull

571 Inlägg
16 augusti 2011
Trådstartare
allenalle skrev:
en sak som jag alltid har undrat,varför lyser de så många varningslampor i bilar som har blivit modifierade? (A)

Jadu de undrar ja också, men har en trasig lampa, abs har lyst till å från sen ja köpt den. lambda lampan, och hellljuset lyser lite hela tiden tongue

160 Inlägg
16 augusti 2011
Ser ut att gå rätt bra 6,98 sekunder 0 till 100 tongue

571 Inlägg
16 augusti 2011
Trådstartare
-FXNewton- skrev:
Ser ut att gå rätt bra 6,98 sekunder 0 till 100 tongue

Med kärring växlingar och halvkass koppling, går nog å fin putsa lite till å smile

160 Inlägg
16 augusti 2011
Absolut! mer klipp de gillas big_smile

1 147 Inlägg
16 augusti 2011
fy fan vad den går smile
detta har du gjort bra smile
men du har en fråga till dig har en lampa som lyser i min bil men kan ej hitta felet sad
tro det har något med en motståndare och göra eller så :S
för alla lampor funkar när man blinkar med dom hel ljuset ja alla dom där funkar!
men ändå får jag något lampfel i bilen däremot så vet jag jag tog bort en kabel i från bakluckan den som går till släpvagnen men den kabel har jag satt tillbaka ändå får jag en lampfel det är det ända felet på hela bilen blir så sur sad
vet du vad felet kan vara ?

571 Inlägg
16 augusti 2011
Trådstartare
aqulio skrev:
fy fan vad den går smile
detta har du gjort bra smile
men du har en fråga till dig har en lampa som lyser i min bil men kan ej hitta felet sad
tro det har något med en motståndare och göra eller så :S
för alla lampor funkar när man blinkar med dom hel ljuset ja alla dom där funkar!
men ändå får jag något lampfel i bilen däremot så vet jag jag tog bort en kabel i från bakluckan den som går till släpvagnen men den kabel har jag satt tillbaka ändå får jag en lampfel det är det ända felet på hela bilen blir så sur sad
vet du vad felet kan vara ?

Jadå den går hyfsat smile Kan vara fel typ av lampa som sitter i, fast den lyser å fungerar.

1 147 Inlägg
16 augusti 2011
allt är original har ej bytt lampa ingenting däremot så var det bara en kabel man tog bort en röd den gick in i någon svart liten dosa..

eller ska jag bara plocka ut den där felet på mätaren typ ta bort en lampa därifrån eller så
sen så funkar ej klockan heller tro det har med att någon lampa sitter i fel eller något...

(såg du bilderna på min sida)

YEAH!!!
559 Inlägg
16 augusti 2011
dumpen låter mysigt ^^

V o L v o

Sök