nån som vet vart man kan kolla sånt? typ en räknare eller så? så man inte själv stöter på samma problem senare. eller måste man sitta å räkna själv å mäta osv?
Hittade ett plaströr som är 80mm. Har satt dit gamla lmm 016. Har limmat o de ska hålla för 100+ grader, ska lägga på lite tätningspasta sen också, hur varmt bli de vid lmm?
Hittade ett plaströr som är 80mm. Har satt dit gamla lmm 016. Har limmat o de ska hålla för 100+ grader, ska lägga på lite tätningspasta sen också, hur varmt bli de vid lmm?
Håller säkert, jag tog vanligt bygglim typ och det håller väl för 55 grader eller nåt sånt säkert. Funkar fint!
Du har den innan turbon va? Blir nog varmare än på en sugis men kan inte tänka mig att det är något att oroa sig för!
Har provat med en större lmm nu, 77mm och de blev inge bättre så misstänker nå annat. Fel tändstift kanske? de kommer lite vatten från termostaten så den kanske är paj också.
Man kan lura insprutningssystemet genom att om du har t ex 20 % större spridare så kan du använda en lmm som är 20 % större. finns flera som gjort det å det har funkat. kan va där problemet ligger? dom går kasst annars
Edit: om du nu inte har mapsensor eller redan utforskat detta alternativ, längesen ja läste tråden så har glömt va som är gjort
Man kan lura insprutningssystemet genom att om du har t ex 20 % större spridare så kan du använda en lmm som är 20 % större. finns flera som gjort det å det har funkat. kan va där problemet ligger? dom går kasst annars
Edit: om du nu inte har mapsensor eller redan utforskat detta alternativ, längesen ja läste tråden så har glömt va som är gjort
Har ju kört med 73mm, nu provade jag större, 77mm. men blev ingen skillnad. Nej har ingen mapsensor. Men ska kasta lh2.4 i sjön nästa år och kö ms eller liknande
Riktigt gott bygge måste jag säga! Köpte en 940 full tryckare häromdagen snacka om att man blir sugen på att bygga när man ser ditt bygge! Funkar diffen bra? Är själv lite sugen på en sådan:)
Jo lh är ju inte direkt nån höjdare när man ska kräma lite. Annars helt okej. Ms är nog inget ja ska rekomendera eftersom att dom har en del småproblem och är man inte guru så kan man få problem men det är upp till dej följer iaf, intressant läsning
Riktigt gott bygge måste jag säga! Köpte en 940 full tryckare häromdagen snacka om att man blir sugen på att bygga när man ser ditt bygge! Funkar diffen bra? Är själv lite sugen på en sådan:)
Trevligt! Skruvvänliga bilar och kostar inte allt för mycket Mitt första bygge, de har spårat ur totalt.. haha Diffen funkar klockrent! har iof inte provat nån annan
Jo lh är ju inte direkt nån höjdare när man ska kräma lite. Annars helt okej. Ms är nog inget ja ska rekomendera eftersom att dom har en del småproblem och är man inte guru så kan man få problem men det är upp till dej följer iaf, intressant läsning
Okej, har hört både bra å dåligt om de. Duger säkert, men ja är en sån som gärna vill ha riktiga å rejäla grejer på en gång så ett nira kanske. får se hur de blir nästa år.
..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
Vems är faktiskt lika opålitligt som ms, fast när det väl funkar är det ett bra insprut för pengarna
ja det är det nog, men VEMS har inte lika mycket problem som MS iallafall. går nog bättre än MS också..
_persson_ skrev:
inte ja häller, men ja det lirar så fint nå väl de funkar!
..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!