2276
Sök

940 16v turbo

940 16v turbo

274 976 Visningar
Projektet avslutat 2 september 2012
571 Inlägg
6 september 2011
Trådstartare
Koltrasten som skriker när wastegaten öppnar, en jävel å låta tongue Ska nog stänga in han i downpipen sen när den ska byggas om smile

1 215 Inlägg
6 september 2011
_Persson_ skrev:
Koltrasten som skriker när wastegaten öppnar, en jävel å låta tongue Ska nog stänga in han i downpipen sen när den ska byggas om smile

jaha tongue fan jag hörde va de va men jag såg inget för jag stod bakom ica tongue men jag antog att de va du wink

571 Inlägg
6 september 2011
Trådstartare
Pavva skrev:
_Persson_ skrev:

jaha tongue fan jag hörde va de va men jag såg inget för jag stod bakom ica tongue men jag antog att de va du wink

Fy fan, den låter rätt mycke när man gasar lite lol

1 215 Inlägg
6 september 2011
_Persson_ skrev:
Pavva skrev:
_Persson_ skrev:

Fy fan, den låter rätt mycke när man gasar lite lol

jo de kan man säga tongue

548 Inlägg
6 september 2011
_Persson_ skrev:
Ja ja har inte provat nå tider alls, men kan ju inte varva ur den fullt sad får prova nån dag iaf.
Ja de hade vart skoj å kollat in din också cool

Aha, går den inte rent eller har jag missat något? Förutom lambda värdet då. Du får komma till Enköping i helgen, den står där då wink

Sponsorer: Bakaxeldelar AB www.bakaxel.se

571 Inlägg
6 september 2011
Trådstartare
Drift-is-the-shit skrev:
_Persson_ skrev:
Ja ja har inte provat nå tider alls, men kan ju inte varva ur den fullt sad får prova nån dag iaf.
Ja de hade vart skoj å kollat in din också cool

Aha, går den inte rent eller har jag missat något? Förutom lambda värdet då. Du får komma till Enköping i helgen, den står där då wink

bb lambdan bottnar på 10 vid full gas tongue men går annars jäkligt bra! Ja ja hade tänkt de, men blir gatebil i Norge: Men de ska väl hinnas med ett par träffar till innan vintern smile

One Man Clan
4 287 Inlägg
8 september 2011
tror du har för mjuk fjäder i wastegaten att den är smygöppen. de är först på 3an de börjar dra riktigt vad jag kan tycka. du skulle kollat över de!

571 Inlägg
8 september 2011
Trådstartare
Xuri skrev:
tror du har för mjuk fjäder i wastegaten att den är smygöppen. de är först på 3an de börjar dra riktigt vad jag kan tycka. du skulle kollat över de!

Har tänkt på de också, sitter ju bara 0.6 fjäder i. har en 1.4 fjäder liggandes. slipper ja pysventilen helt också.

One Man Clan
4 287 Inlägg
8 september 2011
_Persson_ skrev:
Xuri skrev:

Har tänkt på de också, sitter ju bara 0.6 fjäder i. har en 1.4 fjäder liggandes. slipper ja pysventilen helt också.

låter som du har problemet där :p

1 215 Inlägg
9 september 2011
jo den lådan låg fan inte still när du tröck på ute på 68:an iaf tongue fan vilket ös du har smile

214 Inlägg
9 september 2011
såg att lamda lyser va gör det för skillnad? smile den gör det för mig å..

571 Inlägg
9 september 2011
Trådstartare
sawander skrev:
såg att lamda lyser va gör det för skillnad? smile den gör det för mig å..

Blandningen är åt helvete wink

571 Inlägg
9 september 2011
Trådstartare
sådär nu har ja bytt fjäder å visst blev de bättre! men fortfarande lite seg på 1an. är de storleken på turbon kanske? står ja på tomgång å gasar lite laddar inte turbo nå.
och har ju en 50mm wg, hur va de nu igen. stor wg låg effekt? liten högre?
Har iaf stabilt ladd, skenar ingenting.

571 Inlägg
9 september 2011
Trådstartare

Lätt gas i början.

har hård testad bilen som fan ikväll, går riktigt bra nu + att de är lite kyligt ute. men soppa trycket är fortfarande mongo. låg på ett bb värde 13 vid full last 2ans växel ett tag, sen 3an ner på 10-11 igen, sen skulle ja kö en start med 1an varva lite låg den på 10 i bb lambda och turbon ladda när ja gasa på tomgång, får turbon mer ladd ju mer bränsel? eller hur man ska säga de.
Sen om man ger på han så tar de ca 1 sek innan wg öppnar helt igen på nästa växel, den tappar lite.
Tycker nästan den går bättre/renare med halv gas.

Fan va skönt de vore med ett riktigt sprut och ordentligt mappat!
Känns som bilen har potential att går BRA mycke bättre.
Senast redigerat av _Persson_ (9 september 2011)

2 415 Inlägg
9 september 2011
fan vad ja diggar din papigoja smile

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

1 147 Inlägg
9 september 2011
haha ja ljudet är najs hur fan gör du med den big_smile
hehe

1 938 Inlägg
9 september 2011
Va kör du för ladd på filmen där?
Ser ut att gå riktigt segt, typ 200 hk? =/

571 Inlägg
9 september 2011
Trådstartare
Glesmark skrev:

I början under 1bar halvgas. sen 1.3 ungefär. ne 190hk kanske hmm

1 938 Inlägg
9 september 2011
_Persson_ skrev:
Glesmark skrev:

I början under 1bar halvgas. sen 1.3 ungefär. ne 190hk kanske hmm

Tycker den borde prestera sjukt mycke bättre än sådär, har varit lite off på senaste och inte läst tråden, va e de för sprut du kör?
Nira e ju tokbilliga nu för tiden, bara prispressa ett begagnat, kan du ju ha till nästkommande byggen osv också så. tongue

548 Inlägg
10 september 2011
Nu har du lite mer klös i den, märks när du startar på 1an i slutet av klippet och lägger i 2an.

Sponsorer: Bakaxeldelar AB www.bakaxel.se

Sök