2351
Sök

940 16v turbo

940 16v turbo

274 948 Visningar
Projektet avslutat 2 september 2012
TBM NINJA
917 Inlägg
20 september 2011
cykelpump skrev:
henke_92 skrev:
_Persson_ skrev:
ja kanske skippar kamdrevet då. men en ny btr blir de nog. trycket fladdrar när man kollar på bränsletrycksmätaren, och efter gas när ja kör så fetar den ju på som fan. som att den inte skulle va tät.

använder du ställbara kamdrevet rätt kan du vinna EN MAASSA power...believe me! kolla youtube, där finns bra videos hur du ställer motorn, de handlar ju om kammens grader/lyft/durationer som kan göra stor skillnad bara 2 grader på ställbara drevet

Bäst vore att ha samma sort av automatisk inställnig av insugskammen som t ex v70 osv för då vinner man mycket i att man fårr ett bredare register å bättre segdrag

japp utan tvek

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D

TBM NINJA
917 Inlägg
20 september 2011
Xuri skrev:
henke_92 skrev:
_Persson_ skrev:
ja kanske skippar kamdrevet då. men en ny btr blir de nog. trycket fladdrar när man kollar på bränsletrycksmätaren, och efter gas när ja kör så fetar den ju på som fan. som att den inte skulle va tät.

använder du ställbara kamdrevet rätt kan du vinna EN MAASSA power...believe me! kolla youtube, där finns bra videos hur du ställer motorn, de handlar ju om kammens grader/lyft/durationer som kan göra stor skillnad bara 2 grader på ställbara drevet

vad är en Massa power för dig?

okey jag omformulerar...du kan vinna ett mykt bättre register, förbrukning å gassvar, skulle kunna tänka mig att man kan väcka 1-5pollar tongue

One Man Clan
4 287 Inlägg
20 september 2011
henke_92 skrev:
Xuri skrev:
henke_92 skrev:

okey jag omformulerar...du kan vinna ett mykt bättre register, förbrukning å gassvar, skulle kunna tänka mig att man kan väcka 1-5pollar tongue

så länge han inte kan mappa sitt sprut så är de ingen större ide.
motorn kommer inte gå spec mycke optimalare för de.

å de är en rätt lång å kostsam historia innan hans bil ens är mappad.

bättre å lägga undan å skaffa sprut smile

571 Inlägg
21 september 2011
Trådstartare
http://imageupload.org/getfile.php?id=108991&a=ab278788c1a7c4f413f4ae657d6d974b&t=4e792be5&o=BAF27386BFCC23287A622F138BE3AB8EE8E77581B986773265634055CBA8B7F1CEF2729ABFCC&n=2011-09-21_01.51.17.jpg&i=1
Kladdat dit lite "förstärkningar" jävligt fult men kanske funktionellt?

571 Inlägg
21 september 2011
Trådstartare
Och på fredag ska jag åka å köpa en ny motor! Orkar inte fortsätta på min, tjänar på å köpa en ny färdigbyggd.

Iaf så är de en rakställd 16v turbo motor helt komplett, tryckrör turbo osv ! med ett ms sprut, även en bmw låda med koppling å hela köret.
balanserad med smidda kolvar och stakar mm.
Bänkad till 551hk och 732nm smile Så nästa år får ja förhoppningsvis en bra motor

http://iloapp.filit.se/data/_gallery//public/4/1316372020_resized.jpg
Senast redigerat av _Persson_ (21 september 2011)

1 215 Inlägg
21 september 2011
Nice tongue

Trimmare
129 Inlägg
21 september 2011
Kommer den passa? tänker du köra raktställt i 940in också? med de roliga med bilar är ju att bygga eget ju hehe

2 230 Inlägg
21 september 2011
ska du sälja det gammla då eller? nice iaf att få en därdigbyggd 16v visst kul att bygga men ibland äre skönt att ha allt klart tongue

så kan det vara då det inte blev som det skulle

571 Inlägg
21 september 2011
Trådstartare
_Andersson__ skrev:
Kommer den passa? tänker du köra raktställt i 940in också? med de roliga med bilar är ju att bygga eget ju hehe

Jo de ska passa, kanske kommer behöver modda lite. visst är de lite roligare å bygga eget, men inte kul när de kostar så jävligt å inte blir nå bra wink

571 Inlägg
21 september 2011
Trådstartare
Rojpen skrev:
ska du sälja det gammla då eller? nice iaf att få en därdigbyggd 16v visst kul att bygga men ibland äre skönt att ha allt klart tongue

ska sälja den andra sen ja! de har ju inte gått så bra hittills tycker ja så ska bli skönt med en färdig som borde funka bra smile

2 230 Inlägg
21 september 2011
_Persson_ skrev:
Rojpen skrev:

ska sälja den andra sen ja! de har ju inte gått så bra hittills tycker ja så ska bli skönt med en färdig som borde funka bra smile

hehe oki för är så fall sugen på lite delar du har ^^ ja det borde den ju göra om du får med spruten å allt så äre den väll mer eller mindre turn key klar big_smile

så kan det vara då det inte blev som det skulle

TBM NINJA
917 Inlägg
21 september 2011
Xuri skrev:
henke_92 skrev:
Xuri skrev:

så länge han inte kan mappa sitt sprut så är de ingen större ide.
motorn kommer inte gå spec mycke optimalare för de.

å de är en rätt lång å kostsam historia innan hans bil ens är mappad.

bättre å lägga undan å skaffa sprut smile

väldigt sant de du säger! håller med !

16 Inlägg
21 september 2011
jävla galning byta motor i vinter eller?smile få köpa gamla motorn då=)

1 215 Inlägg
21 september 2011
hur mycke ska du ha för M90'n? tongue

16 Inlägg
21 september 2011
köp från returbilen du har inte dom pengarna tongue

1 215 Inlägg
21 september 2011
Leksand skrev:
köp från returbilen du har inte dom pengarna tongue

får nog bli så tongue

548 Inlägg
21 september 2011
Grenröret blir nog kanske lite tajt mot fjäderbenstornet om du inte kör rakställt.  Men ball motor!  Ser välbyggt ut!

inte som när en annan kladdar! ;-)

Trist att man inte kan tävla i effekt mot dig längre bara! haha

Sponsorer: Bakaxeldelar AB www.bakaxel.se

571 Inlägg
21 september 2011
Trådstartare
Drift-is-the-shit skrev:
Grenröret blir nog kanske lite tajt mot fjäderbenstornet om du inte kör rakställt.  Men ball motor!  Ser välbyggt ut!

inte som när en annan kladdar! ;-)

Trist att man inte kan tävla i effekt mot dig längre bara! haha

Jo rakställt blir de, vxl lådan passar till de + motorfästen.
Den är välbyggd, kollat massa byggbilder, blir aldrig bra när en själv håller på tongue
Ska ja fortsätta på min motor nu vet ja att de kommer bli de dubbla än va ja har tänkt mig i kostnader.
Skulle ha köpt en komplett från första början, men men hmm lite har man ju lärt sig iaf. sen får man ju ut bra mycke mer effekt ur en 16v!

571 Inlägg
22 september 2011
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/48/47913/47913-0b3f9c40b8c80f5596163095e215d6b9_large.jpg
Nattmek, inte de bästa men va gör man inte för bilen. va ett helvete att få dit! tog 3 timmar....
men jävlar va fint den går på vägen nu smile och efter ha fixat downpipen så verkar de kunna gå å kö på varvstoppet. har inte blivit nå smällar alls yikes

One Man Clan
4 287 Inlägg
22 september 2011
hehe gamla ser ju rätt använd ut smile

ser några förstärkningsbitar på nya bryggan, mer bilder?

Sök