2024
Sök

Hur mkt gick ditt körkort på?

4 Inlägg
12 mars 2007
Blev  ca 6000

Rörpulare
1 453 Inlägg
12 mars 2007
2 skrivningar,halka och uppköring samt tusen spänn i soppa pengar kanske för en kille som ger ut körkorts prov så cirka 3000:- smile

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

V.A.G Mekaniker
42 Inlägg
12 mars 2007
mitt gick på 2000kr efter som vi nu mera måste betala skrivning och upp körning själva. För skolan vill inte betala de längre sad

V.A.G mekaniker

Saaboholic
3 129 Inlägg
12 mars 2007
slangily skrev:
hedley skrev:
slangily skrev:
Hah! Jag vinner! Mitt körkort kostade över 40.000! big_smile

Uhm..du skojar hoppas jag? då borde du ju inte vara bakom ratten överhuvudtaget..jag menar..vad fan tog du.. 70 körlektioner? :S allmän trafik fara?

Ursäkta om inlägget framstår som en smula kaxigt men det vart bara så.

Ptja alltså på vilket sätt är man en trafikfara för att man tog många lektioner? Och varför borde jag inte vara bakom ratten? Uppkörningen är ju samma för alla? Eller ja, jag körde upp i Farsta så min var troligtvis bra mkt svårare än för dom som bor på landet.

Men jag kan sammanfatta det såhär

1. Jag bor i sthlm
2. Jag är en vuxen kvinna utan tidigare bil/motorfordonsintresse
3. Jag gick på trafikskola inne i stan = dyrt
4. Jag har RÅD med 40.000, jag har ett välbetalt jobb
5. Eftersom jag jobbar skift kunde jag inte övningsköra fullt så mycket som jag ville, var tvungen att ta uppehåll på några månader hit och dit
6. Jag ville lära mig att köra obehindrat i innerstan och tog därför fler lektioner än jag kanske egentligen behövde.
7. Jag har mitt körkort, jag kör som en gudinna, jag brände 40.000 på körkortet utan att det märks i plånboken och jag är med största sannolikhet SNYGGARE än du! Du får framstå hur kaxig du vill, jag vinner alltid i längden wink

Haha inte en självgod 08.a..

Angående utseènde så är jag ganska duktigt tveksam för att svara lika spydigt haha.
Nä nu ska vi inte vara sådana. Hämta en bil från samma år som min och vinn över mig i ett race så ska jag erkänna att du alltid vinner i längden sen.

Och om du är så rik kan du ju sponsra mig haha.

"Liberty of thought is the life of the soul"

198 Inlägg
12 mars 2007
4 skrivningar ,1 uppkörning, halkbana 1 lektion

2 123 Inlägg
12 mars 2007
slangily skrev:
hedley skrev:
slangily skrev:
Hah! Jag vinner! Mitt körkort kostade över 40.000! big_smile

Uhm..du skojar hoppas jag? då borde du ju inte vara bakom ratten överhuvudtaget..jag menar..vad fan tog du.. 70 körlektioner? :S allmän trafik fara?

Ptja alltså på vilket sätt är man en trafikfara för att man tog många lektioner? Och varför borde jag inte vara bakom ratten? Uppkörningen är ju samma för alla? Eller ja, jag körde upp i Farsta så min var troligtvis bra mkt svårare än för dom som bor på landet.

1. Jag bor i sthlm
5. Eftersom jag jobbar skift kunde jag inte övningsköra fullt så mycket som jag ville, var tvungen att ta uppehåll på några månader hit och dit
6. Jag ville lära mig att köra obehindrat i innerstan och tog därför fler lektioner än jag kanske egentligen behövde.
7. Jag har mitt körkort, jag kör som en gudinna, jag brände 40.000 på körkortet utan att det märks i plånboken och jag är med största sannolikhet SNYGGARE än du! Du får framstå hur kaxig du vill, jag vinner alltid i längden wink

Och där har vi prakt exemplet på en storstads nolla som förmodligen fått ett job av sin pappa och är mycke bättre än allt och alla.

Quattro
28 Inlägg
12 mars 2007
Mitt körkort kostade ca 5500kr. Tror det var 4 lr 5 körlektioner inkl halkbana, teori och uppkörning, det bästa rådet att få det så billigt som möjligt är att köra så mycket som möjligt hemma före/under tiden man går på körskola. //Robert

* Quattro - De e ba´r å åk! * -- * Om livet suger... Överladda!! *
Audi UrQ, S2, S4

Speed FMK
849 Inlägg
12 mars 2007
ligger just nu på runt 8000kr. lär hamna på ca 10000 när jag e klar tongue

52 Inlägg
12 mars 2007
Fredrik.Gustavsson skrev:
slangily skrev:
hedley skrev:

1. Jag bor i sthlm

Och där har vi prakt exemplet på en storstads nolla som förmodligen fått ett job av sin pappa och är mycke bättre än allt och alla.

Och där har vi praktexemplet på en bondlurk med mindervärdeskomplex som automatiskt hoppar på folk bara för att de råkar vara födda i stockholm.

52 Inlägg
12 mars 2007
hedley skrev:
slangily skrev:
hedley skrev:

1. Jag bor i sthlm

Haha inte en självgod 08.a..

Angående utseènde så är jag ganska duktigt tveksam för att svara lika spydigt haha.
Nä nu ska vi inte vara sådana. Hämta en bil från samma år som min och vinn över mig i ett race så ska jag erkänna att du alltid vinner i längden sen.

Och om du är så rik kan du ju sponsra mig haha.

Ja alltså den där sista punkten la jag till bara för att du skrev att du var kaxig, men det trodde jag var underförstått.
Det skulle faktiskt aldrig falla mig in att race:a med någon, det är jag alldeles för gammal för. Och du skulle säkert vinna ändå, men bedömer man verkligen en människas körkunskaper med hur snabbt han/hon kör?

Men du svarade inte på det jag var mest intresserad av att veta, på vilket sätt är man en trafikfara bara för att man tagit många lektioner? Utveckla gärna. Så kanske jag kan sponsra dig med en tjuga. Det är du värd.

Trägnagare
185 Inlägg
12 mars 2007
Folket är rent vilda här inne tycker jag  0_o

All show and no go!

755 Inlägg
12 mars 2007
det är dom där två sista som har någon makt kamp eller vad det är..

This is me
334 Inlägg
12 mars 2007
1 teroiprov, 1 uppkörning, 1 halkbana, körkortstillstånd smile
Och en massa övningskörande big_smile

ca 3000kr dock skrivit för traktor 3 ggr innan

LicensSvetsare
280 Inlägg
12 mars 2007
Mitt gick på 5-6k, 5 lektioner...

För att kommentera det över så sa min körskole lärare, som jag började umgås med privat lite, att det varit någon tjej/kvinna som to 40 lektioner och kuggade flera körningar, enligt honom var hon en fara för trafiken och borde aldrig få körkort, men vad skulle han göra!

Jag vet även om en smått utvecklingsstörd som fått körkort och krockat allvarligt en vecka efter att han fått kortet, även han efter flertalet kuggade uppkörningar!

DVS många får körkort fast dom inte borde få det!

Slår man yxan i båten får man ro som fan!

121 Inlägg
12 mars 2007
Min gick på ca 5500kr 4 lektioner 1 teori 1 halkan 2 uppkörningar:P  rätt billigt ändå tycker ja faktisk, men tro meej dem 5500 kr som ja slöosa det va det värt;D Hihi Plus det tog ba 2 månader:P fyllde 18 år 22 augusti 2006,  october fick ja den:D Plus två vekkor efter fiiick man siin splitter nya S60;D hihi

Vitt is the shiit :)

43 Inlägg
13 mars 2007
Bilkörkortet gick på 5 000. Tog 5 lektioner, 1 teori, 1 halka, 1 uppkörning.

Värre va det med mc kortet (tog i somras...)

Det gick på 12 000kr. 9 lektioner, 1 teori, 1 uppkörning. Sura pengar då...Men ångrar inte det nu!!!

1 277 Inlägg
13 mars 2007
12000kr...för 10år sedan.
Men de kuggade de mig 3gånger och man var ju tvungen att köra under "väntetiden" som var 6veckor vid varje tillfälle..

1 079 Inlägg
13 mars 2007
ca: 6000:- för 11år sedan, omg jag börjar bli gammal. Hade iaf en tuff Norrlänning som hade uppkörningen, han satt med pärmen stängd, armarna i kors och snackade bara om jakt och fiske, och pekade lite var jag skulle åka.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

SAAB-Dåre
192 Inlägg
13 mars 2007
mitt kommer kostar runt 7000, bara uppkörning kvar big_smile

Kör för allt du kan, för i morn kanske du är död ;D

Sök