Har haft någorlunda samma fel på min T4a, märkte det precis innan jag bytte bromsar och väntar nu på en ny bromssadel så kan inte testa vad som händer just nu.
Men problemet är i alla fall liknande ditt. Märkte det på motorvägen när jag skulle göra en omkörning och bilen började hoppa fram. Det verkar bara hända för mig när jag ligger på 2000-3000rpm och trycker gasen i botten, när den kommer upp i 3500-4000 varv så börjar den hoppa. Har som sagt inte kunnat testa så mycket eftersom den står utan vänster frambroms just nu men har fått förslag på att det kan vara:
LMM
Tändstift
Tändkablar
Under- / övertryck i bensintanken (var väldigt högt tryck när jag öppnade locket)
Bensinfiltret
Bensinpumpen
Läckage i slang till turbo
Luftfilter
Lambda
Så det är ganska mycket som kan gå fel och väldigt svårt att felsöka eftersom många olika komponenter är inblandade.
Min elfelslampa lyser också så ska läsa av felkoder när jag byter kamrem på onsdag.
Hoppas det hjälper dig något

Glömde säga att när jag startade bilen igår så slutade elfelslampan lysa och kändes som att bilen lät bättre. Däremot så hände något när jag startade den idag, lät som att jag helt plötsligt inte hade något luftfilter och den varvade dåligt. Stängde av motorn, startade igen och så funkade den som den ska. Däremot började elfelslampan lysa igen.