VOLVO Amazon renovering

Volvo amazon 66 4dör skall bli sommar bil
  • 88 Följare
  • 123 694 Visningar
  • Uppdaterades senast 1 maj 2020
DeathWelder Avstängd
21 november 2012 · 17 Inlägg

Lilljegern skrev:

DeathWelder skrev:

Lilljegern skrev:

har han gjort något fel eller? wink tyckte det såg ganska bra ut juh..

Ja allt e fel. wink tex har en juh både bristande plåt och svetskunskap roll tongue du kan ju kolla igen juh lol

Tog mig tiden att kolla igenom hela tråden igen från början.. såg inget som var bristande..

Skulle gärna se om du kunde slänga upp slänga upp en egen tråd och visa hur man ska göra då, du verkade ju kunna så mycket om detta..

Nej, klaga inte på folk som verkligen försöker och faktiskt lyckas. gör dom inte vad du tycker är "rätt" så kom med förslag istället för att klaga..

Ja alla har ju rätt till en åsikt. Enligt mig är det bara att göra om allt han gjort.

Volvo240Life Volvo Entusiast
22 november 2012 · 261 Inlägg

DeathWelder skrev:

Lilljegern skrev:

DeathWelder skrev:

Ja allt e fel. wink tex har en juh både bristande plåt och svetskunskap roll tongue du kan ju kolla igen juh lol

Tog mig tiden att kolla igenom hela tråden igen från början.. såg inget som var bristande..

Skulle gärna se om du kunde slänga upp slänga upp en egen tråd och visa hur man ska göra då, du verkade ju kunna så mycket om detta..

Nej, klaga inte på folk som verkligen försöker och faktiskt lyckas. gör dom inte vad du tycker är "rätt" så kom med förslag istället för att klaga..

Ja alla har ju rätt till en åsikt. Enligt mig är det bara att göra om allt han gjort.

De åsikter som du skriver, tycker ja och säkert flera andra att du kan hålla för dig själv! har du inga tips, råd, eller något liknande så snälla skriv inte ! tycker de är rätt nonchalant att allt SUBARU2-5 gör är dåligt och att bl.a en 10-årig kan bättre osv ! ingen vill höra det! Jag själv tycker att de SUBARU2-5 har kommit på en god väg och de är rätt bra jobbat, för kan tänka mig att det inte är någon bygg tävling. för det tar den tid det tar ! för är det så att SUBARU2-5 inte blir nöjd, nää då gör väl han om det !
Tack för min åsikt och kommer glädje like följa detta forum och vänta på resultat !

Fylld framkallar den kanske en tår, när du ser den efter några år. 
Min Volvo 740 GLE
SUBARU2-5 Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
22 november 2012 · 385 Inlägg

Volvo240Life skrev:

DeathWelder skrev:

Lilljegern skrev:

Tog mig tiden att kolla igenom hela tråden igen från början.. såg inget som var bristande..

Skulle gärna se om du kunde slänga upp slänga upp en egen tråd och visa hur man ska göra då, du verkade ju kunna så mycket om detta..

Nej, klaga inte på folk som verkligen försöker och faktiskt lyckas. gör dom inte vad du tycker är "rätt" så kom med förslag istället för att klaga..

Ja alla har ju rätt till en åsikt. Enligt mig är det bara att göra om allt han gjort.

De åsikter som du skriver, tycker ja och säkert flera andra att du kan hålla för dig själv! har du inga tips, råd, eller något liknande så snälla skriv inte ! tycker de är rätt nonchalant att allt SUBARU2-5 gör är dåligt och att bl.a en 10-årig kan bättre osv ! ingen vill höra det! Jag själv tycker att de SUBARU2-5 har kommit på en god väg och de är rätt bra jobbat, för kan tänka mig att det inte är någon bygg tävling. för det tar den tid det tar ! för är det så att SUBARU2-5 inte blir nöjd, nää då gör väl han om det !
Tack för min åsikt och kommer glädje like följa detta forum och vänta på resultat !

hehe tack smile ja vissa personer är nog mest bara avundsjuka. försöker göra mitt bästa o rädda livet på en hederlig amazon smile

mos ä gött
Volvo240Life Volvo Entusiast
22 november 2012 · 261 Inlägg

SUBARU2-5 skrev:

Volvo240Life skrev:

DeathWelder skrev:

Ja alla har ju rätt till en åsikt. Enligt mig är det bara att göra om allt han gjort.

De åsikter som du skriver, tycker ja och säkert flera andra att du kan hålla för dig själv! har du inga tips, råd, eller något liknande så snälla skriv inte ! tycker de är rätt nonchalant att allt SUBARU2-5 gör är dåligt och att bl.a en 10-årig kan bättre osv ! ingen vill höra det! Jag själv tycker att de SUBARU2-5 har kommit på en god väg och de är rätt bra jobbat, för kan tänka mig att det inte är någon bygg tävling. för det tar den tid det tar ! för är det så att SUBARU2-5 inte blir nöjd, nää då gör väl han om det !
Tack för min åsikt och kommer glädje like följa detta forum och vänta på resultat !

hehe tack smile ja vissa personer är nog mest bara avundsjuka. försöker göra mitt bästa o rädda livet på en hederlig amazon smile

Heelt klart ! En själv håller på med en Amazon, och tycker glädje liken om när personer renoverar dom, även om det bara är små saker smile

Fylld framkallar den kanske en tår, när du ser den efter några år. 
Min Volvo 740 GLE
Lilljegern däcksparkare
22 november 2012 · 1 046 Inlägg

Ja jag går på industriprogrammet. och kan nog säga att du svetsar och arbetar bättre med plåt än hälften av min klass.

Motor utan turbo suger >.>
Saab 9000CSE "2.3T aero Classic" (1998)
SUBARU2-5 Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
22 november 2012 · 385 Inlägg

Lilljegern skrev:
Ja jag går på industriprogrammet. och kan nog säga att du svetsar och arbetar bättre med plåt än hälften av min klass.

hahah tack tack jag är självlärd tongue

mos ä gött
DeathWelder Avstängd
22 november 2012 · 17 Inlägg

Okej skit samma. Om ni nu tycker att det här ser ut som en okej renovering så gör det. Orkar inte diskutera med en bunt 16åringar som inte har något begrep om hur man ska laga en bil. Om ni nu överhuvudtaget är intresserade så kan ni ju jämföra med det som bröderna George och Sam Barris eller Gene Winfield gjorde på 50talen. Så ni har något att gå efter.

SUBARU2-5 Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
22 november 2012 · 385 Inlägg

dän här kollen som gör dessa inläggen har även gjort inlägg på en anan amazon tråd:http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=206999&p=6

mos ä gött
SUBARU2-5 Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
25 december 2012 · 385 Inlägg

heey här var det ett tag sen ja skrev nu. ska snart bort o kolla till amazonen och subarun för ska ändå dit och plocka ut en renult clio som är min som ska säljas.. nu till våren när jag får ut amazonen så är nr1 att svetsa klart allt o byta styrvexel. så jag bara får den igenom besiktningen sen ska jag börja pilla med karossen o fixa bucklor o skador o när det är klart o allt är rakt i fint så blir det lack. sen i framtiden ska motorn ur o renoveras men det kan dröja. motorn i låda funkar ju felfritt fortfarande.

mos ä gött
OpelAstraPower
25 december 2012 · 326 Inlägg

Int för o va sån, men skönt DeathWelder blev avstängd. Jag såg tidigare att du skrev du int hade svetsat så mkt innan denna bil, o jag är riktigt imponerad av jobbet du gjort smile
Kommer absolut följa detta! big_smile

SUBARU2-5 Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
25 december 2012 · 385 Inlägg

OpelAstraPower skrev:
Int för o va sån, men skönt DeathWelder blev avstängd. Jag såg tidigare att du skrev du int hade svetsat så mkt innan denna bil, o jag är riktigt imponerad av jobbet du gjort smile
Kommer absolut följa detta! big_smile

japp dä va gött att han blev. tack tack smile

mos ä gött
Lina-
7 maj 2013 · 1 213 Inlägg

Kul att du kommer igång med byggande igen snart. smile

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.
Volvo 940 Turbo "Sleeper" (1992)
Carlén
6 juni 2013 · 1 801 Inlägg

Härligt, bra jobbat. smile

volvo_-racing
26 juni 2013 · 386 Inlägg

lycka till big_smile

HG_
26 juni 2013 · 2 484 Inlägg

DeathWelder skrev:
Okej skit samma. Om ni nu tycker att det här ser ut som en okej renovering så gör det. Orkar inte diskutera med en bunt 16åringar som inte har något begrep om hur man ska laga en bil. Om ni nu överhuvudtaget är intresserade så kan ni ju jämföra med det som bröderna George och Sam Barris eller Gene Winfield gjorde på 50talen. Så ni har något att gå efter.

hmm Sånt här passar sig inte riktigt här tycker jag. mad

Man kan ju inte jämföra ett par bröder som har ett par år i "byggbranschen" från 50 talet
(Som förövrigt har ett par häftiga byggen bakom sig.)
& ett amatör renovering roll ,
Jobba på bara big_smile , någon stans måste man ju faktiskt börja.
Hur svetsar & sådant ser ut är ju faktiskt en smak sak, Men se bara till att du får en rekorderlig genombränning så ska det nog gå bra big_smile
Lägger en prem så jag kan följa detta. big_smile

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang