Inför: Emmaboda MotorFestival 3-4 sep 2011

Volvox40
27 augusti 2011 · 777 Inlägg

SQR skrev:
vad är det för typ av bilar som kör?

Allt från amerikanare till överladdade japs. 2 hjulsdrift o 4 hjulsdrift. Har för mig att motorcyklar med kan köra. Dock inte 100

Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti
Volvo 940 "Red Stealth" (1995)
Volvo v70II "Silver Pearl" (2009)
hedley Saaboholic
27 augusti 2011 · 3 129 Inlägg

Men va fan.. ännu ett event samma helg..

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
hedley Saaboholic
27 augusti 2011 · 3 129 Inlägg

Någon som har koll på vilka klasser som körs vilka dagar osv?

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Volvox40
28 augusti 2011 · 777 Inlägg

hedley skrev:
Någon som har koll på vilka klasser som körs vilka dagar osv?

Kvalifiseringen är på lördag o finalerna söndag.

Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti
Volvo v70II "Silver Pearl" (2009)
Volvo 940 "Red Stealth" (1995)
hedley Saaboholic
28 augusti 2011 · 3 129 Inlägg

Volvox40 skrev:

hedley skrev:
Någon som har koll på vilka klasser som körs vilka dagar osv?

Kvalifiseringen är på lördag o finalerna söndag.

Okej!
Vet du även när de olika klasserna kommer köra eller dylikt samt om det finns möjlighet till övernattning i närheten?

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Volvox40
28 augusti 2011 · 777 Inlägg

hedley skrev:

Volvox40 skrev:

hedley skrev:
Någon som har koll på vilka klasser som körs vilka dagar osv?

Kvalifiseringen är på lördag o finalerna söndag.

Okej!
Vet du även när de olika klasserna kommer köra eller dylikt samt om det finns möjlighet till övernattning i närheten?

kör du kan det övernattas på campingen i närheten. vet inte tidpunterna men börjag men framhjulsdrift o går uppåt.

Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti
Volvo v70II "Silver Pearl" (2009)
Volvo 940 "Red Stealth" (1995)
Chaarlie Scandalicious
30 augusti 2011 · 29 Inlägg

Stizzsee skrev:
Hade aldrig vågat tävla, vad skulle man gjort om bilen rasa:O hahaha

Bara gutt om jag får jobba lite då, jag lovar att dra dig åt sidan wink

16-2Lennartsson
4 september 2011 · 53 Inlägg

Vilka tider är det som gäller idag?

Roger Lennartsson, Karlskrona
www.16-2.com www.16-2Design.se
Passat - TokFet: 402m - 16.8s@133km/h 60fot - 2.58s
Golf - Sparco RS: 201m - 10.54@111km/h 60fot - 2.37s SuperStage - 1.40:12s
Volkswagen Golf "Sparco - RS" (1990)
Raquex
4 september 2011 ·

Måste säga att jag vart lite besviken igår när vi va där. Hade hoppats på mycket bilar och mycket folk.. Men när vi kommer dit, visserligen så va kl bara 10, så va det väldigt lite bilar och ännu mindre folk. Sen en massa strul med starten gjorde att man tappade intresset då de bara körde en bil i taget med en del paus mellan varje bil pga ännu mera strul. När klockan passerat 14 och det fortfarande va lite folk och bilar så gav vi upp och åkte hem.

Brukar det va så på dessa träffar eller hade vi bara oturen att det va så just den här gången? Har nämligen bara varit på "En dag på strippen" i Emmaboda, då det alltid vart mycket folk, mycket bilar, fungerande start samt en läktare att sitta på.

Larsson-
4 september 2011 · 83 Inlägg

Raquex skrev:
Måste säga att jag vart lite besviken igår när vi va där. Hade hoppats på mycket bilar och mycket folk.. Men när vi kommer dit, visserligen så va kl bara 10, så va det väldigt lite bilar och ännu mindre folk. Sen en massa strul med starten gjorde att man tappade intresset då de bara körde en bil i taget med en del paus mellan varje bil pga ännu mera strul. När klockan passerat 14 och det fortfarande va lite folk och bilar så gav vi upp och åkte hem.

Brukar det va så på dessa träffar eller hade vi bara oturen att det va så just den här gången? Har nämligen bara varit på "En dag på strippen" i Emmaboda, då det alltid vart mycket folk, mycket bilar, fungerande start samt en läktare att sitta på.

Detta event arrangerades av Brinkarna
En dag på strippen är det bilsport som håller i.
Brinkarna är en lokal motorklubb och Bilsport är ett stort välkänt företag. Med fler sponsorer större startkapital, etc. etc...

Räcker det som svar?

Audi A3 1.8t quattro "Ådin" (2002)
Raquex
4 september 2011 ·

Jäpp, det räcker som svar. Första gången jag va på detta som sagt och hade hört från ett par att detta va bättre än en dag på strippen. Visst, det va ju färre rishögar och trötta originalbilar den här gången och det va ju bra smile Men då jag inte vart på detta innan och bara hört lite om det och utifrån det jag hört så trodde jag att det skulle va mer än vad det va.

Men ni får väl hålla med mig att dom borde provkört start och tidtagning innan det va dags så att allt va redo? När vi va där vid ca 10 så skickade dom iväg 2 par bilar först för att testa starten och tidtagningen, sen tog det inte många race innan det högra körfältet slutade fungera. Fast visst, det är ju skoj att fler arrangerar sånt här så det inte bara blir 1 gång om året smile

-Jeppsson-
4 september 2011 · 62 Inlägg

Du skulle ha varit där i dag. det va en stor skillnad från igår inge strul alls..

Saab 9-3 2,0 "Turbon" (2001)
M.Forsberg
5 september 2011 · 31 Inlägg

Kanonevenemang!

www.Forsbergracing.se
9.57/250km@402m 1620kg
Audi S2 "forsbergracing" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang