"The Rising" - RisEtrade.se - Carkings & Wendes bygger BMW inför Elmia 2012

CarbonLoader Team Carkings
29 september 2011 · 2 300 Inlägg

UPDATE 29 SEP

Fick ett gäng paket idag. STORA paket som vanligt från Örjan & Risetrade.se smile Det gillar vi!

http://www.gatbilar.se/galleries/939/3/4e84a6ee59858.jpg
Bl.a Framlampor, Flaskkylare, Foliatec färg, Brandsläckare etc.

http://www.gatbilar.se/galleries/438/3/4e84a6f224d86.jpg
Världens fetaste kolfibervinge! Har aldrig skådat en så gigantisk kolfibervinge IRL!
Mina golvklinker är 30x30cm wink

Senast redigerat av CarbonLoader (29 september 2011)

Volkswagen Golf Mk4 GTi Turbo "The Grey Anatomy" (2001)
Jeqpe Nukelear Devize
29 september 2011 · 1 357 Inlägg

ni vill inte ge mig m-ratten som sitter i bmwn ? wink

Lobster knife fight
CarbonLoader Team Carkings
30 september 2011 · 2 300 Inlägg

Jeqpe skrev:
ni vill inte ge mig m-ratten som sitter i bmwn ? wink

Tyvärr, & här kommer förklaringen wink

http://www.gatbilar.se/galleries/857/3/4e85ce12a5162.jpg
Nämen, gul lackade sänkfjädrar från Supersport...

http://www.gatbilar.se/galleries/547/3/4e85ce14c6c7e.jpg
...& samma på fjäderbenen...

http://www.gatbilar.se/galleries/620/3/4e85ce16cd97f.jpg
...runtom!
Samma gula lack återkommer inom kort som specialfälg från Schmidt!

http://www.gatbilar.se/galleries/417/3/4e85ce1e13ddb.jpg
Ratten borta & ivägskickad för att kläs om i gult & svart skinn.

http://www.gatbilar.se/galleries/551/3/4e85ce1fa4433.jpg
Rattens mittparti ska draperas i kolfiber, bort med det gamla!
Ett BMW emblem i kolfiber till ratten är även påväg.

Lämnade även av ett specialtillverkat sportavgassystem från Supersport på Wendesgymnasiet idag men missade att ta bilder på detta. Kommer så småningom wink

Trevlig helg allihopa!

Volkswagen Golf Mk4 GTi Turbo "The Grey Anatomy" (2001)
Jeqpe Nukelear Devize
30 september 2011 · 1 357 Inlägg

jaså var du på wendes idag elr? smile
missade dig totalt isåfall hmm

Senast redigerat av Jeqpe (30 september 2011)

Lobster knife fight
DusanMandick Random Hero
30 september 2011 · 4 047 Inlägg

kommer det här projektet sluta lika illa som din R5a så blir ja galen, huvscoopet o vingen går fetbort! brandsläckare o gulratt likaså, håll de stilrent ist det kan bli fint!

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
CarbonLoader Team Carkings
30 september 2011 · 2 300 Inlägg

Jeqpe skrev:
jaså var du på wendes idag elr? smile
missade dig totalt isåfall hmm

Var bara där som hastigast & hörde att du stuckit hem, varför behöver vi inte gå in på här wink

Volkswagen Golf Mk4 GTi Turbo "The Grey Anatomy" (2001)
Jeqpe Nukelear Devize
30 september 2011 · 1 357 Inlägg

CarbonLoader skrev:

Jeqpe skrev:
jaså var du på wendes idag elr? smile
missade dig totalt isåfall hmm

Var bara där som hastigast & hörde att du stuckit hem, varför behöver vi inte gå in på här wink

hehe nej men ja får försöka pricka av dig nästa gång tongue

Lobster knife fight
CarbonLoader Team Carkings
30 september 2011 · 2 300 Inlägg

DusanMandick skrev:
kommer det här projektet sluta lika illa som din R5a så blir ja galen, huvscoopet o vingen går fetbort! brandsläckare o gulratt likaså, håll de stilrent ist det kan bli fint!

Många liksom du missar hela projektets syfte.
Bilen ska bli en showbil som visar upp ett axplock av sortimentet från företaget Risetrade.se.
Därmed inte sagt att det blir världens snyggaste & stilrenaste bil. Den ska sticka ut & om det dessutom sticker i folks ögon precis som dina så har vi lyckats fånga uppmärksamhet wink
Stay tuned för mer utflippade detaljer big_smile

Volkswagen Golf Mk4 GTi Turbo "The Grey Anatomy" (2001)
aXLe
30 september 2011 · 183 Inlägg

Syns man inte, finns man inte smile

CarbonLoader Team Carkings
30 september 2011 · 2 300 Inlägg

aXLe skrev:
Syns man inte, finns man inte smile

Kan bara hålla med smile

Volkswagen Golf Mk4 GTi Turbo "The Grey Anatomy" (2001)
CarbonLoader Team Carkings
30 september 2011 · 2 300 Inlägg

Jeqpe skrev:

CarbonLoader skrev:

Jeqpe skrev:
jaså var du på wendes idag elr? smile
missade dig totalt isåfall hmm

Var bara där som hastigast & hörde att du stuckit hem, varför behöver vi inte gå in på här wink

hehe nej men ja får försöka pricka av dig nästa gång tongue

Ja det löser vi wink

Volkswagen Golf Mk4 GTi Turbo "The Grey Anatomy" (2001)
DusanMandick Random Hero
1 oktober 2011 · 4 047 Inlägg

CarbonLoader skrev:

DusanMandick skrev:
kommer det här projektet sluta lika illa som din R5a så blir ja galen, huvscoopet o vingen går fetbort! brandsläckare o gulratt likaså, håll de stilrent ist det kan bli fint!

Många liksom du missar hela projektets syfte.
Bilen ska bli en showbil som visar upp ett axplock av sortimentet från företaget Risetrade.se.
Därmed inte sagt att det blir världens snyggaste & stilrenaste bil. Den ska sticka ut & om det dessutom sticker i folks ögon precis som dina så har vi lyckats fånga uppmärksamhet wink
Stay tuned för mer utflippade detaljer big_smile

Det är ju inte så att ja blir sugen på att köpa saker från risetrade när ja ser en bil med " fjortisstyling " såsom massa dioder, stora huvscoop, glasfiberbreddare, brandsläckare med flames ( wow!!! ) på en bil som inte är tänkt att köras på bana eller behöver de där grejerna ? när det dessutom bara ser dåligt ut.

Men det är bara mina tankar big_smile ja är en kille som gillar cleana stilrena bilar smile fel tråd för mig ! smile

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
CarbonLoader Team Carkings
1 oktober 2011 · 2 300 Inlägg

DusanMandick skrev:

CarbonLoader skrev:

DusanMandick skrev:
kommer det här projektet sluta lika illa som din R5a så blir ja galen, huvscoopet o vingen går fetbort! brandsläckare o gulratt likaså, håll de stilrent ist det kan bli fint!

Många liksom du missar hela projektets syfte.
Bilen ska bli en showbil som visar upp ett axplock av sortimentet från företaget Risetrade.se.
Därmed inte sagt att det blir världens snyggaste & stilrenaste bil. Den ska sticka ut & om det dessutom sticker i folks ögon precis som dina så har vi lyckats fånga uppmärksamhet wink
Stay tuned för mer utflippade detaljer big_smile

Det är ju inte så att ja blir sugen på att köpa saker från risetrade när ja ser en bil med " fjortisstyling " såsom massa dioder, stora huvscoop, glasfiberbreddare, brandsläckare med flames ( wow!!! ) på en bil som inte är tänkt att köras på bana eller behöver de där grejerna ? när det dessutom bara ser dåligt ut.

Men det är bara mina tankar big_smile ja är en kille som gillar cleana stilrena bilar smile fel tråd för mig ! smile

Ja, Elmia är nog rent av helt fel forum för dig. Min R5 byggdes för bana och föll inte heller dig i smaken. Thats life, smaken e som baken wink
Personligen hade jag inte valt BMW som utgångsobjekt då jag är svag för små kvicka s.k Gti bilar.
En mekaniker kanske inte föredrar att skruva Ford men gör det ändå ibland smile
Detta är ett roligt projekt oavsett objekt eftersom flera parter samarbetar och flera personer lär sig nya saker på vägen. Att några, kanske rent av hela Skandinavien, inte gillar bilen är en världslig sak. Syftet kommer trots allt lyckas och har delvis redan gjort det wink Risetrade har åtminstone fastnat på din näthinna wink
Tacksam för din kritik och tar den till oss med lärdom och konstruktivitet.

Volkswagen Golf Mk4 GTi Turbo "The Grey Anatomy" (2001)
DusanMandick Random Hero
1 oktober 2011 · 4 047 Inlägg

CarbonLoader skrev:

DusanMandick skrev:

CarbonLoader skrev:

Många liksom du missar hela projektets syfte.
Bilen ska bli en showbil som visar upp ett axplock av sortimentet från företaget Risetrade.se.
Därmed inte sagt att det blir världens snyggaste & stilrenaste bil. Den ska sticka ut & om det dessutom sticker i folks ögon precis som dina så har vi lyckats fånga uppmärksamhet wink
Stay tuned för mer utflippade detaljer big_smile

Det är ju inte så att ja blir sugen på att köpa saker från risetrade när ja ser en bil med " fjortisstyling " såsom massa dioder, stora huvscoop, glasfiberbreddare, brandsläckare med flames ( wow!!! ) på en bil som inte är tänkt att köras på bana eller behöver de där grejerna ? när det dessutom bara ser dåligt ut.

Men det är bara mina tankar big_smile ja är en kille som gillar cleana stilrena bilar smile fel tråd för mig ! smile

Ja, Elmia är nog rent av helt fel forum för dig. Min R5 byggdes för bana och föll inte heller dig i smaken. Thats life, smaken e som baken wink
Personligen hade jag inte valt BMW som utgångsobjekt då jag är svag för små kvicka s.k Gti bilar.
En mekaniker kanske inte föredrar att skruva Ford men gör det ändå ibland smile
Detta är ett roligt projekt oavsett objekt eftersom flera parter samarbetar och flera personer lär sig nya saker på vägen. Att några, kanske rent av hela Skandinavien, inte gillar bilen är en världslig sak. Syftet kommer trots allt lyckas och har delvis redan gjort det wink Risetrade har åtminstone fastnat på din näthinna wink
Tacksam för din kritik och tar den till oss med lärdom och konstruktivitet.

Risetrade fanns tyvärr redan på min näthinna då "barathzz" är en nära polare, han som hade den guldiga astran som örjan ville ha på elmia wink

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
CarbonLoader Team Carkings
1 oktober 2011 · 2 300 Inlägg

DusanMandick: Ännu bättre då ju wink Var tog han vägen, varför stod inte han på Elmia?

Senast redigerat av CarbonLoader (1 oktober 2011)

Volkswagen Golf Mk4 GTi Turbo "The Grey Anatomy" (2001)
DusanMandick Random Hero
2 oktober 2011 · 4 047 Inlägg

CarbonLoader skrev:
DusanMandick: Ännu bättre då ju wink Var tog han vägen, varför stod inte han på Elmia?

nja de vet ja inte. han ställde ut utanför smile där bilarna som skulle bänkas körde in smile

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
CarbonLoader Team Carkings
2 oktober 2011 · 2 300 Inlägg

DusanMandick skrev:

CarbonLoader skrev:
DusanMandick: Ännu bättre då ju wink Var tog han vägen, varför stod inte han på Elmia?

nja de vet ja inte. han ställde ut utanför smile där bilarna som skulle bänkas körde in smile

Okej. En bil måste ändra utseende betydligt för att bli uttagen till Elmia. Det minsta som krävs är en helomlackering. Vår bilklubbs lilla maskotbil blev inte uttagen för att den såg likadan ut, trots turbokonvertering under huven. Helst ska förändringen vara så total att man inte kan se att det är samma bil smile
Har själv haft 3 bilar på Elmia nu, inte helt enkelt faktiskt smile

Volkswagen Golf Mk4 GTi Turbo "The Grey Anatomy" (2001)
Robin-T
2 oktober 2011 · 168 Inlägg

Kommer följa projektet! smile Ska bli roligt att se den på elmia! smile

CarbonLoader Team Carkings
2 oktober 2011 · 2 300 Inlägg

Robin-T skrev:
Kommer följa projektet! smile Ska bli roligt att se den på elmia! smile

Härligt att höra smile Välkommen!

Volkswagen Golf Mk4 GTi Turbo "The Grey Anatomy" (2001)
JDMCRAZE
2 oktober 2011 · 2 077 Inlägg

CarbonLoader skrev:

DusanMandick skrev:

CarbonLoader skrev:
DusanMandick: Ännu bättre då ju wink Var tog han vägen, varför stod inte han på Elmia?

nja de vet ja inte. han ställde ut utanför smile där bilarna som skulle bänkas körde in smile

Okej. En bil måste ändra utseende betydligt för att bli uttagen till Elmia. Det minsta som krävs är en helomlackering. Vår bilklubbs lilla maskotbil blev inte uttagen för att den såg likadan ut, trots turbokonvertering under huven. Helst ska förändringen vara så total att man inte kan se att det är samma bil smile
Har själv haft 3 bilar på Elmia nu, inte helt enkelt faktiskt smile

hehe bra och veta det smile
Tack alex smile haha!

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!
Skoda Octavia RS "Smurfen" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang