Eftersnack vallåkraträffen 20-21 augusti 2011!

JDMCRAZE
22 augusti 2011 · 2 077 Inlägg

Tyckte detta året var helt jävla underbart big_smile
Kul se lite bilar med fokus på prestanda osv i "Show and Shine" och även sen på best in show ^^

SJUKT bra förbättring anser jag smile

Senast redigerat av JDMCRAZE (22 augusti 2011)

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!
Skoda Octavia RS "Smurfen" (2007)
olzzonman
22 augusti 2011 · 96 Inlägg

jag har sagt fel saker här och vill avsäga mig allt......

oen100
22 augusti 2011 · 361 Inlägg

överlag bra, tycker nya området med show n shine har blivit riktigt bra, dock tyckte jag det va få bilar där, resten av fältet verkade mer rörigt en vanligt. Längst upp på fältet verkade det som dom bara tryckt in bilar för att få in så många som möjligt. Riktigt kul att se dom gammla kustombyggena igen, det va dagens höjdpunkt för mig smile

Detta va första året på länge (kanske 8-9år) som jag beslutade mig för att inte ställa ut utan ställde råttan utanför och gick in som vanlig besökare, men nästa år blir det att man ställer ut igen för att betala 60spänn för att få stå på en dåligt klippt åker tänker jag inte göra igen! Att betala 150spänn för att ställa ut skulle jag dock inte ha något emot.

Kul att många på parkering som kom fram och pratade tyckte att jag borde ställt ut bilen, sådant är alltid kul att höra smile
Så om råttan lever nästa år blir det utställning för min del igen smile

rosthål ÄR lättare än kolfiber! :)
ChristianLB
23 augusti 2011 · 146 Inlägg

första gången ja va nere och tyckte det va underbart bra! go stämning på allt o alla!

sen om folk säger att de va för mkt volvos osv.    Det är ju i grunden en volvoträff och kommer alltid vara som grundaren sa i micken om ja inte har fel?.. 

Men kul som attan va helgen så tack till alla som ställde ut!

Volvo 240 GLE "VOLVO" (1990)
Sevä
23 augusti 2011 · 64 Inlägg

Grym helg! första gången jag var ner på vallåkra smile så man vann ju ett fint pris på long distance sverige så man var ju nöjd kommer nästa år det är ett som är säkert wink fast då ska det vara lite mer krut än en vanlig 2.0tdi wink

Chevrolet S10 "SHOWCAR" (1998)
Toyota Supra MKIV TT "Full bpu" (1996)
Gudzilla Dåre
23 augusti 2011 · 182 Inlägg

ChristianLB skrev:
första gången ja va nere och tyckte det va underbart bra! go stämning på allt o alla!

sen om folk säger att de va för mkt volvos osv.    Det är ju i grunden en volvoträff och kommer alltid vara som grundaren sa i micken om ja inte har fel?.. 

Men kul som attan va helgen så tack till alla som ställde ut!

Visst e det e volvo träff jag tyckte bara att det va dålig uppslutning på andra märken så att säga.
Sen tycker jag det e synd att dom släpper in allt "menar vem vill se en orginal sunkig 740 igentligen?

Lev alltid livet till max man vet aldrig när det tar slut
Chevrolet Caprice HGW "Pilsner häcken" (1984)
turboroger
23 augusti 2011 · 138 Inlägg

En sak som jag reagerade på var att många inte ens bemödar sig o tvätta bilen innan man åker in o ska ställa ut.. Detta såg jag tillåmed i show and shine området..  O en speaker som blandar ihop tpc o nordic-R.?????

marbling
23 augusti 2011 · 781 Inlägg

turboroger skrev:
En sak som jag reagerade på var att många inte ens bemödar sig o tvätta bilen innan man åker in o ska ställa ut.. Detta såg jag tillåmed i show and shine området..  O en speaker som blandar ihop tpc o nordic-R.?????

Håller med dig.Ska man stå i Show`Shine ska man baske mig se till o ha bilen fräsch..Det är väl därför man(själv)har anmält sig dit?

Volvo 780 "Lussuoso" (1987)
Opel GT "Sportcoupen" (1970)
Volvo XC90 V8 "Executive Edition" (2005)
Gudzilla Dåre
23 augusti 2011 · 182 Inlägg

Precis jag kan gå med på rat tränden som finns nu jag kan till och med tänka mig att låta in dom som slår sönder sin bil till den grad att den knappt e kör bar att låta dom ställa ut "dom har i alla fall gjort sig besväret att paja en bil"
men dom som kör in en helt original bil som dom inte ens pallat tvätta, menar vad e meningen "jo gratis inträde, därför tycker jag att man skulle slopa gratis inträde och även låta dom som ställer ut betala"

Lev alltid livet till max man vet aldrig när det tar slut
Chevrolet Caprice HGW "Pilsner häcken" (1984)
WANTED
23 augusti 2011 · 613 Inlägg

Gudzilla skrev:
Precis jag kan gå med på rat tränden som finns nu jag kan till och med tänka mig att låta in dom som slår sönder sin bil till den grad att den knappt e kör bar att låta dom ställa ut "dom har i alla fall gjort sig besväret att paja en bil"
men dom som kör in en helt original bil som dom inte ens pallat tvätta, menar vad e meningen "jo gratis inträde, därför tycker jag att man skulle slopa gratis inträde och även låta dom som ställer ut betala"

Då kommer ingen att åka in med bilarna och då blir det ingen vallåkra. Om det inte va för att man kommer in gratis med bilarna så tror jag inte många ställer ut sina bilar.

BMW E90 330ia "WANTED" (2005)
volvo240tic Egen företagare & Flockare
23 augusti 2011 · 314 Inlägg

Tvättade bilen o stog i show and shine men det var ett helvete o bli av med allt nyklipp gräs som dessutom var decimeterlångt ändå.. Tycker det var en kul träff som vanligt men det var dåligt swapmeet iår.

Volvo 240 turbo 4 life
marbling
24 augusti 2011 · 781 Inlägg

Haha!Ja,det där gräsklippet kunde man varit utan..O bonden som körde med sin skördetröska hela dagen,kunde man låst in i en Bajamaja:lol:Det regnade halm hela dagen över bilarna..

Senast redigerat av marbling (24 augusti 2011)

ChristianLB
24 augusti 2011 · 146 Inlägg

Gudzilla skrev:

ChristianLB skrev:
första gången ja va nere och tyckte det va underbart bra! go stämning på allt o alla!

sen om folk säger att de va för mkt volvos osv.    Det är ju i grunden en volvoträff och kommer alltid vara som grundaren sa i micken om ja inte har fel?.. 

Men kul som attan va helgen så tack till alla som ställde ut!

Visst e det e volvo träff jag tyckte bara att det va dålig uppslutning på andra märken så att säga.
Sen tycker jag det e synd att dom släpper in allt "menar vem vill se en orginal sunkig 740 igentligen?

Jo det va det ju faktiskt, men det blir säkert mer nästa år. håller med om sunkiga bilar.. såg en v70 som stod inne i området som va helt original, vit och jätte skitig..   sen står det fina runt om.. 

samma med stylade bilar som va skitiga me grus o sånt, inte gräs o damm från bonnen..  Ja o mina kompisar stack på lördag morgon och tvättade, putsade inne i området, tvättade på lördagkväll, sen på söndag putsade vi bort det som fanns kvar.    Inget svårt jobb att göra liksom..   

Men så äre mät. förbannat kul vare iallafall och jag ska försöka åka ner nästa år !

Volvo 240 GLE "VOLVO" (1990)
Robert_Jonsson
24 augusti 2011 · 57 Inlägg

Trevlig Helg 2a året för mig bodde på "bilbyggarecampingen" lr vad det hette dåligt med sömn där men jävlar vikke drag big_smile längtar redan te nästa år smile

cilc
24 augusti 2011 · 10 Inlägg

marbling skrev:

turboroger skrev:
En sak som jag reagerade på var att många inte ens bemödar sig o tvätta bilen innan man åker in o ska ställa ut.. Detta såg jag tillåmed i show and shine området..  O en speaker som blandar ihop tpc o nordic-R.?????

Håller med dig.Ska man stå i Show`Shine ska man baske mig se till o ha bilen fräsch..Det är väl därför man(själv)har anmält sig dit?

Han blandade inte ihop tpc oh nordic R.. Nordic R stod i TPC-montern iår..

STENUNGSUNDS VOLVOTRÄFF 26/7 2014
www.stenungsundsvolvotraff.se
SvT CREW
Christensson Laaaang
24 augusti 2011 · 320 Inlägg

WANTED skrev:

Gudzilla skrev:
Precis jag kan gå med på rat tränden som finns nu jag kan till och med tänka mig att låta in dom som slår sönder sin bil till den grad att den knappt e kör bar att låta dom ställa ut "dom har i alla fall gjort sig besväret att paja en bil"
men dom som kör in en helt original bil som dom inte ens pallat tvätta, menar vad e meningen "jo gratis inträde, därför tycker jag att man skulle slopa gratis inträde och även låta dom som ställer ut betala"

Då kommer ingen att åka in med bilarna och då blir det ingen vallåkra. Om det inte va för att man kommer in gratis med bilarna så tror jag inte många ställer ut sina bilar.

Så är de väl på alla bilträffar? iaf alla jag varit på så kör du in slipper du betala inträdet för föraren och inget för bilen. De enda jag kan komma på där man betalar utställningen är Gatebil.

Så de är som på alla andra träffar. Sen kanske andra träffar har lite striktare regler för vad de tar in.

Tycker helgen vart kanon för övrigt som de andra 9 åren! Missade dock Hyllinge pga lite strul i bilen..

Here you go way to fast
don't slow down you're gonna crash!
Besserwisser
24 augusti 2011 ·

cilc skrev:
Nordic R stod i TPC-montern iår..

Nej, verkligen inte. Nordic R-bilarna stod ju uppratade i långa rader medan TPC-montern stod intill med sina 10-15 bilar snyggt uppställda framför.

För övrigt föredrar jag Vallåkra framför allt annat.

Senast redigerat av Vedhuggarn (24 augusti 2011)

premonitioner SOUL FIRE ENTERTAINMENT
24 augusti 2011 · 779 Inlägg

2a året för mig på plats och tyckte även denna gång att det var en riktigt bra träff.
Inte dåligt med att få en så pass bra ordning på allt med denna storleken.

Inte helt fel att få åka hem med ett pris heller, riktigt kul big_smile

Vissa klassers områden (700-900) borde kanske utökas något då de som vanligt till slut hamnar utspridda lite överallt på området då all ordinarie plats är full. Blir ju så trångt att det blir ett helt projekt när en 940(?)-limo som står bland S/V40-klassen beslutar sig för att åka ut runt 14-tiden roll

Sen den eviga diskussionen om att många fula och risiga bilar släpps in osv, osv... spelar det någon större roll egentligen?
Låt bli att titta på dom bara helt enkelt, det är min mening.
Visst om de står blandade med lite finare bilar men man kan ju som sagt enkelt välja vilka man vill kolla närmare på.
Hur många besökare lär det bli om alla måste betala... skulle nog aldrig komma upp i den klass det är nu och själva charmen med hela träffen lär försvinna.


Det där med all restavfall från bondens arbete kunde man ju ha sluppit ja och allt långt gammalt gräs på show 'n shine var ju inte heller jättekul... men hur som helst så är det ju lika för alla.

Kommer nog helt säkert återkomma till denna träff igen!



.

Mvh Kenta Edvardsen
Ordförande i NORDISKA X40 KLUBBEN
PROJEKTTRÅDEN: SOUL FIRE - MAKEOVER
SPONSORER: BILRADIOHUSET | HOVA.COM | BILLACKERING.EU
Volvo V40 2.0T "SOUL FIRE EDITION" (2004)
Volvo V40 T4 "Blueberry Yum Yum" (2001)
marbling
24 augusti 2011 · 781 Inlägg

Hoppas alla förstod mitt inlägg om bonden, var menat med glimten i ögat:D.En kanonträff,o härligt med stabilt väder för en gångs skull!

cilc
24 augusti 2011 · 10 Inlägg

Vedhuggarn skrev:

cilc skrev:
Nordic R stod i TPC-montern iår..

Nej, verkligen inte. Nordic R-bilarna stod ju uppratade i långa rader medan TPC-montern stod intill med sina 10-15 bilar snyggt uppställda framför.

För övrigt föredrar jag Vallåkra framför allt annat.

Ja nä nä tpc bilarna stod för sig med volvonetics och nordic r stod för sig, men som företagsmonter har jag för mig att dom gick under samma. Men jag kan ha fel..

Senast redigerat av cilc (24 augusti 2011)

STENUNGSUNDS VOLVOTRÄFF 26/7 2014
www.stenungsundsvolvotraff.se
SvT CREW
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang