5954
Sök

Angående: Nya Onsdagsträffen i Göteborg

SR crew
101 Inlägg
20 december 2012
snälla håll er till ämnet!

alldeles för mycket OT här nu

tycker inte heller om trängselskatten, men ni får gärna diskutera detta i en annan tråd smile

Slow Retards crew
fina frisyrer finns på Salong Guldsaxen i Mölnlycke

Krom-fascisten
439 Inlägg
20 december 2012
jonne111 skrev:
snälla håll er till ämnet!

alldeles för mycket OT här nu

tycker inte heller om trängselskatten, men ni får gärna diskutera detta i en annan tråd smile

Trängselskatten kan påverka onsdagsträffarna, kanske kommer vara snåljåpar som drar sig för att dyka upp efter årskiftet.

1 298 Inlägg
20 december 2012
Linserna man kan köpa och montera har en inbyggd prismalins som bryter allt ljus förutom det rakt framifrån. Snett ovanifrån ur kamerans vinkel borde därför marken reflekteras i teorin. Återstår å se om det fungerar.
Tydligen lagligt att ha dem på bilen än så länge, men ifall polisen ser dig passera en vägtull kommer det ses som skattebrott.

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

420 Inlägg
20 december 2012
lavemangkillen skrev:
förlåt att jag fortsägter att våldta tråden. men jag såg en herre ha sådana linser på sina plåtar. och ser du inte bilen rakt bakifrån eller framifrån ser du inte egt piss. så jag tror de funkar. dd cjorde e för fartkameror sa han ialla fall

http://shop.potatisgris.se/image/data/_ … zoom-2.jpg så blir det vid foto.

Och detta funkar i Sthlm, dock sägs det att kamerorna i Gbg är annorlunda än de i Sthlm, det tror jag inte på dock. Foto som foto.

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
20 december 2012
Jimmylainen skrev:
lavemangkillen skrev:
förlåt att jag fortsägter att våldta tråden. men jag såg en herre ha sådana linser på sina plåtar. och ser du inte bilen rakt bakifrån eller framifrån ser du inte egt piss. så jag tror de funkar. dd cjorde e för fartkameror sa han ialla fall

Och detta funkar i Sthlm, dock sägs det att kamerorna i Gbg är annorlunda än de i Sthlm, det tror jag inte på dock. Foto som foto.

Den där bilden ser väldigt Photoshopad ut...

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

Garaget vän, igen.
5 687 Inlägg
20 december 2012
Pendulum skrev:
Linserna man kan köpa och montera har en inbyggd prismalins som bryter allt ljus förutom det rakt framifrån. Snett ovanifrån ur kamerans vinkel borde därför marken reflekteras i teorin. Återstår å se om det fungerar.
Tydligen lagligt att ha dem på bilen än så länge, men ifall polisen ser dig passera en vägtull kommer det ses som skattebrott.

Det finns lins att köpa vi potatisgris för 399:-/st
Men det finns ett annat sätt, som kostar ca: 50 kronor, för 3 månader. (Pga: blir skitigt).
Fick tipset av en lastbils chaffis som kör till sthlm 1 2ggr/månaden. Han har inte ertappats med trängsel skatt.

Vill ni veta knepet?

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost

630 Inlägg
20 december 2012
Neos34 skrev:
Pendulum skrev:

Det finns lins att köpa vi potatisgris för 399:-/st
Men det finns ett annat sätt, som kostar ca: 50 kronor, för 3 månader. (Pga: blir skitigt).
Fick tipset av en lastbils chaffis som kör till sthlm 1 2ggr/månaden. Han har inte ertappats med trängsel skatt.

Vill ni veta knepet?

Tell us!!

Garaget vän, igen.
5 687 Inlägg
20 december 2012
audicarsismine skrev:
Tell us!!

Kompisen säger att vanlig gladpack funkar.
Man spänner det över skylten och sätter fast den bakom skylten med te.x silver tejp.

Sen så får man dock se upp så man inte kör igenom samma trängsel kamera var eviga dag
vid en och samma tidpunkt. Kör lite olika streckor och olika tider..

1 298 Inlägg
21 december 2012
Neos34 skrev:
audicarsismine skrev:
Tell us!!

Kompisen säger att vanlig gladpack funkar.
Man spänner det över skylten och sätter fast den bakom skylten med te.x silver tejp.

Sen så får man dock se upp så man inte kör igenom samma trängsel kamera var eviga dag
vid en och samma tidpunkt. Kör lite olika streckor och olika tider..

Dem testade den metoden i Mythbusters (tror jag) och det fungerade inte. Dock var det mot fartkamera dem provade och vägtullskameran är ju annorlunda.

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

Garaget vän, igen.
5 687 Inlägg
23 december 2012
Go hjul på er alla!
Å gott nytt år!!

420 Inlägg
23 december 2012
rickylicious skrev:
Jimmylainen skrev:
lavemangkillen skrev:

Den där bilden ser väldigt Photoshopad ut...

Nej då. Blir så pga. reflektionen vilket kan ses här http://shop.potatisgris.se/image/data/I … oom-15.jpg

Omni present savant
70 Inlägg
24 december 2012
Jag köper nog sådan snart.

Onsdag, mellandagarna. Vad säger folket, ska vi mellandagsshoppa? Eller dra ut och sladda...

/Mikael

24 december 2012
Neos34 skrev:
Go hjul på er alla!
Å gott nytt år!!

Samma! big_smile

Omni present savant
70 Inlägg
2 januari 2013
Jag kommer till Frölunda (Hemköp) omen timme!

/Mikael

Göteborg Originals
129 Inlägg
3 januari 2013
Har hört att det är IR ljus på tullkamerorna så funkar verkligen en såkallad prismalins för IR ljus?

Någon som testat något knep än?

3 januari 2013
Det märker vi i slutet av januari om folk med linserna får någon avi från Transportstyrelsen.
Om ingen från Stockholm kan säga att det fungerar dock.

420 Inlägg
3 januari 2013
HiTek skrev:
Det märker vi i slutet av januari om folk med linserna får någon avi från Transportstyrelsen.
Om ingen från Stockholm kan säga att det fungerar dock.

Det funkar i Sthlm då linserna redan är testade där. Dock säger vissa politiker att det är andra kameror i Gbg än de som är i Sthlm, men det är la tvek.

Garaget vän, igen.
5 687 Inlägg
10 januari 2013
Potatisgris.
http://www.potatisgris.se

Raggar sluskarna körde ju ett tag med 20 lager klarlack, men det är väl bara mot blixt?

441 Inlägg
10 januari 2013
kan någon starta en tråd för detta i stället. typ tipps och råd för trängselskatt?

Omni present savant
70 Inlägg
11 januari 2013
Håller med, så kan vi ses på onsdag oxå. jag har ju köpt en ny bil, så jag kommer iaf.

/Mikael

Sök