Super spiral?! Lägre bränsleförbrukning & mer effekt?!

TS_quattro fyrkrafsare
22 oktober 2009 · 1 443 Inlägg

Jag vidhåller min tidigare post, detta är bullshit, denhär tråden har funnits uppe i evigheter och ändå har det inte kommit upp nån dyno ännu. Konstigt då vissa är så säkra på sin sak borde det ju vara lätt att kunna bevisa det också? och jodå, det syns i en dyno om det funkar, klarar dynon av att urskilja den lilla skillnad det gör att köra en golftrea på blyfri 95 och blyfri 98 så borde den nog kunna mäta skillnaden med/utan denna också. hur luften strömmar in i cylindern avgörs till största del genom ventilerna där luftflödet stryps ned från att ha färdats genom ett tretumsrör och in i en smal kanal för att sedan dras ut förbi ett litet cirkelrunt lock, om något styr luftflödet i det fallet så är det konformen på översidan av ventilerna, inget annat. som sagt, placebo...

edit: att den dessutom pressas in i insugsröret och på så vis krymper tvärsnittsarean i röret talar inte heller till dess fördel.

Senast redigerat av TS_quattro (22 oktober 2009)

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
pr0ny
22 oktober 2009 · 99 Inlägg

Eller så sätter man magneter runt soppaslängen och på det viset polareisera soppan på nått sätt så man får hela 20% bättre effekt och mindre soppa förbrukning! jag mailade och frågade om jag kunde polarisera mina bromsledningar å få 20% bättre bromseffekt men ja fick inget svar =/

Nån som vet?! its teh shit ive heard

lulz

TS_quattro fyrkrafsare
22 oktober 2009 · 1 443 Inlägg

pr0ny skrev:
Eller så sätter man magneter runt soppaslängen och på det viset polareisera soppan på nått sätt så man får hela 20% bättre effekt och mindre soppa förbrukning! jag mailade och frågade om jag kunde polarisera mina bromsledningar å få 20% bättre bromseffekt men ja fick inget svar =/

Nån som vet?! its teh shit ive heard

lulz

hehe, dendär grejen togs tillochmed upp av plus (eller om det var trafikmagasinet) en gång i tiden och resultatet?
tam tam taaaaaaaaaaaaa: BULLSHIT!
oväntat va? lika logiskt som att klämma en gummiklump runt pipan på en älgstudsare för att "dämpa rekylen". Felet är dock inte alla dessa skräpprodukter, det är idioterna som köper dem.

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Izual
23 oktober 2009 · 4 571 Inlägg

TS_quattro skrev:

pr0ny skrev:
Eller så sätter man magneter runt soppaslängen och på det viset polareisera soppan på nått sätt så man får hela 20% bättre effekt och mindre soppa förbrukning! jag mailade och frågade om jag kunde polarisera mina bromsledningar å få 20% bättre bromseffekt men ja fick inget svar =/

Nån som vet?! its teh shit ive heard

lulz

hehe, dendär grejen togs tillochmed upp av plus (eller om det var trafikmagasinet) en gång i tiden och resultatet?
tam tam taaaaaaaaaaaaa: BULLSHIT!
oväntat va? lika logiskt som att klämma en gummiklump runt pipan på en älgstudsare för att "dämpa rekylen". Felet är dock inte alla dessa skräpprodukter, det är idioterna som köper dem.

http://www.garaget.org/Roughrider här på garaget har ju alla dessa "mirakelmanicker" på sin bil.
Bara att kolla hans galleri

https://www1.garaget.org/gallery/archive/40941/661591_t22g6l.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/40941/6899/40941-96005.jpg

paran0id
23 oktober 2009 · 86 Inlägg

Det enda roterande som lämnar effekt som sitter mellan luftfilter och toppen är en turbo.
Nog snackat tongue

Snitch Ointresserad.
23 oktober 2009 · 936 Inlägg

paran0id skrev:
Det enda roterande som lämnar effekt som sitter mellan luftfilter och toppen är en turbo.
Nog snackat tongue

hehe big_smile

Teabag appreciation club.
Lajning
23 oktober 2009 · 154 Inlägg

paran0id skrev:
Det enda roterande som lämnar effekt som sitter mellan luftfilter och toppen är en turbo.
Nog snackat tongue

Har herrn aldrig hört talas om en kompressor? tongue

TS_quattro fyrkrafsare
23 oktober 2009 · 1 443 Inlägg

Izual skrev:

TS_quattro skrev:

pr0ny skrev:
Eller så sätter man magneter runt soppaslängen och på det viset polareisera soppan på nått sätt så man får hela 20% bättre effekt och mindre soppa förbrukning! jag mailade och frågade om jag kunde polarisera mina bromsledningar å få 20% bättre bromseffekt men ja fick inget svar =/

Nån som vet?! its teh shit ive heard

lulz

hehe, dendär grejen togs tillochmed upp av plus (eller om det var trafikmagasinet) en gång i tiden och resultatet?
tam tam taaaaaaaaaaaaa: BULLSHIT!
oväntat va? lika logiskt som att klämma en gummiklump runt pipan på en älgstudsare för att "dämpa rekylen". Felet är dock inte alla dessa skräpprodukter, det är idioterna som köper dem.

http://www.garaget.org/Roughrider här på garaget har ju alla dessa "mirakelmanicker" på sin bil.
Bara att kolla hans galleri

http://www1.garaget.org/gallery/archive/40941/661591_t22g6l.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/archive/40941/6899/40941-96005.jpg

om man tittar på den översta bilden så är det inte lite dendär snurran krymper snittarean på röret, visst han får påstå att den gör positiv effekt hur mycket han vill, tills jag får se en dyno så vidhåller jag mitt första uttalande, placebo, inget annat....

alla har rätt till sin åsikt, jag har rätt att inte hålla med...

Senast redigerat av TS_quattro (23 oktober 2009)

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
23 oktober 2009 · 1 781 Inlägg

Aldrig en chans i helvetet att den där fungerar ren bullshit!

även ifall den kommer upp på dyno och visar en positiv effektföränding så säger jag Bullshit.. då är det dynon som visar fel eller så är det att han har hällt i nitrometan i tanken:D

Team Insane Racing
Moparboy440
23 oktober 2009 · 4 682 Inlägg

biltillverkarna satsar miljarder på att försöka utveckla så bränslesnåla bilar som möjligt, tror ni inte att de skulle använda sig av sånna där om de skulle funka..?

Mattsvart
23 oktober 2009 · 195 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/40941/6899/40941-96005.jpg

Hmm klämmer dessa åt bränsleslangen och minskar bränslet så borde väl motorn spika?

3rik
23 oktober 2009 · 88 Inlägg

Mattsvart: Det är magneter som polariserar  bränslet.

soyd
23 oktober 2009 · 1 853 Inlägg

Håller med Mattsvart ser mer ut som att dom ska strypa tillförseln av bränslet...

men någon måste väll ha testat dom ?

/mvh soyd

pr0ny
23 oktober 2009 · 99 Inlägg

Många på garaget har säkert trått/tror på denhär skiten, men ingen vågar väl erkänna med risken att bli dumförklarad påriktigt, men ärligt är man newb så förstår jag att man faller för sånhär skit, jag menar många här har väl blivit lurad pga sin okunskap nångång i olika genres.

Decibel
23 oktober 2009 · 2 911 Inlägg

Joniserat bränsle och såntdär lalala återfinns bl.a. i kärnreaktorer, som är på teststadiet och inte ens där har de lyckats göra en fullständig förbrännning utan eftervärmning av joniserat bränsle.
Fast då snackar vi värme som omvandlar bensin till plasma och den kontrolleras med magnetfält.

Du lär få ha en konvoj med bilbatterier bakom dig enbart för att upprätthålla magnetfältet som krävs.

Fullständig bullshit, om kärnfysiken inte lyckats sedan de startade 1988 så klarar inte två plastbitar från kina det heller.

Mattsvart
23 oktober 2009 · 195 Inlägg

3rik

Aha på så sätt smile
Men om de blir märkbart mindre förbrukning så borde de vara för dom klämmer åt bränsleledningen?
Om man tänker på det Decibel skrev

koleforsfreak
9 februari 2010 · 59 Inlägg

Gammal tråd kanske men ändå.
Vi hade en bensinare en gång som var svår med avgasvärdena. Det hjälpte inte att ta bort luftfilter eller hälla i massa kemiskt. Då köpte vi sportluftfilter. med en super spiral. Då gick den faktiskt igenom.
Så något måste det ju göra.

En man med hjärna kör bil med stjärna.
[img]http://www.garaget.org/images/small_logo.gif[/img]
JoeyJ
9 februari 2010 · 502 Inlägg

haha, kul läsning, va ju några år den det tjatades om det här, sitter bara och skrattar å Roughrider som trodde han va expert på förbränningsmotorer XD

nä men det där va ju århundradets uppfinning! sitter numera i alla produktionsbilar

...eller hur

Iam2fast4U
9 februari 2010 · 1 534 Inlägg

JoeyJ skrev:
haha, kul läsning, va ju några år den det tjatades om det här, sitter bara och skrattar å Roughrider som trodde han va expert på förbränningsmotorer XD

nä men det där va ju århundradets uppfinning! sitter numera i alla produktionsbilar

...eller hur

hahah word big_smile
som om en fläkt för 300kr skulle ge något

BMW E34 "538" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang