Någon som vet ungefär hur mycket det blir i böter?

Bosse-buss
20 november 2011 · 210 Inlägg

tkd_rille skrev:
Hur jävla svårt är de för er att läsa ?
.

Var i klartext står det att även körkortet ryker och inte endast böter förutom då det lämnas till åklagare för då åker garanterat körkortet.

Lina-
20 november 2011 · 1 213 Inlägg

Growe skrev:

Robbin_V90 skrev:

Growe skrev:

gör man rätt så slipper man det..men åker man runt med orangelysande p-ljus så får man ombes

bara att borra ett hål och montera en 5volts lampa brevid och det är färdigt så lyser det vitt istället=)

Det blir inte så bra. Däremot en 12volts lampa på 5 watt.. =P HAHA

mm smile så går det när man inte tänker så långt när man skriver ..men menade så klart 5watt smile

Borra hål för en till lampa e ju en sniklösning.

Då bättre köpa en växelglödlampa som lyser vitt på 5 watt & går över till 21 watt orange när blinkar.

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.
Volvo 940 Turbo "Sleeper" (1992)
Muttley
20 november 2011 ·

Tommty skrev:
körkortet ryker vid hastigheter över 30km/h på 60/70+ om jag inte minns fel samt 20km/h för fort på 30/50 vägar.

sen vid hastigheter över så får du ju fortfarande bötesbeloppet men som bonus ryker körkortet med.

Nej 50km/h gäller även 30 km/h då jag själv rök på det i somras, Om de har ändrat reglerna sen dess så fram med dem.
Jag låg i 28.

Emiiilz
20 november 2011 · 908 Inlägg

Tack för lite blandade svar, hehe! Kommer ha kvar USA-blinkerserna men göra om dom så de blir lagliga, på det sättet som ni säger smile Vi får se om det blir böter, de sa att jag skulle få böter, eller ja, att pappa skulle få böter helt enkelt, kanske blir så bra att jag slipper tom och att det bara blir ombesiktning!

"svaret" skulle komma i postlådan, ungefär hur länge brukar det ta? och om det är böter, hur länge har man på sig och betala in de?

Nissan Skyline R33 GTST "Tiger" (1994)
Bosse-buss
20 november 2011 · 210 Inlägg

tkd_rille skrev:

Tommty skrev:
körkortet ryker vid hastigheter över 30km/h på 60/70+ om jag inte minns fel samt 20km/h för fort på 30/50 vägar.

sen vid hastigheter över så får du ju fortfarande bötesbeloppet men som bonus ryker körkortet med.

Nej 50km/h gäller även 30 km/h då jag själv rök på det i somras, Om de har ändrat reglerna sen dess så fram med dem.
Jag låg i 28.

Ok men det står inte i klartext att läsa om just när även körkortet blir indraget och det är det jag hänger upp mig på.

Muttley
20 november 2011 ·

Bosse-buss skrev:

tkd_rille skrev:

Tommty skrev:
körkortet ryker vid hastigheter över 30km/h på 60/70+ om jag inte minns fel samt 20km/h för fort på 30/50 vägar.

sen vid hastigheter över så får du ju fortfarande bötesbeloppet men som bonus ryker körkortet med.

Nej 50km/h gäller även 30 km/h då jag själv rök på det i somras, Om de har ändrat reglerna sen dess så fram med dem.
Jag låg i 28.

Ok men det står inte i klartext att läsa om just när även körkortet blir indraget och det är det jag hänger upp mig på.

Men de är så. Jag orkar inte leta efter stadgarna.

nesum
20 november 2011 · 695 Inlägg

Emiiilz skrev:
Tack för lite blandade svar, hehe! Kommer ha kvar USA-blinkerserna men göra om dom så de blir lagliga, på det sättet som ni säger smile Vi får se om det blir böter, de sa att jag skulle få böter, eller ja, att pappa skulle få böter helt enkelt, kanske blir så bra att jag slipper tom och att det bara blir ombesiktning!

"svaret" skulle komma i postlådan, ungefär hur länge brukar det ta? och om det är böter, hur länge har man på sig och betala in de?

Ombesiktningen är en sak, men han ska inte erkänna böterna, han har inte framfört fordonet,. Hans bil får se ut och fungera precis hur den vill, sålänge han inte framför den på allmänna vägar. Att hans myndige son som har tillgång till bilen tog beslutet att ut o åka är inte hans bekymmer. Böterna är dina. Nekar han kommer förmodligen allt läggas ner med bara en smärre besiktning i bakfickan.. BTW, man har alltid 30 dagar på sig att betala från den dagen man blivit delgiven, dvs, 30 dagar efter att lappen dykt upp i brevlådan.

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance
Emiiilz
26 november 2011 · 908 Inlägg

1 vecka senare, nästan exakt samma tid. Allså idag, så fick man böter igen för man körde med dimljusen på! weho asså big_smile

Nissan Skyline R33 GTST "Tiger" (1994)
Bosse-buss
27 november 2011 · 210 Inlägg

Emiiilz skrev:
1 vecka senare, nästan exakt samma tid. Allså idag, så fick man böter igen för man körde med dimljusen på! weho asså big_smile

Var det dimmigt väder?

gamlingen
27 november 2011 · 5 198 Inlägg

Bosse-buss skrev:

Emiiilz skrev:
1 vecka senare, nästan exakt samma tid. Allså idag, så fick man böter igen för man körde med dimljusen på! weho asså big_smile

Var det dimmigt väder?

man borde lära sej efter 1 gång..

Seth
27 november 2011 · 3 354 Inlägg

Lina- skrev:

Growe skrev:

Robbin_V90 skrev:

Det blir inte så bra. Däremot en 12volts lampa på 5 watt.. =P HAHA

mm smile så går det när man inte tänker så långt när man skriver ..men menade så klart 5watt smile

Borra hål för en till lampa e ju en sniklösning.

Då bättre köpa en växelglödlampa som lyser vitt på 5 watt & går över till 21 watt orange när blinkar.

finns det en glödlampa som skiftar färg? säkerligen böter på den "lösningen"

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
27 november 2011 · 13 746 Inlägg

Seth skrev:

Lina- skrev:

Growe skrev:

mm smile så går det när man inte tänker så långt när man skriver ..men menade så klart 5watt smile

Borra hål för en till lampa e ju en sniklösning.

Då bättre köpa en växelglödlampa som lyser vitt på 5 watt & går över till 21 watt orange när blinkar.

finns det en glödlampa som skiftar färg? säkerligen böter på den "lösningen"

diod lampor möjligen=)

att borra ett extra hål tar ingen tid kostar inte mycket finns bra lamphållare
för ändamålet enda är väll inkopplingen som inte blir riktigt vad man har att önska men med rätt verktyg kan man återställa allt på ett bra sätt

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Seth
27 november 2011 · 3 354 Inlägg

Growe skrev:

Seth skrev:

Lina- skrev:

Borra hål för en till lampa e ju en sniklösning.

Då bättre köpa en växelglödlampa som lyser vitt på 5 watt & går över till 21 watt orange när blinkar.

finns det en glödlampa som skiftar färg? säkerligen böter på den "lösningen"

diod lampor möjligen=)

att borra ett extra hål tar ingen tid kostar inte mycket finns bra lamphållare
för ändamålet enda är väll inkopplingen som inte blir riktigt vad man har att önska men med rätt verktyg kan man återställa allt på ett bra sätt

mm men då e det ingen "glödlampa" ;P samt det blir väl förmodligen böter där det står typ "blinkers felaktig färg" och nåt med lysande blinkers

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Emiiilz
27 november 2011 · 908 Inlägg

Bosse-buss skrev:

Emiiilz skrev:
1 vecka senare, nästan exakt samma tid. Allså idag, så fick man böter igen för man körde med dimljusen på! weho asså big_smile

Var det dimmigt väder?

Tyvärr inte, de stoppa mig egentligen för att jag råka åka lite för fort wink

Nissan Skyline R33 GTST "Tiger" (1994)
Busgrabb Rejsa ?
27 november 2011 · 2 959 Inlägg

Bosse-buss skrev:

Emiiilz skrev:
1 vecka senare, nästan exakt samma tid. Allså idag, så fick man böter igen för man körde med dimljusen på! weho asså big_smile

Var det dimmigt väder?

Hade inte spelat någon roll, han körde garanterat med dom tillsammans med halvljus vilket inte är godkännt även om det är dimma.

Autotech
BMW 335D (2008)
Emiiilz
27 november 2011 · 908 Inlägg

Busgrabb skrev:

Bosse-buss skrev:

Emiiilz skrev:
1 vecka senare, nästan exakt samma tid. Allså idag, så fick man böter igen för man körde med dimljusen på! weho asså big_smile

Var det dimmigt väder?

Hade inte spelat någon roll, han körde garanterat med dom tillsammans med halvljus vilket inte är godkännt även om det är dimma.

Exakt smile har haft körkortet i 1 månad och redan blivit stoppad 2 gånger o fått böter, en bra början!

Nissan Skyline R33 GTST "Tiger" (1994)
Lina-
27 november 2011 · 1 213 Inlägg

Seth skrev:

Lina- skrev:

Growe skrev:
mm smile så går det när man inte tänker så långt när man skriver ..men menade så klart 5watt smile

Borra hål för en till lampa e ju en sniklösning.

Då bättre köpa en växelglödlampa som lyser vitt på 5 watt & går över till 21 watt orange när blinkar.

finns det en glödlampa som skiftar färg? säkerligen böter på den "lösningen"

Menar diodlampa som skiftar färg. Inte böter på detta har blivit stoppad i en rutinkontroll, poliserna kommenterade de & tyckte det var en bra lösning. Inte heller problem besikta med dom.
Kolla detta klipp så ser du hur de funkar: http://www.garaget.org/video/113448

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.
Volvo 940 Turbo "Sleeper" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang