Fälgar + Plastidipspray = Byt färg på fälgarna lätt!

pierrejonssonagren Ansvarig utgivare för Borås Nyheter
16 juli 2012 · 412 Inlägg

Piratstikin skrev:

Pim_Pim skrev:

Puppen skrev:
Jag vill bara varna för färgen från conrad. Jag köpte 4st burkar av färgen svart och en röd av dem.
Efter sex lager med den svarta burken, så händer ingenting. Det ser endast ut som jag har putsat dörrlisterna med något glansmedel.
Den blir inte ens tjock som t,ex den svarta färgen från t,ex mekononen blir. Skulle jag måla sex lager med den, så skulle det vara tjockt som attans.

Den röda färgen är likadan. Sex lager. Inget sker. Färgen är inte ens röd, utan rostbrun.

Lät inget vidare det där, har själv köpt därifrån och det har fungerat galant. :S

är det sprayburkar? annars om det är blanda själv färg är det extremt känsligt på hur mycket furtunning man blandar med och även vilken spruta man har.

Har haft svarta sprayburkar med kanon resultat. dock inte köpta från conrad.

Yes, det är sprayburkar.

‹«‹ • Pierre Jönsson Ågren • ›»›
Volvo S60 Polestar "3.0L T6 AWD" (2015)
scalare
16 juli 2012 · 25 Inlägg

Conrad säljer andra burkar Plasti Dip än vad vi gör. Vet ej om inehållet skiljer dock. Det är den tyska versionen som ej är licensierad för försäljning i Sverige. Dom är dock ett tyskt bolag och säljer därmed via det tyska bolaget. Så det sker helt lagligt och även importen är inga konstigheter då färgen ej innehåller några förbjudna kemikalier likt den amerikanska versionen.

Vi säljer burkar som är samma som Dipyourcar använder, men toulenfria. Även dom flesta aktörerna i Sverige säljer denna.

Senast redigerat av scalare (16 juli 2012)

pierrejonssonagren Ansvarig utgivare för Borås Nyheter
16 juli 2012 · 412 Inlägg

scalare skrev:
Vi säljer burkar som är samma som Dipyourcar använder, men toulenfria. Även dom flesta aktörerna i Sverige säljer denna.

Jag hade gärna köpt av er, men 248:- i frakt för 5burkar är lite överdrivet, när de flesta andra företagen ligger på mellan 50:- och 99:- i frakt.

Så jag vet inte om ni skickar era burkar i guldförpackning wink

‹«‹ • Pierre Jönsson Ågren • ›»›
Volvo S60 Polestar "3.0L T6 AWD" (2015)
Tobzter
16 juli 2012 · 3 147 Inlägg

Gå in och kolla på www.racedäck.com dom har grymt bra pris på plastidip

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
VD-Design
16 juli 2012 · 1 324 Inlägg

Puppen skrev:

Piratstikin skrev:

Pim_Pim skrev:

Lät inget vidare det där, har själv köpt därifrån och det har fungerat galant. :S

är det sprayburkar? annars om det är blanda själv färg är det extremt känsligt på hur mycket furtunning man blandar med och även vilken spruta man har.

Har haft svarta sprayburkar med kanon resultat. dock inte köpta från conrad.

Yes, det är sprayburkar.

Har köpt 2 burkar svart från Conrad och dom var det inget fel på.. Lägg tjockare lager?

Volvo V70 "D5" (2010)
Volvo V70 "D5 AWD R-Design" (2011)
Piratstikin 2015 Dbakuten.
16 juli 2012 · 5 092 Inlägg

tobzter skrev:
Gå in och kolla på www.racedäck.com dom har grymt bra pris på plastidip

Bara sprayburkar? smile billigaste hitills (i sverige iallafall) wink

pierrejonssonagren Ansvarig utgivare för Borås Nyheter
16 juli 2012 · 412 Inlägg

DiZturbed skrev:

Puppen skrev:

Piratstikin skrev:
är det sprayburkar? annars om det är blanda själv färg är det extremt känsligt på hur mycket furtunning man blandar med och även vilken spruta man har.

Har haft svarta sprayburkar med kanon resultat. dock inte köpta från conrad.

Yes, det är sprayburkar.

Har köpt 2 burkar svart från Conrad och dom var det inget fel på.. Lägg tjockare lager?

7lager borde räcka gott och väl (om än inte överdrivet mycket lager). Men nej, ingenting hände efter det 7e lagret.
Jag provade mekonomens plasti dip någon vecka innan, då jag lackerade grillen på bilen.
Redan efter 2-3lagret så blev det tjockt.

7lager färg är ändå mycket, och utan ens tecken på att bli tjock.

‹«‹ • Pierre Jönsson Ågren • ›»›
Volvo S60 Polestar "3.0L T6 AWD" (2015)
VD-Design
16 juli 2012 · 1 324 Inlägg

Puppen skrev:

DiZturbed skrev:

Puppen skrev:

Yes, det är sprayburkar.

Har köpt 2 burkar svart från Conrad och dom var det inget fel på.. Lägg tjockare lager?

7lager borde räcka gott och väl (om än inte överdrivet mycket lager). Men nej, ingenting hände efter det 7e lagret.
Jag provade mekonomens plasti dip någon vecka innan, då jag lackerade grillen på bilen.
Redan efter 2-3lagret så blev det tjockt.

7lager färg är ändå mycket, och utan ens tecken på att bli tjock.

Konstigt.. kanske är väldigt varierande kvalite på Conrads då..

Volvo V70 "D5" (2010)
Volvo V70 "D5 AWD R-Design" (2011)
st0neman Ford-människa
16 juli 2012 · 72 Inlägg

Puppen skrev:
Jag vill bara varna för färgen från conrad. Jag köpte 4st burkar av färgen svart och en röd av dem.
Efter sex lager med den svarta burken, så händer ingenting. Det ser endast ut som jag har putsat dörrlisterna med något glansmedel.
Den blir inte ens tjock som t,ex den svarta färgen från t,ex mekononen blir. Skulle jag måla sex lager med den, så skulle det vara tjockt som attans.

Den röda färgen är likadan. Sex lager. Inget sker. Färgen är inte ens röd, utan rostbrun.

Färgen jag köpte av conrad funkade bra, kräv pengarna tillbaka, eller nya burkar.

Ford Mondeo "TDCI" (2007)
pierrejonssonagren Ansvarig utgivare för Borås Nyheter
16 juli 2012 · 412 Inlägg

st0neman skrev:

Puppen skrev:
Jag vill bara varna för färgen från conrad. Jag köpte 4st burkar av färgen svart och en röd av dem.
Efter sex lager med den svarta burken, så händer ingenting. Det ser endast ut som jag har putsat dörrlisterna med något glansmedel.
Den blir inte ens tjock som t,ex den svarta färgen från t,ex mekononen blir. Skulle jag måla sex lager med den, så skulle det vara tjockt som attans.

Den röda färgen är likadan. Sex lager. Inget sker. Färgen är inte ens röd, utan rostbrun.

Färgen jag köpte av conrad funkade bra, kräv pengarna tillbaka, eller nya burkar.

Har 3st svarta sprayburkar till, men vill ej använda dessa ifall att jag får lämna tillbaka dem.
Men jag pratade med conrad idag, och de skulle kontakta huvudkontoret först. Så det lär ju ta år.

Sedan står det: pengarna betalas tillbaka inom 30dagar. Hallå. 1månad för att betala tillbaka var i det längsta laget.

‹«‹ • Pierre Jönsson Ågren • ›»›
Volvo S60 Polestar "3.0L T6 AWD" (2015)
Nordman
16 juli 2012 · 33 Inlägg

Jag märkte att man måste skaka burken länge och väl.
Jag fick också väldigt tunn färg första gången jag provade. Men efter åtskilligt mer skakande så blev det perfekt.

Prova skaka bättre och spraya igen.

Tesla Model 3 Performance "pCYKo TILL SALU" (2019)
scalare
17 juli 2012 · 25 Inlägg

Puppen skrev:

scalare skrev:
Vi säljer burkar som är samma som Dipyourcar använder, men toulenfria. Även dom flesta aktörerna i Sverige säljer denna.

Jag hade gärna köpt av er, men 248:- i frakt för 5burkar är lite överdrivet, när de flesta andra företagen ligger på mellan 50:- och 99:- i frakt.

Så jag vet inte om ni skickar era burkar i guldförpackning wink

Beklagar detta, det var en bug i vårt fraktsystem. Detta är nu löst.

Vi har även sänkt priserna på dom vanligaste spray burkarna till 199kr!!


Vi kan även meddela att alla nyheter nu finns i lager även om hemsidan ännu ej är uppdaterad. Kommer ske löpande under dagen och morgondagen.

Dissection
17 juli 2012 · 177 Inlägg

scalare skrev:

Puppen skrev:

scalare skrev:
Vi säljer burkar som är samma som Dipyourcar använder, men toulenfria. Även dom flesta aktörerna i Sverige säljer denna.

Jag hade gärna köpt av er, men 248:- i frakt för 5burkar är lite överdrivet, när de flesta andra företagen ligger på mellan 50:- och 99:- i frakt.

Så jag vet inte om ni skickar era burkar i guldförpackning wink

Beklagar detta, det var en bug i vårt fraktsystem. Detta är nu löst.

Vi har även sänkt priserna på dom vanligaste spray burkarna till 199kr!!


Vi kan även meddela att alla nyheter nu finns i lager även om hemsidan ännu ej är uppdaterad. Kommer ske löpande under dagen och morgondagen.

När kommer ni prova toningssprayen?

pierrejonssonagren Ansvarig utgivare för Borås Nyheter
17 juli 2012 · 412 Inlägg

scalare skrev:

Puppen skrev:

scalare skrev:
Vi säljer burkar som är samma som Dipyourcar använder, men toulenfria. Även dom flesta aktörerna i Sverige säljer denna.

Jag hade gärna köpt av er, men 248:- i frakt för 5burkar är lite överdrivet, när de flesta andra företagen ligger på mellan 50:- och 99:- i frakt.

Så jag vet inte om ni skickar era burkar i guldförpackning wink

Beklagar detta, det var en bug i vårt fraktsystem. Detta är nu löst.

Vi har även sänkt priserna på dom vanligaste spray burkarna till 199kr!!


Vi kan även meddela att alla nyheter nu finns i lager även om hemsidan ännu ej är uppdaterad. Kommer ske löpande under dagen och morgondagen.

1. Har ni samarbete med bussgods? Det går att pressa ned fraktpriserna ännu mer om ni t,ex skickar med Schenker.
Jag skickade 5 burkar för 75:-, och deras dyraste frakt kostar 99:-, och då får man skicka upp till 10kg gods.


2. Vad är era nyheter?

‹«‹ • Pierre Jönsson Ågren • ›»›
Volvo S60 Polestar "3.0L T6 AWD" (2015)
scalare
17 juli 2012 · 25 Inlägg

Dissection skrev:
När kommer ni prova toningssprayen?

Vi kommer försöka hinna med att köra några tester under veckan.

scalare
17 juli 2012 · 25 Inlägg

Puppen skrev:

scalare skrev:

Puppen skrev:

Jag hade gärna köpt av er, men 248:- i frakt för 5burkar är lite överdrivet, när de flesta andra företagen ligger på mellan 50:- och 99:- i frakt.

Så jag vet inte om ni skickar era burkar i guldförpackning wink

Beklagar detta, det var en bug i vårt fraktsystem. Detta är nu löst.

Vi har även sänkt priserna på dom vanligaste spray burkarna till 199kr!!


Vi kan även meddela att alla nyheter nu finns i lager även om hemsidan ännu ej är uppdaterad. Kommer ske löpande under dagen och morgondagen.

1. Har ni samarbete med bussgods? Det går att pressa ned fraktpriserna ännu mer om ni t,ex skickar med Schenker.
Jag skickade 5 burkar för 75:-, och deras dyraste frakt kostar 99:-, och då får man skicka upp till 10kg gods.


2. Vad är era nyheter?

Ja, vi sammarbetar med bussgods. Vi försöker också pressa priserna. Skickade du med Schenker som privatperson? Fyllde du i ADR tillägget och betalade den avgiften?


Våra nyheter nu är flera, bland annat toningssprayen, klarlacken, mettalicfärgerna, camofärgerna m.m.

http://www.dipit.se/Plasti-dip-Spray/pl … -enhancers
http://www.dipit.se/Plasti-dip-Spray/pl … camouflage
http://www.dipit.se/Plasti-Dip-Burk
Se även dom mindre burkarna med plasti dip, perfekt om man bara vill testa något mindre projekt.

R_fused There is no replacement for displacement
20 juli 2012 · 630 Inlägg

Hade det funkat att tona rutorna på bilen med toningssprayen? eller hade de blivit fel?

ts007
20 juli 2012 · 1 777 Inlägg

Puppen skrev:
Jag vill bara varna för färgen från conrad. Jag köpte 4st burkar av färgen svart och en röd av dem.
Efter sex lager med den svarta burken, så händer ingenting. Det ser endast ut som jag har putsat dörrlisterna med något glansmedel.
Den blir inte ens tjock som t,ex den svarta färgen från t,ex mekononen blir. Skulle jag måla sex lager med den, så skulle det vara tjockt som attans.

Den röda färgen är likadan. Sex lager. Inget sker. Färgen är inte ens röd, utan rostbrun.

Fan det där låter skumt!! Har kört med både den tyska och den amerikanska varianten och det enda som skiljer är att den amerikanska täcker lite mer, tror dock att det beror på att det e olika munstycken på burkarna:-) Va e det för material som du försökt att dippa? Har både kört plast o mdf med kanonresultat.

Här e det kört med den amerikanska, har även provat det tyska röda med samma resultat dock går det inte att blanda då de har olika nyanser, den tyska e lite mer mörkröd.

http://forumbilder.se/images/300201280146P9b13.jpg

Och här e det kört med det tyska utan några större problem, hjälpte även Tobzter att dippa hans låda och det gick utmärkt också:-)

http://forumbilder.se/images/2c0201280442Pc4f0.jpg

http://forumbilder.se/images/160201280525P73dd.jpg

// Skåne

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
pierrejonssonagren Ansvarig utgivare för Borås Nyheter
21 juli 2012 · 412 Inlägg

ts007 skrev:

Puppen skrev:
Jag vill bara varna för färgen från conrad. Jag köpte 4st burkar av färgen svart och en röd av dem.
Efter sex lager med den svarta burken, så händer ingenting. Det ser endast ut som jag har putsat dörrlisterna med något glansmedel.
Den blir inte ens tjock som t,ex den svarta färgen från t,ex mekononen blir. Skulle jag måla sex lager med den, så skulle det vara tjockt som attans.

Den röda färgen är likadan. Sex lager. Inget sker. Färgen är inte ens röd, utan rostbrun.

Fan det där låter skumt!! Har kört med både den tyska och den amerikanska varianten och det enda som skiljer är att den amerikanska täcker lite mer, tror dock att det beror på att det e olika munstycken på burkarna:-) Va e det för material som du försökt att dippa? Har både kört plast o mdf med kanonresultat.


// Skåne

Jag skulle lackera dörrlister. Det vill säga, plast.
Köpte nya burkar idag av den amerikanska versionen som du säger. Samma burkar som jag tidigare använt utan problem.

Anledningen till att jag köpa conrads var för att de sålde sina plasti dip burkar för 150:-/styck.

‹«‹ • Pierre Jönsson Ågren • ›»›
Volvo S60 Polestar "3.0L T6 AWD" (2015)
BlauMes
21 juli 2012 · 1 801 Inlägg

Har gjort mina fälgar nu! Smidigt som fan är det.
Men som sagt. På burken stog det 30 cm ifrån vilken brukar vara standard. Då kom det absolut INGENTING.
Skakade arslet av burkarna. Höll man 10 cm ifrån så samlades färgen bra. Nackdelen var att drivgasen har bubblat upp den lite på några ställen hmm

Men sjukt smidigt och vart riktigt snyggt förutom bubblet!
Håller? Nja okej. Sladdade lite på en "rally"väg vi har. Någon grövre sten måste ha träffat och slitit upp lite grann men annars håller det bra smile Inte mirakelstarkt men inte klent heller!

Hur gjorde ni när ni spraya på? Snabba många drag fram och tillbaka eller väldigt sega drag så färgen lägger sig som ett tjock täcke?

Det sistnämnda gjorde jag och då lägger det sig som ett tjockt lager. Märkte att det funkade bättre så.
Rinningar är nästintill omöjligt att få med denna produkt! smile

Saab 9-3 (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang