OKQ8:s nya mackar

Nightmare89
24 januari 2012 · 939 Inlägg

Jag kan väll ytra mig med. Har sj varit på deras tvätt hall i Häggvik den så kallade GRÖNA macken!!!

RENA SKITEN!!!! va alltid i den gamla hallen då jag inte sj har tillgång till egen tvättplats / garage.

Senare när man fic  höra om deras nya bygge så sa jag direkt till dem att det där kommer  ni förlora sjukt mycket på! Ja vad händer de höjer priset så sjukt mycket så man spyr när m,an betalade... tog den största tvättande hade på snabbtvätten 100kr å inte faan blev bilen ren fick inte ens bort några av asfaltsläkarna.....
Du får stå rätt länge i de gamla hallarna för 100kr med din egna svamp å damsugare om du så vill^^
Riktigt bakslag som kommer stå dem dyrt då enbart den här tvätten duger till på sommaren att skölja bilen ENBART!!!!

Den enda stora som finns kvar i Sollentuna är den vid Tegelhagen finns dock bara 6 platser där om jag har rätt?
Så gör det ända rätta Skit i deras nya skit tvätt så de får känna att de gjort bort sig!!!

sthlm_145
24 januari 2012 · 297 Inlägg

Ljepone skrev:

sthlm_145 skrev:
Enkelt om ok´s nya tvätt i häggvik. URUSEL!!
Varför?
Som tidigare sa så använder man deras medel. Samt deras svamp.
Hur skitig är inte den svampen? Jag vill inte köra maskintvätt pga repor m.m
Aldrig att jag änvänder deras svamp! Hur ska jag fylla hinken min?
Det GÅR INTE! dom har ingen kran för varmvatten/kallvatten. Utan ska man tvätta så får man fylla hinken med högtrycken, Idiotiskt!

Körde igenom brukisen i maskintvätten både fredag och lördag.
På Lördagen va det ingen vacker syn då det va brunt/skitigt gammal vatten.
För er som inte vet. Dom använder inte nytt tvatten utan dom återanvänder gammalt vatten.
Så tro inte att bilen duschas av med fräsht vatten, det är återvunnet jävla snö/regn/salt vatten.

Tvättsvamp/ skrapa etc får man väl använda sina egna utav,ir? Aldrig att jag skulle tvätta med en "brukis" svamp, nästan som att återanvända en använd kondom =P

Vad jag förståd var det endast de olika tvättmedlen.

Jo jo, du kan ta med dina egna saker. Men ta med en regn rock. För fylla en hink med högtryckstvätt är inte enkelt! Och så finns de bara kallvatten.

Volkswagen Touareg "T3" (2013)
Volvo v70 2,5T "Wanna Play" (1998)
BMW E36 "M50b28" (1996)
Ljepone * Studerande *
24 januari 2012 · 563 Inlägg

sthlm_145 skrev:
Jo jo, du kan ta med dina egna saker. Men ta med en regn rock. För fylla en hink med högtryckstvätt är inte enkelt! Och så finns de bara kallvatten.

Haha! Fick erfara de senast jag var där.. Förstår inte hur de tänkt precis, sen att de dragit åt kranen alt tagit bort kranmunstycket gör inte saken bättre... smile

Senast redigerat av Ljepone (24 januari 2012)

Glesmark
24 januari 2012 · 1 938 Inlägg

Kreativitet mina herrar, gå till Luft&Vatten-mojjängen där man tvättar rutor och fyller på luft, brukar finnas en vanlig kran där. smile

sthlm_145
24 januari 2012 · 297 Inlägg

Ljepone skrev:

sthlm_145 skrev:
Jo jo, du kan ta med dina egna saker. Men ta med en regn rock. För fylla en hink med högtryckstvätt är inte enkelt! Och så finns de bara kallvatten.

Haha! Fick erfara de senast jag var där.. Förstår inte hur de tänkt precis, sen att de dragit åt kranen alt tagit bort kranmunstycket gör inte saken bättre... smile

Va du in och gnällde? Ju flera som gör det ju bättre är det.
Jag påpekar det varje gång jag är in.

Läsa på deras hemsida: "Armerat gräs vid p-platser och takbeläggning som bryter ned avgaser med solens hjälp"
Har dom kostat på det där hockuspuckos gräset så tycker jag att dom kan ha åtminstånde 1 varmvattenkran.

BMW E36 "M50b28" (1996)
Volvo v70 2,5T "Wanna Play" (1998)
Volkswagen Touareg "T3" (2013)
Ljepone * Studerande *
29 januari 2012 · 563 Inlägg

Kan rekommendera OkQ8 vid Arlandastad där, "Tvätta- själv hall" numera.  6 tvättplatser+ 2 lyft/hiss platser.

JoacimW Ung&Dum
30 januari 2012 · 430 Inlägg

Finns en hall i vällingby (västerort) tror dom har 2 liftar , och där får du använda egna grejer , trevlig personal också

In hoc signo vinces
NikkeSiekas Audis in Scandinavia
30 januari 2012 · 1 342 Inlägg

Bollnäs, Varmvatten, Högtryckar, Lyftar som fungerar, Egna medel å svampar, Skruva å dona bäst fan du vill där smile

Audis in Scandinavia Crew
steppenwolf
1 februari 2012 · 7 Inlägg

Var idag på OKQ8:s mack i Upplands Väsby, Glädjens trafikplats.
De hade ungefär samma ide som Häggvik, men man kunde välja om man ville använda deras kemikalier och tvättmedel eller om man ville använda sina egna prylar. De hade dessutom tappställe för varmvatten. Snyggt och rent var det också! Det fanns två liftar men de var inte för tvätt tyvärr. 100 kr för en timme.

peegee Forummoderator
1 februari 2012 · 2 924 Inlägg

På OKQ8 i Trollhättan så renoverade de Gör-det-själv hallen för nåt år sedan.
Alla lyftar byttes ut mot nyare modernare samt ny belysning, nya bänkar och allmän uppfräschning så känns ju inte som de kommer ändra nåt där på ett tag när de investerat såpass mkt...

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Glesmark
1 februari 2012 · 1 938 Inlägg

peegee skrev:
På OKQ8 i Trollhättan så renoverade de Gör-det-själv hallen för nåt år sedan.
Alla lyftar byttes ut mot nyare modernare samt ny belysning, nya bänkar och allmän uppfräschning så känns ju inte som de kommer ändra nåt där på ett tag när de investerat såpass mkt...

Precis så gjorde dom i kungälv, monterade nya liftar osv, och tog bort dom... roll

R69s
1 februari 2012 · 14 Inlägg

Var i Häggvik/Edsberg i dag. Uruselt!

Alldeles för få pumpar, vi stod fyra bilar i kö för att få tanka. Häggviksbutiken hade bra med biltillbehör tidigare (bästa OK-macken norr om stan). Nu finns det några torkarblad och varmkorv.

Denna mack är nu som vilken Shell eller Statoilmack som helst. Trist att se den gamlas stationen som nu ska rivas.

Nightmare89
1 februari 2012 · 939 Inlägg

R69s skrev:
Var i Häggvik/Edsberg i dag. Uruselt!

Alldeles för få pumpar, vi stod fyra bilar i kö för att få tanka. Häggviksbutiken hade bra med biltillbehör tidigare (bästa OK-macken norr om stan). Nu finns det några torkarblad och varmkorv.

Denna mack är nu som vilken Shell eller Statoilmack som helst. Trist att se den gamlas stationen som nu ska rivas.

Håller helt med rena skiten!

steppenwolf
2 februari 2012 · 7 Inlägg

Jag läste en artikel i "Vi Bilägare" där man skrev om den nya Häggviksmacken.
Allt var väldigt bra, tydligen hade man inte gjort någon djupare journalistisk undersökning om hur det funkar för kunderna. Det stod också att Häggvik skulle utvärderas så att man kunde ta konceptet till andra mackar.
Då finns ju möjligheten att ta varje tillfälle att klaga på denna värdelösa bensinstation, så kanske OKQ8 inser att allt inte är så bra! Miljövänlig är väl bra men får de inga kunder så blir den ju otroligt miljövänlig!!!

Gilgamesh TI AMO INTER PER SEMPRE
2 februari 2012 · 224 Inlägg

någon som varit förbi den i Rinkeby på senaste tiden?  ifall liftarna där är borta?  inte alls bra .

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is
Ljepone * Studerande *
2 februari 2012 · 563 Inlägg

Gilgamesh skrev:
någon som varit förbi den i Rinkeby på senaste tiden?  ifall liftarna där är borta?  inte alls bra .

Vågar man tvätta där överhuvudtaget ?! big_smile

Gilgamesh TI AMO INTER PER SEMPRE
2 februari 2012 · 224 Inlägg

Ljepone skrev:

Gilgamesh skrev:
någon som varit förbi den i Rinkeby på senaste tiden?  ifall liftarna där är borta?  inte alls bra .

Vågar man tvätta där överhuvudtaget ?! big_smile

varför inte? jag förstår att vissa inte har bollar nog att vara där, men att tvätta bilen är inga som helst problem.

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is
Ljepone * Studerande *
2 februari 2012 · 563 Inlägg

Gilgamesh skrev:

Ljepone skrev:

Gilgamesh skrev:
någon som varit förbi den i Rinkeby på senaste tiden?  ifall liftarna där är borta?  inte alls bra .

Vågar man tvätta där överhuvudtaget ?! big_smile

varför inte? jag förstår att vissa inte har bollar nog att vara där, men att tvätta bilen är inga som helst problem.

Joo fan, visst skall man våga tvätta där också.. Rinkeby är trots "Världens by" wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang