Här kommer lite bilder på bilen.
Såhär såg bilen ut dagen jag hämtade den.. Vilken fin känsla de va!!
Sen efter några veckor så var motorn urplockad. Jag rev ner ner bakvagn och framvagn och fixade de
lilla rosten som fanns. Sen blev det att blästra fram/bakvagn och lacka detta.
Blev även ny lack i maskinrummet och bak för det blev nya fästen till fuelcellen.
Cp kolvar är det bästa.
Här kommer lite bilder på hjärtat av bilen.
Veven på plats.. Smidd som fan själv. hehe
Vev,kolvar och stakar monterade. Blev även en gödel i RF.
Ett måste är ARP bultar till vev och ramlager.
Lite ny bilder på motorn.
Allt är lackat från botten till topp.
HD vippor när man älskar varvstoppet. haha
Här har grenröret blivit klart, måste göra hål för wg.
3,5" Downpipe. Blev riktigt bra.
Började svetsa avgas.
Nu kommer de! Bättre än sex!!! Tail 60mm wg. Jippi..
Denna söta lilla tjejen står mig varmt om hjärtat. Hon ville hjälpa till med
bygget..
Hon gillade Tialen.
Nu har man jobbat som ett svin i flera veckor med bilen.
Här kopplas det sprut, VIPEC is the shit.. Vi på Streetpower säljer dessa eftermarknadssprut.
Redo för uppstart.
Här kommer filmen på uppstarten! http://www.youtube.com/watch?v=CGk6PXkINEw
Min soppapump är lite arg.
Jag åkte upp med ett mål som 650-700hk.
Effekten blev 665hk och 860nm i motorn, tyvärr så bottnade
vi turbon så det blev inte ngn mer effekt.
Men allt lirade fint, vi fick byta fjäder i wg och sen gick de snabbt för Ärtan.
Ärtan tvingade ut mig på en runda efter vi vart klara, och jag sa rakt nej! Confused
Trodde det skulle bli skitjobbigt att köra med den effekten. Men icke!!
Effekten kommer så jävla fint.. Detta fixade ärtan jävligt bra.
Måste tacka Bäckis för att han lungande ner mig, var så satans nervös innan vi skulle plocka effekt så jag knappt kunde titta på. Men som sagt.. Allt gick skitbra.
Och bilen går nått så in i helvete!!
Här kommer bilder från dagen vi var hos PPF.
Inkl film.
Här sitter chefen och gör sitt jobb.
Trevlig syn.
Och till sist. En liten film.
http://www.youtube.com/watch?v=HiHTGAUI8wk
2010 började jag bygga en ny maskin til bmw.
Nu kom paketet jag har beställt.
Nya kamaxlen, M7
Sen större ventiler
Ventilfjäderkitt NR2 och pyramidkitt.
En BW 375 ska beställas inom snar framtid.
Då det ska laddas mer så är en Aeromotive Eliminator på väg hem. Så nu blir det 2st som ska pumpa sås för mer laddtryck.
Idag fick de bli att meka med bilen.
Har rivit ur motorn och delat på maskinen.
Imorn ska bottendelen delas så det blir att
lämna iväg bottendelen och toppen.
Och inga märken efter spikningar på kolvar eller ventiler/förbränningsrum.
Nu har det blivit mer skruvande med motorn.
Efter har rivit bottendelen så kunde man konstatera
att allt såg väldigt bra ut.
Rengöring av kolvar blir det innan dom får sin plats i blocket.
Så länge får dom ligga på hyllan och vänta.
Ska ringa till dom som ska utföra arbetet på blocket och toppen imorn.
Så jag hoppas jag får iväg det nästa vecka.
Slut för dagen..
Idag kom ett paket.
Ska rita en insugsfläns och fräsa av lite på spjällen så jag kan svetsa på flänsen.
En del kabel är det till mätarna.
Efter en dags slit med inredningen så är så gott som allt ute. Det ända är en del av kablaget. Sen blir det beställa bur och och senvet jag inte hur jag ska göra med lacken invändigt.. Hade tänkt byta färg på bilen men inte detta året. Ser dumt ut att lacka den invändigt detta året sen utvändigt nästa år. =/
Nu har äntligen buren kommit, har redan börjat förbereda inför helgen. 8)
Pyramidringat block.
Oljesprutmusnstycken limmade så dom sitter på sin plats.
Det fick bli nya ramlager också. Nya vevlager kommer imorn.
Imorn ska jag dra dit kolvar och stakar sen ska bottendelen vara klar.
Hoppas Bäckis har skött sig så turbon kommer snart.
I Lördes började man på buren till bilen.
Det kommer att bli en RallyCross bur/ Grupp H.
Först så måttade jag in huvudbågen till önskad plats.
Det gäller verkligen att tänka 2gg istället för 1 ggn.
Efter jag har punktat dit huvudbågen var det tid för framstötterna som jag fick knäcka till lite ime att jag har taklucka på bilen.
Det blev en kalaspassning även om man själv har varit i farten och bockat framstötterna, bockade dom neråt och in mot mitten.
När dom satt på plats så fick de bli strävan uppe vid framrutan.
Där fick man tänka till lite extra för den skule vinklas upp och framåt så man fick inte kapa röret fel. Men passning blev perfa.
Nu var de tid för dom nedre sidosträvorna.
Passade även på att kapa till tvärsträvan som går bakom stolarna, men ajabaja. Inte punkta dit de förän man svetsat huvudbågen ihop med framstötterna. Blir lite svårt att få nerbågen från lådorna.
På dom övere sidosträvorna så var det lite pill, typ 4 olika skärvinklar.
Såhär långt kom jag i lördes. Idag har de blivit lite gjort med kameran ligger på jobbet.
Mer bilder kommer upp imorn.
I eftermiddas började jag på bilen igen efter lite uppehåll.
Fixade till dom övre sidosträvorna och hjälmkrossastagen.
Var lite trix med Hjlmstagen med det blir kalas.
Sen blev det att börja svetsa i huvudbågen och framåt så jag kan börja på rören bakom huvudbågen.
Efter ca 30 min svetsande så tog gasen slut. Ska hämta mer gas imorn så man kan fortsätta på buren.
Denna veckan har jag lagt några timmar till på bilen.
På måndag ska jag beställa stolar men vet ej några snygga.
Har tittat på Cobras nya stolar, ngn som har ngt förslag får gärna dela med sig!
Nu börjat de likna en bur iaf.
Trevlig helg!
Nu efter en lång väntan på alla jävla restade delar så kom allt idag.
Veven fick jag tisdes så nu äntligen kan jag bygga ihop maskinen.
Idag fick jag lite tid över så blocket blev målat. Ska börja sätta ihop maskinen imorn så nästa vecka så SKA maskinen och lådan sitta i bilen.
Lite nya speedparts
Fick blir 2st nya A1000 pumpar samt Sparco sprintstolar. :twisted:
Nu känner jag mig bättre i ryggen, men långt ifrån bra tyvärr.
Har varit nere på firman och pillat lite med allt möjligt.
Har lagt några timmar på att sätta ihop motorn.
Imorn ska jag hämta min topp som har varit klar i flera veckor.
Sen har de dykt upp lite nya delar så man kan fortsätta.
Snapoff fäste samt nav. Varför jag skulle ha snapoff vet jag faktist inte. Dyrt jävla skit iaf..
3.5" RF Dämpare från simons lär göra sitt jobb.
Igår kom de ett paket från PPF.
3 meter RF 3.5", 1st 3.5" flexrör och 4" V-band till turbon.
Ett 130mm BMC filter. Beställde en böj som ska sitta mellan turbo och filter men de skiljer lite i diam, får se hur de blir.
Förra året åkte jag med en 75mm dump, fick bli en 50mm dump för att prova, ville ha ett annat ljud.
Igår var Conny från Sälvesborg och hämta mina spjäll som ska bearbetas så jag kan svetsa på dom på M30 flänsen.
Har även delat plenumet, plockade bort spjället som sitter inne i plenumet.
Igår kväll började jag på en kollektor till grenröret. Får se när jag orkar fortsätta med bilen då jag bra ont i ryggen. :?
Nu är det dax att göra en uppdatering. Äntligen börjar de bli bil igen.
För några dagar sen så fick jag tid över så maskinen åkte i bilen, 8)
OBS Varning, kassa mobilbilder...
Puts ska de va.
Nya turbon med kollektorn jag byggde förra veckan.
Bw375:a får sin placering.
Efter en kvälls snikrande så blev allt ihop punktat.
Igår så helsvetsade jag grenröret innan jag åkte hem.
Dagens arbete fick bli DP och börja på avgas,blev 3.5" Dp och Avgas med 1st Rf dämpare från Simons. Snowis som Bullen kallar dom.
Byggde fram till bakaxlen sen fick de bli hemfärd.
På söndag blir det att fortsätta och bygga samt helsvetsa allt. Har inte tänkt ut ngn WG placering.
/ Mvh
Nu när man fortfarande är sjukskriven och inte kan skruva ngt så måste man ju göra ngt.. Handla delar till bilen. :evil:
Tack Bäckis för fina prylar, va dock ngn som tyckte jag skulle sätta en dekal på framruten... :roll:
Kom även delar från USA denna veckan samt Tack Mr A!! för bra service och snabb lev av Vagspolarna...
Nu blir det lägre grundladd.
Idag blev avgaset helt klart. Passade på att bygga en ny retur från turbon.
Hoppas rördelar kommer imorn så ja kan fixa wgrören.
Tror de bli att ha wg.n öppen.
Idag har ja mekat lite med bilen, svetsade klart wganslutningen i grenröret samt byggde klart röret efter wg. Kommer att ha wgn öppen. Så nu är allt med avgas helt klart. Åker på liten tripp till Göteborg och kommer hem nästa vecka så då bir det att fixa sugsidan..
Idag fick de bli lite mer speedparts.
Sen blev de att provmontera stolarna. Imorn ska ja bygga stolsfästen så de blir klart imorn. Ratten på bilden ska inte användas i bilen.
Beställde idag en Sparco hjälmlåda och fotstöd till passagerarsidan.
Började även på den nya filterhållaren.
Nu är plenumet helt klart och kylsystemet färdigt..
Imorn ska ja fixa de sista med spjällen sen ska de monteras på toppen.
Har även fått slangarna till oljefilterförflyttaren och till oljekylet.
Har även fått dit turbon och lindat grenröret och DP.
Såhär såg bilen ut dagen jag hämtade den.. Vilken fin känsla de va!!
Sen efter några veckor så var motorn urplockad. Jag rev ner ner bakvagn och framvagn och fixade de
lilla rosten som fanns. Sen blev det att blästra fram/bakvagn och lacka detta.
Blev även ny lack i maskinrummet och bak för det blev nya fästen till fuelcellen.
Cp kolvar är det bästa.
Här kommer lite bilder på hjärtat av bilen.
Veven på plats.. Smidd som fan själv. hehe
Vev,kolvar och stakar monterade. Blev även en gödel i RF.
Ett måste är ARP bultar till vev och ramlager.
Lite ny bilder på motorn.
Allt är lackat från botten till topp.
HD vippor när man älskar varvstoppet. haha
Här har grenröret blivit klart, måste göra hål för wg.
3,5" Downpipe. Blev riktigt bra.
Började svetsa avgas.
Nu kommer de! Bättre än sex!!! Tail 60mm wg. Jippi..
Denna söta lilla tjejen står mig varmt om hjärtat. Hon ville hjälpa till med
bygget..
Hon gillade Tialen.
Nu har man jobbat som ett svin i flera veckor med bilen.
Här kopplas det sprut, VIPEC is the shit.. Vi på Streetpower säljer dessa eftermarknadssprut.
Redo för uppstart.
Här kommer filmen på uppstarten! http://www.youtube.com/watch?v=CGk6PXkINEw
Min soppapump är lite arg.
Jag åkte upp med ett mål som 650-700hk.
Effekten blev 665hk och 860nm i motorn, tyvärr så bottnade
vi turbon så det blev inte ngn mer effekt.
Men allt lirade fint, vi fick byta fjäder i wg och sen gick de snabbt för Ärtan.
Ärtan tvingade ut mig på en runda efter vi vart klara, och jag sa rakt nej! Confused
Trodde det skulle bli skitjobbigt att köra med den effekten. Men icke!!
Effekten kommer så jävla fint.. Detta fixade ärtan jävligt bra.
Måste tacka Bäckis för att han lungande ner mig, var så satans nervös innan vi skulle plocka effekt så jag knappt kunde titta på. Men som sagt.. Allt gick skitbra.
Och bilen går nått så in i helvete!!
Här kommer bilder från dagen vi var hos PPF.
Inkl film.
Här sitter chefen och gör sitt jobb.
Trevlig syn.
Och till sist. En liten film.
http://www.youtube.com/watch?v=HiHTGAUI8wk
2010 började jag bygga en ny maskin til bmw.
Nu kom paketet jag har beställt.
Nya kamaxlen, M7
Sen större ventiler
Ventilfjäderkitt NR2 och pyramidkitt.
En BW 375 ska beställas inom snar framtid.
Då det ska laddas mer så är en Aeromotive Eliminator på väg hem. Så nu blir det 2st som ska pumpa sås för mer laddtryck.
Idag fick de bli att meka med bilen.
Har rivit ur motorn och delat på maskinen.
Imorn ska bottendelen delas så det blir att
lämna iväg bottendelen och toppen.
Och inga märken efter spikningar på kolvar eller ventiler/förbränningsrum.
Nu har det blivit mer skruvande med motorn.
Efter har rivit bottendelen så kunde man konstatera
att allt såg väldigt bra ut.
Rengöring av kolvar blir det innan dom får sin plats i blocket.
Så länge får dom ligga på hyllan och vänta.
Ska ringa till dom som ska utföra arbetet på blocket och toppen imorn.
Så jag hoppas jag får iväg det nästa vecka.
Slut för dagen..
Idag kom ett paket.
Ska rita en insugsfläns och fräsa av lite på spjällen så jag kan svetsa på flänsen.
En del kabel är det till mätarna.
Efter en dags slit med inredningen så är så gott som allt ute. Det ända är en del av kablaget. Sen blir det beställa bur och och senvet jag inte hur jag ska göra med lacken invändigt.. Hade tänkt byta färg på bilen men inte detta året. Ser dumt ut att lacka den invändigt detta året sen utvändigt nästa år. =/
Nu har äntligen buren kommit, har redan börjat förbereda inför helgen. 8)
Pyramidringat block.
Oljesprutmusnstycken limmade så dom sitter på sin plats.
Det fick bli nya ramlager också. Nya vevlager kommer imorn.
Imorn ska jag dra dit kolvar och stakar sen ska bottendelen vara klar.
Hoppas Bäckis har skött sig så turbon kommer snart.
I Lördes började man på buren till bilen.
Det kommer att bli en RallyCross bur/ Grupp H.
Först så måttade jag in huvudbågen till önskad plats.
Det gäller verkligen att tänka 2gg istället för 1 ggn.
Efter jag har punktat dit huvudbågen var det tid för framstötterna som jag fick knäcka till lite ime att jag har taklucka på bilen.
Det blev en kalaspassning även om man själv har varit i farten och bockat framstötterna, bockade dom neråt och in mot mitten.
När dom satt på plats så fick de bli strävan uppe vid framrutan.
Där fick man tänka till lite extra för den skule vinklas upp och framåt så man fick inte kapa röret fel. Men passning blev perfa.
Nu var de tid för dom nedre sidosträvorna.
Passade även på att kapa till tvärsträvan som går bakom stolarna, men ajabaja. Inte punkta dit de förän man svetsat huvudbågen ihop med framstötterna. Blir lite svårt att få nerbågen från lådorna.
På dom övere sidosträvorna så var det lite pill, typ 4 olika skärvinklar.
Såhär långt kom jag i lördes. Idag har de blivit lite gjort med kameran ligger på jobbet.
Mer bilder kommer upp imorn.
I eftermiddas började jag på bilen igen efter lite uppehåll.
Fixade till dom övre sidosträvorna och hjälmkrossastagen.
Var lite trix med Hjlmstagen med det blir kalas.
Sen blev det att börja svetsa i huvudbågen och framåt så jag kan börja på rören bakom huvudbågen.
Efter ca 30 min svetsande så tog gasen slut. Ska hämta mer gas imorn så man kan fortsätta på buren.
Denna veckan har jag lagt några timmar till på bilen.
På måndag ska jag beställa stolar men vet ej några snygga.
Har tittat på Cobras nya stolar, ngn som har ngt förslag får gärna dela med sig!
Nu börjat de likna en bur iaf.
Trevlig helg!
Nu efter en lång väntan på alla jävla restade delar så kom allt idag.
Veven fick jag tisdes så nu äntligen kan jag bygga ihop maskinen.
Idag fick jag lite tid över så blocket blev målat. Ska börja sätta ihop maskinen imorn så nästa vecka så SKA maskinen och lådan sitta i bilen.
Lite nya speedparts
Fick blir 2st nya A1000 pumpar samt Sparco sprintstolar. :twisted:
Nu känner jag mig bättre i ryggen, men långt ifrån bra tyvärr.
Har varit nere på firman och pillat lite med allt möjligt.
Har lagt några timmar på att sätta ihop motorn.
Imorn ska jag hämta min topp som har varit klar i flera veckor.
Sen har de dykt upp lite nya delar så man kan fortsätta.
Snapoff fäste samt nav. Varför jag skulle ha snapoff vet jag faktist inte. Dyrt jävla skit iaf..
3.5" RF Dämpare från simons lär göra sitt jobb.
Igår kom de ett paket från PPF.
3 meter RF 3.5", 1st 3.5" flexrör och 4" V-band till turbon.
Ett 130mm BMC filter. Beställde en böj som ska sitta mellan turbo och filter men de skiljer lite i diam, får se hur de blir.
Förra året åkte jag med en 75mm dump, fick bli en 50mm dump för att prova, ville ha ett annat ljud.
Igår var Conny från Sälvesborg och hämta mina spjäll som ska bearbetas så jag kan svetsa på dom på M30 flänsen.
Har även delat plenumet, plockade bort spjället som sitter inne i plenumet.
Igår kväll började jag på en kollektor till grenröret. Får se när jag orkar fortsätta med bilen då jag bra ont i ryggen. :?
Nu är det dax att göra en uppdatering. Äntligen börjar de bli bil igen.
För några dagar sen så fick jag tid över så maskinen åkte i bilen, 8)
OBS Varning, kassa mobilbilder...
Puts ska de va.
Nya turbon med kollektorn jag byggde förra veckan.
Bw375:a får sin placering.
Efter en kvälls snikrande så blev allt ihop punktat.
Igår så helsvetsade jag grenröret innan jag åkte hem.
Dagens arbete fick bli DP och börja på avgas,blev 3.5" Dp och Avgas med 1st Rf dämpare från Simons. Snowis som Bullen kallar dom.
Byggde fram till bakaxlen sen fick de bli hemfärd.
På söndag blir det att fortsätta och bygga samt helsvetsa allt. Har inte tänkt ut ngn WG placering.
/ Mvh
Nu när man fortfarande är sjukskriven och inte kan skruva ngt så måste man ju göra ngt.. Handla delar till bilen. :evil:
Tack Bäckis för fina prylar, va dock ngn som tyckte jag skulle sätta en dekal på framruten... :roll:
Kom även delar från USA denna veckan samt Tack Mr A!! för bra service och snabb lev av Vagspolarna...
Nu blir det lägre grundladd.
Idag blev avgaset helt klart. Passade på att bygga en ny retur från turbon.
Hoppas rördelar kommer imorn så ja kan fixa wgrören.
Tror de bli att ha wg.n öppen.
Idag har ja mekat lite med bilen, svetsade klart wganslutningen i grenröret samt byggde klart röret efter wg. Kommer att ha wgn öppen. Så nu är allt med avgas helt klart. Åker på liten tripp till Göteborg och kommer hem nästa vecka så då bir det att fixa sugsidan..
Idag fick de bli lite mer speedparts.
Sen blev de att provmontera stolarna. Imorn ska ja bygga stolsfästen så de blir klart imorn. Ratten på bilden ska inte användas i bilen.
Beställde idag en Sparco hjälmlåda och fotstöd till passagerarsidan.
Började även på den nya filterhållaren.
Nu är plenumet helt klart och kylsystemet färdigt..
Imorn ska ja fixa de sista med spjällen sen ska de monteras på toppen.
Har även fått slangarna till oljefilterförflyttaren och till oljekylet.
Har även fått dit turbon och lindat grenröret och DP.
Mvh Mattias
Highway Performance.
+46763-493494
Highway Performance.
+46763-493494
0
0
0
0