"Nya vapnet mot fortkörare" - Vad ska man säga?

snoddas
22 mars 2012 · 1 142 Inlägg

blir till å skaffa pickup med 36" däck då...

partyvan
22 mars 2012 · 1 071 Inlägg

Den i linköping fungerar men om man kör typ mer än 80km/t så hinner den inte slå ner utan den stöten får nästa bil ta sen om man kör ca 10-20 km/t för fort så hinner man bromsa ner innan man kommer fram till den.
Så för mig går det bara fortare förbi nu än innan:D

Onödigt inlägg^^
Volkswagen Caddy "Caddylack" (1996)
PerfectionR Japanese Engineering
22 mars 2012 · 690 Inlägg

Vad ska vi med relativt låga sportbilar göra? Jag menar en framstötfångare till en Skyline kan kosta sjukt mycket! Ser jag detta på fler än tre ställen i Stockholm så flyttar jag smile

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
Donken86
22 mars 2012 · 184 Inlägg

Ni tänker inte på att de finns en enkel lösning på detta? Hålla hastigheten kanske?

PerfectionR Japanese Engineering
22 mars 2012 · 690 Inlägg

Donken86 skrev:
Ni tänker inte på att de finns en enkel lösning på detta? Hålla hastigheten kanske?

Ska vi köra 100 på en 100 väg? Aldrig smile

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
fullsize 4 Doors - No Waiting
22 mars 2012 · 100 Inlägg

Låter inte hållbart, lite taskigt mot motorcyklister och tror inte det blir poppis hos dem som sitter bak i ambulanser.. Säg att ett sånt har farthinder befinner sig på en 70-väg och en motorburen yngling i epa-traktor får för sig att maxa sin gamla Duett med stel fjädring..lär ju studsa helt åt helvete, vet en som höll på att tippa framlänges med en sådan när det gick cirka 60-70 över farthindret i Örebro där en klack fälls upp ur marken om man kör fortare än 50..

Xuri One Man Clan
22 mars 2012 · 4 287 Inlägg

Donken86 skrev:
Ni tänker inte på att de finns en enkel lösning på detta? Hålla hastigheten kanske?

om du nångång i framtiden råkar missa nån skylt eller bara rent av glömma bort hastigheten å att de finns ett farthinder där så du kör sönder något och börjar grina över de så borde du kolla på denna.

http://www.youtube.com/watch?v=qZRTUX3- … ture=share

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
baltis
22 mars 2012 · 1 948 Inlägg

Är folk bara jävligt tröga eller extremt negativa? Tror ni på fullaste allvar att dessa farthinder kommer att placeras ut annat än på 30 sträckor?
Kan gå ut här och säga att när ni kör sönder eran "snordyra" frontspoiler efter att ha kört på ett sånt här hinder på en 70-sträcka, skicka fakturan till mig, jag tar den.

Förresten... dom har byggt sån där "chickan" (stavning) på 30-sträckan upp till min morsa... fatta olyckor det komemr skapa när dom har det på e4an... ja menar 2 lastbilar i bredd... och så dyker den bara vips upp... hur fan tänker dom? vet dom vad en frontspoiler till en scania kostar?

Helvete_racing Arg Snickare
22 mars 2012 · 875 Inlägg

bara att åka dit på kvällen och svetsa ihop luckan med ramen. sen åka fort som fan över luckan och hoppas på att motorn till luckan brinner upp.

Pim_Pim
22 mars 2012 ·

Helvete_racing skrev:
bara att åka dit på kvällen och svetsa ihop luckan med ramen. sen åka fort som fan över luckan och hoppas på att motorn till luckan brinner upp.

Säkert nån säkring eller nått som går då bara..

Xuri One Man Clan
22 mars 2012 · 4 287 Inlägg

baltis skrev:
Är folk bara jävligt tröga eller extremt negativa? Tror ni på fullaste allvar att dessa farthinder kommer att placeras ut annat än på 30 sträckor?
Kan gå ut här och säga att när ni kör sönder eran "snordyra" frontspoiler efter att ha kört på ett sånt här hinder på en 70-sträcka, skicka fakturan till mig, jag tar den.

Förresten... dom har byggt sån där "chickan" (stavning) på 30-sträckan upp till min morsa... fatta olyckor det komemr skapa när dom har det på e4an... ja menar 2 lastbilar i bredd... och så dyker den bara vips upp... hur fan tänker dom? vet dom vad en frontspoiler till en scania kostar?

är dom designade för 100 knyck kommer säkert nån kontorsnisse nappa på de, jag blir inte alls förvånad....

vi har farthinder gjutna i betong på 50 vägar här nere.....

du kör i max 30 över dom för att undvika whiplash med en 740....

och hur många kör inte duktigt för fort på 30 sträckor ?

OK deras fel om dom kör så fort........


jag tycker de luktar illa om hela skiten....

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
baltis
22 mars 2012 · 1 948 Inlägg

Xuri skrev:

baltis skrev:
Är folk bara jävligt tröga eller extremt negativa? Tror ni på fullaste allvar att dessa farthinder kommer att placeras ut annat än på 30 sträckor?
Kan gå ut här och säga att när ni kör sönder eran "snordyra" frontspoiler efter att ha kört på ett sånt här hinder på en 70-sträcka, skicka fakturan till mig, jag tar den.

Förresten... dom har byggt sån där "chickan" (stavning) på 30-sträckan upp till min morsa... fatta olyckor det komemr skapa när dom har det på e4an... ja menar 2 lastbilar i bredd... och så dyker den bara vips upp... hur fan tänker dom? vet dom vad en frontspoiler till en scania kostar?

är dom designade för 100 knyck kommer säkert nån kontorsnisse nappa på de, jag blir inte alls förvånad....

vi har farthinder gjutna i betong på 50 vägar här nere.....

du kör i max 30 över dom för att undvika whiplash med en 740....

och hur många kör inte duktigt för fort på 30 sträckor ?

OK deras fel om dom kör så fort........


jag tycker de luktar illa om hela skiten....

Så du kan åka över dom i 50km/h så länge du har en normal och inte sönder-skruvad bil?

JAAAA vi har inga farthinder på 30 sträckorna eftersom då kan ju dom som kör för fort skada sig...

Dessa farthinder är ju perfekta, så länge du inte kör för fort märker du inte av dom, dvs du behöver inte sakta ner med din 740 för att slippa whiplash smile

Gasa kan man göra på bana eller en lågt trafikerad landsväg/motorväg, inte 30 och 50 sträckor.

ramb0 SKANK Performence
22 mars 2012 · 272 Inlägg

jag bor i linköping och har åkt över det där  ett flertal gånger... kan ju säga att den fungerar runt 2 veckor på ett år... går sönder för jämnan! men det är 2 st luckor, en för höger hjulen o en för vänster hjulen. finns en liten bit asfalt på vardera sida och lite i mitten så man kan hålla ordentligt till höger eller vänster så kommer man emellan.
buss chaffisarna i den här stan är galna på skiten... har aldrig sätt en buss köra 30 på 30 sträcka...

SKANK Performence
Volvo 940R Clean Edition
http://www.garaget.org/?car=213519
Xuri One Man Clan
22 mars 2012 · 4 287 Inlägg

baltis skrev:

Xuri skrev:

baltis skrev:
Är folk bara jävligt tröga eller extremt negativa? Tror ni på fullaste allvar att dessa farthinder kommer att placeras ut annat än på 30 sträckor?
Kan gå ut här och säga att när ni kör sönder eran "snordyra" frontspoiler efter att ha kört på ett sånt här hinder på en 70-sträcka, skicka fakturan till mig, jag tar den.

Förresten... dom har byggt sån där "chickan" (stavning) på 30-sträckan upp till min morsa... fatta olyckor det komemr skapa när dom har det på e4an... ja menar 2 lastbilar i bredd... och så dyker den bara vips upp... hur fan tänker dom? vet dom vad en frontspoiler till en scania kostar?

är dom designade för 100 knyck kommer säkert nån kontorsnisse nappa på de, jag blir inte alls förvånad....

vi har farthinder gjutna i betong på 50 vägar här nere.....

du kör i max 30 över dom för att undvika whiplash med en 740....

och hur många kör inte duktigt för fort på 30 sträckor ?

OK deras fel om dom kör så fort........


jag tycker de luktar illa om hela skiten....

Så du kan åka över dom i 50km/h så länge du har en normal och inte sönder-skruvad bil?

JAAAA vi har inga farthinder på 30 sträckorna eftersom då kan ju dom som kör för fort skada sig...

Dessa farthinder är ju perfekta, så länge du inte kör för fort märker du inte av dom, dvs du behöver inte sakta ner med din 740 för att slippa whiplash smile

Gasa kan man göra på bana eller en lågt trafikerad landsväg/motorväg, inte 30 och 50 sträckor.

ja min bruksbil är en helt oskruvad s70 och nej man tar inte dom i 50 knyck även att de är 50 väg....
max 30 knyck...


Jag tycker de är fel väg att gå, att riskera att folk som inte har bättre vett skadar sig elelr andra....
sista idioten är inte född ännu men tyvärr känner jag den första av dom.

under tiden jag jobbade som bilmek på heltid såg jag även en del skräck exempel som kom direkt från bilprovningen å en sån vill inte jag möta strax innan ett sånt farthinder om han kör för fort...


är de 30 kör jag aldrig över. Men de kan hända att man kommer av sig, glömmer bort, eller tyvärr får för mycke å tänka på.  vill inte behöva byta 4 fälgar pga av ett farthinder. kommunen sköter redan vägarna dåligt å man får skador i alla fall men ser hellre ett bättre typ av hinder. ett som inte slår sönder fälgarna men som skjuts upp och har en mjuk kant eller en hel platå som höjs.

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
FordRSC Los geht's, Schumacher
22 mars 2012 · 1 510 Inlägg

Som folk skrivit, lättast är att hålla hastigheten. Men vad händer om utrustningen ej fungerar och skiten står nedfälld även då man kör lagligt! Nää, troligast att det kommer fungera fint vid 30 och vissa 50 vägar. Där kan det behövas för vissa kör som idioter inne i stan, vilket är betydligt värre än att köra 10-20 km/h för fort på motorvägen.

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
baltis
22 mars 2012 · 1 948 Inlägg

Xuri skrev:

baltis skrev:

Xuri skrev:

är dom designade för 100 knyck kommer säkert nån kontorsnisse nappa på de, jag blir inte alls förvånad....

vi har farthinder gjutna i betong på 50 vägar här nere.....

du kör i max 30 över dom för att undvika whiplash med en 740....

och hur många kör inte duktigt för fort på 30 sträckor ?

OK deras fel om dom kör så fort........


jag tycker de luktar illa om hela skiten....

Så du kan åka över dom i 50km/h så länge du har en normal och inte sönder-skruvad bil?

JAAAA vi har inga farthinder på 30 sträckorna eftersom då kan ju dom som kör för fort skada sig...

Dessa farthinder är ju perfekta, så länge du inte kör för fort märker du inte av dom, dvs du behöver inte sakta ner med din 740 för att slippa whiplash smile

Gasa kan man göra på bana eller en lågt trafikerad landsväg/motorväg, inte 30 och 50 sträckor.

ja min bruksbil är en helt oskruvad s70 och nej man tar inte dom i 50 knyck även att de är 50 väg....
max 30 knyck...


Jag tycker de är fel väg att gå, att riskera att folk som inte har bättre vett skadar sig elelr andra....
sista idioten är inte född ännu men tyvärr känner jag den första av dom.

under tiden jag jobbade som bilmek på heltid såg jag även en del skräck exempel som kom direkt från bilprovningen å en sån vill inte jag möta strax innan ett sånt farthinder om han kör för fort...


är de 30 kör jag aldrig över. Men de kan hända att man kommer av sig, glömmer bort, eller tyvärr får för mycke å tänka på.  vill inte behöva byta 4 fälgar pga av ett farthinder. kommunen sköter redan vägarna dåligt å man får skador i alla fall men ser hellre ett bättre typ av hinder. ett som inte slår sönder fälgarna men som skjuts upp och har en mjuk kant eller en hel platå som höjs.

Då borde du väl uppskatta dessa nya farthinder? Har du tur kanske dom byter ut betongklumpen mot denna... då kan du ju passera i 50 och slipper sakta ner. smile

Kan man inte hålla koll på hastigheten på en 30 sträcka så tycker jag man förtjänar att eventuellt få sina fälgar sönder slagna... kanske du är lite uppmärksam till nästa gång, för då kanske det är ett barn som springer ut i vägen och itne ett farthinder...
Sen tror jag visserligen inte du slår sönder fälgarna... vet själv vilka jävla kanter/hål jag åkt i med mina och det finns inte ett märke på dom, billigt kina skit kan jag däremot inte uttala mig om hur dom håller...

Xuri One Man Clan
22 mars 2012 · 4 287 Inlägg

baltis skrev:

Xuri skrev:

baltis skrev:

Så du kan åka över dom i 50km/h så länge du har en normal och inte sönder-skruvad bil?

JAAAA vi har inga farthinder på 30 sträckorna eftersom då kan ju dom som kör för fort skada sig...

Dessa farthinder är ju perfekta, så länge du inte kör för fort märker du inte av dom, dvs du behöver inte sakta ner med din 740 för att slippa whiplash smile

Gasa kan man göra på bana eller en lågt trafikerad landsväg/motorväg, inte 30 och 50 sträckor.

ja min bruksbil är en helt oskruvad s70 och nej man tar inte dom i 50 knyck även att de är 50 väg....
max 30 knyck...


Jag tycker de är fel väg att gå, att riskera att folk som inte har bättre vett skadar sig elelr andra....
sista idioten är inte född ännu men tyvärr känner jag den första av dom.

under tiden jag jobbade som bilmek på heltid såg jag även en del skräck exempel som kom direkt från bilprovningen å en sån vill inte jag möta strax innan ett sånt farthinder om han kör för fort...


är de 30 kör jag aldrig över. Men de kan hända att man kommer av sig, glömmer bort, eller tyvärr får för mycke å tänka på.  vill inte behöva byta 4 fälgar pga av ett farthinder. kommunen sköter redan vägarna dåligt å man får skador i alla fall men ser hellre ett bättre typ av hinder. ett som inte slår sönder fälgarna men som skjuts upp och har en mjuk kant eller en hel platå som höjs.

Då borde du väl uppskatta dessa nya farthinder? Har du tur kanske dom byter ut betongklumpen mot denna... då kan du ju passera i 50 och slipper sakta ner. smile

Kan man inte hålla koll på hastigheten på en 30 sträcka så tycker jag man förtjänar att eventuellt få sina fälgar sönder slagna... kanske du är lite uppmärksam till nästa gång, för då kanske det är ett barn som springer ut i vägen och itne ett farthinder...
Sen tror jag visserligen inte du slår sönder fälgarna... vet själv vilka jävla kanter/hål jag åkt i med mina och det finns inte ett märke på dom, billigt kina skit kan jag däremot inte uttala mig om hur dom håller...

Jag håller alltid koll på 30 sträckor, men finns andra som inte gör. hade alla kört perfekt hade inga olyckor hänt?
har själv ett barn i 3.5 års åldern å vet hur lätt dom ändrar bana å springer iväg.

TJa billig å billig skit...låg profil å högt lufttryck så kröker du de mesta om du har lite tyngre bil så är de.
mina fälgar tillverkas inte längre å dom är betydligt dyrare än 1000kr /st också så..

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
baltis
22 mars 2012 · 1 948 Inlägg

RoberthR skrev:

discokapten skrev:
Jag tycker att det låter riktigt lovande, dels slipper du alla jävla fartgupp, sen så "straffas" du bara om du kör för fort.

Jag har 3cms fri markgång. Om jag kör för fort i 5km/h för att jag råkar trycka på gasen så går allt från front,intercooler,tryckrör med mera sönder. Betalar du det då?

Om man har valt att ha markfrigång på 3 cm, att du ens tar dig runt i trafiken idag med detta är för mig ett under, så får man se till att hålla rätt hastigheter så man slipper dyra reparationer.
Och hur gör du idag? Kan du köra 35km/h över ett fartgupp? Slår du inte sönder en massa saker då? Känns som att det du borde vara mest orolig för är inte fartguppet i sig, utan att du sitter och smsar och missar skyltarna samtidigt som du kör för fort...

endorfinslaven
22 mars 2012 · 671 Inlägg

Ha
På 30 sträcka accepterar jag risken att få ett uppvaknande,  lite texasbestraffning över det.
Okej inte 25 år på kåken, men ett burdust uppvaknande om man klantar sig.....
Utsatta 30 o 50 sträckor ska det vara hårdare tag på ,, det tar jag..

På 100 sträcka befängt men skiter väl jag i då jag åker pansarvagn i originalhöjd.. Volvo 940...
Det berör inte mig som har Sellholmben förstärkta rörbärarmar med uniballs och bur med Compomotivefälg.
Inskaffandet av compomotivefälg kom till efter en historia av ovala fälgar skapta på dåliga asfaltsvägar med tjälskott.

fluppidupp ...
23 mars 2012 · 757 Inlägg

så om man håller 70 blås över dom där som är på 30 väg så hinner dom inte ner? kanske en lösning på problemet isf smile annars får man väll öka ännu mer. farthinder är en idioti. dom farthinder som sitter överallt just nu gör ju bara att man gasar ännu mer efter dom.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang