Angående: Malmö träffarna 2012 som förr!

Crusti
13 maj 2012 · 115 Inlägg

Savalito skrev:

Clintan66 skrev:

Minimaskin skrev:
Hade ni bara kunna bestämt er hade jag kommit med BMW:n och dratt med mig annat folk med

Ja det är kalas så fall. Det är Hamnen som gäller klockan 20,00 oavsett vad folk säger. Vill några samlas innan någon annanstans, så är det upp till dem.

Kör själv från Landskrona, så det blir lite i tidigaste laget och köra till Jägers eller var som innan, så jag nöjer mig med hamnen.

Var trevligt med folk ikväll, c:a ett 15 tal bilar men ser ju gärna fler. Var goa bilar som kom. En del personer åkte iväg c:a 20,45. Strax där efter ramlade det in ytterligare några som man mötte när man själv skulle köra därifrån vid 21,00 tiden.

Kan bli riktigt bra om folk kommer dit, så vi kan bli en del samtidigt.

Hoppas på bra väder nästa söndag också håller man tummarna för ännu mer folk.

"Kanske även trådskaparen kan visa sitt arsle där smile"

Hur kan du säga att det är hamnen som gäller när du själv bor i Landskrona? Är det för att det blir närmare för dig eller av en annan anledning som ni som bor utanför Malmö ska diktera var bilträffen i Malmö ska vara? I så fall kan man ju hålla sig till Landskrona och inte bidra till en redan uppdelad bilträff här nere. Hamnen är inte platsen utan Jägersro. Inte heller Biltema. Hamnen var bra en gång i tiden men har fått för mycket lastbilstrafik, om ni har för långt att köra till en annan plats då kanske man ska undvika att komma alternativt ordna något eget i egen kommun. Det är problem så det räcker med att folk åker runt lite på måfå och sen till råga på det hittar på egna veckodagar att ordna bilträffar på.

Han menar antagligen att det blir närmre för honom att köra till hamnen ist för uppsamlingsplatsen.

Savalito
13 maj 2012 · 168 Inlägg

Jo men då kan man komma dit och köra ikapp lastbilar bäst man vill, men inte säga här på Garaget att det är "hamnen som gäller oavsett vad folk säger". Lite själviskt.

Senast redigerat av Savalito (13 maj 2012)

MarcusGronberg Lowlife
13 maj 2012 · 809 Inlägg

Kan ju säga såhär att det blir väl såhär det gäller i malmö nu:

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 8#p3250798

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog
Chevrolet Impala "Black Squad" (1963)
BMW E39 528IA Touring "Slammed Wagon" (2000)
Clintan66
13 maj 2012 · 2 011 Inlägg

Handlar inte om att vara självisk. Anes startade tråden om Malmö som förr och det är oljehamnen som gällt i den frågan. Därför skriver jag hamnen som gäller oavsett för det velas för mycket från er som bor där nere. Ni kommer inte med något konkret beslut, men är tyvärr snabba med att hacka på/i andras trådar/beslut. Det är sådant här från din sida och andra som får folk till att ta avstånd. (Håll du dig till Landskrona osv) Istället för att stötta och komma till träffarna med glatt humör.

Istället för att flera stycken munhuggs när tex Anes nu startade tråden, välj då att starta någon konkret plats och tid som gäller för er att träffas innan som vill det. Tyvärr börjar folk istället hacka på Anes tidigare i tråden när han väl startade den

Ang lastbilar, så tycker jag inte det är så farligt. Snabbt och lätt släpp förbi istället för att hindra.

Som jag även nämnde innan så är 19,00 för tidigt för mig och då väljer jag att skita i att köra till Jägers och personligen ser jag ingen anledning till att köra till andra sidan av Malmö först.

Fritt val att komma eller inte. Precis som du får starta tråd om att träffas på Jägers/Biltema eller var som helst.

Det har gnällts en massa om Volvo osv i denna tråden. Vad spelar det för roll vad du kör är ju den frågan jag kan ställa mig. Viktigare att det är glatt humör och trevlig stämning på träffarna.

Starta du tråd om var ni vill träffas innan ang tider/dag/dagar och diskuttera den frågan i den tråden, så är alla välkomna till Oljehamnen klockan 20,00 på söndagarna med glatt humör.

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
Savalito
14 maj 2012 · 168 Inlägg

Aja så länge alla kommer dit så är det lugnt antar jag. Anes du får starta re-ReLoaDed grupp och ta tag i det. smile

AnesN Bilmekaniker
14 maj 2012 · 805 Inlägg

Savalito skrev:
Aja så länge alla kommer dit så är det lugnt antar jag. Anes du får starta re-ReLoaDed grupp och ta tag i det. smile

Skulle aldrig lägga ner min tid, eller fått för mig att starta ett sådant coolt gäng.roll

robinH
14 maj 2012 · 98 Inlägg

AnesN skrev:

Savalito skrev:
Aja så länge alla kommer dit så är det lugnt antar jag. Anes du får starta re-ReLoaDed grupp och ta tag i det. smile

Skulle aldrig lägga ner min tid, eller fått för mig att starta ett sådant coolt gäng.roll

Haha! smile

Nibbor2
15 maj 2012 · 226 Inlägg

Vad händer på onsdagar i Malmö då?

19:00 Jägersro eller?

145 744 782 965 V50
Crusti
15 maj 2012 · 115 Inlägg

Nibbor2 skrev:
Vad händer på onsdagar i Malmö då?

19:00 Jägersro eller?

Hoppas det blir jägers och sen hamnen. Som förut. Det tråden handlar om! Ses!

Savalito
15 maj 2012 · 168 Inlägg

kl 19.00 Jägersro - kl xx.xx Hamnen
Kan vi göra detta officiellt då?

För övrigt, Anes ska du och jag starta en anti-klubb till ReLoaded? Den ska heta "Re-Cycled Car Crashers United"

Ingen medlemsavgift, krävs bara att man krockat sin bil i Oljehamnen åtminstone 2ggr och gärna minst 1 carmageddon krasch med skrotning efteråt. Man får pokaler beroende på hur fet olyckan är, hur många gånger och hur stor skadan varit. Av skrotad bil får man direkt stanley cup pokal.

Senast redigerat av Savalito (15 maj 2012)

Clintan66
15 maj 2012 · 2 011 Inlägg

Kan inte själv imorgon pga jobb. Men hoppas ni blir en del folk. På söndag dyker man upp klockan 20.00 i hamnen.

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
zokky
16 maj 2012 · 39 Inlägg

Själv tycker jag att man borde hålla igång malmö träffarna på onsdagar med för jag jobbar nästan alltid på söndagar! ^^
Men grymt att se så många som nu har börjat komma igång med malmö träffar oavsett från vilken stad/komun man kommer ifrån!! big_smile

Och jägersro blir nog de bästa efter som att farbror blå kan inte göra något ifall vi e där pga att det är en allmän plats medans biltema tillhör biltema och farbror blå har rätt att säga till oss att vi måste lämna platsen efter att dom har stängt.

Volvo s40 T4 "silver bullet" (1999)
Savalito
16 maj 2012 · 168 Inlägg

Håller med Zokky.

Nibbor2
16 maj 2012 · 226 Inlägg

Ska försöka dyka upp på Jägersro vid 19 smile

145 744 782 965 V50
Crusti
16 maj 2012 · 115 Inlägg

Hur många blev ni idag? Var rätt sugen att dra dit vid 22, efter jobb. Men kändes inte lönt pga blåsten..

Nibbor2
17 maj 2012 · 226 Inlägg

Crusti skrev:
Hur många blev ni idag? Var rätt sugen att dra dit vid 22, efter jobb. Men kändes inte lönt pga blåsten..

Va vid Jägersro parkering typ kvart i 8 men ingen där..

145 744 782 965 V50
Savalito
17 maj 2012 · 168 Inlägg

Nibbor2 skrev:

Crusti skrev:
Hur många blev ni idag? Var rätt sugen att dra dit vid 22, efter jobb. Men kändes inte lönt pga blåsten..

Va vid Jägersro parkering typ kvart i 8 men ingen där..

Folk måste ha stuckit till hamnen vid det laget.

Saad1
20 maj 2012 · 272 Inlägg

Många åker till pergo ikväll!

Mercedes E55 AMG "Bensinslukare" (2005)
zokky
22 maj 2012 · 39 Inlägg

Saad1 skrev:
Många åker till pergo ikväll!

Saad denna tråden heter "malmö som förr" inte malmö till pergo!

Volvo s40 T4 "silver bullet" (1999)
MarcusGronberg Lowlife
22 maj 2012 · 809 Inlägg

zokky skrev:

Saad1 skrev:
Många åker till pergo ikväll!

Saad denna tråden heter "malmö som förr" inte malmö till pergo!

+1

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog
Chevrolet Impala "Black Squad" (1963)
BMW E39 528IA Touring "Slammed Wagon" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang