2242
Sök

"RECYCLED" av RILLE-K

Projekt 2012/2013, Bygget premiär vissades på Vallåkras 30års jubileum. I många delar av världen ses S80`in som en stor lyx bil från Volvo. Men i Sverige har modellen fått stämplen "gubb bil". Så jag har skaffat mig en... Visa mer

Plåtis
463 031 Visningar
Uppdaterades senast 5 februari 2015
Volvonörd
1 187 Inlägg
20 juni 2012
Grymt, ser så enkelt ut när du gör detta! Men då jobbar du ju med plåt hela dagarna! Ska absolut åka ner till Vallåkra i år kan jag lova.

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391

Plåtis
948 Inlägg
20 juni 2012
Trådstartare
MrLego skrev:
Grymt, ser så enkelt ut när du gör detta! Men då jobbar du ju med plåt hela dagarna! Ska absolut åka ner till Vallåkra i år kan jag lova.

Tackar.... smile

Tycker du/ni ska göra...  Det är ju 30års jubileum i år... big_smile

Volvonörd
1 187 Inlägg
20 juni 2012
Rille-K skrev:
MrLego skrev:

Tackar.... smile

Enda anledningen som finns just nu för att åka ner är att träffa dej o se ditt nya mästervärk!!! Sen kanske en liten anledning till är väl att det finns endel andra fina bilar med wink hahahaha

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391

1 777 Inlägg
20 juni 2012
Det e helt fantastiskt att se hur du gör allt, man blir såååå sugen på att lära sig själv nån dag:-) Vill se mer nu!!!

Meus ipsius Deus sum
636 Inlägg
20 juni 2012
Ball mall! big_smile Antar att du gör ena sidan, formar den mallen efter den sidan och sen bara vänder på den för att få till den andra identisk?

Det är lättare att prata än att få något sagt.
735 Inlägg
20 juni 2012
Brinka skrev:
Ball mall! big_smile Antar att du gör ena sidan, formar den mallen efter den sidan och sen bara vänder på den för att få till den andra identisk?

Precis så! Det finns liknande för snickeriarbeten. Grymt smidigt om man vill kopiera någon detalj.

Maserati
483 Inlägg
20 juni 2012
Har läst igenom hela tråden och tappar verkligen hakan när jag ser vilket strålande jobb du håller på med. Fan va sugen jag blir på att göra något udda på min S60.

Jag älskar jordguppar !

3 860 Inlägg
20 juni 2012
Att ma missat detta!!! Prem lagd! keep it up!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

Plåtis
948 Inlägg
20 juni 2012
Trådstartare
MrLego skrev:
Rille-K skrev:
MrLego skrev:

Tackar.... smile

Enda anledningen som finns just nu för att åka ner är att träffa dej o se ditt nya mästervärk!!! Sen kanske en liten anledning till är väl att det finns endel andra fina bilar med wink hahahaha

Hahaha tack.. Men som sagt finns MASSA fina bilar där.... tonguetongue

Plåtis
948 Inlägg
20 juni 2012
Trådstartare
ts007 skrev:
Det e helt fantastiskt att se hur du gör allt, man blir såååå sugen på att lära sig själv nån dag:-) Vill se mer nu!!!

Du skulle klara det galant om du bara får lite svets kunskap så.... big_smile

Plåtis
948 Inlägg
20 juni 2012
Trådstartare
MrH skrev:
Brinka skrev:

Precis så! Det finns liknande för snickeriarbeten. Grymt smidigt om man vill kopiera någon detalj.

Japp, en kanon grej... Då sliper man springa mellan den ena sidan till den andra och mäta och kolla om allt stämmer... Nu går det lite fortare och smidigare... tongue

Plåtis
948 Inlägg
20 juni 2012
Trådstartare
granaten_740 skrev:
Har läst igenom hela tråden och tappar verkligen hakan när jag ser vilket strålande jobb du håller på med. Fan va sugen jag blir på att göra något udda på min S60.

TACKAR.... big_smile

Bara att köra igång... S60 är ett bra objekt... tongue

Plåtis
948 Inlägg
20 juni 2012
Trådstartare
spokenratt skrev:
Att ma missat detta!!! Prem lagd! keep it up!

välkommen... big_smile 
Ska kämpa på lovar.... smile

Plåtis
948 Inlägg
20 juni 2012
Trådstartare
Sista bilderna innan helgen... big_smile
Tycker nog att det ser bra ut, kan ju bli något det här...tongue
http://forumbilder.se/images/2c0201274050Pb90b.jpg
Här ser man lite att framskärmen är breddad...
http://forumbilder.se/images/9d0201274258P580f.jpg
Skulle ju funka med att bara lacka den med front byte... :p
http://forumbilder.se/images/ec0201274654P5499.jpg
Mer kommer nästa vecka då jag hoppas på ett ordentligt steg framåt med projektet...

Trevlig midsommar alla biltokar... big_smile big_smile

forts....

Maserati
483 Inlägg
20 juni 2012
Rille-K skrev:
granaten_740 skrev:

TACKAR.... big_smile

Exakt smile Jag har en ide som jag hoppas kunna genomföra i framtiden. Den som lever få helt klart se smile

Jag älskar jordguppar !

1 777 Inlägg
20 juni 2012
"Tycker nog att det ser bra ut" ? Fan det e ju bättre passform än från fabriken!! Såg att du hade en massa plåtbitar över, måste komma upp o provsvetsa en massa känner jag hehe. Tänkte köra ett 12 timmars pass så man kommer igång haha:-) Hmm helt plötsligt fick jag helt nya planer för min bil och det e DITT fel haha. Snyggt jobbat Rille, ser riktigt riktigt seriöst ut!

Det är lättare att prata än att få något sagt.
735 Inlägg
20 juni 2012
Rille-K skrev:
ts007 skrev:

Du får gärna köra en kurs för både Skåne och mig!!

Fyttirackarns så snyggt det blir!!! Rensar du inte prisborden med den här bilen är något VÄLDIGT fel!

Plåtis
948 Inlägg
21 juni 2012
Trådstartare
granaten_740 skrev:
Rille-K skrev:
granaten_740 skrev:

TACKAR.... big_smile

Exakt smile Jag har en ide som jag hoppas kunna genomföra i framtiden. Den som lever få helt klart se smile

Rätt tänkt.. big_smile

Plåtis
948 Inlägg
21 juni 2012
Trådstartare
ts007 skrev:
"Tycker nog att det ser bra ut" ? Fan det e ju bättre passform än från fabriken!! Såg att du hade en massa plåtbitar över, måste komma upp o provsvetsa en massa känner jag hehe. Tänkte köra ett 12 timmars pass så man kommer igång haha:-) Hmm helt plötsligt fick jag helt nya planer för min bil och det e DITT fel haha. Snyggt jobbat Rille, ser riktigt riktigt seriöst ut!

Tackar Skånen.. Men nu ska vi inte överdriva...big_smile

Svetsen finns och står laddad, bara att komma å prova... tongue

Fel å fel, alltid bra att ha idéer...big_smile

Plåtis
948 Inlägg
21 juni 2012
Trådstartare
MrH skrev:
Rille-K skrev:
ts007 skrev:

Du får gärna köra en kurs för både Skåne och mig!!

Fyttirackarns så snyggt det blir!!! Rensar du inte prisborden med den här bilen är något VÄLDIGT fel!

Hahaha "fix å trix med Rille" skulle kanske vara något... lol

Man kan ju hoppas att den kommer gillas ialla fall... tongue

Sök