3185
Sök

"RECYCLED" av RILLE-K

Projekt 2012/2013, Bygget premiär vissades på Vallåkras 30års jubileum. I många delar av världen ses S80`in som en stor lyx bil från Volvo. Men i Sverige har modellen fått stämplen "gubb bil". Så jag har skaffat mig en... Visa mer

Plåtis
462 483 Visningar
Uppdaterades senast 5 februari 2015
1 777 Inlägg
16 november 2012
Ser att hon fått mysfilten på sig också:-)

Meus ipsius Deus sum
636 Inlägg
16 november 2012
Rille-K skrev:
Tyvärr inga bilder på det.. Missade att fota det när jag byggde.. smile

Nu så är bilen på plats i garaget... big_smile Så skönt, lite mer städa och fixa...
Sen töms bilen för vinterns projekt...
Målet = Elmia 2013... =P

http://forumbilder.se/images/7f16201265316c919.jpg
Lite mysljus i taket...
http://forumbilder.se/images/e1162012657599b71.jpg

forts.....

Under en hel sekund frös jag till av skräck å tänkte va i h-e har du gjort med huven karl!! Sen såg jag att det var en filt... lol

Plåtis
948 Inlägg
17 november 2012
Trådstartare
Hahaha kanske ska klä in bilen i "mex" tema... =P

Plåtis
948 Inlägg
20 november 2012
Trådstartare
Nu så är det igång, vinterns jobb...
Ska försöka hinna med att lägga upp bilder och lite text vartefter det går framåt... smile
http://forumbilder.se/images/8820201270038b951.jpg
Startar med att tömma bilen invändigt...

forts...

Billjuds byggare
139 Inlägg
20 november 2012
Härligt bror big_smile nu rör det på sig wink

Meus ipsius Deus sum
636 Inlägg
20 november 2012
Törs man gissa på att det snart är täckt med en massa dämpmatta överallt? big_smile

120 Inlägg
20 november 2012
Hehe here we go again.
Helt suveränt då vet man att vinterns läsning e räddad big_smile

Plåtis
948 Inlägg
21 november 2012
Trådstartare
Tk: Yes, sakta men säkert.... big_smile
Brinka: Japp ska tystas en del.... =P
Saikko: Hahaha ska gör allt för att hinna med att fixa lite spännande vinter läsning... big_smile

Inte klart, men en bra början...
http://forumbilder.se/images/2d212012659024a3d.jpg

Forts....

dperformance
21 november 2012
Snyggt Rille! Kommer lätt att följas smile

Plåtis
948 Inlägg
22 november 2012
Trådstartare
dperformance skrev:
Snyggt Rille! Kommer lätt att följas smile

Tackar.... big_smile
Tyvärr inga bilder i dag, då jag var iväg igår och kolla lite på en bil som ska få lite nya dörr sidor m,m... tongue

Plåtis
948 Inlägg
27 november 2012
Trådstartare
Nog det närmaste jag kommer Foose... big_smile
http://forumbilder.se/images/462720127085885a2.jpg

Råka ramla in i ett annat projekt som jag har pysslat med ett par dar så där av inga nya bilder på mitt projekt tyvärr... Men passar på att skaffa nya bra att ha saker, typ dämpmattor... =P

forts....

1 531 Inlägg
27 november 2012
Den grabben kan han wink Det var en stor ära att få skaka hand med honom på Elmia big_smile

Det är lättare att prata än att få något sagt.
735 Inlägg
28 november 2012
Derbi skrev:
Den grabben kan han wink Det var en stor ära att få skaka hand med honom på Elmia big_smile

Håller med dig! Men han får nog passa sig för konkurrensen framöver när Rille lägger i nästa växel och skruvar upp sina byggen till ännu högre nivåer. wink

Plåtis
948 Inlägg
28 november 2012
Trådstartare
Kan tänka mig att det känns stort att träffa en man sett och läst om både på tv och i tidningar.... =P

Hahaha det är lång väg till hans nivå.... smile

Det är lättare att prata än att få något sagt.
735 Inlägg
28 november 2012
Rille-K skrev:
Kan tänka mig att det känns stort att träffa en man sett och läst om både på tv och i tidningar.... =P

Det grymma är ju att han faktiskt är precis lika trevlig i verkligheten som han framstår i TV. Ingen "spelad trevlighet" där inte. Jag stod ensam och kikade på en läcker Mustang nere i en öde D-hall en tidig morgon innan mässan hade öppnat. Plötsligt var det någon som började prata engelska med mig. Det var Chip som hade kommit utan att jag hade märkt det. Vi hade en väldigt trevlig pratstund, trots min usla engelska.

Du har tid på dig Rille. Chip började ju byggt bilar tillsammans med sin pappa redan när han var en tvärhand hög så han har ju hållit på ett bra tag för att nå dit han är idag.

Plåtis
948 Inlägg
30 november 2012
Trådstartare
MrH skrev:
Rille-K skrev:

Det grymma är ju att han faktiskt är precis lika trevlig i verkligheten som han framstår i TV. Ingen "spelad trevlighet" där inte. Jag stod ensam och kikade på en läcker Mustang nere i en öde D-hall en tidig morgon innan mässan hade öppnat. Plötsligt var det någon som började prata engelska med mig. Det var Chip som hade kommit utan att jag hade märkt det. Vi hade en väldigt trevlig pratstund, trots min usla engelska.

Du har tid på dig Rille. Chip började ju byggt bilar tillsammans med sin pappa redan när han var en tvärhand hög så han har ju hållit på ett bra tag för att nå dit han är idag.

Nu blir man ju avis... big_smile
Jo visst finns det tid, men man blir ju inte yngre... lol
Få se vad nästa projekt blir (om det blir något wink...

Meus ipsius Deus sum
636 Inlägg
30 november 2012
Rille-K skrev:
Jo visst finns det tid, men man blir ju inte yngre... lol

Bilhobbyn funkar dock bra som bromsmedicin tycker jag! big_smile

Båtmek
720 Inlägg
30 november 2012
En del av det fantastiska med bilhobbyn, att det inte spelar någon roll hur gammal man är big_smile

Plåtis
948 Inlägg
3 december 2012
Trådstartare
Jo så är det ju... big_smile

Sök