cheffer skrev:p12 skrev:Hool skrev:
Det de gör ju. . Om de inte ser någon de kan jävlas med.
Forskning från Stefan Holgersson, som jag har haft nöjet att ha som universitetslärare för ett tag sen.
Här är en sammanfattning av resultatet:
* 35 procent aktiviteter inne på polisstation.
* 35 procent aktiviteter i polisbil (bland annat att ta sig till och från en plats)
* 5 procent aktiviteter på brottsplats.
* 4 procent lägeskontroll.
* 18 procent övriga aktiviteter, till exempel delgivning, dödsbud och första hjälpen.
* 1 procent fotpatrullering.
* 2 procent trafikbrott.
påstår inte att resultatet är något att hurra över, fördelningen är skrämmande dålig på sina håll, men att de bara använder 2 % av sin tid till trafikbrott, eller som du kallar det, att jävlas med folk är inte så farligt. Eller vad tycker du?
Vad har han fått den informationen ifrån? Poliser säger ju själva att de lägger stor tid på trafikbrott, både i förebyggande syfte och att ta de som begått brott. att 2 procent skulle stämma tror jag verkligen inte på. Eller ja, ska man räkna in alla pennfäktare som inte är ute på fältet och gör något alls och hela den delen av poliskåren så kan det väl möjligen stämma men då tror jag inte 35% stämmer med bara att ta sig från punkt a till b och motsatt. Källhänvnisningar innan jag tror på den där statistikenMycket de gör med dessa "trafikbrott" är att jävlas med folk, mig hotade en polis och böjrade tjaffsa om skitsaker och hade dessutom fel. Han påstod att öppen dumpventil och öppen vevhusventilation var samma sak och ville få fram att min bil var helt olaglig. Skulle dumpen agera för vevhusventen skulle mina tryckrör vara rätt kletiga vid det här laget. Det var en nykterhetskontroll men eftersom jag kommer i en sportbil så mätte de alla mina däck trots att det är synligt lagligt mönster på alla, klagade på bullernivån (kan jag förstå, inget fel med det) klagade på min belysning och självklart på att det de hörde att det dumpade innan jag kom fram till kontrollen. Försökte förklara för dem vad dumpen gör men de ville då inte lyssna. För övriga personer tog kontrollen ca 20sek, mig höll de kvar i ca 10minuter för att kunna gå igenom och klaga samt hota och säga "om jag inte ändrar bilen så kommer det få andra konsekvenser nästa gång". De sa också att jag körde med körförbud, vilket jag inte gjorde (hade papper med mig i bilen) och att det där med dumpen ger felaktiga avgasvärden, vilket de skulle kunna haft rätt i men nu har inte jag någon lmm ens och visade också mina papper på att bilen inte berörs av svenska avgaskrav i samma utsträckning som vanliga bilar. Var ett jävla gnällande innan jag fick åka, utan böter dessutom för de hittade inget som var fel. Tipsade dem att gå 30 meter bakåt och ta folk som inte blinkade också för att de ville smita ifrån poliskontrollen och därför tog en annan avfart innan kontrollen men då fnyste de bara trots att jag sa att jag nästan krockade precis innan för en passat bara plötsligt ställde sig på bromsen och svängde, ingen blinkers.
Tycker det är helt rätt att de har nykterhetskontroller, de ska de ha fler av tycker jag också och det är viktigt men de behöver inte bete sig som svin mot alla som har sportbilar eller några få modifieringar på bilar vilket de ofta gör. Satsa den tiden på att ta fast dem som kör fulla istället. Först så tog en polis varsin bil och det flöt på, men när jag kom sket de i alla andra bilar och släppte iväg de 2 som de höll på med och fokuserade bara på mig och vilka fel jag kunde ha, tur nog hade jag alla papper i bilen och är duktig på att tala för mig och har hyffsad koll på lagen. Var absolut inte kaxig, det hjälper ju aldrig men det var däremot polisen. Det hann komma en bil bakom mig också som fick blåsa lite snabbt och sedan bli ivägskickad men sedan var all fokus på mig igen och under den tiden passerade säkert ett 50tal bilar om inte mer. Att man ska bli trakasserad bara för att man har sportbil tycker jag är fel. Satsa pengar på fler nykterhetskontroller, inte göra någon wannabe flygande besiktning på en bil under den viktiga kontrolltiden så kanske de tar de som kör fulla istället för att bara göra folk less och förlora förtroende. Jag har inget emot polisen direkt men vissa är ju bara för dumma för sitt eget bästa...
Synd att du han skriva klart, fixade källa nyss. Polisens ledning är riktigt korrupt och försöker tysta ner dessa rapporter så gott de går. De poliser som verkligen arbetar ute på gatorna anser att forskningen stämmer med verkligheten. se artiklar i mitt förra inlägg och nedan.
http://svt.se/2.27170/1.2550254/poliser … _yttra_sig
http://www.newsmill.se/artikel/2012/04/ … skartj-nst
läs artiklarna så ska du se att du försår.
Haters gonna hate.
0
0
0
0