Köpråd: Audi A4 Quattro (B6) 1.8T

TS_quattro fyrkrafsare
25 maj 2012 · 1 443 Inlägg

it_mutt skrev:

TS_quattro skrev:
... En annan anledning att gå på 190-hästaren är att de många gånger är mindre snik, ofta har mer utrustning etc. ...

Det beror ju helkt enkelt på att ursprungsköparen valt extrautrustning. Generellt (på B6:orna) delar ju Audi själva upp standardutrustningen i två "grupper" "1.9 TDI/1.6/2.0/1.8T/2.0 FSI" och "2.5TDI/2.4/3.0" alternativt "A4" och "S4"

Säger inget om det du säger, bara att det går ju i princip att hitta en 1.6 som är fullutrustad (även om det kanske inte är så troligt)

självklart är det så, men många gånger så har ursprungsköparen inte nöjt sig med en piggare spis utan lagt till lite annat ur katalogen också, men det finns såklart även TS-bilar med ultrasnik...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
steifan DR!FTT3KN!K3R
25 maj 2012 · 10 427 Inlägg

it_mutt skrev:
Generellt (på B6:orna) delar ju Audi själva upp standardutrustningen i två "grupper" "1.9 TDI/1.6/2.0/1.8T/2.0 FSI" och "2.5TDI/2.4/3.0" alternativt "A4" och "S4"

-> http://www.audi.se/se/brand/sv/tools/na … ablad.html smile

it_mutt Avstängd
25 maj 2012 · 10 388 Inlägg

steifan skrev:

it_mutt skrev:
Generellt (på B6:orna) delar ju Audi själva upp standardutrustningen i två "grupper" "1.9 TDI/1.6/2.0/1.8T/2.0 FSI" och "2.5TDI/2.4/3.0" alternativt "A4" och "S4"

-> http://www.audi.se/se/brand/sv/tools/na … ablad.html smile

I know, and now some more people do wink

Men det var ju precis därifrån min info kom (Nåja, från Audis datablad iaf)

Senast redigerat av it_mutt (25 maj 2012)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
PatteBoy
25 juni 2012 · 55 Inlägg

Det blev en Audi A4 Avant 1.8TS (190hk) 04:a som rullat drygt 11 000 och jag är MYCKET nöjd med mitt köp! big_smile

Jättetack för all hjälp här på forumet! Det äger!!

/Mvh Patrik

Senast redigerat av PatteBoy (25 juni 2012)

"Hur långt ifrån varandra befann sig fordonen vid tidpunkten för kollisionen?" Åklagaren frågar ett vittne i en engelsk domstol.
Evildan
25 juni 2012 ·

PatteBoy skrev:
Det blev en Audi A4 Avant 1.8TS (190hk) 04:a som rullat drygt 11 000 och jag är MYCKET nöjd med mitt köp! big_smile

Jättetack för all hjälp här på forumet! Det äger!!

/Mvh Patrik

Vad kul, grattis, alltid kul med förnöjsamma bilaffärer.
Läggs den upp snart då?

rustynotes
25 juni 2012 · 1 Inlägg

ja har en audi om någon annan vill ha smile

TS_quattro fyrkrafsare
25 juni 2012 · 1 443 Inlägg

bra bra, låga mil talar för att den inte gått som tjänstebil (dessa brukar normalt sett vara brutalt misshandlade i lacken) se bara till så att du inte kör på med longlife-pisservice, den är bara dyr och ger en massa problem i form av koks....

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Evildan
25 juni 2012 ·

rustynotes skrev:
ja har en audi om någon annan vill ha smile

lägg ut den på till salu sidan då, istället för att via forumet försöka sälja den roll

PatteBoy
26 juni 2012 · 55 Inlägg

Evildan skrev:

PatteBoy skrev:
Det blev en Audi A4 Avant 1.8TS (190hk) 04:a som rullat drygt 11 000 och jag är MYCKET nöjd med mitt köp! big_smile

Jättetack för all hjälp här på forumet! Det äger!!

/Mvh Patrik

Vad kul, grattis, alltid kul med förnöjsamma bilaffärer.
Läggs den upp snart då?

Tack så mycket! Självklart kommer jag posta upp bilder på min skönhet här på forumet! wink


TS_quattro skrev:
bra bra, låga mil talar för att den inte gått som tjänstebil (dessa brukar normalt sett vara brutalt misshandlade i lacken) se bara till så att du inte kör på med longlife-pisservice, den är bara dyr och ger en massa problem i form av koks....

Nej den har icke gått som tjänstebil och jag måste säga, lacken är den finaste jag sett på en begagnad bil med dessa mil och den åldern! Blev förvånad över hur fin lacken var när vi kom och kolla på den, jag ljuger inte när jag säger att lacken nästintill var i nyskick, och detsamma gäller interiören! Knappt nå märke alls! Och ...bilen har servats med 1500 mils intervall, alltså inte longlife vilket jag är mycket tacksam för!

Nej jag är faktiskt riktigt nöjd med mitt köp!

"Hur långt ifrån varandra befann sig fordonen vid tidpunkten för kollisionen?" Åklagaren frågar ett vittne i en engelsk domstol.
Firecat
27 juni 2012 · 86 Inlägg

Glöm inte bara att kamrem + vattenpump, spännrullar å annat roligt ska bytas vid 12000mil wink om det nu inte redan är gjort tongue

PatteBoy
28 juni 2012 · 55 Inlägg

Firecat skrev:
Glöm inte bara att kamrem + vattenpump, spännrullar å annat roligt ska bytas vid 12000mil wink om det nu inte redan är gjort tongue

jag är inte dum, den ska in på måndag ...så har man ryggen fri efter det menar jag wink Det är 12 000 mil eller 6 år på dessa bilar, dock ingen nisse verkar veta detta med 6 år men har blivit rekommenderad det av många mekaniker.

//Patrik

"Hur långt ifrån varandra befann sig fordonen vid tidpunkten för kollisionen?" Åklagaren frågar ett vittne i en engelsk domstol.
Robb192 Tokig 08a
16 augusti 2012 · 1 019 Inlägg

sorry för bump!

men riktigt bra råd man fått då man själv kikar på en audi a4 med samma kaross och motor! tack!

Suzuki Swace "Suyota Sworolla" (2023)
IK
31 augusti 2012 · 54 Inlägg

Bra köp! är nöjd som fan med min, byter olja var 600-800 mil och motorn funkar klockrent även efter chipningen;)

och nej den drar inte mindre bensin, har bara blivit dyrare att köra den efter chippet pga 98 oktan och mycket gasande:)

Sänker Alla Andra Bilar = SAAB
JBPictures
15 oktober 2012 · 930 Inlägg

Mycket matnyttig information i denna tråden smile kollade på en A4 1.8ts (190hk) quattro 05 idag som gått 15000 och jäklar vad jag blev sugen på den! Vad har ni för tips man bör kolla på? Har vart ägd av en medelålders snubbe sedan den var ny! Så mycket talar för ett köp smile men lite tips skadar aldrig!

V70:ns projekttråd! kolla in där;)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=223643
it_mutt Avstängd
15 oktober 2012 · 10 388 Inlägg

Jimpstyle skrev:
Mycket matnyttig information i denna tråden smile kollade på en A4 1.8ts (190hk) quattro 05 idag som gått 15000 och jäklar vad jag blev sugen på den! Vad har ni för tips man bör kolla på? Har vart ägd av en medelålders snubbe sedan den var ny! Så mycket talar för ett köp smile men lite tips skadar aldrig!

05 som i single frame-front eller som i "vanlig" front?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
JBPictures
15 oktober 2012 · 930 Inlägg

it_mutt skrev:

Jimpstyle skrev:
Mycket matnyttig information i denna tråden smile kollade på en A4 1.8ts (190hk) quattro 05 idag som gått 15000 och jäklar vad jag blev sugen på den! Vad har ni för tips man bör kolla på? Har vart ägd av en medelålders snubbe sedan den var ny! Så mycket talar för ett köp smile men lite tips skadar aldrig!

05 som i single frame-front eller som i "vanlig" front?

Antar att det är den " vanliga " fronten. Den du har på din A6 smile

V70:ns projekttråd! kolla in där;)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=223643
it_mutt Avstängd
15 oktober 2012 · 10 388 Inlägg

Jimpstyle skrev:

it_mutt skrev:

Jimpstyle skrev:
Mycket matnyttig information i denna tråden smile kollade på en A4 1.8ts (190hk) quattro 05 idag som gått 15000 och jäklar vad jag blev sugen på den! Vad har ni för tips man bör kolla på? Har vart ägd av en medelålders snubbe sedan den var ny! Så mycket talar för ett köp smile men lite tips skadar aldrig!

05 som i single frame-front eller som i "vanlig" front?

Antar att det är den " vanliga " fronten. Den du har på din A6 smile

Ah, ja då är det en sen B6:a, så då är det samma som redan sagts typ smile

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
JBPictures
15 oktober 2012 · 930 Inlägg

Glömde säga att det är bilfirma som äger den nu, men såg på annonsen där dom lagt in en bild på varudeklarationen där det stog kamrem bytt, Nej/Vet ej. hur allvarligt är det efter 15000 mil? samt kan man kräva att bilfirman byter det åt en?

V70:ns projekttråd! kolla in där;)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=223643
Firecat
16 oktober 2012 · 86 Inlägg

Om den inte är bytt någongång under 15000 mil den gått är den defenetivt läge och byta.
De flesta brukar byta vid 12000

JBPictures
16 oktober 2012 · 930 Inlägg

Firecat skrev:
Om den inte är bytt någongång under 15000 mil den gått är den defenetivt läge och byta.
De flesta brukar byta vid 12000

Okej, ska ringa dom idag och höra om den deklarationen innebär att dom inte bytt den eller att den aldrig är bytt. Hoppas den är bytt en gång iallafall!

V70:ns projekttråd! kolla in där;)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=223643
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang