Ja då va det då min tur att starta ett projekt. Har på mina tidigare bilar funderat på att lägga upp ett projekttråd men det har inte blivit av. Så nu tänkte jag få tummen ur och lägga upp det här. Bilen i fråga är en Volvo S80II... Visa mer
De sitter på plats men måste sänka mer fram. Ska försöka hinna med det ikväll. Har varit fullt upp att underhålla familjen de senaste dagarna så det har tyvärr inte funnits någon tid över. Igår kväll tänkte jag sänkt den fram men då skulle det ju självklart börja regna.
Nu har jag i alla fall skruvat ner coilsen i botten fram. Tog två bilder men de vill bara hamna på "sniskan" pga att jag tog "stående" bilder. Va fan! Tycker fortfarande att den ser lite hög ut men hoppas att den sätter sig så ska det allt bli fint.
Nu har jag i alla fall skruvat ner coilsen i botten fram. Tog två bilder men de vill bara hamna på "sniskan" pga att jag tog "stående" bilder. Va fan! Tycker fortfarande att den ser lite hög ut men hoppas att den sätter sig så ska det allt bli fint.
Nu är coilsen nedskruva i botten. Får nog undersöka varför den inte blir lägre fram. Mycket möjligt att den blir något lägre om jag även skruvar ner coilsen bak. Hmm....
Frågan e om du ska pressa ihop fjädern mer för att på så sätt kunna skruva ner ännu mer?
Tror säkert att det går att pressa ihop fjädern lite mer men jag kommer inte kunna att skruva ner själva coilsen mer för det har tagit stopp eftersom den är i botten (antar jag). Så jag tror nog snarare på att det där gummit ska bort som flyttades över från original fjäderbenet.
Frågan e om du ska pressa ihop fjädern mer för att på så sätt kunna skruva ner ännu mer?
Tror säkert att det går att pressa ihop fjädern lite mer men jag kommer inte kunna att skruva ner själva coilsen mer för det har tagit stopp eftersom den är i botten (antar jag). Så jag tror nog snarare på att det där gummit ska bort som flyttades över från original fjäderbenet.
Hänger inte med på vilket gummi det e . Har du nån bild?
Det är nog detta gummi han menar som är längst upp på fjädern Lånar en bild från biltema...
Låg bakom dig i fredags vid Preem.. Antog att du tog vägen genom Tagene för att slippa bilkön på E6.. Men det såg iallafall riktigt bra ut, det jag hann se! Gött jäkla stuk du fått nu!
Låg bakom dig i fredags vid Preem.. Antog att du tog vägen genom Tagene för att slippa bilkön på E6.. Men det såg iallafall riktigt bra ut, det jag hann se! Gött jäkla stuk du fått nu!
Jaha där ser man. Inte första gången jag missade dig. Va visst någon mc-polis som hade krockat med en lastbil så trafiken stod ju helt still. Tack så mycket!
Kollat igenom allt nu och ser riktigt fint ut däremot tycker jag att du skulle ha maskerat blinkers samt bakljuset när du tona, som jag gjort..
Ja det va riktigt snyggt som du hade gjort. Får se om jag gör det när jag ska tona igen för jag är inte så nöjd med resultatet som blev när jag tonade bakljusen.