1498
Sök

Volvo V50 -08 T5 [2014: SÅLD]

Volvo V50 T5 -08. Rullat 8000+ mil! Bilen är inget ombyggnadsprojekt utan är tänkt att bara vara en lyxvagn med det lilla extra draget och sportkänslan! Utmärkt skick både invändigt och utvändigt. Kommer vara i min ägo ett bra... Visa mer

BMW 335D E91
391 277 Visningar
Projektet avslutat 24 juni 2014
493 Inlägg
4 september 2013
nyller skrev:
Euroman skrev:
nyller skrev:

Hur mycket wink

Ganska mycket då man tappar ladd och det blir för varmt efter några repor med orginal intercooler och för mycket effekt smile

Äre mer värt att köra på ic:n före då ^^

nej steg3 och framrör gör mer helt klart men sen kommer du märka stor skillnad mellan orginal intercooler och eftermarknads smile speciellt om det är lite varmare ute då är det som natt och dag för orginal intercooler hinner inte med och kyla annars smile Körde ju 1,4bar på en 9-3 jag hade och det var inte alls lyckat med orginal intercooler tongue bytte och det blev en väldig skillnad!

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
4 september 2013
Trådstartare
Euroman skrev:
nyller skrev:
Euroman skrev:

Ganska mycket då man tappar ladd och det blir för varmt efter några repor med orginal intercooler och för mycket effekt smile

nej steg3 och framrör gör mer helt klart men sen kommer du märka stor skillnad mellan orginal intercooler och eftermarknads smile speciellt om det är lite varmare ute då är det som natt och dag för orginal intercooler hinner inte med och kyla annars smile Körde ju 1,4bar på en 9-3 jag hade och det var inte alls lyckat med orginal intercooler tongue bytte och det blev en väldig skillnad!

Det märks redan idag, körde lite hårdare till jobbet igår. Ute tempen låg runt 18-20 i luften samt att solen låg på. Efter några körningar så ladda den klart sämre smile Men angående främre röret så kommer skiten in i slutet av september. Men den som väntar något gott smile Har jag råd så klämmer jag in en ic också i samma beställning wink

493 Inlägg
4 september 2013
nyller skrev:
Euroman skrev:
nyller skrev:

Det märks redan idag, körde lite hårdare till jobbet igår. Ute tempen låg runt 18-20 i luften samt att solen låg på. Efter några körningar så ladda den klart sämre smile Men angående främre röret så kommer skiten in i slutet av september. Men den som väntar något gott smile Har jag råd så klämmer jag in en ic också i samma beställning wink

Japp då känns det en del efter några gas repor då blir det varm turbon får inte tillräckligt med kall luft och vips har man sämre effekt smile Japp kläm dit röret först sedan tar du ic big_smile

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
8 september 2013
Trådstartare
Euroman skrev:
nyller skrev:
Euroman skrev:

Japp då känns det en del efter några gas repor då blir det varm turbon får inte tillräckligt med kall luft och vips har man sämre effekt smile Japp kläm dit röret först sedan tar du ic big_smile

Jo det kommer snart wink Det ska vara runt 8-12 grader för att det ska skjuta på rejält big_smile

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
8 september 2013
Trådstartare
Nu är det Barkarby den 28 september som gäller wink Ni som vill haka på ner kika in denna samåkningstråd!

Barkarby baby 08

Självutnämnd chipskonnässör
2 571 Inlägg
9 september 2013
Se på fan! Ska man försöka ta sig förbi då, det är ju trots allt bara en kvart bort. wink

Tada.wav

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
9 september 2013
Trådstartare
hyrbil skrev:
Se på fan! Ska man försöka ta sig förbi då, det är ju trots allt bara en kvart bort. wink

Haha! Då läre du dit ju big_smile

2 571 Inlägg
9 september 2013
Ja jag måste ju nästan! Kanske lika bra att ta bilträff-oskulden. Ska se va jag kan göra! smile

Tada.wav

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
9 september 2013
Trådstartare
hyrbil skrev:
Ja jag måste ju nästan! Kanske lika bra att ta bilträff-oskulden. Ska se va jag kan göra! smile

Ja nu får du fan ta å komma så man får se kärran big_smile

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
18 september 2013
Trådstartare
Beslutsångest! Mizram-fälgarna eller R-fälgarna till sommaren 2014?

https://www1.garaget.org/gallery/images/147/146514/146514-9bc9f790af8519856eda8e67f6ca23e6.jpg

https://www1.garaget.org/archive/147/146514/297863/297863-3213362.jpg
Senast redigerat av nyller (22 september 2013)

2 571 Inlägg
18 september 2013
Dags att kränga ena uppsättningen eller vad? :o

Tada.wav

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
18 september 2013
Trådstartare
hyrbil skrev:
Dags att kränga ena uppsättningen eller vad? :o

Precis!

380 Inlägg
18 september 2013
16" plåt med hjulsidor från biltema tycker jag, att du ska köra på sommaren 2014 wink
Mirzam alla dagar i veckan så klart.
Men tror att du visste min åsikt redan.  Hehehe big_smile

2 571 Inlägg
18 september 2013
M__B har din lösning där ja! big_smile

Jag tycker Mirzam är snyggare men R-fälgarna sitter ändå fint på din kärra. De ger ett helt annat helhetsintryck än Mirzam.

Tada.wav

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
18 september 2013
Trådstartare
Ja det är lite blandade åsikter big_smile

2 571 Inlägg
18 september 2013
Smaken är som baken, det smarrigaste sitter i mitten!

R-fälgarna ger ett mer bastant intryck, ett hårdare sådant vilket kanske fungerar bättre med din blacked out-bil och trimmade motor? smile

Tada.wav

2 638 Inlägg
18 september 2013
Trevligt projekt, läst igenom hela nu wink Synd dock att vissa bilder inte kan visas hmm

Tycker att R-fälgarna gör bilen ett råare stuk även om de är valigare smile

Kommer följas wink

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
18 september 2013
Trådstartare
-Akerfeldt- skrev:
Trevligt projekt, läst igenom hela nu wink Synd dock att vissa bilder inte kan visas hmm

Tycker att R-fälgarna gör bilen ett råare stuk även om de är valigare smile

Kommer följas wink

Det var trevligt att höra big_smile

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
18 september 2013
Trådstartare
hyrbil skrev:
Smaken är som baken, det smarrigaste sitter i mitten!

R-fälgarna ger ett mer bastant intryck, ett hårdare sådant vilket kanske fungerar bättre med din blacked out-bil och trimmade motor? smile

Det håller jag med om också big_smile Tur att jag har ett tag till att fundera wink

640 Inlägg
18 september 2013

Om man bara tittar på fälgar så är ju Mizram grymt mycket snyggare än R-fälgarna alla dagar i veckan. Men när man tittar på hur dom sitter på bilen, ja då sitter R-fälgarna bättre.

Sök