Volvo V50 T5 -08. Rullat 8000+ mil! Bilen är inget ombyggnadsprojekt utan är tänkt att bara vara en lyxvagn med det lilla extra draget och sportkänslan! Utmärkt skick både invändigt och utvändigt. Kommer vara i min ägo ett bra... Visa mer
Troligen Vet ej hur svårt det är att byta sj? Tror inte högtalarna sitter fast med skruv, snarare med engångs nit.
På s60 så är det inte så jättesvårt. Sitter nitat orginal så är bara och ta ur dom gamla nitarna och nita i nya har satt i premiumhögtalare i min och det va inga större svårigheter.
Det är inget simpelt kabelbrott då? Jag minns inte exakt hur högtalaren var fastsatt men jag har för mig att den är nitad, men inga större bekymmer att få loss. Passade på att se över det mesta när jag hade loss dörrsidorna för ett tag sen och som sagt, det verkar inte vara svårt alls att byta ut. Finns en del trådar på diverse forum om det.
Det är inget simpelt kabelbrott då? Jag minns inte exakt hur högtalaren var fastsatt men jag har för mig att den är nitad, men inga större bekymmer att få loss. Passade på att se över det mesta när jag hade loss dörrsidorna för ett tag sen och som sagt, det verkar inte vara svårt alls att byta ut. Finns en del trådar på diverse forum om det.
Idag när jag kom till jobbet och precis hade parkerat bilen så börja det ryka ifrån grillen. Jag öppnade huven och det var vit rök som dök upp någonstans ifrån Ic:n skulle jag säga. Dock inga mängder, det avtog med tiden. Det var väldigt slaskigt och blött ute innan. Om det kan på något vis kommit in vatten. Det luktade inte konstigt och nivån på kylarvätskan såg bra ut...
Idag när jag kom till jobbet och precis hade parkerat bilen så börja det ryka ifrån grillen. Jag öppnade huven och det var vit rök som dök upp någonstans ifrån Ic:n skulle jag säga. Dock inga mängder, det avtog med tiden. Det var väldigt slaskigt och blött ute innan. Om det kan på något vis kommit in vatten. Det luktade inte konstigt och nivån på kylarvätskan såg bra ut...
Nojig blir man om inte annat!
Har det inte sjunkit något eller bilen går konstigt är det nog inget att vara orolig över direkt
Nämnde i ett tidigare inlägg om att högtalarna i förardörren hade gett upp. Nu har dom jäklarna kommit igång på nå jäkla vänster. Jag poppade ganska friskt och vips så började skiten att fungera. Hoppas jag slipper jävlas med det där bara När vi ändå är inne på ljud så vill jag i med en låda framöver!
Annars väntar man bara på barmark och plusgrader Så nu tänker jag köra med mf mappen framöver Så är ic och bänkning på gång med! Vad mer kan jag göra med kärran som inte kostar skjortan?
Jag väntar fortfarande på att Vossen cv3 replika kommer ut så jag kan köpa dom Sen blir det lite små fix så som toning och ev r-design prylar