2691
Sök

Volvo V50 -08 T5 [2014: SÅLD]

Volvo V50 T5 -08. Rullat 8000+ mil! Bilen är inget ombyggnadsprojekt utan är tänkt att bara vara en lyxvagn med det lilla extra draget och sportkänslan! Utmärkt skick både invändigt och utvändigt. Kommer vara i min ägo ett bra... Visa mer

BMW 335D E91
391 489 Visningar
Projektet avslutat 24 juni 2014
BMW 335D E91
1 399 Inlägg
27 februari 2014
Trådstartare
Imorgon blir det bärgning till Volvo då bilen inte vill gå som den ska. Eller rättare sagt starta numera. Den går igång men dör. Dom sista kilometerna jag körde så hacka/lagga den vid gaspådrag. Återkommer imorgon efter besöket hos Volvo.

Suck..

Självutnämnd chipskonnässör
2 571 Inlägg
27 februari 2014
Ajsing! Nån aning om vad som kan vara fel?

Tada.wav

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
27 februari 2014
Trådstartare
Jag vågar inte spekulera :p hoppas på att det inte blir allt för stort hål i plånboken bara smile

493 Inlägg
27 februari 2014
nyller skrev:
Imorgon blir det bärgning till Volvo då bilen inte vill gå som den ska. Eller rättare sagt starta numera. Den går igång men dör. Dom sista kilometerna jag körde så hacka/lagga den vid gaspådrag. Återkommer imorgon efter besöket hos Volvo.

Suck..

Nej fy fan vad tråkigt hmm Hoppas det inte är allvarligt! hade samma fel på min 9-5a när min bensinpump dog men din har ju inte gått långt så tror inte det är det.

själv har man kopplings ras är också sjukt kul....

380 Inlägg
27 februari 2014
Min första tanke är bränslepumpen, för du har väl kört en del på E85?

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
27 februari 2014
Trådstartare
Euroman skrev:
nyller skrev:

Suck..

Nej fy fan vad tråkigt hmm Hoppas det inte är allvarligt! hade samma fel på min 9-5a när min bensinpump dog men din har ju inte gått långt så tror inte det är det.

Fy fan! Låter inte heller så kul. Jag tankade i 10l e85 å sen resten 98 å sen så började det hacka efter en lite hårdare körning. Får höra imorgon vad dom säger. Blir väl en trött hyrbil tillsvidare wink

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
27 februari 2014
Trådstartare
M__B skrev:

Har kört två tankar med mf nu smile

493 Inlägg
27 februari 2014
nyller skrev:
Euroman skrev:
nyller skrev:

Suck..

Fy fan! Låter inte heller så kul. Jag tankade i 10l e85 å sen resten 98 å sen så började det hacka efter en lite hårdare körning. Får höra imorgon vad dom säger. Blir väl en trött hyrbil tillsvidare wink

Nej fy fan har vart om roligare saker, började på med slapp kopplingspedal tänkte inte mer på det felet kom och gick, inget läckage heller. Dock testade jag att köra i 60km/h varva upp bilen lite och sedan släppa och det slirade så ja kopplingen börjar ge upp.

Nej men det låter precis som när min bensin pump rasade bilen hackade satan om man gasade fullt kunde köra lugnt med den, Dock stendog pumpen efter några dagar och startade i någon sek sen stendog så låter precis så händer efter tankning för mig med tongue

380 Inlägg
27 februari 2014
nyller skrev:
M__B skrev:

Har kört två tankar med mf nu smile

E85 är ju ganska elakt mot bränslepumpar. Många som får problem tills dom byter till en pump som klarar E85.

380 Inlägg
27 februari 2014
Euroman skrev:
nyller skrev:
Euroman skrev:

Nej fy fan har vart om roligare saker, började på med slapp kopplingspedal tänkte inte mer på det felet kom och gick, inget läckage heller. Dock testade jag att köra i 60km/h varva upp bilen lite och sedan släppa och det slirade så ja kopplingen börjar ge upp.

Nej men det låter precis som när min bensin pump rasade bilen hackade satan om man gasade fullt kunde köra lugnt med den, Dock stendog pumpen efter några dagar och startade i någon sek sen stendog så låter precis så händer efter tankning för mig med tongue

F#n Euroman vi sitter i samma båt. Min nya bil lämnades in på kopplings byte idag.

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
27 februari 2014
Trådstartare
Vad är det som händer? Bara krångel med bilarna nu wink vad går en sån pump som klarar e85 på då smile

380 Inlägg
27 februari 2014
Slå en pling till atm å hör med dom. Dom har säkert bra koll på det.
Om så är fallet att det är pumpen som är skrot.

Hade inte en tanke på att kolla kopplingen när jag köpte bilen. En bil som knappt är två år å rullat 6000mil tar man ju föregivet att d är ok med. Märkte det samma dag som jag hämtade den, vid första omkörningen när varvräknaren ökade å sjönk under acceleration.
Gött med garanti iallafall så det var bara att lämna in den. Å få en lånebil,
Så nu åker jag xc70 till på måndag
Senast redigerat av M__B (27 februari 2014)

302 Inlägg
28 februari 2014
ATM har inga pumpar för tillfället som klarar E85. ( Jag vet.. för jag fick inte till någon sådan till min V50 så jag kunde få ett E85-trimsteg tongue )

De skulle finnas någon men den kostade multum.
Finns väldigt dåligt med in-tankpumpar till V50/S40N.

493 Inlägg
28 februari 2014
M__B skrev:
Euroman skrev:
nyller skrev:

F#n Euroman vi sitter i samma båt. Min nya bil lämnades in på kopplings byte idag.

fy fan det lät inte roligt dock tr att du får det på garantin smile nej jag tänkte också så inte kunde jaginbilla mig att kopplingen skulle gå sönder, har haft trimmat förr med mycket klenare kopplingar sim rasar, nu är det starkare koppling orginal bil. aja får na grejer iallafall så det är huvudsaken smile

493 Inlägg
28 februari 2014
nyller skrev:
Vad är det som händer? Bara krångel med bilarna nu wink vad går en sån pump som klarar e85 på då smile

haha jadu ingen aning vad som händer dom saknar väl mekande på sommarn xD

Tokig 08a
1 019 Inlägg
28 februari 2014
Precis sådär höll kompisens s60-t5 på när LMM gick..

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
28 februari 2014
Trådstartare
Bärgade bilen i morse till Volvo. Dom ska kolla på bilen till veckan, tur att man fick en hyrbil så länge då big_smile Kör nu en V60 D3. Trevlig bil men lite pulver tongue

2 571 Inlägg
28 februari 2014
Sedär, precis en sådan som M__B bytte upp sig till! big_smile Kunde ju definitivt varit en sämre kärra. wink

Tada.wav

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
28 februari 2014
Trådstartare
hyrbil skrev:
Sedär, precis en sådan som M__B bytte upp sig till! big_smile Kunde ju definitivt varit en sämre kärra. wink

Jag är helt klart nöjd med det jag fick smile Kan absolut tänka mig en sån själv wink

2 571 Inlägg
28 februari 2014
nyller skrev:
Jag är helt klart nöjd med det jag fick smile Kan absolut tänka mig en sån själv wink

Förbrukningen verkar ju trevlig, fast..

T6 > D3 wink

Tada.wav

Sök