Volvo V50 T5 -08. Rullat 8000+ mil! Bilen är inget ombyggnadsprojekt utan är tänkt att bara vara en lyxvagn med det lilla extra draget och sportkänslan! Utmärkt skick både invändigt och utvändigt. Kommer vara i min ägo ett bra... Visa mer
Bärgade bilen i morse till Volvo. Dom ska kolla på bilen till veckan, tur att man fick en hyrbil så länge då Kör nu en V60 D3. Trevlig bil men lite pulver
Får försvara mig med att du säkert fick den nyare D3 motorn på 135hk 350nm Jag har den gamla som senare kallades D4 som är på 163hk 400nm Inte för att det är någon jätte skillnad men lite iallafall
Bärgade bilen i morse till Volvo. Dom ska kolla på bilen till veckan, tur att man fick en hyrbil så länge då Kör nu en V60 D3. Trevlig bil men lite pulver
Får försvara mig med att du säkert fick den nyare D3 motorn på 135hk 350nm Jag har den gamla som senare kallades D4 som är på 163hk 400nm Inte för att det är någon jätte skillnad men lite iallafall
Då är jag med, jag trodde det var den med 163hk men då är det inte så konstigt Varför försvara
Då är jag med, jag trodde det var den med 163hk men då är det inte så konstigt Varför försvara
Hahaha Ja du, är ju inget under av fart direkt. . Men tycker den är trevlig å går billigt. Men det verkar som man kan få upp effekten ganska mycket. För en billig peng.
Hahaha Ja du, är ju inget under av fart direkt. . Men tycker den är trevlig å går billigt. Men det verkar som man kan få upp effekten ganska mycket. För en billig peng.
Helt rätt. Mycket vill ha mer, precis som det ska vara. Jag och frugan är överens om vad nästa bil, nu ska man bara få råd med skiten och sen det roligaste men även jobbigaste: hitta en med rätt utrustning. Vad har du för idéer eller är det hemligt?
Helt rätt. Mycket vill ha mer, precis som det ska vara. Jag och frugan är överens om vad nästa bil, nu ska man bara få råd med skiten och sen det roligaste men även jobbigaste: hitta en med rätt utrustning. Vad har du för idéer eller är det hemligt?
Vad blir det för er då? Jag har tittat på Audi S3, S4 och a4 3.0tdi. Kan tänka mig en V60 också
Oh, det är en snubbe i samma hus här som har köpt en sprillans Audi S3, mullrar fint när den rullar förbi. Vi kikar på svenssonbilen V70, V70II R-design förstås. Men frugan vill ju ha en fleximotor pga miljö osv så då blir det 2.5FT med 231hk från fabrik, ett besök hos Autotech och ett gäng tusenlappar senare så får man ut drygt 300hk. Så det är målet!
Hittade en idag på Blocket i Uppsala, visserligen en 2010 och automat, jag vill ha den sista modellen dvs 2011 och manuell, men i övrigt hade den allt och till ett jädra bra pris.
V60 är förmodligen det snyggaste Volvo gjort, men vi (jag) insåg att bagaget är på tok för litet om man ska få in en 2sitsig barnvagn i framtiden.
Ja s3 eller Ford focus rs verkar vara riktigt trevliga bilar det. Ska jag trimma mer så kommer det kosta skjortan. Just nu väntar jag bara på besked ifrån Volvo
Men 300hk räcker gott och väl till en familje räser :p
Ja s3 eller Ford focus rs verkar vara riktigt trevliga bilar det. Ska jag trimma mer så kommer det kosta skjortan. Just nu väntar jag bara på besked ifrån Volvo
Men 300hk räcker gott och väl till en familje räser :p
Den är nog över 300 skulle jag tro med E85 och alla grejerna du har
Fick ett samtal och dom har precis börjat felsöka bilen och inge felkoder visade. Dom konstaterade att den fick för lite bränsle och skulle återkomma imorgon Kanske läge att byta spridare? Isf, Volvos spridare eller ska jag inhandla nå ifrån atm?