3335
Sök

Volvo V50 -08 T5 [2014: SÅLD]

Volvo V50 T5 -08. Rullat 8000+ mil! Bilen är inget ombyggnadsprojekt utan är tänkt att bara vara en lyxvagn med det lilla extra draget och sportkänslan! Utmärkt skick både invändigt och utvändigt. Kommer vara i min ägo ett bra... Visa mer

BMW 335D E91
391 495 Visningar
Projektet avslutat 24 juni 2014
Självutnämnd chipskonnässör
2 571 Inlägg
4 mars 2014
Stor prisskillnad i Volvo vs ATM? Vore ju "skönt" om det var så enkelt och inget större haveri. smile

Tada.wav

493 Inlägg
4 mars 2014
kan ju dock fortfarande vara pumpen som geggat igen smile eller spridarna, kör du tex var 3 tank med bensin? smile

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
4 mars 2014
Trådstartare
Jag har kört bf98 hela vintern och hann köra en tank mf så hände det här tongue Lutar åt att det är något med pumpen eller spridarna, men det är bara vad jag tror tongue

Är det värt för min del att köra på nya spridare ifrån atm?

493 Inlägg
4 mars 2014
tror stenhårt på pumpen min var likadan när den dog tongue

Angående spridarna är det bättre du hör med atm om det behövs på deras steg3 etanol program smile

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
4 mars 2014
Trådstartare
Euroman skrev:

Angående spridarna är det bättre du hör med atm om det behövs på deras steg3 etanol program smile

Jag ska slå en pling och höra med dom. Jag har ju en ic som ska på också! Efter detta så vet jag inte om det blir nå mer etanol tongue Blev riktigt förbannad när detta hände så då skulle jag sälja bilfan, började direkt spåna på en Ford focus rs tongue

493 Inlägg
4 mars 2014
nyller skrev:
Euroman skrev:

Jag ska slå en pling och höra med dom. Jag har ju en ic som ska på också! Efter detta så vet jag inte om det blir nå mer etanol tongue Blev riktigt förbannad när detta hände så då skulle jag sälja bilfan, började direkt spåna på en Ford focus rs tongue

haha du ska vi gå efter det så skulle jag sålt bil fan för längesedan tongue inte direkt bilens fel att du byter till etanol wink

Nej men fy fan vad sur man blir när det krånglar så sjukt trött själv tongue

Gör du helt rätt i att ringa dem big_smile

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
4 mars 2014
Trådstartare
Euroman skrev:
nyller skrev:
Euroman skrev:

haha du ska vi gå efter det så skulle jag sålt bil fan för längesedan tongue inte direkt bilens fel att du byter till etanol wink

Ja men det hög väl till att det ska vara nå hela tiden wink Hur blir det med din koppling? Nej det är helt och hållet my bad, men vad gör man inte för att kräma ut det lite extra big_smile

302 Inlägg
5 mars 2014
nyller skrev:
började direkt spåna på en Ford focus rs tongue

Köper du en Nissan GT-R om jag köper en sån med ? wink

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
5 mars 2014
Trådstartare
opA skrev:
nyller skrev:
började direkt spåna på en Ford focus rs tongue

Köper du en Nissan GT-R om jag köper en sån med ? wink

Haha wink hade vart fint men tror inte det ^^

Högskoleutbildad däcksparkare
1 481 Inlägg
5 mars 2014
Kul projekt! smile Följer såklart! smile

Hittat några sommardäck än? Kan varmt rekommendera BFGoodrich G-Grip annars smile Riktigt schyssta sulor smile

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
5 mars 2014
Trådstartare
Turbo-Fransson skrev:
Kul projekt! smile Följer såklart! smile

Hittat några sommardäck än? Kan varmt rekommendera BFGoodrich G-Grip annars smile Riktigt schyssta sulor smile

Trevligt att höra smile Jag är öppen för förslag fortfarande big_smile

493 Inlägg
5 mars 2014
nyller skrev:
Euroman skrev:
nyller skrev:

Ja men det hög väl till att det ska vara nå hela tiden wink Hur blir det med din koppling? Nej det är helt och hållet my bad, men vad gör man inte för att kräma ut det lite extra big_smile

haha ja mer effekt är ruskigt roligt men då får du räkna med sådana här saker wink Du har inte fått något svar än smile

Jag ska in på tisdag och byta den! smile Hoppas det blir bra och sen inga mer problem med skit grejer så man kan ägna sig åt roliga saker sen igen smile
Senast redigerat av Euroman (5 mars 2014)

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
5 mars 2014
Trådstartare
Jo jag har precis hämtat bilen och den startar och går iaf. Rycker lite vid 1500 varv fortfarande men annars går den som den ska. Dom sa att jag skulle tanka fullt och köra lite. Får se då, kör dock original nu ett tag.

Tre av tändstiften var spruckna så tömde dom tanken och gjorde rent den. Så gjorde dom ett cylinderläckagetest, såg bra ut där iaf. Dom kunde inte säga vad som orsakat detta men det är väl etanolen antar jag...

Fattig blev man också hmm

A.Sörman
1 299 Inlägg
5 mars 2014
Men nyller körde du inte med stiften man ska ha till e85? eller smile

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
5 mars 2014
Trådstartare
Drunk skrev:

Jo, klart jag gjorde big_smile

A.Sörman
1 299 Inlägg
5 mars 2014
nyller skrev:
Drunk skrev:

Ja men då så Har ju kört 800mil med mina inga bekymmer då på E85 å mf smile

Finns ju folk som tankar sprit i bilar dagligen så verkar ju knepigt om spriten skulle göra det smile

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
5 mars 2014
Trådstartare
Drunk skrev:
nyller skrev:
Drunk skrev:

Ja men då så Har ju kört 800mil med mina inga bekymmer då på E85 å mf smile

Finns ju folk som tankar sprit i bilar dagligen så verkar ju knepigt om spriten skulle göra det smile

Jag har kört lite längre med mina, men ja jag vet inte..

493 Inlägg
5 mars 2014
nyller skrev:
Jo jag har precis hämtat bilen och den startar och går iaf. Rycker lite vid 1500 varv fortfarande men annars går den som den ska. Dom sa att jag skulle tanka fullt och köra lite. Får se då, kör dock original nu ett tag.

Tre av tändstiften var spruckna så tömde dom tanken och gjorde rent den. Så gjorde dom ett cylinderläckagetest, såg bra ut där iaf. Dom kunde inte säga vad som orsakat detta men det är väl etanolen antar jag...

gött att den blev klar! och att den fungerar! smile vad gick det på då?

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
5 mars 2014
Trådstartare
Euroman skrev:
nyller skrev:

gött att den blev klar! och att den fungerar! smile vad gick det på då?

Jo jag hoppas allt är som det ska, men så trött original hmm Bara den slutar "hacka" så är jag nöjd. Ja det här kalaset var mina fälgar det kan jag säga..

380 Inlägg
5 mars 2014
Hoppas att det löser sig med lite nytt bränsle å lite körning.
Surt att lägga pengar på verkstads besök, när det finns så mycket annat som är roligare å lägga dom på.

Sök