Projekt; V70N SQ Instegstävlande bil

Projektet är ett ljudbygge i min Volvo V70N från 2001 som jag skall bygga till en SQ tävlingsbil i Instegsklassen då. Vad skall infinnas i bilen då? Setup? Hertz från Elettromedia och Huvudenhet från Kenwood Detta är allt som ska med; Huvudenhet: Kenwood BT92SD Slutsteg: Hertz HDP5 3-Vägskit: HSK163 (Framsystem) 2-Vägskit: HSK165 (Baksystem) Bas: ES300D (Egen låda)
  • 25 Följare
  • 9 492 Visningar
  • Projektet avslutat 4 juni 2013
monkii
13 december 2012 · 26 Inlägg

En snabb update på vad som hänt till er som inte hänger på bilstereoforum.se!

1. Rivit och gjort om med VP-Rör (totalt 4st)
2. Nytt bagagegolv i 19mm MDF med en slutstegs/ljudprocessors låda
3. Ny baslåda och bas (Hertz HX250)

Igår felsökte jag och "Rutger" då de var en korsning på ljudet, efter 4 timmars felsökning hittade vi 2 fel..
Fasfel på de ena mellanregistret (kopplade om till rätt), B input stod på A så den tog Mellanregistrets input.. Ändrade tillbaka och fixade tidskompet.. Nu låter de fin fint smile

Idag är tanken att jag skall ordna klädsel på bagagegolv och baslåda! Bilder och så vidare kan följas via http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=30345

Volvo C30 "T5 Summum" (2008)
b0nd3n
13 december 2012 · 1 944 Inlägg

det här var intressant smile
detta kommer jag följa !

lycka till! big_smile

/Ante

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
Nebelosa
13 december 2012 · 94 Inlägg

Inte lite dumsnållt att köra på orginal kablar till högtalarna om man skall satsa på SQ ? är ju endå en så pass liten utgift i det hela att man lika bra kan byta ut dom oxo !

Toyota Supra MKIV "Touch of heaven" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang